Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2004, 15:07   #21
Chucky
Provinciaal Statenlid

Chucky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chucky
Wat een heisa, omdat een acteur, van B-films dood is
Bespreek eens 1 film...
8) Niet echt de moeite
Chucky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 16:50   #22
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Ronald Reagan was een van de beste Amerikaanse Presidenten ooit, een van de Presidenten die de vorige eeuw de hele wereld hebben getekend.
Hij veranderde in de Verenigde Staten die een reeds decennia lang zieke economie kenden in zes jaar tijd om naar een florerende en sterke economie.

Hij hielp het communisme in een versneld tempo de wereld uit.
Hij maakte van de V.S. weer een fier volk in een machtig land.
Hij verzekerde de overgang van vele landen naar een vrij en democratisch systeem.
Hij stelde meer dan ooit het vrije Westen (dus ook Europa) tot een vaste, sterke en voorspoedige maatschappij.

Ook hij kreeg bakken kritiek van de onvoorwaardelijke anti's en werd ook (niet in het minst door Europeanen) gezien als een man die de wereld de verdoemenis induwde.
Uiteindelijk is hij als meest popumaire President ooit uit zijn ambt vertrokken in 1988 en is hij vandaag gezien als een van de grootste Presidenten ooit..... stof tot nadenken.

Ikzelf herinner mij fantastische jaren met Ronald Reagan als President. Ik ben er vast van overtuigd dat onze vrijheid en voorspoed van vandaag veel aan hem te danken hebben.......... Thank you, mister President.

......
“Whatever else history may say about me when I’m gone, I hope it will record that I appealed to your best hopes,
not your worst fears; to your confidence rather than your doubts. My dream is that you will travel the road ahead
with liberty’s lamp guiding your steps and opportunity’s arm steadying your way.”
Oud 6 juni 2004, 17:08   #23
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Na Reagan komt Zonneschijn!

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 18:15   #24
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Na Reagan komt Zonneschijn! :P
Fout! Na Reagan komt Bush! (grapje)
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 18:31   #25
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Het communisme is uit zichzelf ineengestort. Reagan heeft daar weinig rol in gespeeld, ook zonder hem was het al lang gedaan met het communistisch oostblok. Marxistische systemen werken gewoon niet, om dezelfde reden mogen ze van mijn part morgen de blokkade tegen Cuba afschaffen. Nu kan die blokkade door de marxisten aangegrepen worden om zowat alle mislukkingen van het Cubaanse "beleid" achter te verstoppen.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 18:33   #26
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Citaat:
In feite... Er zijn nogal wat opiniemakers en ook gewone mensen die paralellen trekken tussen de huidige Bush jr. en Reagan. Niet ten onrechte...
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 18:38   #27
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:

In feite... Er zijn nogal wat opiniemakers en ook gewone mensen die paralellen trekken tussen de huidige Bush jr. en Reagan. Niet ten onrechte...
Ik had het wel over George Herbert Walker Bush.
Oud 6 juni 2004, 18:49   #28
Funghus
Schepen

Standaard

Citaat:
Die vertoont ook frappant veel gelijkenissen met de huidige president.
Funghus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 18:52   #29
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Njah, ik had het op een slogan uit de tijd van Reagan en zijn Star Wars...

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 18:55   #30
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Funghus
Citaat:
Die vertoont ook frappant veel gelijkenissen met de huidige president. :lol:
Vind u dat werkelijk. Dat is volgens mij helemaal niet het geval. Ze verschillen zowel qua stijl als qua inhoud bijzonder sterk van elkaar.
Oud 6 juni 2004, 20:11   #31
Funghus
Schepen

Standaard

Dat was ook meer als grap bedoeld als wat anders. Het is vrij moeilijk te oordelen over wat de Amerikaanse president nu eigenlijk allemaal verwezenlijkt en of het wel aan hem toe te schrijven is. Zie ook Reagan.

Maar ik denk ook dat vader en zoon Bush het niet altijd eens zijn met elkaar, ook al zitten ze kwa familiefortuin en belangen in hetzelfde schuitje.

Een verschil is ook dat Bush Sr. een Republikein is opgevolgd, terwijl Jr. een Democraat opvolgde. Kwestie van "schade" in te halen dan. Bush Sr. was wellicht te veel een alleenheerser om populair te zijn bij de achterban. Jr. is beïnvloedbaarder, hij heeft trouwens veel medewerkers van het kabinet van zijn vader overgenomen.

Een goede opfrissing van het leven van Bush Sr. vond ik op http://www.famoustexans.com/georgebush.htm. Ik denk dat Bush Sr. dus redelijk succesvol is geweest in boosaardigheid. Jr. is tijdens zijn leven nog veel vaker opgevangen moeten worden bij mislukkingen. Hij is de VS in ongelooflijke schulden aan het steken en verkoopt het Witte Huis aan de hoogste bieders. Ik weet niet of hij daarin recordhouder is, maar het is toch heel flagrant.

Ik betwijfel of Jr. zal herverkozen worden, maar dat zal liggen aan Kerry. Zou Kerry echt zo diplomatisch zijn? Hij heeft zijn oog nu al gericht op Zuid-Amerika. Daar zijn ze al een tijd niet meer langsgeweest.

Hoe dan ook het heeft allemaal een vrij hoog Skull & Bones gehalte (Kerry dus ook).

On-topic: Reagan dus.

Ik denk wel dat Reagan voor de VS een goede president geweest is. En voor de wereld? Tja, dat is allemaal zo relatief hé. Wie is de wereld? Het overgrote deel van de wereld ziet zwaar af van de politiek van de VS en het Westen in het algemeen. We hebben onze mond vol van democratie en vrije handel, maar we subsidiëren onze goederen zodanig dat de Derde Wereld gewoon niet mee kan. Het is overduidelijk dat dictaturen gesteund worden door het Westen en dat ontwikkelingshulp grotendeels in de verkeerde zakken terechtkomt. Dit geld wordt dan vaak besteed aan luxeprojecten en wapens (van het Westen) terwijl de staatsschuld zich opstapelt en de bevolking exportgewassen produceert aan dumpprijzen om dollars mee te kunnen kopen.

Dat Reagan er voor een groot deel tussenzit dat de USSR in elkaar stortte, weet ik niet. Maar de oorlog in Afghanistan heeft wel aangetoond dat de USSR de middelen had om massa's tanks en duikboten op te stapelen in depots, maar niet het geld om een lange echte oorlog vol te houden. Afghanistan is een zeer strategisch gebied. De VS heeft op 15 jaar tijd heel de regio in haar greep gekregen (maar de olieprospecties vallen wat tegen). Nu zitten ze heimelijk in Chechenië Rusland te kwellen door de Chechenen te steunen.
Funghus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 10:19   #32
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Yup, Ronald Reagan RIP!

Ja, dat waren nogal eens jaren. Dat was nogal een kerel.

Vele europeanen moesten lachen met de man zijn intellect, zo herinner ik me nog.....
Wel , ik zou zeggen , houden zo ! gelukkig voor hem kon hij er zich niet veel meer van herinneren 8)
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 10:22   #33
Chucky
Provinciaal Statenlid

Chucky's schermafbeelding

Standaard

8) Niet alleen een slechte president, zelfs nog een slecht acteur ook 8)
Chucky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 11:24   #34
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel
Oud 7 juni 2004, 11:26   #35
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Even mijn eloge herhalen, R.R. verdient het:

Ronald Reagan was een van de beste Amerikaanse Presidenten ooit, een van de Presidenten die de vorige eeuw de hele wereld hebben getekend.
Hij veranderde in de Verenigde Staten die een reeds decennia lang zieke economie kenden in zes jaar tijd om naar een florerende en sterke economie.

Hij verzekerde de overgang van vele landen naar een vrij en democratisch systeem.
Hij stelde meer dan ooit het vrije Westen (dus ook Europa) tot een vaste, sterke en voorspoedige maatschappij.

Ook hij kreeg bakken kritiek van de onvoorwaardelijke anti's en werd ook (niet in het minst door Europeanen) gezien als een man die de wereld de verdoemenis induwde. Ook hem probeerden ze als 'dom' te bestempelen. Meestal ging het dan om pro-communisten
Uiteindelijk is hij als meest populaire President ooit uit zijn ambt vertrokken in 1988 en is hij vandaag gezien als een van de grootste Presidenten ooit..... stof tot nadenken.

Ikzelf herinner mij fantastische jaren met Ronald Reagan als President. Ik ben er vast van overtuigd dat onze vrijheid en voorspoed van vandaag veel aan hem te danken hebben.......... Thank you, mister President.

......
“Whatever else history may say about me when I’m gone, I hope it will record that I appealed to your best hopes,
not your worst fears; to your confidence rather than your doubts. My dream is that you will travel the road ahead
with liberty’s lamp guiding your steps and opportunity’s arm steadying your way.”
Oud 7 juni 2004, 11:54   #36
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Huh??

Citaat:
Hij stelde meer dan ooit het vrije Westen (dus ook Europa) tot een vaste, sterke en voorspoedige maatschappij
Huh???

Ik was nog vrij jong toen RR president was maar ik herinner me
hem eerder van zotte kuren zoals zijn Star Wars programma
en als de kop van jut in de Rakettenbetogingen in de tijd.

En nu gaan er al stemmen op om zijn kop in Mount Rushmore
uit te houwen.

Over de doden niets dan goeds maar niet overdrijven hé.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 12:12   #37
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

De ironie is uiteraard dat wellicht geen enkele Amerikaanse president zoveel gesproken en deals afgesproken heeft met 'communisten' als Ronny. Sommige van die deals waren trouwens zeer nadelig voor de VS zelf en waren indertijd vrij controversiëel. Er is een enorm verschil tussen de legende Reagan en de praktijk van zijn bewind. Als je de staatschuld bekijkt die Reagan heeft achtergelaten dan kan je stellen dat ie zijn populariteit voor een deal heeft gekocht op de rug van de volgende generatie Amerikanen. Onder zijn bewind was er een enorme toename van de armoede en rassengeweld. Veel Amerikaanse steden vervielen tot een soort Mad-Max toestand.

Anderzijds kan je ook stellen dat ie de kiem heeft gezaaid voor het moslim-fundamentalisme door o.a hen te financieren in Afghanistan. De CIA hanteerde daar het principe van, hoe zotter hoe beter en hoe meer geld dat die mannen daar kregen om stingertjes te kopen. Nu de sterkte van Reagan is uiteraard ook de zwakte van zijn tegenstanders.

Zijn Star Wars plannen hebben miljarden gekost maar hebben zo goed als niets opgeleverd. De Russen die vrij goede spionnen hadden wisten dat uiteraard ook.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 14:04   #38
k9

Standaard

Citaat:

Hij deed wat elke aap kon, overheidsgeld in de economie pompen. Onder reagan steeg de overheidsschuld van 1 tot 3000 miljard $

Het aantal onder de armoede grens steeg van 30 tot bijna 40 miljoen burgers .

Het handelstekort verviervoudigde

De groei van de economie daalde va, ongeveer 3 % in de jaren 60 en 70 tot 2.5% in de jaren 80

...

Hij heeft een aantal goede zaken gedaan (zoals de overheidsuitgaven terugdringen) maar een mirakel zoals jij hem toeschrijft heeft hij verre van verweznlijkt integendeel onder bush sr ging het nog slechter pas onder clinton (die het beleid drastisch veranderde) ging het beter.

Citaat:
Inderdaad

Citaat:
Geen verschil voor en na reagan.

Citaat:
Terwijl hij andere landen verzekerde van een dictatoriaal regime na een democratisch systeem.

Citaat:
Onzin dat bestond voor en na reagan.

Hij was niet de slechtste president maar verre van de beste. Middelmatig zou ik zeggen met hier en daar wat geluk (zoals de ondergag van de uSSR)
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 14:21   #39
Raging Bile Duct
Burger

Raging Bile Duct's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ronald Reagan was een van de beste Amerikaanse Presidenten ooit, een van de Presidenten die de vorige eeuw de hele wereld hebben getekend.... blablabla
Remarks by the President Upon the Death of President Ronald Reagan

Ambassador's Residence
Paris, France

12:41 A.M. (Local)

THE PRESIDENT: This is a sad hour in the life of America. A great American life has come to an end. I have just spoken to Nancy Reagan. On behalf of our whole nation, Laura and I offered her and the Reagan family our prayers and our condolences.

Ronald Reagan won America's respect with his greatness, and won its love with his goodness. He had the confidence that comes with conviction, the strength that comes with character, the grace that comes with humility, and the humor that comes with wisdom. He leaves behind a nation he restored and a world he helped save.

During the years of President Reagan, America laid to rest an era of division and self-doubt. And because of his leadership, the world laid to rest an era of fear and tyranny. Now, in laying our leader to rest, we say thank you.

He always told us that for America, the best was yet to come. We comfort ourselves in the knowledge that this is true for him, too. His work is done, and now a shining city awaits him. May God bless Ronald Reagan.

END 12:43 A.M. (Local)

Denk jij ooit eens voor jezelf of ben je eigenlijk een officieuze spreekbuis voor het Witte Huis ?
Raging Bile Duct is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 14:42   #40
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raging Bile Duct

Denk jij ooit eens voor jezelf of ben je eigenlijk een officieuze spreekbuis voor het Witte Huis ?
Ik schrijf hier precies wat ik denk, en inderdaad, Bush denkt er ook zo over. Maar niet alleen wij hé? Ook nog Thatcher, Chirac, Gorbatsjev, Clinton, ..... ah, ja, en ook nog zo'n 160 miljoen Amerikanen, en wie weet hoeveel mljoenen niet-Amerikanen.

Maar 'voor zichzelf denken' betekent voor jou dus onvoorwaardelijk het tegenovergestelde schrijven van wat algemeen is geweten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be