Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2011, 20:40   #21
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Over dat boek dat je nog niet gelezen hebt, ga dat eerst maar eens doen!
Mogen we nog vernemen wat uw mening is over dertienjarigen die uitgehuwelijkt worden of wat kom je doen, Arti?
niet iedereen heeft de qur'an bestudeerd. sommigen zijn zo eerlijk om dat over zichzelf toe te geven.

vrede,

redwasp
Oud 20 mei 2011, 20:42   #22
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar staat de bewering dat dit enkel bij een bepaalde religie gebeurt?
Nergens staat die. Dat beweer ik ook niet.

Citaat:
Kunt u even quoten want anders begrijp ik niet waarom je dit aanhaalt!
Gaat dit over een Indisch meisje?
Waar leidt u dat uit af?
Ik haalde dit aan omdat je schreef :
in dit land waar Allah niet de plak zwaait ga je daarvoor de gevangenis is, in landen waar Allah wel zeer aanwezig is knikt men goedkeurend
De reportage ging over een land waar Allah de plak niet zwaait en niet zeer aanwezig is; en men daarvoor toch niet in de gevangenis gaat en men toch goedkeurend knikt.

Je vroeg me eerder al zo vriendelijk
Mogen we nog vernemen wat uw mening is over dertienjarigen die uitgehuwelijkt worden of wat kom je doen, Arti?
Ik gaf wat je vroeg; mijn mening :
Kindhuwelijken veroordeel ik altijd en overal.
Niet alleen als het gebeurt bij aanhangers van één bepaalde godsdienst.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2011, 21:13   #23
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

India telt ruim 138.000.000 moslims, of 13,4% van de bevolking, en in bepaalde deelstaten zoals Assam, West-Bengalen en Jammu en Kashmir, zwaait allah er wel degelijk de plak, net zoals allah in grote delen van de deelstaten Gujarat en Punjab zeer aanwezig is.

Overigens was West-Bengalen tot voor kort voornamelijk door hindoes bewoond, maar is er sinds enige tijd vanuit het islamitische Oost-Bengalen, ook wel bekend als Bangladesh, een enorme migratie naar West-Bengalen op gang gekomen, waarbij de oorspronkelijke hindoebevolking soms regelrecht een geweldadige jihad van de nieuwaangekomen islamieten te verduren krijgt.

http://www.foxnews.com/opinion/2010/...mic-terrorism/
Oud 20 mei 2011, 21:19   #24
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
India telt ruim 138.000.000 moslims, of 13,4% van de bevolking, en in bepaalde deelstaten zoals Assam, West-Bengalen en Jammu en Kashmir, zwaait allah er wel degelijk de plak, net zoals allah in grote delen van de deelstaten Gujarat en Punjab zeer aanwezig is.

Overigens was West-Bengalen tot voor kort voornamelijk door hindoes bewoond, maar is er sinds enige tijd vanuit het islamitische Oost-Bengalen, ook wel bekend als Bangladesh, een enorme migratie naar West-Bengalen op gang gekomen, waarbij de oorspronkelijke hindoebevolking soms regelrecht een geweldadige jihad van de nieuwaangekomen islamieten te verduren krijgt.

http://www.foxnews.com/opinion/2010/...mic-terrorism/
Wat heeft dit nu te maken met dit topic?
Oud 20 mei 2011, 21:26   #25
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
het gaat over de grote boze islam. waarom zou het dan met dit topic te maken moeten hebben? het nieuwe politiek correcte denken leert ons dat alles te maken heeft met de islam en dat die islam altijd heel heel heel stout is.

vrede,

redwasp
Oud 20 mei 2011, 21:36   #26
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Net zoveel als jouw post over kindbruidjes in India met dit topic te maken heeft, me dunkt. Het India waarvan jij beweerde dat allah er niet de plak zwaait terwijl dat in een aantal Indiase deelstaten wel degelijk zo is.
Oud 20 mei 2011, 21:52   #27
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Net zoveel als jouw post over kindbruidjes in India met dit topic te maken heeft, me dunkt.
Wil jij een onderscheid maken tussen kindbruidjes?
Wil jij die kindhuwelijken verschillend beoordelen?

Citaat:
Het India waarvan jij beweerde dat allah er niet de plak zwaait terwijl dat in een aantal Indiase deelstaten wel degelijk zo is.
Ik heb niets beweert over "Het India". Lees mijn post er op na.
Indië is een enorm groot en verscheiden land.
Spijtig dat je die documentaire niet gezien hebt.
Oud 20 mei 2011, 22:17   #28
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Wil jij een onderscheid maken tussen kindbruidjes?
Wil jij die kindhuwelijken verschillend beoordelen?
Ik niet.

Maar het onderwerp hier is niet kindbruidjes in het algemeen, maar één bepaald kindbruidje uit Jordanië dat aan een hier in België wonende Jordaniër is uitgehuwelijkt.

Citaat:
Ik heb niets beweert over "Het India". Lees mijn post er op na.
Indië is een enorm groot en verscheiden land.
Spijtig dat je die documentaire niet gezien hebt.
Jij hebt wel degelijk iets over India beweerd, ook al noemde je het aanvankelijk verkeerdelijk Indië. In een reactie op jouw post met een link naar een reportage over kindbruidjes in India, zei jij namelijk zelf:
Citaat:
De reportage ging over een land waar Allah de plak niet zwaait en niet zeer aanwezig is; en men daarvoor toch niet in de gevangenis gaat en men toch goedkeurend knikt.
En uit die reportage, die ik wel degelijk bekeken heb want anders kon ik dit niet weten, blijkt dat dat land India is, en dat jij hier dus aan India refereert. Zo eenvoudig is het.
Oud 20 mei 2011, 22:29   #29
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,
Citaat:
Ik niet.

Maar het onderwerp hier is niet kindbruidjes in het algemeen, maar één bepaald kindbruidje uit Jordanië dat aan een hier in België wonende Jordaniër is uitgehuwelijkt.
als het onderwerp echt tot dat ene tragische geval beperkt is, dan moeten we allen zwijgen. niemand kent dit concrete dossier, dus niemand heeft genoeg informatie om er een genuanceerde mening over te vormen.

maar al heel vlug werd het onderwerp verruimd tot kinder-bruiden in de islamitische wereld. het werd dus een onderwerp waarbij we weer lekker kunnen islam-bashen. dat is goed, het pas in het nieuwe politiek correcte denken.

toen artisjok (terecht) opmerkte dat dit soort schandalen niet beperkt zijn tot de islam, maar bijvoorbeeld ook bij hindoes in india (en bij christenen als dutroux, zou ik daar willen aan toevoegen) voorkomt, dan kan het ineens niet meer. het topic was namelijk dat ene bepaalde kindbruidje (over wie, zoals eerder gezegd, niemand op dit forum voldoende weet om er een mening over te mogen hebben) en voor de rest niets.

maar dat weerhoudt jou er niet van om ondertussen ook nog even een slogan over gewelddadige moslims in india in de groep te gooien, terwijl nog iemand anders daar rap nog even wat negationistische propaganda die de vervolging en massamoorden op de palestijnen ontkent, aan toe voegt.

blijkbaar mag alleen van het onderwerp worden afgeweken om islamofobe onzin te verspreiden. wie afwijkt om die onzin te relativeren of om er een antwoord op te verzinnen mag dat niet.

vrede,

redwasp
Oud 20 mei 2011, 23:02   #30
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
als het onderwerp echt tot dat ene tragische geval beperkt is, dan moeten we allen zwijgen. niemand kent dit concrete dossier, dus niemand heeft genoeg informatie om er een genuanceerde mening over te vormen.

maar al heel vlug werd het onderwerp verruimd tot kinder-bruiden in de islamitische wereld. het werd dus een onderwerp waarbij we weer lekker kunnen islam-bashen. dat is goed, het pas in het nieuwe politiek correcte denken.
Dat dat onderwerp van één kindbruidje tot kindbruidjes in de islamitische wereld is verruimd, heb je helemaal aan jezelf te danken, aangezien jij in je eerste reactie hier, een reactie op de openingspost, zelf begon over dat kindbruidjes in de islam niet toegestaan zouden zijn.
Dan moet je nu niet je beklag komen doen dat het onderwerp is uitgebreid, want dat heb je dus wel zelf gedaan.

Citaat:
toen artisjok (terecht) opmerkte dat dit soort schandalen niet beperkt zijn tot de islam, maar bijvoorbeeld ook bij hindoes in india (en bij christenen als dutroux, zou ik daar willen aan toevoegen) voorkomt, dan kan het ineens niet meer. het topic was namelijk dat ene bepaalde kindbruidje (over wie, zoals eerder gezegd, niemand op dit forum voldoende weet om er een mening over te mogen hebben) en voor de rest niets.
Ten eerste heb ik nergens gesteld dat het opeens niet meer kan als het uitgebreid wordt naar kindbruidjes in India.

Ten tweede was Dutroux bij mijn weten niet getrouwd met zijn slachtoffertjes, noch beriep hij zich op christelijke teksten of werd hij daardoor geïnspireerd. Indien wel, hoor ik dat graag van je.

Citaat:
maar dat weerhoudt jou er niet van om ondertussen ook nog even een slogan over gewelddadige moslims in india in de groep te gooien, terwijl nog iemand anders daar rap nog even wat negationistische propaganda die de vervolging en massamoorden op de palestijnen ontkent, aan toe voegt.
Als anderen het onderwerp mogen uitbreiden, zoals jij en artisjok o.a., dan lijkt het me dat ik dat ook mag.
Verder heb ik in dit topic nergens "negationistische propaganda die de vervolging en massamoorden op de palestijnen ontkent" gezien.

Citaat:
blijkbaar mag alleen van het onderwerp worden afgeweken om islamofobe onzin te verspreiden. wie afwijkt om die onzin te relativeren of om er een antwoord op te verzinnen mag dat niet.
Als jij met "islamofobe onzin" bedoelt wat hindoes door moslims in West-Bengalen wordt aangedaan, dan zegt dat veel over jou, heel erg veel. Dan betekent dat, dat jij je een bepaalde reflex, die wel eigen aan islamtieten lijkt te zijn, al helemaal eigen hebt gemaakt. De reflex van meteen in de verdediging schieten en alles afdoen als "islamofoob".
Daarbij ook de bedenking dat als je ergens een antwoord op moet verzinnen, dat voor mij een teken is dat er ergens iets niet klopt.
Oud 20 mei 2011, 23:26   #31
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Toch schandelijk dat net jij mensen beschuldigd van het spuien van onzin en leugens.

Jij hebt niets te willen. Ik geef mijn mening wanneer ik daar zin in heb en niet op commando. Capiche?
Het wordt toch tijd dat je de ahadith er eens op naleest. Ze huwde als ze zes maanjaren was (dat is dan vijf jaar en een aantal maanden) en werd gepenetreerd toen ze negen maanjaren was (dat is dan acht en half).

Tenzij je gaat beweren dat je geloofsbroeders toen niet konden tellen natuurlijk.
De uitleg dat ze 14 of 17 of voor mijn part 46 was is een lapsus gebaseerd op fabeltjes die nergens in de ahadith te vinden zijn. (iets van: haar moeder was 38 toen ze zich bekeerde en toen was haar zus net bezig met haar eerste lief en dat lief was 29 en naar het schijnt was het lief twaalf jaar ouder dan haar zuster en dus was haar moeder 24 jaar ouder dan aisha die dus 14 was.)
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 07:13   #32
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog eentje met eigen koran, maar goed.Misschien kun je samen de koran herschrijven met Red Wasp, lijkt me erg leuk en daar kun je al je onzin in kwijt.
Vertel eens, wat vind jij van een dertienjarige die uitgehuwelijkt werd?
Jij en CC hebben blijkbaar ook elk een eigen Koran.

Wat vind jij van een dertienjarige die uitgehuwelijkt wordt?
Citaat:
Daar gaat de discussie over, dus wil ik graag je mening horen.
Oud 21 mei 2011, 07:45   #33
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik niet.
Ok. Dat is dan genoteerd.
Je maakt geen onderscheid tussen kindhuwelijken indien die voorkomen bij gelovigen van één bepaalde godsdienst en andere kindhuwelijken.

Citaat:
Ik dacht dat het onderwerp was dat ze haar schoonfamilie "aan de galg praatte" en die schoonfamilie nu straf kreeg en geen verblijfsvergunning meer.
Ik zie niet goed in wat je daarover kan discussiëren; dit geheel terzijde.

Citaat:
Jij hebt wel degelijk iets over India beweerd, ook al noemde je het aanvankelijk verkeerdelijk Indië. In een reactie op jouw post met een link naar een reportage over kindbruidjes in India, zei jij namelijk zelf:
Ik heb inderdaad iets over Indië beweerd. Maar niet hetgeen jij beweerde.
Ik heb de documentaire gesitueerd in Indië.
En schreef (om Alice uit te leggen waarom ik deze documentaire aanhaalde)
Het spijt me, maar op dit forum moet je keer op keer uitleggen dat kindhuwelijken niets te maken heeft met één bepaalde godsdienst; maar met gebruiken en traditie in bepaalde streken.

Citaat:
En uit die reportage, die ik wel degelijk bekeken heb want anders kon ik dit niet weten, blijkt dat dat land India is, en dat jij hier dus aan India refereert. Zo eenvoudig is het.
Goed van jou dat je weet dat ik met Indië India bedoel.
Oud 21 mei 2011, 08:15   #34
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Het spijt me, maar op dit forum moet je keer op keer uitleggen dat kindhuwelijken niets te maken heeft met één bepaalde godsdienst; maar met gebruiken en traditie in bepaalde streken.
Hangt het dan van de grond af? Vruchtbare gronden, kleigronden, zandgronden .... bepalen de huwelijksleeftijd?

Islam staat weldegelijk kindhuwelijken toe. punt. Kohmeiny (blijkbaar zal het toch de zandgrond zijn?) heeft de huwelijksleeftijd officieel op 11 jaar gebracht, alleen op basis van de koran en ahadith die jij niet gelezen hebt.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 08:28   #35
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Hangt het dan van de grond af? Vruchtbare gronden, kleigronden, zandgronden .... bepalen de huwelijksleeftijd?
Neen, met gebruiken en traditie in bepaalde streken.

Citaat:
Islam staat weldegelijk kindhuwelijken toe. punt. Kohmeiny (blijkbaar zal het toch de zandgrond zijn?) heeft de huwelijksleeftijd officieel op 11 jaar gebracht, alleen op basis van de koran en ahadith die jij niet gelezen hebt.
Kohrmeiny is niet DE islam.
Oud 21 mei 2011, 20:37   #36
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

in dit land waar Allah niet de plak zwaait ga je daarvoor de gevangenis is, in landen waar Allah wel zeer aanwezig is knikt men goedkeurend

Het gaat over een Jordaans meisje, vast een hindoe Arti!
Je commentaar is zoals gebruikelijk totaal naast de kwestie, maar blij te lezen dat u toch iets veroordeeld, kindhuwelijken!
Een ideologie die dit mogelijk maakt lijkt u totaal onbekend te zijn, dat veroordelen lijkt u in dit leven niet te lukken!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 20:38   #37
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, met gebruiken en traditie in bepaalde streken.

Kohrmeiny is niet DE islam.
Nee, vast de lokale kabouter Plop! De man was de geestelijk leider van een Islamitisch land, en nee, niet Indie!
Oud 21 mei 2011, 20:43   #38
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus geen mening over het onderwerp, wat doe je hier dan eigenlijk?
Kan ik het helpen dat uw profeet een kindbruidje had? Nee toch?
Blijkbaar gebeurt dat nog; getuige het verhaal van deze dertienjarige waar u geen mening over heeft...vreemd want dit gaat toch duidelijk over een verkrachting van een minderjarige, tenzij u zou vinden dat je kunt " huwen met een kind van dertien, maar daar heeft u geen mening over he?

Mij goed hoor, maar ik wel, een huwelijk met dertienjarigen is niets anders dan een georganiseerde verkrachting van een kind door een pedofiel, in dit land waar Allah niet de plak zwaait ga je daarvoor de gevangenis is, in landen waar Allah wel zeer aanwezig is knikt men goedkeurend...zo en ga nu maar weer boos worden en wat verder virtueel stampvoeten, nog een fijne avond gewenst!
Hier staat te lezen Arti wat ik daarover denk, duidelijk voor jou?Volledig anderen citeren lijkt me toch moreel wat eerlijker!
Oud 21 mei 2011, 20:45   #39
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ze woonden dus in het vroegere palestijnse mandaatgebied, dat nadien Jordanië werd genoemd. Niks vluchteling dus, de naam van het land veranderde.

zoals Ramsey Nasr: dat is ook gewoon een Jordanier.
Zo'n 75% van het grondgebied dat de Pälestijnen opeisen ligt in Jordanië, las ik. Vandaar "Zwarte september".
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 21:36   #40
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Het gaat over een Jordaans meisje, vast een hindoe Arti!
Je commentaar is zoals gebruikelijk totaal naast de kwestie, maar blij te lezen dat u toch iets veroordeeld, kindhuwelijken!
Een ideologie die dit mogelijk maakt lijkt u totaal onbekend te zijn, dat veroordelen lijkt u in dit leven niet te lukken!
Iedere argumentatie waar je niet tegen op kan is "off-topic".

Moet ik nu het Hindoeïsme en alle Hindoes veroordelen omdat er Hindoes zijn die zich bezondigen aan kindhuwelijken?

p.s. Had je nooit eerder gelezen dat ik kindhuwelijken veroordeelde?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be