Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2011, 19:20   #21
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Griekenland heeft dan ook een gigantisch probleem met massa's immigranten die voornamelijk via Turkije binnenkomen, en die hopen via Griekenland verder de EU in te kunnen trekken. Turkije werkt daar, tot wanhoop van de Grieken, ook actief aan mee overigens.
Nu het land dankzij de economische crisis langzaamaan de afgrond inglijdt, begint de door de meeste Grieken bij voorbaat al ongewenste instroom van immigranten extra zwaar te wegen, en dan krijg je dit.

Ik acht het niet onwaarschijnlijk dat zulke taferelen zich op den duur ook elders in Europa, ook bij ons, gaan voordoen, zodra de bevolking duidelijk wordt hoe ernstig die economische crisis eigenlijk is, hoe de eurozone op barsten staat, en hoe de bevolking al jaren door de hoge pieten in Brussel bedot en bedrogen is geweest. Wanneer men erachter is gekomen dat de pensioenen, ziekenkas e.d. gewoon niet meer uitgekeerd worden, en wanneer men erachter komt dat de zuurverdiende spaarcentjes nagenoeg compleet verdampt zijn.

Het is dan logisch dat de volkswoede zich in eerste instantie richt op degenen die er niet horen te zijn, die niet aan de samenleving hebben bijgedragen, maar wel meegeholpen hebben met het potverteren. Hopelijk vergeet men niet wie daar uiteindelijk verantwoordelijk zijn geweest, en worden de verantwoordelijken voor die jarenlange uitzuigerij en wanbestuur, en hun herhaalde, en ten deels geslaagde pogingen tot het instellen van een verholen dictatuur, dan eveneens aangepakt.
Mooie analyse en zoals als je terecht opmerkte zijn de schuldigen onder ons. We hebben hier teveel Romeinse keizers rondlopen die graaicultuur primeren boven een gezonde lange termijnvisie. Diezelfde graaiende Romeinse keizers misbruiken al jaren de immigranten voor hun eigen profijt. Dat ze op die manier het land destabiliseren door de grenzen open te smijten en jan en alleman zonder voorwaarden hier binnen te laten kan hun niet deren. Ze weten ook heel goed dat je de domme massa kan rustig houden met brood en spelen. Voor beide heb je tegenwoordig geld nodig. Eenmaal dat dit wegvalt worden we wakker in een wereld vol parallelle maatschappijen die bij elkaar gepropt zijn. Als die dag aanbreekt zal de confrontatie bikkelhard zijn. De hel zal losbarsten en de verantwoordelijken zullen op dat moment ver weg zijn. Maar van 1 ding mag je zeker zijn. Na de storm ga ik er persoonlijk voor zorgen dat de hoofdverantwoordelijken hun verdiende loon krijgen. Het lijkt me zeer rechtvaardig dat we bv. voor de uitvinder van de snel-Belg wet een snel-hang wet uit de mouw toveren. Loontje komt altijd voor zijn boontje.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2011, 19:43   #22
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Griekenland heeft dan ook een gigantisch probleem met massa's immigranten die voornamelijk via Turkije binnenkomen, en die hopen via Griekenland verder de EU in te kunnen trekken. Turkije werkt daar, tot wanhoop van de Grieken, ook actief aan mee overigens.
Nu het land dankzij de economische crisis langzaamaan de afgrond inglijdt, begint de door de meeste Grieken bij voorbaat al ongewenste instroom van immigranten extra zwaar te wegen, en dan krijg je dit.

Ik acht het niet onwaarschijnlijk dat zulke taferelen zich op den duur ook elders in Europa, ook bij ons, gaan voordoen, zodra de bevolking duidelijk wordt hoe ernstig die economische crisis eigenlijk is, hoe de eurozone op barsten staat, en hoe de bevolking al jaren door de hoge pieten in Brussel bedot en bedrogen is geweest. Wanneer men erachter is gekomen dat de pensioenen, ziekenkas e.d. gewoon niet meer uitgekeerd worden, en wanneer men erachter komt dat de zuurverdiende spaarcentjes nagenoeg compleet verdampt zijn.

Het is dan logisch dat de volkswoede zich in eerste instantie richt op degenen die er niet horen te zijn, die niet aan de samenleving hebben bijgedragen, maar wel meegeholpen hebben met het potverteren. Hopelijk vergeet men niet wie daar uiteindelijk verantwoordelijk zijn geweest, en worden de verantwoordelijken voor die jarenlange uitzuigerij en wanbestuur, en hun herhaalde, en ten deels geslaagde pogingen tot het instellen van een verholen dictatuur, dan eveneens aangepakt.

2+
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2011, 19:48   #23
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Het gaat hier om racistisch geweld: de wandaden van een paar migranten veralgemenen naar alle migranten en dan maar op random migranten gaan meppen.
ach, men oogst wat men zaait.
Als de migrant zich wat beter - en da's dan heel in 't algemeen he, 'de migrant'- had ingepast, niet en masse aan de ocmw's had gestaan, niet oververtegenwoordigd was in de misdaad-, moord en groepsverkrachtingsstatistieken... tja, dan zouden ze bij de eerste echte crisis ook niet zo in het oog lopen.

Btw, ik heb het al eerder geschreven -en niet dat ik het promoot, maar hèt ìs wel zo - als de duitsers in de jaren 30 niet op hun tandvlees hadden gezeten door het verdrag van versailles, dan had Hitler nooit kunnen bereiken wat hij heeft bereikt.
Het was door de crisis waar elke duitser onder leed, dat men plots in het gelid is gesprongen en de vijand -echt of ingebeeld- is beginnen aanpakken.

Dat dat nu, met een crisis waar we enkel nog maar het begin van kennen, de moslims ipv de Joden gaan zijn is een relevantie.

Oud 17 mei 2011, 19:57   #24
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Dit wil nog altijd niet zeggen dat je ze massaal moet beginnen afmotten.
Nochtans is dit wat er gebeurt als je die mannen in plaats van terug te sturen geld geeft, en ze voorrang geeft over de lokale bevolking voor sociale woningen.

Als de staat niet optreedt moet het volk zelf optreden, het is vuil werk, inderdaad, maar het woord "walgelijk" is hier niet van toepassing.
Oud 17 mei 2011, 20:00   #25
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Nochtans is dit wat er gebeurt als je die mannen in plaats van terug te sturen geld geeft, en ze voorrang geeft over de lokale bevolking voor sociale woningen.

Als de staat niet optreedt moet het volk zelf optreden, het is vuil werk, inderdaad, maar het woord "walgelijk" is hier niet van toepassing.
Idd.
En ik voel de laatste jaren zo aan dat er hier bij ons ook een hoop klaar staan om eens te kuisen...

Oud 17 mei 2011, 20:28   #26
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scheet in een fles Bekijk bericht
Enkele dagen geleden ging een man zijn hoogzwangere vrouw naar het ziekenhuis brengen. Toen hij nog even om zijn camera liep werd hij bij het terugkeren overvallen door twee immigranten die zijn camera stalen en hem ombrachten.

Sindsdien worden in verschillende Griekse steden massale wraakacties tegen immigranten gehouden, waarbij zij op straat door woedende bendes in elkaar geslagen en, vooral in de kleinere steden, soms gedood worden.

In Athene gebeurt dit nu al elke dag, en immigranten durven de straat niet meer op komen. In veel kleinere steden als Kalamata, Pirgos en Livadia zijn effectief al doden gevallen. Het ziet er niet naar uit dat het geweld zal ophouden.

Ondertussen is de aanhang van de nationalistische partij ook sterk gestegen, van 7% naar 32% in het parlement.

http://www.bloomberg.com/news/2011-0...er-murder.html
Ik zie daar niets van in de Griekse kranten
alleen die ene dooie

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 mei 2011 om 20:29.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2011, 20:45   #27
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
alleen die ene dooie
http://greece.greekreporter.com/2011...nolis-kadaris/

http://www.georgeherald.com/news.aspx?id=5950

http://www.occupiedlondon.org/blog/2...rt-and-videos/

http://www.keeptalkinggreece.com/201...owntown-video/

Enzovoorts

Hier hetzelfde nieuws van specifiek Griekse websites:

http://www.athensnews.gr/issue/13443/41619

http://www.greecevirtual.gr/en/attik...s-protest-the-
Oud 17 mei 2011, 21:08   #28
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
vertel, vertel please???
no no mijn maag
Oud 17 mei 2011, 21:10   #29
eno2
Banneling

Standaard

bedankt ik kijk de links na

Athens news had ik gelezen, daar geen doden
bij the athens times ook niet

- hier geen doden
De tweede idem - dat gAAT Over rellen, niet over het overal doodslaan van immigranten die Scheet opeist
etc...
ik ga die dode immigranten niet vinden

12 gewonden

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 mei 2011 om 21:20.
Oud 17 mei 2011, 23:12   #30
Scheet in een fles
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Raar dat de allochtone bevolking bendes vormt om immigranten in mekaar te slaan.
Hier is het meestal omgekeerd.
Je bedoelt natuurlijk autochtoon.

In Griekenland en in de Balkan zijn ze uit een heel ander hout gesneden dan hier. Een nogal licht ontvlambare houtsoort.

Hetzelfde geldt trouwens voor de Russen, een Rus zei het me onlangs nog: mochten allochtone islamisten bij hen doen wat ze in het VK doen (betogingen pro invoering sharia), zou het al een geluk voor hen zijn mocht de helft ervan heelhuids thuisgeraken.

Laatst gewijzigd door Scheet in een fles : 17 mei 2011 om 23:13.
Scheet in een fles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2011, 23:16   #31
Scheet in een fles
Banneling

Standaard

Citaat:
alleen die ene dooie
Vandaag was het anders "hot topic" onder Grieken op verschillende internationale fora.
Oud 17 mei 2011, 23:39   #32
Scheet in een fles
Banneling

Standaard

Citaat:
bedankt ik kijk de links na

Athens news had ik gelezen, daar geen doden
bij the athens times ook niet

- hier geen doden
De tweede idem - dat gAAT Over rellen, niet over het overal doodslaan van immigranten die Scheet opeist
etc...
ik ga die dode immigranten niet vinden

12 gewonden
Verschillende Grieken hebben me bevestigd dat in de voorheen genoemde kleinere steden doden gevallen zijn. Voor bronnen zul je even moeten wachten tot ze weer online zijn.
Oud 18 mei 2011, 00:06   #33
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scheet in een fles Bekijk bericht
Verschillende Grieken hebben me bevestigd dat in de voorheen genoemde kleinere steden doden gevallen zijn. Voor bronnen zul je even moeten wachten tot ze weer online zijn.
Da's echt wel heftig. Dat in het Europese unie van de 21ste eeuw
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 05:06   #34
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Wow
Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren voor iemand dit racistische geweld zou goedpraten.
Walgelijk.
Ik zie daar absoluut geen "goedpraten" in...Wel een beschrijving hoe cirkels van geweld ontstaan.....

.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 06:19   #35
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door silo Bekijk bericht
Daar moet helemaal geen storm komen, links, rechts en asielzoekers moeten samenwerken om hun verdiend loon te geven ipv hun energie te verspillen onderling. Dat hoort de eerste prioriteit te zijn.
op de asielzoekers moeten we niet rekenen. Die houden voorlopig enkel hun handje open en het wordt nog gevuld ook.

Oud 18 mei 2011, 08:45   #36
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Dit wil nog altijd niet zeggen dat je ze massaal moet beginnen afmotten. Het zal inderdaad wel de druppel geweest zijn maar dan nog.
Das inderdaad de druppel en hier zelfs in ons land merk je dit steeds meer en meer. Steeds migrantenkrapuul en criminelen die denken zich alles te kunnen veroorloven, daarbij gesteund door een negerende politie en een falende justitie.

De bom zal ook hier plots eens losbarsten...

Laatst gewijzigd door Bollywood : 18 mei 2011 om 08:45.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 08:54   #37
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Degenen die er niet horen? Omdat mensen met een kleurtje lekker makkelijk uit de massa te pikken zijn horen ze daar niet? En niet bijgedragen? Is dit gecheckt? Zijn dit allemaal mensen die nog nooit een baan gehad hebben maar wel altijd de politici gesteund hebben en het graaigedrag vertoond hebben waar de problemen door komen? Of zoiets? Of zou het toevallig zo zijn dat de gemiddelde persoon die er niet Grieks genoeg uitziet harder werkt voor zijn brood dan die geweldadige tokkies die nou de straat op trekken om eens lekker een neger te schoppen? Tuig dat altijd iemand anders de schuld wil geven, dat is het.
Oud 18 mei 2011, 09:03   #38
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Degenen die er niet horen? Omdat mensen met een kleurtje lekker makkelijk uit de massa te pikken zijn horen ze daar niet? En niet bijgedragen? Is dit gecheckt? Zijn dit allemaal mensen die nog nooit een baan gehad hebben maar wel altijd de politici gesteund hebben en het graaigedrag vertoond hebben waar de problemen door komen? Of zoiets? Of zou het toevallig zo zijn dat de gemiddelde persoon die er niet Grieks genoeg uitziet harder werkt voor zijn brood dan die geweldadige tokkies die nou de straat op trekken om eens lekker een neger te schoppen? Tuig dat altijd iemand anders de schuld wil geven, dat is het.
In belgie is 40% van diegene die onze gevangenissen bevolkt buitenlander. Van de overige 60% zal ook wel een percentage van allochtone afkomst zijn.

Cijfers over hoeveel immigratie bijdraagt tot de samenleving zijn er niet, simpelweg omdat dit zo negatief zou zijn dat de samenleving nog meer verontwaardigt zou zijn. En volgens mij kun je daar vele "topbonussen" in belgie mee uitbetalen...
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 09:16   #39
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
In belgie is 40% van diegene die onze gevangenissen bevolkt buitenlander. Van de overige 60% zal ook wel een percentage van allochtone afkomst zijn.

Cijfers over hoeveel immigratie bijdraagt tot de samenleving zijn er niet, simpelweg omdat dit zo negatief zou zijn dat de samenleving nog meer verontwaardigt zou zijn. En volgens mij kun je daar vele "topbonussen" in belgie mee uitbetalen...
Dus omdat er in Belgie allochtonen in de gevangenis zitten verdienen mensen die in griekenland wonen, er daar uitzien als allochtonen en bovendien duidelijk niet in de gevangenis zitten het om doodgeschopt te worden? Het is erger gesteld met dit forum dan ik al dacht.
Oud 18 mei 2011, 09:35   #40
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een evenwichtige aanvulling van de opmerking van silo, die op verschillende aspecten wijst.

Het lot van de joden in nazi-Duitsland wordt al te vaak en grotendeels verkeerd vergeleken met dat van sommige immigranten bij ons. Maar soms is het wel nodig, ook de échte gelijkenissen in ogenschouw te nemen, erop bedacht en ervoor beducht te zijn.

Kunstschilder A. Hitler leerde zijn antisemitische lessen in Wenen, waar in die tijd vele arme joden uit Galicië (het ooit "Oostenrijkse" deel van Polen) toestroomden en het werk van de verarmende Oostenrijkse proletariër voor een lager loon wilden doen. De grootindustriëlen die hen in dienst namen, waren veelal joden - een gevolg van het feit dat zij eeuwenlang geen land hadden mogen bezitten, en dus beter voorbereid waren op investeren in industrie.

Gevolg: het was voor Hitler zeer gemakkelijk het woord "kapitalist" uit de communistische propaganda te vervangen door "jood", en hij concurreerde daar beter mee, want zowel de vijand "boven" als de vijand "beneden" viel onder die term.

De geschiedenis herhaalt zich niet. De immigranten beneden behoren niet tot dezelfde groep als de bankiers daarboven. Maar evenals toen, richt de volkswoede zich tegen beide, en deze keer tegen de immigranten, waarbij in dit geval toch niet over het hoofd mag worden gezien dat er, zoals altijd, een aanleiding was. Een voorwendsel, kun je terecht zeggen, maar goed, het was wel een moord.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be