![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Jij hebt er een zwaar probleem mee zie ik,je gaat niet op café en klaagt ne roker de grond in,iedereen doet wat em wilt,ik rook niet maar laat een roker betijen,als die mensen zich er goed mee voelen ,waarom niet,en is het ook al wetenschappelijk bewezen dat hooggeschoolden bijna niet roken,ik moet je tegen spreken,zij zijn de ergste rokers,sigaren en andere rommel jagen ze door hun longen,maar nee liever op laaggeschoolden vitten,zij zijn de daders weer,tjonge jonge,wat houd u tegen van naar plaatsen te gaan waar ze niet roken,dan heb je er geen probleem mee en laat die mensen doen wat ze graag doen,roken,t'is hun lichaam en ze doen ermee wat ze willen,kun je het niet aan dan ga je ergens anders zitten waar men niet rookt... En de produkten waar mee gekuist word,wat daar inzit....ook bij jou thuis hoor,of is het ook allemaal biologisch.....uw wagen,verwarming..zo kunnen we nog uren palaveren!! Mijn gedacht..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() We gaan alleszins evolueren naar een ongelooflijk gemoedelijke en verdraagzame samenleving...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||||
Staatssecretaris
|
![]() Alles wat mijn gezondheid aangaat, mijn lijf, is inderdaad heel belangrijk voor me. En anderen moeten van mijn lijf blijven, want dan doe ik als een paard die je op de billen kletst, waar je (best niet) achter staat.
Citaat:
Citaat:
Wetenschappelijk onderzoek tegenspreken doe je met bewijsvoering. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is HUN LICHAAM NIET, als ik mee rook. Dat is MIJN LIJF. En ik moet ook later nog hun ziektehuisfacturen via de sociale zekerheid betalen ook om hun kanker behandeling te sponsoren, terwijl ze zelf de oorzaak zijn van de ziekteverwekking door hun gedrag ! Citaat:
Het is niet omdat andere zaak ook schadelijk zijn, dat mijn zaak daarvoor minder schadelijk is. Laatst gewijzigd door JurgenD : 23 april 2011 om 18:34. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Drinken is ook ongezond, moeten we dan alcohol verbieden? Fastfood en chocolade is ook ongezond (het zou me niet verwonderen moesten meer mensen sterven van vetzucht dan van tabak), Mc Donalds en côte d'or verbieden dan maar? Overigens mijn opa rookte 2 pakjes per dag sinds z'n 14de en werd 88, maar ik ken wel 2 dichte familieleden die stierven aan alcoholmisbruik, bijna alle Cubanen roken en toch worden ze gemiddeld even oud als wij. Ik zal niet ontkennen dat er een verhoogd risico is op longkanker en hart- en vaatziekten, maar er zijn zoveel andere zaken slecht voor de gezondheid, onder andere stress (alle stressvolle jobs verbieden dan maar?) en het verkeer. (het effect van meeroken is volstrekt verwaarloosbaar in vergelijking met het roet dat we binnen krijgen via auto's en vrachtwagens.) Laatst gewijzigd door tomm : 23 april 2011 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() gefrustreerd zeg ik hier op....,je spreekt jezelf tegen,je gaat niet op café en nu wel,ben jij zo een hooggeschoolde dan die zich beter voelt dan een laaggeschoolde...
Mijn gedacht... Laatst gewijzigd door Brakelaar : 23 april 2011 om 18:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat uw gemekker nog schadelijker voor de gezondheid is dan de occasionele rook die iemand binnenkrijgt. Mensen die zich constant over alles druk maken hebben een verhoogd risico op hart- en vaatziekten dat is bewezen, en dat geldt ook voor mensen in hun naaste omgeving op wie ze hun stress overdragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De levensstijl, het gedrag van een mens in de maatschappij mag geen fysieke schade toebrengen aan een andere mens in de maatschappij, want dan is het een vorm van slagen en verwondingen. Meeroken is schadelijk en kan kanker verwekken. Dus de vrijheid van keuze is ondergeschikt aan de wet dat stelt dat U een ander geen fysieke schade mag toebrengen, zonder daarbij de wet te overtreden. Als er iemand, nadat de wet invoege is, zich de vrijheid toeëigend om een sigaretje op te steken in een café of etablissement waar ik ben, dan trek ik er een schone foto van met mijn GSM, toon ik die aan de cafébaas en als ie niet ingrijpt, bel ik de flikken. Want nu is er een wet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() JurgenD
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() Indien u nooit op café gaat, zal u nu wellicht ook geen caféganger worden. op café gaan is nu eenmaal een sociaal gebeuren, voor sociale mensen. Gezien uw argumentatie meen ik te denken dat u niet zo sociaal ingesteld bent?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja... DAT zou ik zeker moeten doen! Een peuk gooien in vuilbak vol papier en karton. Als alle rokers dat gaan doen, dan staat half Vlaanderen in de fik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Mijn ervaring wijst ook uit dat laaggeschoolden meer rokers tellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt geen verwarming thuis? Je gebruikt geen elektriciteit? Je gebruikt geen openbaar vervoer? Al die dingen vervuilen en schaden je gezondheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() In ruil heeft zowat iedereen daar baat bij. Ik zie niet echt wat een niet-roker eraan heeft passief te moeten meeroken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() De voordelen van roken (ik vermoed dat je het over taksen en accijnzen hebt, waarvan een deel terugvloeit naar de gezondheidszorg en tabakspreventie) zijn toch niet vergelijkbaar met de voordelen van elektriciteit of transport?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mensen die NU al ongeneselijk zijn door het roken en die geconfronteerd worden met die "mooie" afbeeldingen op de pakjes... Die zien regelmatig wat hun nog te wachten staat. Dan hadden ze maar niet moeten roken? Juist. Kunnen ze terug? Neen! Het resultaat van die afbeeldingen heeft weinig of geen effect bij de jeugd. Plus ze drinken zich nog te pletter ook nog. (niet allemaal, ok) |
|
![]() |
![]() |