![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Alle werklozen zijn nutteloos!! laten we hen stilletjes verhongeren, geen haan die er naar kraait. Jij idioot!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar je hebt gelijk, de crisis is veroorzaakt door de arme, die een klein deeltje van de rijkdom wil opstrijken, schande!!!! Laatst gewijzigd door stropke1000 : 10 mei 2011 om 21:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
waar bewezen? door wie bewezen? vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Als dat eerste deel waar is scheelt er eerder iets met het activeringsbeleid dan wat anders. Nu ja, 'iets mee schelen.' Het lijkt haast onbestaande.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is dat dan afgeschaft? Prestatie lijkt me ook vrij relatief imo. Wetenschappers, artsen, leerkrachten, techniekers, ... waardeer ik veel sterker dan een of andere aandeelhouder die er enkel uit is om zo snel mogelijk rijk te worden met zijn bezit, op de arbeid van anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wist niet dat het grote aandeelhouders waren die gewassen zaaien, grondstoffen delven, lopende banden bemannen, wetenschappelijk onderzoek verrichten, leerlingen onderwijzen, elektronica in elkaar steken, vrachtwagens besturen, software ontwikkelen, ... Arbeid misschien moeilijk zonder kapitaal, maar kapitaal kan totaal niet zonder arbeid. Alsof het enkel bij een compensatie blijft. Wat die mensen dikwijls ontbreekt is basis menselijkheid en integriteit. Laatst gewijzigd door Ganzenbordfan : 11 mei 2011 om 00:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onverantwoord gedrag van beide kanten, me dunkt. Neem jij een lening als je geen vast inkomen hebt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je ziet hoeveel mensen toch een lening krijgen die meer dan 30% van hun inkomen inneemt, dan weet je toch dat er iets niet klopt?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geloof niet in het fabeltje dat mensen niet verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Als je mijn posts goed leest, zie je een nuance.
Laatst gewijzigd door Tavek : 11 mei 2011 om 07:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nugoed, met veel plezier heb ik die banken overkop zien gaan. De aandeelhouders hebben er serieus hun broek aan gescheurd, want hun geld is weg. En die mensen zijn hun huis kwijt. Dus miserie alom, en dat om a) de winst de maximaliseren en b) boven hun stand te leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en er zijn ook mensen die hun werk zijn kwijtgespeeld hé. Wat moet je doen? ook dat incalculeren en maw niet gaan lenen? voor mij zijn de banken de domsten, wie leent er nu geld aan iemand van wie je sterke vermoedens hebt dat die het niet gaat kunnen terugbetalen? vooral als dat door zogezegde experten gebeurt, stel ik me toch vragen erbij ja. is dit kwaadwillig gebeurd? kunnen die mensen nog in dezelfde sector werken? kunnen deze mensen nog torenhoge bonussen krijgen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze zijn een noodzakelijk kwaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() akkoord
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik lees hier weer rijk gespuis, dus afgunst voor diegene die meer hebben dan anderen, dat ze hier ook opofferingen voor moeten doen doet er natuurlijk niet toe want zij hebben dat en wij niet. De 'voorrechten' waar vorige generaties voor gevochten hebben wordt als het ware nu op de huidige generatie werkenden afgewenteld. Is dit fair? Wetende dat wij nooit van zelfde voorrechten kunnen genieten. Steuntrekkkers zijn maar beperkte slachtoffers want in 99% van de gevallen houdt niets hun tegen om opnieuw aan de slag te gaan. Een verhoging van de werkloosheidsuitkeringen voor een beperkte periode van bijvoorbeeld 1 jaar is echter voordeliger zelf voor diegene die echt terug aan de slag willen. Citaat:
De rijken hun probleem is dat ze voor alles moeten opdraaien. Vind je het ook eerlijk dat uw buur die minder inkomen heeft dan jou, om de haverklap uw frigo zou komen plunderen? Vooral als jij wel zou werken en uw buur niet? Dat instellingen die problemen hebben hun rommel opkuisen is logisch, dat personen in plaats van gezamelijk hun verantwoordelijkheid op te nemen, diegene viseren die het wel goed gedaan hebben is pure onzin. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Gouverneur
|
![]() oh gewoon de stok of de wortel. In belgie hebben we de wortel geprobeerd, werkt niet dus is het tijd voor de stok.
|
![]() |
![]() |