![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]() Poe's Law states:[1]
“ Without a winking smiley or other blatant display of humor, it is impossible to create a parody of Fundamentalism that SOMEONE won't mistake for the real thing. Een Poe is iemand die iets zo van de pot gerukt zegt dat niemand weet of het een zotte fundamentalist is, of iemand die maar doet alsof hij een zotte fundamentalist is (om iedereen beet te nemen). Bijvoorbeeld, deze persoon klinkt als een zotte fundamentalist, maar het kan evengoed een Poe zijn. (aan zijn posting history te zien, helaas waarschijnlijk het eerste).
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 18 mei 2011 om 15:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nee: ik geloof niet dat ik een fundamentalist ben, maar met deze Topic wel de schijn zou kunnen wekken een POE te zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gods penis is niet als die van ons: het is een heilige penis. Niet zomaar uit geile driften, maar zuiver en alleen uit de heilige geest komt deze tot zijn ware rechten, ik denk dan met name aan de wederopstanding. Hoe zou dat bij Jezus zijn als ie tot Maria komt? ![]() Maar goed: dat zou iets voor een aparte topic wezen.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementslid
|
![]() Mja, persoonlijk kan ik moeilijk geloven dat Maria een maagd was. Ofwel moet de Jozef wel een héél grote kwezel geweest zijn
![]()
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 18 mei 2011 om 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mmm...volgens mijn roman: het laatste oordeel, is Jahweh in de persoon van Julius Caesar geïncarneerd en heeft Maria een flinke beurt gegeven, nadat zij voordien al met de soldaat Pantera gemeenschap had gehad.
Zij heeft toen daarna een tweeling gebaard: Thomas en Jezus, die beiden door Herodus zijn gebraden en opgevreten. Het is toen allemaal anders gedaan dan wordt gemeend, maar ondanks al het aardse is er toch ook iets heiligs in geweest, wat zo heilig was dat het helaas niet kan worden beschreven. ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 18 mei 2011 om 15:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zaligheid kan me ook gestolen worden. Als jullie god zo almachtig is, en hij wil echt dat ik in hem geloof, dan had hij mij maar anders moeten maken, of dan kan hij zich alsnog even komen voorstellen aan mij. Een kleine moeite voor een almachtige, nietwaar?
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() God heeft natuurlijk ook wel zekere boosaardige neigingen, maar dat hij het heelal heeft geschapen en ook nog de mens daarbij, dat is toch zeker wel goed te noemen.
Wij krijgen zoiets niet voor elkaar. Nee: de Mensheid moet nog heel wat leren voor ze zo goed is als onze God. Dat is wat ik bedoel. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Superstaaf is echt niet overtuigen, die denkt dat ie zelf zijn eigen staaf heeft gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan kloppen.
De zon heb ik al gezien en haar warmte al gevoeld. Citaat:
Ik vind geen van beide opties geloofwaardig. Citaat:
Wist je dat de zon 's nachts als het koud is aan de andere kant van de aardkloot warmte geeft?
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Moest god goed zijn de mens zou niet bestaan
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het ene sluit het andere uit. Wat zal het wezen?
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is kort geformuleerd wat ik bedoel.
En aangezien de mens bestaat, is de conclusie nog korter...
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zie nu eens om je heen: de Mens is bezig de hele wereld naar de knoppen te helpen, dus Gods Goede SCHEPPING te vernietigen. Citaat:
Wel is het zo dat de Goede God uit de Bijbel in wezen de heilige microwezentjes zijn. Amen... ![]() |
||
![]() |
![]() |