Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 mei 2011, 10:55   #21
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik vind het eigenlijk tragischer dat u niet op eigen initiatief wat méér hebt geleerd.
Een boek over De Conninck en Breydel ligt niet in de dichtstbijzijnde boekhandel, en zelf heb ik thuis ook niks van informatie over deze twee. En zelf heb ik er ook nooit aan gedacht om eens op het internet te kijken, laat staan dat het 3 jaar geleden was toen ik over hen leerde.

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 15 mei 2011 om 10:58.
Marxmannetje is offline  
Oud 15 mei 2011, 10:58   #22
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Klopt wat Annemans zegt, de scenario's voor de splitsing van het land liggen zelfs al een tijdje te wachten in het PS-hoofdkwartier. Di Rupo wil nog liever België doen splitsen dan toe te geven aan de Vlamingen.

Daarom dat Vlaanderen moet klaar staan om desnoods met harde hand Brussel in te nemen en de Franstalige meerderheid daar zuidwaarts te verdrijven.
Laat iedereen maar wonen waar ze wonen. Deportaties zijn oorlogsmisdaden. Wil jij je daar schuldig aan maken? Ik niet! En niet omdat het strafbaar is, maar omdat het onmenselijk en onmenswaardig is!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 15 mei 2011, 11:01   #23
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Dat leren wij niet in school. Wij leerden alleen dat De Conninck en Breydel in de kamers van mensen gingen en vroegen aan hen om "schild en vriend" na te zeggen, en zodra het met een Frans accent was of iets ze hen de keel oversnijden. Dat is het enigste wat wij leerden, en ik vind dat bijzonder tragisch.
Tja, ik heb dat ook geleerd. En om in de sfeer te blijven van het ' folkloristische nationalisme' want daar ga je onderhuids naartoe, ik heb met een Corsicaan in Mexico aan een projekt van 250 MUSD gewerkt voor een multinational, samen met een knaap uit Asturië, met succes. En weet je waarom? Gasten uit de 'periferie' hebben hard moeten werken om in Parijs, Madrid of Brussel te raken. Jouw tragisch gevoel zegt iets over je leven dat je zelf in je hand hebt, niks meer. Misschien zit je teveel in bourgeoismilieus.
Conscience is offline  
Oud 15 mei 2011, 11:04   #24
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hoe zie je dit concreet ?
Als men in het zuiden tekenen ziet dat CD&V zou gewonnen zijn voor een zuivere spllitsing of een confederatie, als men, tekenen ziet dat het Vlaams parlement zich voorbereid om de macht in Vlaanderen te nemen, DAN zal het in heel Wallonië en Brussel stinken naar volgescheten onderbroeken. Dat signaal kan slechts van één extra partij komen... diegenen waar ze in het zuiden op rekenen dat ze "staatsondersteunend" blijven.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 15 mei 2011, 11:05   #25
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat leren wij niet in school. Wij leerden alleen dat De Conninck en Breydel in de kamers van mensen gingen en vroegen aan hen om "schild en vriend" na te zeggen, en zodra het met een Frans accent was of iets ze hen de keel oversnijden. Dat is het enigste wat wij leerden, en ik vind dat bijzonder tragisch.
wij hebben toch véél meer geleerd hoor.
Oud 15 mei 2011, 11:43   #26
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Als men in het zuiden tekenen ziet dat CD&V zou gewonnen zijn voor een zuivere spllitsing of een confederatie, als men, tekenen ziet dat het Vlaams parlement zich voorbereid om de macht in Vlaanderen te nemen, DAN zal het in heel Wallonië en Brussel stinken naar volgescheten onderbroeken. Dat signaal kan slechts van één extra partij komen... diegenen waar ze in het zuiden op rekenen dat ze "staatsondersteunend" blijven.
Nogmaals, hoe zie je dit concreet ? Ik leid al af dat je er voor pleit dat de Vlaamse partijen Brussel laten vallen. Dat zie ik niet gebeuren.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 15 mei 2011, 11:56   #27
EddyBal

Standaard

Citaat:
Nogmaals, hoe zie je dit concreet ? Ik leid al af dat je er voor pleit dat de Vlaamse partijen Brussel laten vallen. Dat zie ik niet gebeuren.
Ik denk dat je me verkeerd leest. Waarom zou Vlaanderen zomaar een stuk van zijn grondgebied (Brussel) afstaan?

Ik zie dit concreet (om op je vraag duidelijker te antwoorden) als stteds verder gaande uitspreaken van de Vlaamsvoelenden bij de CD&V dat er buiten splitsing, niet veel meer anders overblijft, groeiend naar het voorbereiden ervan in het Vlaamse halfrond: het benoemen van ministers voor bevoegdheden die er nog niet zijn, maar die zullen komen bij de splitsing. Echt duidelijke stappen naar het onvermijdelijke, hoewel ik denk dat het ondanks veel lawaai in het zuiden, ze daar snel zullen toegeven... zoveel miljarden moeten missen elk jaar ipv een klein beetje toe te geven, das een enorm verschil he
EddyBal is offline  
Oud 15 mei 2011, 11:57   #28
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Beslissende maanden; niet alleen voor belgië maar ook voor de NV-A,
Als de één blijft staan valt de andere.
tschoon verdiep is offline  
Oud 15 mei 2011, 11:58   #29
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep Bekijk bericht
Beslissende maanden; niet alleen voor belgië maar ook voor de NV-A,
Als de één blijft staan valt de andere.
Maar neen. De overgrote meerderheid van het N-VA wil gewoon goed bestuur en is helemaal geen vragende partij voor het einde van België.
Henri1 is offline  
Oud 15 mei 2011, 11:58   #30
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
D�*t spektakel wil ik niet zien.
Vroeger had je als alternatief nog de avatar van Raf...
Oud 15 mei 2011, 12:02   #31
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Maar neen. De overgrote meerderheid van het N-VA wil gewoon goed bestuur en is helemaal geen vragende partij voor het einde van België.
Maar wat blijft dan nog over van hun geloofwaardigheid
tschoon verdiep is offline  
Oud 15 mei 2011, 12:27   #32
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep Bekijk bericht
Maar wat blijft dan nog over van hun geloofwaardigheid
Voor de overgrote meerderheid van de N-VA kiezers zal er geen probleem zijn als Bart compromissen sluit.

Alleen de echte hardliners die hier alom tegenwoordig zijn zullen de man laten vallen.
Henri1 is offline  
Oud 15 mei 2011, 12:55   #33
EddyBal

Standaard

Citaat:
Voor de overgrote meerderheid van de N-VA kiezers zal er geen probleem zijn als Bart compromissen sluit.

Alleen de echte hardliners die hier alom tegenwoordig zijn zullen de man laten vallen.
Laten vallen? Dan moet je die eerst van de grond krijgen he

Neen hoor, iedereen best tevreden met de resultaten tot dusver. Het is duidelijk dat ook jouw onderbroek nog nooit zo bruin zag als nu Henri
EddyBal is offline  
Oud 15 mei 2011, 13:14   #34
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een boek over De Conninck en Breydel ligt niet in de dichtstbijzijnde boekhandel, en zelf heb ik thuis ook niks van informatie over deze twee. En zelf heb ik er ook nooit aan gedacht om eens op het internet te kijken, laat staan dat het 3 jaar geleden was toen ik over hen leerde.

Was er dan geen degelijke openbare bibliotheek ergens in de buurt van waar je toen woonde?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 15 mei 2011, 13:16   #35
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Was er dan geen degelijke openbare bibliotheek ergens in de buurt van waar je toen woonde?
Ik heb er nog niet voor gekeken, maar als ik nog eens ga, zal ik er zeker eens voor kijken.
Marxmannetje is offline  
Oud 15 mei 2011, 13:19   #36
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik denk dat je me verkeerd leest. Waarom zou Vlaanderen zomaar een stuk van zijn grondgebied (Brussel) afstaan?

Ik zie dit concreet (om op je vraag duidelijker te antwoorden) als stteds verder gaande uitspreaken van de Vlaamsvoelenden bij de CD&V dat er buiten splitsing, niet veel meer anders overblijft, groeiend naar het voorbereiden ervan in het Vlaamse halfrond: het benoemen van ministers voor bevoegdheden die er nog niet zijn, maar die zullen komen bij de splitsing. Echt duidelijke stappen naar het onvermijdelijke, hoewel ik denk dat het ondanks veel lawaai in het zuiden, ze daar snel zullen toegeven... zoveel miljarden moeten missen elk jaar ipv een klein beetje toe te geven, das een enorm verschil he
Dat is belachelijk. Het zal het federaal niveau worst wezen als men op Vlaamse niveau ministers benoemd met een bevoegdheidsportefeuille die zich op federaal niveau bevindt.

Blijkbaar wil je weer een paar mensen wat zinloze postjes geven om zich te kunnen profileren.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 15 mei 2011, 13:24   #37
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb er nog niet voor gekeken, maar als ik nog eens ga, zal ik er zeker eens voor kijken.
Dat vind ik geen slecht idee

Ik had de neiging weinig tot niks te geloven van wat mij op school werd verteld, en bracht dan ook véél tijd door in openbare bibliotheken (Internet bestond toen nog niet).

Ik hoop dat je er vindt wat je zoekt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 15 mei 2011, 14:02   #38
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bron?
Oud 15 mei 2011, 14:11   #39
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is belachelijk. Het zal het federaal niveau worst wezen als men op Vlaamse niveau ministers benoemd met een bevoegdheidsportefeuille die zich op federaal niveau bevindt.

Blijkbaar wil je weer een paar mensen wat zinloze postjes geven om zich te kunnen profileren.
Het was dan ook een reactie op een hypothetische stelling die minstens even belachelijk is, nietwaar? Het zijn de Walen die het voortdurend over seperatisten hebben en een Wallobrux-plan. Hoe ziet u dat concreet in werking treden, terwijl er in Vlaanderen nog geen enkel signaal gegeven wordt dat enigszins doet vermoeden in die richting of was het toch niet een even doorzichtig staaltje belachelijke blufpoker-politiek?

Laatst gewijzigd door Jakko : 15 mei 2011 om 14:18.
Jakko is offline  
Oud 15 mei 2011, 14:11   #40
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Klopt wat Annemans zegt, de scenario's voor de splitsing van het land liggen zelfs al een tijdje te wachten in het PS-hoofdkwartier. Di Rupo wil nog liever België doen splitsen dan toe te geven aan de Vlamingen.

Daarom dat Vlaanderen moet klaar staan om desnoods met harde hand Brussel in te nemen en de Franstalige meerderheid daar zuidwaarts te verdrijven.
Er moet niets ingenomen worden, Brussel ligt in Vlaanderen en gaat nergens heen.

Er zijn of waren alleszins imperialisten waar je schrik van moest hebben, denk Napoleon en consoorten, die dwongen hun imperialisme af, gewapenderhand.

Van het huidige bedelnap-imperialisme echter moeten we geen schrik hebben, het is pathetisch.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be