Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 6 juni 2004, 00:47   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Leuk voor u. Maar u gaat toch niet ontkennen dat die hysterische golf van zelfmedelijden na het arrest in Gent redelijk pathetisch was?
Ik heb niets gemerkt van wat u omschrijft als een "hysterische golf van zelfmedelijden". In uw vooringenomenheid tegenover het Vlaams Blok meent u zaken te zien die er nooit waren. Ik ontwaarde wel terechte kritiek, niet in het minst van een van de partijleden van de N-VA: niemand minder dan professor Storme die niet alleen het arrest hard aanpakte maar ook de zgz. "antiracismewet".
Jan van den Berghe is offline  
Oud 6 juni 2004, 00:49   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groen & Geel
Daarom ook de vraag voor een subforum zodat niet-geinteresseerden (lees: al wie niet voor het Blok stemt) die stortvloed aan onderwerpen (makkelijker) kon negeren. Met succes!
Merkwaardig toch wel dat het allergrootste deel van de deelnemers aan dat forum geen VB'ers waren... Blijkbaar trok het toch velen aan.
Oud 6 juni 2004, 00:50   #23
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Daarom ook de vraag voor een subforum zodat niet-geinteresseerden (lees: al wie niet voor het Blok stemt) die stortvloed aan onderwerpen (makkelijker) kon negeren. Met succes!
Merkwaardig toch wel dat het allergrootste deel van de deelnemers aan dat forum geen VB'ers waren... Blijkbaar trok het toch velen aan.
Ik had de indruk van niet, nakijken kunnen we niet meer want door het o zo grote succes van dat subforum is het onderwijl al ontbonden...
Oud 6 juni 2004, 00:52   #24
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:
Leuk voor u. Maar u gaat toch niet ontkennen dat die hysterische golf van zelfmedelijden na het arrest in Gent redelijk pathetisch was?
Ik heb niets gemerkt van wat u omschrijft als een "hysterische golf van zelfmedelijden". In uw vooringenomenheid tegenover het Vlaams Blok meent u zaken te zien die er nooit waren. Ik ontwaarde wel terechte kritiek, niet in het minst van een van de partijleden van de N-VA: niemand minder dan professor Storme die niet alleen het arrest hard aanpakte maar ook de zgz. "antiracismewet".
Ga eens kijken bij het subforum, als dat nog bestaat. Uw geheugen moet nodig opgefrist worden, want u bent vergeten dat er op sommige momenten zo'n tien topics per uur over dat arrest geopend werden, met warrige zinnetjes over dictatuur en fascisme en de énige échte democratische partij....
Anderen publiceerden in drievoud het partijstandpunt, terwijl dat ondertussen al vier keer gepubliceerd was.
Dat is je reinste forumvervuiling. Waarom denk je dat er een apart subforum voor werd opgericht?

Maar u kloeg er daarnet over dat we afdwaalden. Laten we anders teruggaan naar die ééntalige Blok-foldertjes in Brussel, dat was eigenlijk best interessant...
zorroaster is offline  
Oud 6 juni 2004, 00:53   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had de indruk van niet, nakijken kunnen we niet meer want door het o zo grote succes van dat subforum is het onderwijl al ontbonden...
Ik had een andere indruk... Maar goed, we gaan hier geen welles-nietesspelletje spelen.

Ongetwijfeld is de inhoud van het onderdeel nog ergens na te lezen op dit forum. Laten we het aan de moderatoren vragen.
Oud 6 juni 2004, 00:55   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar u kloeg er daarnet over dat we afdwaalden. Laten we anders teruggaan naar die ééntalige Blok-foldertjes in Brussel, dat was eigenlijk best interessant...
Dat "was" niet interessant, dat "is" interessant. Ik zie nog altijd het probleem niet, hoor. De algehele campagne van het Vlaams Blok is in Brussel trouwens tweetalig.
Oud 6 juni 2004, 00:55   #27
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mogelijk dat u dat interessant vindt, maar open er dan een nieuwe topic over. Aan uw berichten aantal mag ik toch afleiden dat u weet hoe u dat moet doen.... of is dat een brug te ver... ?
Oud 6 juni 2004, 00:57   #28
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC
Citaat:
mogelijk dat u dat interessant vindt, maar open er dan een nieuwe topic over. Aan uw berichten aantal mag ik toch afleiden dat u weet hoe u dat moet doen.... of is dat een brug te ver... ?
Ik zal het doen, als u niet komt klagen dat het onderdeel is van een haatcampagne tegen het Blok. Beloofd?
zorroaster is offline  
Oud 6 juni 2004, 00:59   #29
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC

Ik zal het doen, als u niet komt klagen dat het onderdeel is van een haatcampagne tegen het Blok. Beloofd?
Een haatcampagne tegen het blok...? hoe komt u erbij..?
Oud 6 juni 2004, 01:13   #30
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Zomaar een bedenking. Ik weet ook niet wat de Franstaligen bezielt.

Kan de uitslag van het VB in Vlaanderen de Franstaligen eigenlijk veel schelen ?
Ik dacht van niet, en dat bleek tot nu toe niet.

Waarom dan die plotse hetse ? Omdat ondanks het arrest het VB niet achteruitgaat ?
Waar kan hen dat wèl schelen ?
In Brussel.

In Brussel haalt het VB mogelijk een blokeringsminderheid en de Vlamingen in Brussel beseffen dat maar al te goed.
In Brussel haalde het VB tot nu toe ook stemmen van extreem-rechtse Franstaligen.
Die demoniseringscampagne moet vooral het stemgedrag in Brussel aanpakken. Of het de goede aanpak is betwijfel ik.
In Brussel ken ik ook nogal wat mensen van beide taalgroepen (en ik heb er ook nog een tijd gewoond) die helemaal niet te spreken zijn over een aantal zakkenvullers van politici en die deze gewestverkiezingen gaan aangrijpen om ook een proteststem te laten horen. U raad al op welke protestpartij van wei ze veronderstellen dat ze die ze toch niet mee laten regeren. "Liever de impasse dan dat het gesjoemel verder gaat."

En dan ? Het zal me benieuwen die uitslag in Brussel !
Oud 6 juni 2004, 01:15   #31
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Die impasse komt er niet. Dat heeft hun Brussels kopstuk De Mol al in het lang en het breed uitgelegd, dat ze helemaal niet van plan zijn de instellingen te blokkeren of een impasse te veroorzaken.
zorroaster is offline  
Oud 6 juni 2004, 01:17   #32
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die impasse komt er niet. Dat heeft hun Brussels kopstuk De Mol al in het lang en het breed uitgelegd, dat ze helemaal niet van plan zijn de instellingen te blokkeren of een impasse te veroorzaken.
JA ? Nog nooit gehoord dat politici vóór de verkiezingen van alles beloven ?
Wacht maar af !
Oud 6 juni 2004, 01:20   #33
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Standaard

Het probleem ligt trouwens niet zozeer bij het Blok, maar bij de Franstalige meerderheid, die niet zomaar met het Blok in zee willen.
Oud 6 juni 2004, 01:20   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Correctie: u maakt er weer een potje van. Demol heeft duidelijk gesteld at men niet gaat blokkeren om te blokkeren. D.w.z. als de andere Vlaamse partijen de verkiezingsuitslag zullen respecteren bij een verdere opgang van het Vlaams Blok, dan is er geen reden om de zaken te blokkeren. Doen ze echter al het mogelijke om de grootste Vlaamse partij in Brussel het politieke leven onmogelijk te maken, dan zal het Vlaams Blok weldegelijk aan de alarmbel trekken. En dat kan voor een blokkering zorgen. Dat heeft Demol gezegd. Inderdaad, in het land en het breed. Maar uw samenvatting was heel eenzijdig. Daarom deze rechtzetting.
Oud 6 juni 2004, 01:28   #35
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Correctie: u maakt er weer een potje van. Demol heeft duidelijk gesteld at men niet gaat blokkeren om te blokkeren. D.w.z. als de andere Vlaamse partijen de verkiezingsuitslag zullen respecteren bij een verdere opgang van het Vlaams Blok, dan is er geen reden om de zaken te blokkeren. Doen ze echter al het mogelijke om de grootste Vlaamse partij in Brussel het politieke leven onmogelijk te maken, dan zal het Vlaams Blok weldegelijk aan de alarmbel trekken. En dat kan voor een blokkering zorgen. Dat heeft Demol gezegd. Inderdaad, in het land en het breed. Maar uw samenvatting was heel eenzijdig. Daarom deze rechtzetting.
Tiens, dat van aan die alarmbel trekken heb ik niet gehoord in zijn uitleg.... Kan u me daar even naar verwijzen dan? En die alarmbel, wat zal die ons laten horen? Blokkering of niet? Nogal wollig allemaal, niet?

En het strookt niet echt met de Blok-doctrine dat van elke meerderheid gebruik gemaakt zal worden om België te doen barsten natuurlijk. Is er een idealer scenario denkbaar dan het blokkeren van Brussel en het land onbestuurbaar te maken?
Dat is onrealistisch, maar dat is wel nog steeds de strategie die het Blok aanvoert in haar streven naar Vlaamse onafhankelijkheid.
zorroaster is offline  
Oud 6 juni 2004, 01:30   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tiens, dat van aan die alarmbel trekken heb ik niet gehoord in zijn uitleg.... Kan u me daar even naar verwijzen dan? En die alarmbel, wat zal die ons laten horen? Blokkering of niet? Nogal wollig allemaal, niet?
Dan heeft u de uitleg niet goed gehoord, beste vriend. Leren luisteren is de boodschap.
Oud 6 juni 2004, 01:35   #37
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Standaard

Mag ik bij deze de opmerking maken dat het enkel het Brusselse gewest is dat het VB op deze manier kan blokkeren.
In principe kan de staat België gewoon verder doen.

Maar natuurlijk, als de partijen nu al met poker spelen zouden ze wel eens méér kunnen verliezen.
Oud 6 juni 2004, 01:36   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Mag ik bij deze de opmerking maken dat het enkel het Brusselse gewest is dat het VB op deze manier kan blokkeren.
Inderdaad. Als ik me niet vergis, kan in het geval van een onbestuurbaar gewest de federale overheid een commissaris sturen die de hele zaak dan tijdelijk overneemt.
Oud 6 juni 2004, 01:38   #39
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Inderdaad. Als ik me niet vergis, kan in het geval van een onbestuurbaar gewest de federale overheid een commissaris sturen die de hele zaak dan tijdelijk overneemt.
Jantje ga slapen! 16.000 en zoveel topics replieken da's niet gezond meer. Je bent er aan verslaafd, dat kan nooit goed aflopen
Oud 6 juni 2004, 01:44   #40
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dan heeft u de uitleg niet goed gehoord, beste vriend. Leren luisteren is de boodschap.
U bent VB'er. U kan me ongetwijfeld die uitleg eens bezorgen?
zorroaster is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be