![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Albert Twee is nen toffen Pee
![]()
![]() |
#22 |
Staatssecretaris
|
![]() Patriot, jij bent echt zielig. Om je neplandje, dat ooit zijn functie had maar nu achterhaald is door de huidige wereldpolitiek, toch maar hoog te houden ga je nu al een peiling aanhalen waarin niet gevraagd wordt over de essentie van het communautaire debat, maar enkel over de populariteit van de koning.
Ja, ik vind Albert een goede koning en het lijkt mij een zeer toffe pee. Hij komt gemoedelijk over, lijkt niet te beroerd om onder het gewone gepeupel te komen, maarre... dat heeft niks te maken met nationalisme of de vraag of mensen al dan niet tegen de monarchie zijn. Albert doet zijn 'job' heel goed en is een goede vertegenwoordiger voor jouw land. Ik ben eens benieuwd hoe het gaat met de populariteit van de koning eens stijven hark Filipt den Eersten op den troon komt. Niks jovialiteit, niks gemoedelijk, rien de knots... Omdat Filip opgevoedt is door Boudewijn en Fabiola heeft hij meer geërfd van de strakke houding van de vorige koning. Boudewijn is op jonge leeftijd koning geworden en heeft het zo'n veertig jaar uitgezongen. Het is nog maar de vraag of Filip, die in een heel andere structuur en een heel andere wereld terecht komt, even charismatisch kan worden als Boudewijn op zijn toppunt. Wat dat presidenteke betreft... Logisch dat een koning populairder is dan een president. ![]() Is jouw eerste minister (vergelijkbaar met de functie van president) zo populair? Dacht het niet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Burgemeester
|
![]() De VS benijden ons omdat zij geen monarchie meer kennen. Albert II is uitgegroeid naar een even populaire vorst als Boudewijn. De monarchen met bloed aan hun handen waarover de republikeinen hebbben is passé-compose. Ons vorstenhuis heeft ook maar een kapitaal van 10 miljard, alleen Luxemburg ligt achter ons! dat betekent duidelijk: het Belgische vorstenhuis is een van de meest democratische en vooruitstrevende.
Voor mij mag het vorstenhuis eeuwig blijven bestaan! |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() Albert is ne toffe ket , dat zie je zo. Zo'n atypische koning is zeer entertaining. Zou daar wel eens een motertocht mee willen doen en pint mee pakken.
Toffe ket of niet , de constitutionele monarchie is achterhaald. Er is maar één koning , symbolisch of niet , en da's het volk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Mijn sympathie gaat meer uit naar Prins Laurent en z'n vrouwtje. Dat ziet er mij nen echte feestneus uit, en hij houd bovendien van dieren, vooral honden.
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
"Meer dan 30% van de Vlamingen meent dat Vlaanderen onafhankelijk mag worden" tmoet dus helemaal nie van die 30% als we gaan vitten op de vraagstelling, dat kan ik ook. Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is nog niet in u opgekomen dat anti-monarchisme geen synoniem is voor seperatisme en vice versa?!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() De BUBers dolgelukkig! In 1939 was Adolf Hitler ook razendpopulair. Ge ziet hoe 't kan keren he. Trouwens, hoe, waar, door wie en met hoeveel zijn die enquetes gemaakt? Royalty??? Objectieve bron ![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Schepen
|
![]() Leve de koning is NIET gelijk aan leve Belgie! 8)
![]() |
#35 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementslid
|
![]() k'vind het wel nogal raar dat die "goede koning" een zwarte periode in zijn leven gehad heeft waar hij en zijn vrouw liever niet over spreken (hij zat in een diep dal en zij zocht troost bij een vriend)
in die moeilijke tijden ging hij hier en daar een scheve schaats rijden en dronk hij nogal veel champagne op party's en feestjes, met een buitenechtelijk kind als gevolg.... over de kwaliteit van zijn "gedane werk" gaan we het maar zo laten.......en over zijn verloning zullen we ook maar zwijgen............... als een gewone burger met de vrouwen rommelt en véél drinkt noemen ze hem een "hoerenbok" en een "zuipschuit" of een "vader die niet naar zijn gezin omziet" en de kans is groot dat hij zijn ontslag krijgt op zijn werk..... zatte mensen kunnen hun job niet naar behoren doen......en hoe diep zijn dal is dat trekt niemand zich aan, maar t'laatste dat ze hem zullen noemen is............ "een goede koning" ![]()
![]() |
#37 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vlaanderen heeft zes miljoen redenen om het méér te zijn dan belgikske daar ben ik zes miljoen keer zeker van ! ![]()
![]() |
![]() |
#40 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |