Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2011, 17:56   #21
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
HLN doet een bescheiden inhaalmaneuver. In die zin dat de krant HLN het evenwicht probeert te bewaren tussen volksvoeder zoals het Nieuwsblad enerzijds, en de kwaliteitskrant De Standaard anderzijds.
De Morgen lees ik niet. Omdat de krant gewoonweg moedwillig de werkelijkheid verdoezelt en zand in de ogen strooit.
<<De Morgen lees ik niet. Omdat de krant gewoonweg moedwillig de werkelijkheid verdoezelt en zand in de ogen strooit.>>
Daarmee ben ik 300% akkoord...

Mar met HLN zou ik toch niet op straat durven komen...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 18:16   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Kunnen we dat ondertussen niet van heel de krant zeggen. Het is quasi een tewerkstellingsplan geworden van Yves Desmet. Het economisch nieuws komt klakkeloos van De Tijd, het sportnieuws van HLN? Hoeveel artikels schrijven ze eigenlijk nog zelf? De enigste deftige krant is De Tijd en dat vind ik uiteraard jammer om te zeggen. De Standaard kan er mee door.
Ik zou "De Tijd" toch niet opwaarderen. Toch niet in die zin dat de krant je op de hoogte houdt van de actualiteit. Temeer de niet-dagelijkse verspreiding. Het doelpubliek leest de krant als supplement.
Wie enkel "De Tijd" leest wordt toch wereldvreemd.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 18:32   #23
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Omdat het bij hem altijd over kak gaat?

U begint er nu wel over.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 19:23   #24
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Camps gisteren in De Morgen. Ik hoop dat de familie van wijlen Wouter Weylandt dit leest. Wat een prachtig geschreven stuk.

Roerloos op het asfalt, bebloed hoofd. Renners, volgwagens, motoren schieten voorbij. Als kerosinemonsters. De Giro wacht niet. Tour en Vuelta ook niet. Zou een rennersleven wel altijd een mensenleven zijn?

Nog steeds zie ik Jean-Pierre Monseré in die Kempense smurrie liggen: de dood in regenboogtrui. Dood met puistjes. Toen de altijd zo schuchtere Fabio Casartelli een doodsmak maakte in de afdaling van de Portet d'Aspet lag daar ook weer een engel. Eerder nog: een splinter. Ploegleider Hennie Kuiper zei: "Zijn graf zal me nooit verlaten."

Renners zijn jongens in korte broek, daar hoort geen dood bij.

Hoe zou het de laatste avond van Wouter zijn gegaan? Had Leopard-Trek nog een wijntje open getrokken? Of had Wouter Weylandt in zijn ornamentieke eenvoud geroepen: "Doe maar een biertje?" Allicht had hij die avond ook nog even zijn vriendin gevraagd of ze de kruiende beentjes van het kindje nog voelde bonken. Renners worden altijd luttele maanden na hun dood vader. Het lijkt een ongeschreven wet.

Wouterke.

Zelf was hij ook nog een kind. Renner van vallen en opstaan. Wel een schitterend beeldhouwwerk. Ik was altijd jaloers op zijn nek, waar kabels schraagden wat niet te doorstaan is.

Straks komt het kindje: gespierde wolk.

De kennis van Camps over de sport is enorm. Over politici schrijft hij vaak cynische stukken en ik vind het heerlijk om zijn columns te lezen. Wat een vakkennis heeft die man.
Laat het verheerlijken van overbetaalde topsporters (ik doel niet specifiek op Wouter Weylandt) maar over aan Hugo Camps, daar is hij sterk in.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 19:26   #25
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Ik zou De Morgen toch geen slechte krant noemen. Maar stukje uit De Tijd, stukje uit HLN, stukje uit enkele buitenlandse kranten en dan wat eigen artikels en zo heb je een krant. Maar goed wat moet een mens anders lezen? Een saai parochieblad zoals De Standaard sla ik toch niet open .
Oud 11 mei 2011, 19:33   #26
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou De Morgen toch geen slechte krant noemen. Maar stukje uit De Tijd, stukje uit HLN, stukje uit enkele buitenlandse kranten en dan wat eigen artikels en zo heb je een krant. Maar goed wat moet een mens anders lezen? Een saai parochieblad zoals De Standaard sla ik toch niet open .
U dwaalt...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 19:34   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand die zegt dat De Morgen flauwekul is. Van wie beweert al eens De Tijd te lezen, en De Standaard beschouwt als een parochieblad, daarvan vrees is dat die hoogstens de gratis treinkrant "De Metro" lezen. Ik kan mij ook vergissen.
Oud 11 mei 2011, 19:36   #28
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Sorry maar een krant die tot het einde van de twintigste eeuw het letterkruis AVV - VVK dagelijks op de voorpagina liet afdrukken neen dank u .
Oud 11 mei 2011, 19:41   #29
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry maar een krant die tot het einde van de twintigste eeuw het letterkruis AVV - VVK dagelijks op de voorpagina liet afdrukken neen dank u .
Mens toch. Je getuigt van frustratie. Ik zou die AVV-VVK krant niet meer lezen. Diezelfde krant is nu toch wel iets anders. Eerder liberaal waar alle meningen welkom zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be