Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2011, 17:08   #21
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zeggen dat alle moslims dood moeten is ook "een mening", nochtans zie ik dit als oproep tot geweld, zeggen dat homo's dood moeten is dit dus ook,maar de dubbele moraal die blijkbaar door hier aanwezige islamgeleerden gehanteerd wordt verbiedt een duidelijk standpunt!
zeggen dat alle niet-moslims dood moeten is evenzeer een oproep tot haat. ook hier moet een rechter oordelen.

in alle bovenstaande gevallen moet die rechter streng zijn en als het misdrijf bewezen wordt, moet hij een duidelijk en streng oordeel vellen.

vrede,

redwasp
Oud 14 mei 2011, 17:50   #22
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

gelukkig niet. nu er een wet is die dit soort haat-oproepen strafbaar stelt, moet hij eindelijk maar eens toegepast worden.

denk dat dit een van de puntjes is waar we (gelukkig) ongeveer hetzelfde over denken.

vrede,

redwasp
die wet is er steeds geweest.

Alleen heeft Europa nu een muilkorfwet opgelegd die veel verder gaat en zelfs bepaalde meningen verbiedt (ook zonder dat er opgeroepen wordt tot haat en geweld). we gaat er echt op vooruit in de EUSSR.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 18:03   #23
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
die wet is er steeds geweest.

Alleen heeft Europa nu een muilkorfwet opgelegd die veel verder gaat en zelfs bepaalde meningen verbiedt (ook zonder dat er opgeroepen wordt tot haat en geweld). we gaat er echt op vooruit in de EUSSR.
als dat zo is, dan is dat schandalig.

kun je me in dat geval even die wettekst doorspelen? een link of zo (alles wordt tegenwoordig online gepubliceerd).

vrede,

redwasp
Oud 14 mei 2011, 20:23   #24
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vrede,

als inwoner van een rechtstaat mag ik dat niet. gelukkig dat we oordelen en veroordelen hier aan rechters overlaten. ik vind dat niet erg.

mijn mening over extreem rechts mag duidelijk blijken over alles wat ik er tot nu toe over schreef. mij maakt het dan niet veel uit of het om extreem rechtse moslims, christenen of vrijzinnigen gaat.

mijn mening over homofobie is minstens even duidelijk. (oproepen tot) discriminatie) is een misdaad. misdadigers (verdachten, ik ben overtuigd voorstander van het vermoeden van onschuld) moeten door een rechter geoordeeld worden.

vrede,

redwasp
Sinds wanneer verbiedt de rechstaat u een duidelijk standpunt in te nemen tegenover uitspraken zoals deze van sharia 4?
Stop toch met dat gedraai, wat verhindert u te schrijven dat die club van sharia4 een stelletje haatdragende idioten zijn?
Welke rechter verbiedt u dat?
Geen enkele; maar een oordeel over uw broeders lijkt u maar niet te kunnen geven?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 20:28   #25
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

ik neem een duidelijk standpunt in over hun uitspraken. het is homofobie en verwerpelijk. voor de homohaat die zij uitbraken is geen enkel islamitisch bewijs te vinden. het is haatdragend en ze zijn idioot. ik denk dat ik dat echt al wel heel vaak gezegd heb. he is verwerpelijk en (moreel gezien) misdadig.

maar ik mag en kan in een rechtzaak niet oordelen over de strafbaarheid daarvan. ik kan niet oordelen of het een misdrijf is (in juridischs zin van het woord). gelukkig hebben we rechters die dat doen, het zou echt erg zijn als iedereen zomaar dat soort oordelen zou mogen doen.

maar of ik nu dat zeg of iets anders, jouw mening is niet gebaseerd op wat ik zeg, maar op het karikaturale vooroordeel dat jij hebt over moslims, het supersimpele beeld dat het enige is dat in jouw supersimpele wereldbeeld past.

vrede,

redwasp
Oud 14 mei 2011, 20:59   #26
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vrede,

ik neem een duidelijk standpunt in over hun uitspraken. het is homofobie en verwerpelijk. voor de homohaat die zij uitbraken is geen enkel islamitisch bewijs te vinden. het is haatdragend en ze zijn idioot. ik denk dat ik dat echt al wel heel vaak gezegd heb. he is verwerpelijk en (moreel gezien) misdadig.

maar ik mag en kan in een rechtzaak niet oordelen over de strafbaarheid daarvan. ik kan niet oordelen of het een misdrijf is (in juridischs zin van het woord). gelukkig hebben we rechters die dat doen, het zou echt erg zijn als iedereen zomaar dat soort oordelen zou mogen doen.

maar of ik nu dat zeg of iets anders, jouw mening is niet gebaseerd op wat ik zeg, maar op het karikaturale vooroordeel dat jij hebt over moslims, het supersimpele beeld dat het enige is dat in jouw supersimpele wereldbeeld past.

vrede,

redwasp
U blijft maar beledigen, daarmee maakt u discussies onmogelijk.
Ik reageer op wat je schrijft en dat is tegenstrijdig, je geeft toe dat de uitspraken homofoob zijn, haatdragend en dus discriminerend, dat is verboden en dus heb je geen rechter nodig dat te veroordelen, maar jij kunt niet je mening geven over het strafbare karakter van die uitlatingen?Of het ene misdrijf is te beweren dat homo's dood moeten weet u niet?
Dat lijkt me anders toch overduidelijk!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 12:10   #27
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

het liujkt mij overduidelijk dat jij er niet mee omkunt dat er moslims bestaan die:

1. homofobie ondubbelzinnig veroordelen (en in de holebi-beweging actief zijn)
2. fan zijn van de rechtstaat en dus het veroordelen van misdrijven overlaten aan een rechter.

dit past niet in het simplistische wereldbeeld dat je hebt, dus blijf je maar roepen dat ik niet duidelijk ben in mijn standpunten.

ik heb waarschijnlijk weer beledigd door erop te wijzen dat jouw wereldbeeld te simplistisch is om de complexiteit van deze wereld te omvatten.

misschien kun je ook gewoon je wereldbeeld bijschaven en toegeven dat de echte wereld ALTIJD complexer zal zijn dan gelijk welk beeld wij er ooit van kunnen hebben.

vrede,

redwasp

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be