Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 26 juni 2011, 21:42   #21
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Mensen die hier willen discussieren zijn dan ook ver te zoeken op dit forum, gelukkig zijn er nog mensen als Tomm en Erw.
Alleen vaten communiceren, is iets dat netslet hier ooit op het forum plaatste. Ik vond dat mooi.
Oud 27 juni 2011, 02:08   #22
louis49
Banneling

louis49's schermafbeelding

Talking

Citaat:
Gefaalde troll-commentaar. Totaal irrelevant voor dit topic.

Mensen die hier willen discussieren zijn dan ook ver te zoeken op dit forum, gelukkig zijn er nog mensen als Tomm en Erw.
communisten zever
louis49 is offline  
Oud 27 juni 2011, 02:26   #23
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
De basis principes van het neoliberalisme: (Mateloze decadente luxe voor enkele)

· Winst is altijd voor private ondernemingen en hun geprivilegieerde eigenaars en aandeelhouders die zich daardoor ongelimiteerde privaat luxe kunnen permitteren.
· Verlies en verantwoordelijkheid is altijd voor de overheden, arbeiders en de gemeenschap!
· Private ondernemingen zijn bedorven pubers die telkens terug aan de borst van “mama overheid” hangen als het fout loopt.
· De staat is altijd verantwoordelijk zoals overal op onze planeet, ze is altijd last-minute Promotie + all inclusive.
· De geprivilegieerde elite en jetset kan onmogelijk rijk zijn, (zich mateloze decadente luxe toe-eigenen, zich in enorme villa’s in het zuiden ophouden, beschikken over enorme luxe jachten en exclusieve privaat jets, niet werken en parasiteren op koste van andere) zonder het systeem van krediet, uitbuiting, consumentisme en het eigendomsinstrument, dit is wat kapitalisme is en het doel van dit systeem met de grondwet als fundament.
· Internationale gelegaliseerde pickpocketbusiness is het werktuig, business is business, kassa - kassa.

Rijkdom in de VS:

25 % van de rijkdom van de VS gaat naar 1% van de bevolking.
75% van de rijkdom van de VS gaat naar 9% van de bevolking.
90 % van de bevolking moet het stellen men 25 % van de rijkdom.

Verwacht wordt in 2030:

95% van de rijkdom van de VS zal naar 5% van de bevolking gaan.
Kapitalisme op zijn schoonst? Of kan het nog beter?

Arbeid:

De arbeid gebeurd grotendeels door arbeiders, ze zijn daarin genoodzaakt hun arbeid te ruilen voor een onderhoudsloon, dit zonder participatie of gemeenschapsrecht of wat ook.
Door de kleine bezittende geprivilegieerde klasse (de happy few) wordt geen verantwoording aan de arbeiders of samenleving afgelegd, enkel het winstoogmerk staat voorop, dit om de eigenbelangen te kunnen dienen, het winstoogmerk gaat slechts naar deze kleine bezittende klasse.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis49 Bekijk bericht
hoe weet jij dat toch allemaal van de us corse? met een luxehelicopter even overgevlogen en gezien dat ze geen lopster aten aan de lopende band zoals de cubanen?
Het juist is correct wat corse schrijft. Punt.
Citaat:
Gefaalde troll-commentaar. Totaal irrelevant voor dit topic.
De oude VB-school.
Citaat:
communisten zever
Dit soort commentaar is vergelijkbaar met het betere werk van Lenin.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 27 juni 2011 om 02:27.
Nr.10 is offline  
Oud 27 juni 2011, 07:51   #24
Marxmannetje
Banneling

Exclamation

Citaat:
communisten zever
2de keer dat je hier faalt. Deze keer ga je af op mijn profielplaatje en ideaal, die in principe niets te maken heeft met het communisme over het algemeen noch dit topic noch mijn reactie. En ook weer eens irrelevant.

3de keer en ik klaag bij de moderators.

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 27 juni 2011 om 07:52.
Marxmannetje is offline  
Oud 29 juni 2011, 02:34   #25
louis49
Banneling

louis49's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2de keer dat je hier faalt. Deze keer ga je af op mijn profielplaatje en ideaal, die in principe niets te maken heeft met het communisme over het algemeen noch dit topic noch mijn reactie. En ook weer eens irrelevant.

klaag zoveel je wilt
louis49 is offline  
Oud 29 juni 2011, 04:55   #26
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
HET VOLK WIL OOK NIET ONDERDRUKT WORDEN ZOALS IN ALLE COMMUNISTISCHE STATEN...
Afghanistan en Libië zijn communistische staten? Ik leer elke dag bij.
En ik die dacht dat de VS Afghaanse anti-communisten in de jaren 80 tot de tanden toe bewapenden met VS-belastingsgeld, onder wie Osama Bin Laden.
tomm is offline  
Oud 29 juni 2011, 05:28   #27
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
doorheen de populistische threads ook nog eens iets interessant om lezen, blijven posten Corse!

Spijtig genoeg merk ik, waar de kernproblematiek van onze samenleving aangeraakt wordt een serieuze weerstand tot onderzoeken. Precies alsof het merendeel de huidige situatie nog voldoende leefbaar vindt en dan moet de rest ook maar afzien..
Da's net wat ze beoogd hadden; de mensen die onderling niet overeenkomen en eindeloos verdeeld zijn waardoor men een zo inherent fout systeem als de absoluutheid aanvaard en dat in stand houd meestal onbewust maar ook bewust door alles wat ingaat tegen dat als irrelevant beschouwen.
Men doet maar op maar vergeet niet spijt komt vaak te laat en we zullen wel zien waar we met deze mentaliteit uitkomen. Men graaft zijn eigen graf omdat men of te laf, of te bang is om een andere maatschappij na te gaan streven en in de miserie te blijven ronddraaien tegen beter weten in dus.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 4 juli 2011, 13:44   #28
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Afghanistan en Libië zijn communistische staten? Ik leer elke dag bij.
En ik die dacht dat de VS Afghaanse anti-communisten in de jaren 80 tot de tanden toe bewapenden met VS-belastingsgeld, onder wie Osama Bin Laden.
Zeer zeker!

Er zijn op onze planeet 98 % meer volkeren die onderdrukt worden door rechts geïnspireerde leiders dan door communistisch geïnspireerde leiders.
Neem een voorbeeld aan Haïti!
corse is offline  
Oud 4 juli 2011, 14:00   #29
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Da's net wat ze beoogd hadden; de mensen die onderling niet overeenkomen en eindeloos verdeeld zijn waardoor men een zo inherent fout systeem als de absoluutheid aanvaard en dat in stand houd meestal onbewust maar ook bewust door alles wat ingaat tegen dat als irrelevant beschouwen.
Men doet maar op maar vergeet niet spijt komt vaak te laat en we zullen wel zien waar we met deze mentaliteit uitkomen. Men graaft zijn eigen graf omdat men of te laf, of te bang is om een andere maatschappij na te gaan streven en in de miserie te blijven ronddraaien tegen beter weten in dus.

ik lees dat u schrik hebt dat deze mentaliteit niet te wijzigen valt?
the_dude is offline  
Oud 4 juli 2011, 14:24   #30
corse
Banneling

Standaard

Behoudsgezindheid is een enorm probleem op onze planeet:

Behoudsgezindheid remt vooruitgang en automatisering af.

We zien dat nu zeer duidelijk in Egypte, Tunesie en Libië, waar de geprivilegieerde behoudsgezinde van het oude systeem (3 % van de bevolking de geprivilegieerde politieke en economische elite) elke vorm van vernieuwing, verandering en democratisering tegen houden, dit om hun huidige bestaande privileges niet te verliezen.
Behoudsgezinde zien duidelijk de noodzaak van verandering niet in, elke vorm van verandering is voor hen persoonlijk een verslechtering en achteruitgang.
Dat de rest van de samenleving dringend aan verandering toe is wordt weggewuifd.
Deze tendens zien we ook hier in België, de VS en overal op onze planeet.
Wat nu in Libië, Egypte en Tunesië gebeurt houdt rechtstreeks verband met wat vandaag in Griekenland, Ierland, Engeland, Frankrijk, Spanje, Italië en Portugal gebeurt, het is een fundamenteel wereld probleem.
We hebben een zeer degelijke analyse nodig betreffende behoudsgezindheid.
Een klasse samenleving waar slecht een kleine minoriteit, een geprivilegieerde klasse van (3% elite) zich onbeperkte luxe kan permitteren op kosten van de andere 97 %, dit is een enorm probleem, voorbeeld ook de VS en Europa.

De geprivilegieerde:

De geprivilegieerde elite en jetset kan onmogelijk rijk zijn, (zich mateloze decadente luxe toe-eigenen, zich in enorme villa’s in het zuiden ophouden, beschikken over enorme luxe jachten en exclusieve privaat jets, niet werken en parasiteren op koste van andere) zonder het systeem van krediet, uitbuiting, consumentisme en het eigendomsinstrument, het doel van dit systeem.
corse is offline  
Oud 4 juli 2011, 15:28   #31
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Niet bij mama?
Another Jack is offline  
Oud 4 juli 2011, 16:43   #32
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Niet bij mama?
Moet jij niet in je bedje zitten? Of is je pamper net ververst?

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 4 juli 2011 om 16:43.
Marxmannetje is offline  
Oud 4 juli 2011, 18:24   #33
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Behoudsgezindheid

De geprivilegieerde elite en jetset kan onmogelijk rijk zijn, (zich mateloze decadente luxe toe-eigenen, zich in enorme villa’s in het zuiden ophouden, beschikken over enorme luxe jachten en exclusieve privaat jets, niet werken en parasiteren op koste van andere) zonder het systeem van krediet, uitbuiting, consumentisme en het eigendomsinstrument, het doel van dit systeem.
Komt me bekend voor.

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline  
Oud 4 juli 2011, 18:51   #34
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet jij niet in je bedje zitten? Of is je pamper net ververst?
D�*t zeg ik tegen mijn papa!
Another Jack is offline  
Oud 4 juli 2011, 18:55   #35
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeer zeker!

Er zijn op onze planeet 98 % meer volkeren die onderdrukt worden door rechts geïnspireerde leiders dan door communistisch geïnspireerde leiders.
Neem een voorbeeld aan Haïti!
Vanzelfsprekend... er zijn gelukkig praktisch geen communistische leiders meer...
En h o e z o u dat komen?

Laatst gewijzigd door freelancer : 4 juli 2011 om 19:00.
freelancer is offline  
Oud 4 juli 2011, 18:59   #36
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Behoudsgezindheid is een enorm probleem op onze planeet:

Behoudsgezindheid remt vooruitgang en automatisering af.
Inderdaad, U zult wel zien hoe de links geïnspireerde vakbonden zich weer met hand en tand (vooral tand ) zullen verdedigingen voor het behoud van de verworven rechten...
Vanzelfsprekend remmen ze hierdoor de vooruitgang en automatisering af... Dat zou zelfs een kleuter moeten begrijpen...

Maar ja... links én vooruitgang en automatisering - van dit laatste krijgen ze zelfs koude rillingen - in dezelfde zin...
freelancer is offline  
Oud 4 juli 2011, 19:06   #37
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
D�*t zeg ik tegen mijn papa!
Doe niet kinderachtig of dom tegen mijn, je maakt je alleen maar belachelijk. Marjah, het is weer eens iemand van rechts hè! Typisch...
Marxmannetje is offline  
Oud 4 juli 2011, 19:11   #38
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe niet kinderachtig of dom tegen mijn, je maakt je alleen maar belachelijk. Marjah, het is weer eens iemand van rechts hè! Typisch...
Al wat ge zegt zijt ge zelf.
Another Jack is offline  
Oud 4 juli 2011, 21:26   #39
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Inderdaad, U zult wel zien hoe de links geïnspireerde vakbonden zich weer met hand en tand (vooral tand ) zullen verdedigingen voor het behoud van de verworven rechten...
Vanzelfsprekend remmen ze hierdoor de vooruitgang en automatisering af... Dat zou zelfs een kleuter moeten begrijpen...

Maar ja... links én vooruitgang en automatisering - van dit laatste krijgen ze zelfs koude rillingen - in dezelfde zin...
Uw mama heeft u zot gewiegd, dat is uw probleem!
corse is offline  
Oud 4 juli 2011, 22:10   #40
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga je nu ook nog veralgemenen?

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be