Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2011, 09:25   #21
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Die (mij onbekende) Severs weet maar al te goed dat zoiets niet kan.
Ik herinner me Paul Severs maar al te goed. Hij had enige hits in mijn jonge jaren en ik vond dat hij een bijzonder aangename, zachte stem had.
Dit incident is zelfs niet noemenswaard, ik begrijp niet dat iemand zich daar druk over wil maken en dreigen met een rechtszaak is zonder meer belachelijk!
Oud 18 mei 2011, 09:26   #22
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Paul Severs had ooit 1 hit "ik ben verliefd op jou". Smartlapje dat werd opgepakt door Octopus (Paul Michiels in de seventies) en uitgebracht als "I'm so in love with you". En dat viel wel te pruimen. Had zelfs internationaal success denk ik.

Soit, dat voor het geval je vraag niet sarcastisch was

Anyway. Neen, ik wil niet leven in een maatschappij waarin je niet mag lachen met minderheden. Humor moet censuurvrij blijven.
Maar ik wil ook niet leven in een maatschappij waarin iedereen zomaar mag oproepen tot haat.

Dus moeten discutable zaken onder de loupe worden genomen. En dat gebeurt nu. We zullen zien wat wint nadat dat gebeurt is en dan een mening vormen.
Wordt het dan niet hoog tijd dat we John Cleese in 't gevang zetten? Of hebt u nooit Fawlty Towers gezien?
Oud 18 mei 2011, 09:27   #23
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Jij kent Paul Severs niet?
Hoe oud ben je dan nog maar?

Anyway, Paul Severs heeft hier een (voor mij persoonlijk, flauwe) grap willen maken.
Dat Mr Severs hier geen nazi-sympathieën of iets dergelijks wou tentoonstellen lijkt mij overduidelijk.
Een mens moet verdomme oppassen bij alles wat men doet de dag van vandaag, want overal is er wel één of andere dienst die je op de hielen zit.
Is het dat niet, dan zijn er nog de kleinzerige gefrustreerde mierenneukers die je willen gaan aangeven aan één van die diensten, instellingen, etc
Wat een verbodscultuur, pamper en kleuterschool.
Als het CGKR nog serieus genomen wil worden (als dat al niet te laat is), moet het zich eens met serieuze zaken gaan bezighouden
Dikke, vette 2 !
Oud 18 mei 2011, 09:29   #24
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Zoiets flap je eruit zonder erbij na te denken, in de sfeer van het moment en pas achteraf besef je de ernst van je onschuldig grapje.

In deze kansarmenmaatschappij heb je natuurlijk meer kans dat je het CGKR aan je been hebt dan dat het politieke clubje CGKR de ongelijkheid van kansen in de samenleving gaat aanklagen, precies waarvoor het is opgericht.
Het CGKR kan geen zaken beginnen tegen bedrijven wegens discriminatie en ongelijke behandeling wegens geslacht, ras of geloof, want steeds krijgt het bij dergelijke processen het deksel op de neus, dat niet de werkgever, maar de maatschappij of de werknemer zelf de oorzaak van de problemen is.

Het heeft voor dit clubje gekken geen zin om een klacht in te dienen tegen de uitsluiting van een allochtone belg door werkgevers, als die allochtoon na 4 generaties hier geboren en getogen te zijn, zijn kinderen nog steeds in het berbers opvoed en ze nog steeds een achterstand op taalkennis bezorgd.

Het heeft voor dit clubje gekken geen zin op een klacht tegen de scholen neer te leggen, omdat ze te veel allochtonen buizen, want die komen te onregelmatig naar de lessen.

Het heeft voor dit clubje gekken geen zin om klacht in te dienen omdat hoofddoeken niet worden toegelaten op de werkvloer, want er zijn arbeidsregelmenten die de klederdracht opleggen.

De ondergang van de Romeinen was te danken aan hun decadentie, luiheid, dwaasheid, overkill van regels en toegevingen aan vreemde werkkrachten om hun luxe leven in stand te kunnen houden.

Een barbaar, moor of kelt kreeg gelijke rechten en mogelijkheden, als hij maar het werk deed dat ze niet meer wilden laten doen door hun duurdere landgenoten. Rome was toen ook afhankelijk van vreemden om zijn grenzen te bewaken, om zijn oudere bevolking te beschermen en te verzorgen, om voor zijn voedsel en energie en transport te zorgen.
Hun strijdkrachten bestonden ook voor 2/3 uit inwijkelingen.
En toen het er op aan kwam, bleken die inwijkelingen liever met hun broeders dan met hun broodheren te strijden.
Rome had dit kunnen vermijden, door zijn eigen volk zijn rechten te laten behouden en door de onderlinge twisten te vermijden.
Door zelf actief te blijven en zelf het vuile en gevaarlijke werk te blijven opknappen, door zelf soldaat te worden en door minder belang aan luxe en luiheid te geven. Door minder iedereen als gelijke te behandelen en minder het OCMW van de wereld te spelen en minder iedereenzijn cultuur op te leggen entoegangtot zijn technologie te geven.

Wel, onze maatschappij staat op hetzelfde punt als de Romeinen enkele jaren voor de inval van vreemde troepen en zijn vernietiging.
We hebben duidelijk niets geleerd uit de fouten van de Romeinen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 09:33   #25
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Toch wel weer belachelijk van het CGKR, dit zullen ze wel onderzoeken maar als blijkt dat een meerderheid van islamitische jongeren antisemitisch zijn hoor je ze niet.

Blijkbaar is het CGKR enkel gemaakt om de brave vlaming het bloed van onder zijn nagels te halen.
waarom hebben ze John Cleese in feite nog niet aangeklaagd? die deed toch ook rare dingen met Dolfje Snorremans?

dat ze geen probleem hebben met antisemitische muzeljongeren is evident: de helft (of driekwart) van het Centrum bestaat uit muzelmensen. Mooi voorsmaakje van wat onze kinderen te wachten staat eenmaal ze aan de macht zijn.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 09:34   #26
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het CGKR kan geen zaken beginnen tegen bedrijven wegens discriminatie en ongelijke behandeling wegens geslacht, ras of geloof, want steeds krijgt het bij dergelijke processen het deksel op de neus, dat niet de werkgever, maar de maatschappij of de werknemer zelf de oorzaak van de problemen is.

Het heeft voor dit clubje gekken geen zin om een klacht in te dienen tegen de uitsluiting van een allochtone belg door werkgevers, als die allochtoon na 4 generaties hier geboren en getogen te zijn, zijn kinderen nog steeds in het berbers opvoed en ze nog steeds een achterstand op taalkennis bezorgd.

Het heeft voor dit clubje gekken geen zin op een klacht tegen de scholen neer te leggen, omdat ze te veel allochtonen buizen, want die komen te onregelmatig naar de lessen.

Het heeft voor dit clubje gekken geen zin om klacht in te dienen omdat hoofddoeken niet worden toegelaten op de werkvloer, want er zijn arbeidsregelmenten die de klederdracht opleggen.

De ondergang van de Romeinen was te danken aan hun decadentie, luiheid, dwaasheid, overkill van regels en toegevingen aan vreemde werkkrachten om hun luxe leven in stand te kunnen houden.

Een barbaar, moor of kelt kreeg gelijke rechten en mogelijkheden, als hij maar het werk deed dat ze niet meer wilden laten doen door hun duurdere landgenoten. Rome was toen ook afhankelijk van vreemden om zijn grenzen te bewaken, om zijn oudere bevolking te beschermen en te verzorgen, om voor zijn voedsel en energie en transport te zorgen.
Hun strijdkrachten bestonden ook voor 2/3 uit inwijkelingen.
En toen het er op aan kwam, bleken die inwijkelingen liever met hun broeders dan met hun broodheren te strijden.
Rome had dit kunnen vermijden, door zijn eigen volk zijn rechten te laten behouden en door de onderlinge twisten te vermijden.
Door zelf actief te blijven en zelf het vuile en gevaarlijke werk te blijven opknappen, door zelf soldaat te worden en door minder belang aan luxe en luiheid te geven. Door minder iedereen als gelijke te behandelen en minder het OCMW van de wereld te spelen en minder iedereenzijn cultuur op te leggen entoegangtot zijn technologie te geven.

Wel, onze maatschappij staat op hetzelfde punt als de Romeinen enkele jaren voor de inval van vreemde troepen en zijn vernietiging.
We hebben duidelijk niets geleerd uit de fouten van de Romeinen.
Angstaanjagende gelijkenis.
Oud 18 mei 2011, 09:55   #27
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wordt het dan niet hoog tijd dat we John Cleese in 't gevang zetten? Of hebt u nooit Fawlty Towers gezien?
Dat bedoel ik niet hoor. Ik vind het OK dat bedpaalde zaken worden onderzocht. Maar ik zou het even OK (en terecht denk ik) vinden dat achteraf gezegd wordt tegen het CGKR: "stop nu eens met zeveren, wat voor een bende klein joeng zijn jullie eigelijk."
Maar dat kan alleen nadat je de klacht serieus neemt. Beslissingen vanuit buikgevoel, hoe overduidelijk ook, mogen niet.
Oud 18 mei 2011, 09:59   #28
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Dat bedoel ik niet hoor. Ik vind het OK dat bedpaalde zaken worden onderzocht. Maar ik zou het even OK (en terecht denk ik) vinden dat achteraf gezegd wordt tegen het CGKR: "stop nu eens met zeveren, wat voor een bende klein joeng zijn jullie eigelijk."
Maar dat kan alleen nadat je de klacht serieus neemt. Beslissingen vanuit buikgevoel, hoe overduidelijk ook, mogen niet.
Hoe zit dat met Paul Severs zijn buikgevoel? Voor een impulsief gebaar waarmee hij inspeelde op een reactie uit het publiek, krijgt hij de hele CGKR over zich heen en de dreiging van een rechtszaak boven zijn hoofd.
Oud 18 mei 2011, 10:00   #29
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Ik herinner me een John Cleese die in één van de afleveringen van Fawlty towers de hitlergroet brengt.
Blijkbaar kon dit wél door de beugel.
Komaan mensen. Als we iedereen door de mangel moeten halen, moeten we Alex Agnew, Urbanus en zoveel anderen ook voor het gerecht trekken.
Kamagurka, één van de slechtste tekenaars van het westelijk halfrond maar door linkse sukkels op handen gedragen, heeft ook al grappen over Joden gemaakt.
Gaan we die dan niet moeten stenigen, zo stilaan ?
Wat een gezever over wat banaliteit.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 10:23   #30
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een bedrijf weigert ook mensen die lelijke tanden hebben, lang ziek zijn geweest en dergelijke. Elementen die je van de natuur hebt meegekregen en waar je zelf weinig kon aan veranderen. Dat noem ik geen gelijkheid van mensen.

Met zulke zaken houdt het CGKR zich inderdaad niet bezig. Gaat het over nazisme of allochtonen starten ze meteen een rechtszaak. Iets in de minne regelen kennen die mannen blijkbaar niet. Elke banaliteit moet uitvergroot worden met een hard repressief optreden. Het lijkt hier Iran wel.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 10:53   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Angstaanjagende gelijkenis.
En dan moet je de andere verloren culturen eens gaan besturderen.
Daarna ga je bij je keuze op wie je moet stemmen tijdens de verkiezingen, eerst uitzoeken hoever de geschiedkundige kennis van de politicus reikt en speelt de rest geen rol meer.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 11:07   #32
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

't Zijn gekken CGKR.
Oud 18 mei 2011, 11:11   #33
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

We leven in een verrotte linkse totalitaire maatschappij.
Oud 18 mei 2011, 11:27   #34
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoe zit dat met Paul Severs zijn buikgevoel? Voor een impulsief gebaar waarmee hij inspeelde op een reactie uit het publiek, krijgt hij de hele CGKR over zich heen en de dreiging van een rechtszaak boven zijn hoofd.
Wel, dat buikgevoel van Paul Severs gaat op het einde gelijk krijgen. Hoop ik toch
Oud 18 mei 2011, 11:29   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Die (mij onbekende) Severs weet maar al te goed dat zoiets niet kan.
Waarom niet ? het is bij mijn weten niet verboden, ... of het "wijs" is, is iets anders.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 11:52   #36
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

De CGKR is zélf racistisch.
Na
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 12:37   #37
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
De CGKR is zélf racistisch.
Na
Misschien kan Paul Severs via de rechtbank nadien schadevergoeding eisen voor onzinnige vervolging en imagoschade. Dat zou mooi zijn, toch?
Oud 18 mei 2011, 12:47   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Zou dat onnozel centrum ook trachten te achterhalen wie die snoodaard van een student was, die Hitler riep, toen onze zanger vroeg of het publiek wist wie de Duitse versie van zijn superhit gecoverd had ?

En voor onze brave zanger: erg hé !! Iemand roept om te lachen 'Hitler', je speelt er op in zonder nadenken met die Hitlergroet (in plaats van te preken: o gij jonge gast, weet gij wel wat gij zegt, met die figuur aan te halen ...), zonder daar langer dan een seconde bij stil te staan.

Ik vind zoiets Stasi-praktijken, toegepast door het Centrum voor Racisme.
Het geneesmiddel wordt erger dan de kwaal.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 13:19   #39
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind zoiets Stasi-praktijken, toegepast door het Centrum voor Racisme.
Het geneesmiddel wordt erger dan de kwaal.
Natuurlijk gebruiken die mannen Stasi praktijken.
Wie heeft trouwens gaan klikken bij het inquisitiecentrum? Er moet toch iemand geweest zijn die vond dat zo'n ridicuul moment belangrijk genoeg was om de Stasi in te lichten?

En trouwens: aan wie moet Severs zijn excuses aanbieden? Aan Yussuf Al Bah himself? Moet het gebeuren met een buiging? knieval? kont omhoog en aarsluchten? Waarschijnlijk zijn ze dat in het centrum al standaard gewoon.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 mei 2011 om 13:36.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 13:28   #40
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Naar het schijnt heeft Hans Teeuwen een diplomaten pas, om hier in Belgie niet gearresteerd te worden omwille van zijn moppen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be