Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2011, 08:09   #21
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Gebrek aan concentratie tijdens de de koers?
Hij viel nogal dikwijls, was een "speelvogel" en maakte grapjes tijdens de
wedstrijden.
Ik ben ook ne speelvogel? Maar Ik ben nog nooit met een fiets tegen 70km/u tegen de vlakte gegaan.

Laatst gewijzigd door giserke : 12 mei 2011 om 08:09.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 08:30   #22
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Valpartijen dat is nu eenmaal een onderdeel van het wielrennen. Ik ben zelf al enkele keren tegen het asfalt gekwakt de ene keer valt dat beter mee dan de andere. We kunnen toch moeilijk alle sporten verbieden die wat risico inhouden? Geen Formule 1 meer, geen wielrennen meer, geen rally en noem maar op. Risico's nemen dat is een deel van het leven.
Oud 12 mei 2011, 12:45   #23
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Risico's nemen dat is een deel van het leven.
Ja, maar geen onverantwoorde risico's. En die waren er blijkbaar wel gezien de kritiek van de renners die zelf aangaven dat het gevaarlijk was op sommige plaatsen.
Formule1 schijnt minder risico te zijn dan mee van die mm-bandjes aan 70 per uur naar beneden vliegen.
Oud 12 mei 2011, 12:51   #24
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

De banden van een koersfiets zijn vaak van betere kwaliteit dan de banden waar menig automobilist in België mee rijdt .
Oud 12 mei 2011, 20:08   #25
kameleon
Minister

Standaard

Hoeveel keer is Armstrong gevallen in heel zijn leven ? Ja, die laatste jaren dat hij geen respect meer kon afdwingen in het peloton.
De jaren ervoor ging het blijkbaar vanzelf, heeft het dan toch met respect te maken ?

Daarbij, welk risico heeft Wouter hier genomen ? Hij had evengoed over het muurtje kunnen vliegen. Daar was namelijk een ravijn van 30 meter diep.

http://velonews.competitor.com/2011/...italia-stage-4

Laatst gewijzigd door kameleon : 12 mei 2011 om 20:10.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 20:12   #26
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Hoeveel keer is Armstrong gevallen in heel zijn leven ? Ja, die laatste jaren dat hij geen respect meer kon afdwingen in het peloton.
De jaren ervoor ging het blijkbaar vanzelf, heeft het dan toch met respect te maken ?
Nee, dat komt door de nieuwe fietsen. Een koersfiets kan je zonder problemen met de pink optillen. Al ontken ik niet dat er tegenwoordig enorm veel renners vallen. Ik rijd ook veel per fiets in mijn vrije tijd. Een fiets die volledig uit carbon is vervaardigt en ik val daar toch niet gemakkelijk mee. Nevenwerkingen van bepaalde producten ?
Oud 12 mei 2011, 20:18   #27
kameleon
Minister

Standaard

Ik rijd ook op een carbon fiets en ik ben daarmee nog nooit gevallen.
Ik ben dat ook niet van plan, want een breuk in een carbon kader is onherstelbaar en je bent dus al je geld kwijt.

Waarom zou carbon slechter rijden ? Ik moet wel toegeven als er wind staat dat ik makkelijker meezwiep met een windstoot dan op een aluminium fiets.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 20:41   #28
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ik rijd ook op een carbon fiets en ik ben daarmee nog nooit gevallen.
Ik ben dat ook niet van plan, want een breuk in een carbon kader is onherstelbaar en je bent dus al je geld kwijt.

Waarom zou carbon slechter rijden ? Ik moet wel toegeven als er wind staat dat ik makkelijker meezwiep met een windstoot dan op een aluminium fiets.
Carbon rijdt helemaal niet slechter. Het is veel aangenamer om te rijden. Enkel als je de natuurelementen trotseert moet je wat extra opletten om niet te vallen. En in de bergen kan het weer toch vlug omslaan. Ik vraag me ook af waarom renners tegenwoordig zoveel vallen hoor. In de Ronde van Frankrijk vorig jaar op de vlakke etappes stralende zon geen spatje wind maar goed velen komen op het asfalt terecht.
Oud 12 mei 2011, 21:05   #29
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Carbon rijdt helemaal niet slechter. Het is veel aangenamer om te rijden. Enkel als je de natuurelementen trotseert moet je wat extra opletten om niet te vallen. En in de bergen kan het weer toch vlug omslaan. Ik vraag me ook af waarom renners tegenwoordig zoveel vallen hoor. In de Ronde van Frankrijk vorig jaar op de vlakke etappes stralende zon geen spatje wind maar goed velen komen op het asfalt terecht.
Het probleem:

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  44-68efae77fe05b0a8e7f77217fc37159e.jpg
Bekeken: 80
Grootte:  62,1 KB
ID: 80575

De oplossing:

Naam: george bush training wheels.jpg
Bekeken: 145
Grootte: 27,2 KB
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 22:23   #30
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

:d.
Oud 13 mei 2011, 00:36   #31
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Giro beklimt dan toch actieve Etna

donderdag 12 mei 2011

Wielrennen (Weg)
Ronde van ItaliëDe in Sicilië gelegen vulkaan Etna heeft tijdens de nacht van woensdag op donderdag enkele kleine aardbevingen en zes explosies gepaard met lava veroorzaakt. De Giro-karavaan, die komende zondag twee keer de Etna opklimt, houdt zijn adem in maar zal de vulkaan toch beklimmen. Dat maakte de organisatie van de Ronde van Italië donderdag bekend.
'De rit is zeker niet in gevaar. Over de laatste 6,5 km naar de top van de vulkaan zijn we wel nog steeds niet helemaal zeker', aldus koersdirecteur Angelo Zomegnan. In de negende rit van de Giro krijgen de renners twee beklimmingen van de hoogste actieve vulkaan van Europa voorgeschoteld. De eerste beklimming is 30 km lang en gaat tot op een hoogte van 1.600 m. De tweede beklimming is langs de steilere zuidkant van de Etna.

De aardbevingen werden afgelopen nacht tussen 2 en 6 waargenomen met een sterkte tussen de 2,7 en 3,2 op de schaal van Richter. Door de vulkaanexplosies liepen de huizen in de omringende dorpjes schade op aan ramen en deuren.

In de nabijgelegen luchthaven van Fontanarossa in Catanië werden de vliegtuigen een hele voormiddag aan de grond gehouden door de dikke aswolk die zich boven de Etna had gevormd. Na een korte heropening besloot men de piste opnieuw te sluiten.

De gebeurtenissen worden nauwgezet opgevolgd door vulkanologen en de betrokken instanties.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110512_065

Luchthavens dicht, ramen en deuren kapot maar de koers moet doorgaan.
Brood en Spelen, compleet zot en crimineel zijn die toerbazen. Geld is wat telt, een mensenleven niet.
Hoeveel dooie en gewonden moeten er nog vallen?
Boycot de toer, kijk er niet naar, laat de kijkcijfers zakken. TV uit bij de Giro
Oud 13 mei 2011, 16:14   #32
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Dat wordt smullen .
Oud 13 mei 2011, 16:18   #33
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Hopelijk slaat Contador zondag eens toe. Zondag winnen op de Etna, dat zou mooi zijn voor hem en een mentale overwinning. Die jongen heeft al genoeg bagger over hem gekregen. Bloedtransfusiegeruchten, de clenbuterol historie het wordt hoog tijd dat ze eens stoppen met die valse beschuldigingen tegen hem.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be