Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2011, 22:17   #21
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
pijpen dansen, opdraaien?
die gasten werken hier , veelal in jobs en met lonen die de actieven en non-actieven hier terecht niet willen.

In nieuw zeeland mogen alleen australiërs binnen

wij zouden dan op dezelfde manier alleen nederlanders kunnen binnenlaten, in vlaanderen, dat zou je dan toch goed vinden?
Degenen die werken zorgen ervoor dat de lonen in die jobs laag zijn en blijven ! Het zijn dan ook de bazen die als eerste vreemde arbeiders naar hier haalden, niet omdat niemand wou werken, maar wél omdat de autochtonen met recht en reden opslag eisten.
Links was toen nog links, en was tégen immigratie...Vandaag worden we bijna onder de voet gelopen door buitenlanders, landen als Australië en Nieuw Zeeland beschermen zich min of meer daartegen, en men moet dat begrijpen. Zelfs als dat spijtig is voor sommigen onder ons.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2011, 22:18   #22
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Mogelijk. Maar het komt recht uit mijn hart.
Angstaanjagend.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2011, 22:19   #23
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
nou ja wat is het punt, overal zitten rotte appels tussen, de vraag is wat we met de mainstream moeten doen. Dat extremisten eruit moeten, zal wel niemand betwisten.

een beperking van immigratie is ook bespreekbaar, hier en in EU
Precies.
Oud 8 mei 2011, 22:23   #24
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Degenen die werken zorgen ervoor dat de lonen in die jobs laag zijn en blijven ! Het zijn dan ook de bazen die als eerste vreemde arbeiders naar hier haalden, niet omdat niemand wou werken, maar wél omdat de autochtonen met recht en reden opslag eisten.
Links was toen nog links, en was tégen immigratie...Vandaag worden we bijna onder de voet gelopen door buitenlanders, landen als Australië en Nieuw Zeeland beschermen zich min of meer daartegen, en men moet dat begrijpen. Zelfs als dat spijtig is voor sommigen onder ons.
ons standpunt verschilt

maar goed,ik vind dat je niet boven een bepaalde inwijkingsdruk moet gaan

sommige landen overdrijven

zowel naar boven als naar beneden
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2011, 22:26   #25
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nou ja wat is het punt, overal zitten rotte appels tussen, de vraag is wat we met de mainstream moeten doen. Dat extremisten eruit moeten, zal wel niemand betwisten.

een beperking van immigratie is ook bespreekbaar, hier en in EU
Citaat:
Precies.
http://lmgtfy.com/?q=immigratiestop+1974
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2011, 22:36   #26
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De immigratiestop is een fictie,een verzinsel, een onwaarheid die iedereen op straat kan waarnemen.
Oud 8 mei 2011, 22:56   #27
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De immigratiestop is een fictie,een verzinsel, een onwaarheid die iedereen op straat kan waarnemen.
Een immigratiestop haalt ook nauwelijks iets uit zolang massale volgmigratie gewoon toegestaan blijft, zoals overal in het westen het geval is. Niet alleen volgmigratie, door de eerste generatie, maar ook door de tweede, en we zijn allengs al aanbeland bij de derde generatie volgmigranten.
Tel daarbij op een te ruimhartig asielbeleid, met wederom volgmigratie, de vele eenmalige (!) generaal pardons, zoveel dat ik de tel ben kwijtgeraakt, met opnieuw volgmigratie, en iedereen die zijn ogen open heeft, kan zien dat die zogenaamde immigratiestop slechts in naam bestaat.
Oud 8 mei 2011, 23:44   #28
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Een immigratiestop haalt ook nauwelijks iets uit zolang massale volgmigratie gewoon toegestaan blijft, zoals overal in het westen het geval is. Niet alleen volgmigratie, door de eerste generatie, maar ook door de tweede, en we zijn allengs al aanbeland bij de derde generatie volgmigranten.
Tel daarbij op een te ruimhartig asielbeleid, met wederom volgmigratie, de vele eenmalige (!) generaal pardons, zoveel dat ik de tel ben kwijtgeraakt, met opnieuw volgmigratie, en iedereen die zijn ogen open heeft, kan zien dat die zogenaamde immigratiestop slechts in naam bestaat.
Strevingen naar quota zijn dus gedoemd?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2011, 23:53   #29
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Strevingen naar quota zijn dus gedoemd?
Met de huidige wetgeving wel, lijkt me. Pas als de volgmigratie ook wettelijk aan banden wordt gelegd, zullen quota of een immigratiestop enig soelaas bieden.
Oud 9 mei 2011, 11:25   #30
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Annatj Bekijk bericht
Ja al meer dan een jaar bijna.
Je bent niet serieus bezig. Je schrijft onzin. Het is "al meer dan een jaar" of "bijna een jaar".

Bestaat jouw zielige buitenlander die zijn "papieren is kwijtgeraakt" wel? Waarom kan hij geen kopieën krijgen van zijn "papieren".
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2011, 11:41   #31
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Je bent niet serieus bezig. Je schrijft onzin. Het is "al meer dan een jaar" of "bijna een jaar".

Bestaat jouw zielige buitenlander die zijn "papieren is kwijtgeraakt" wel? Waarom kan hij geen kopieën krijgen van zijn "papieren".
Kan ik me volledig in terugvinden. Indien ik mijn papieren (id - rijbewijs) kwijt ben ga ik deze ook aan het stadhuis gaan aanvragen opnieuw.

Mijn vriendin is overigens ook niet europees en werkt in belgie. Zij moet ieder jaar opnieuw haar aanvraag doen om een verblijfsvergunning tot ze 5 jaar gewerkt heeft in Belgiië, pas dan heeft ze de kans om een langdurige verblijfsvergunning te bekomen.

Ook kan ze niet veranderen van werk aangezien haar arbeidsvergunning enkel voor haar huidig werk zijn. Het lijkt me dan ook sterk dat iemand langere tijd in belgie kan zijn én legaal werken zonder papieren.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2011, 11:42   #32
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht

Hij is, net als de pretpark van Wisord, afkomstig uit dit land
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be