![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Californische prediker Harold Camping, die na zijn foute voorspelling dat de wereld zaterdag zou vergaan enkele dagen spoorloos was, is terug boven water gekomen. De man blijkt nog steeds op onze planeet te vertoeven, en zegt dat hij er vijf maanden naast zat. Het is pas in oktober met ons gedaan, en wel op de 21ste.
En zulke nonsens gaat de hele wereld rond en daaruit blijkt wel hoe dom de mensen zijn en hoe slecht het al met hen is gesteld. Elke vorm van bijgeloof gaat erin als koek. Laatst gewijzigd door harriechristus : 24 mei 2011 om 08:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() En ook het Nieuwsblad meldt het: U bent hier: Home » Nieuws » Buitenland Predikant maakte 'rekenfout': wereld vergaat op 21 oktober dinsdag 24 mei 2011 BuitenlandDe Amerikaanse predikant die voor afgelopen zaterdag ten onrechte het einde der tijden had voorspeld, heeft een nieuwe datum voor de Dag des Oordeels: 21 oktober. De 89-jarige Camping gaf op de radio toe dat hij een 'rekenfout' heeft gemaakt. Camping wijt het aan de menslievendheid van God dat de apocalyps later begint, maar dan versneld verloopt. Volgens hem was 21 oktober altijd al het beoogde eindpunt van de ondergang van de wereld. In de VS zijn al duizenden reclameborden neergezet met de nieuwe datum. http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110524_010 En dan heeft hij nog de vermetelheid te zeggen dat "het menslievendhied van God is..." Dat God de mensheid lief heeft en genadig is in de Zoon Jezus Christus staat als een paal boven water. Maar zijn uitspraak is zever in 7pakskes. Hij mag blij zijn dat hij als "valse profeet" niet in het OT leefde want daar stond direct Gods oordeel over leugenprofeten. Reeds eerder getoond dat Jezus zegt dat de oordeelsdag niet te berekenen is en dan zijn er nog pipo's die het denken beter te weten dan de Heer zelf. Dit is het toonbeeld van de kern der zonde: hoogmoed en arrogantie, onafhankelijk van de Schepper willen zijn.
![]() |
![]() |
#23 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() Blijkbaar waren er idioten die hun job hebben opgegeven of zelfs al hun geld (huis inclusief) hebben gespendeerd aan pamfletten en reclame, omdat 100% overtuigd waren dat de wereld ging vergaan. Met zo'n mensen heb ik geen medelijden, maar wel met het gezin (of zeker hun kinderen) die ze mee de afgrond insleuren.
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
![]() Zo heb ik ook nog heel wat medelijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Ik wil wel helpen met hun eigendommen over te nemen op 21 Oktober, als de wereld vergaat hebben ze die toch niet meer nodig, niet?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar dat van ironie dat begrijp ik niet zo goed. Enfin; dat zal wel iets met je eigen sarcastische opmerking hebben te maken, die ik niet helemaal goed wist te plaatsen. In ieder geval: alles gaat erin als koek, behalve de echte waarheid, namelijk de nieuwe leer van Harrie-GOD-Christus. Dat was ik nog vergeten er even bij te vermelden. Maar als GOD (de microwezentjes in deze) het wil (precieze datum helaas onbekend) dan zal het toch echt gebeuren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Zie je nu echt de ironie niet in in dit?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee, dat is toch geen ironie: dat is de zuivere waarheid.
De ironie is wel dat de mensen zo dom zijn en alles en iedereen willen geloven behalve Mij. Iemand kan het niet zo maf bedenken of hij komt in de krant en krijgt volgelingen. Maar de waarheid wordt niet geloofd. Dat kan je dan als ironie zien, namelijk dat God zelf met de mensheid spot. Zo van: kijk eens hoe dom ze weer eens zijn. Alleen ik zit natuurlijk met de gebakken peren. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
|
![]() Citaat:
Het christendom, de islam, het jodendom, het Harrieïsme, ... voor de atheïst zijn het allemaal dezelfde onzin, terwijl de christen alles behalve het christendom afdoet als onzin. De moslim alles behalve islam afdoet als onzin, de Jood alles afdoet als onzin behalve zijn religie en Harrie alles afdoet als onzin behalve zijn 'theorie'. Snap je nu waarom ik daar ironie in zie?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de zogenaamde ongelovigen geloven dan in nog veel grotere onzin, namelijk dat de wereld op zaterdag onder zal gaan. En ook in Ufo's en het grote Spaghettimonster en zoveel meer flauwekul dat er in gaat als koek. Dagelijks is er zulk soort van onzin op de tv. Aldus zijn ze nog maffer dan maf. Dat is wat ik bedoel. En mijn atoomtheorie geloven ze niet, omdat dat de waarheid is en voor hun dom verstand niet te vatten en daarom gaan ze Mij bestrijden. Was het werkelijk onzin dan stond ik allang in de krant. Snap je? Dat is de echte diepere ironie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
***EDIT*** Hier is ook een artikel, er zijn blijkbare meerdere bedrijfjes opgezet: Pets after the rapture
I have promises to keep, and miles to go before I sleep. Laatst gewijzigd door Dionysus : 24 mei 2011 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het waren de ongelovigen op de tv en de media die er gretig melding van maakten.
Dus ze trapten er graag in. Citaat:
Die zijn dus nog maffer: dat is wat ik beweer. Citaat:
Ook onder de zogenaamde ongelovigen mensen, die dan zo verstandig heten te zijn, maar allerlei flauwekul produceren. Citaat:
Citaat:
Dat kruisigen dat is al eens gedaan. Ik vind het helemaal geen probleem als ze mijn idee krankzinnig vinden (want begrijpen dat kunnen de mensen toch niet), als het maar als eerste wereldwijd bekend wordt. Het echte begrijpen komt dan wel op de lange duur. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||||
|
![]() Citaat:
Iets opmerking en vermelden is niet hetzelfde als iets geloven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe dommer hoe mooier de mensen het vinden. Zo vond Jack Spijkerman mijn tekeningen kinderachtig, maar zelf liet ie volwassen mannen op een spijker slaan. En vroeger had je bijvoorbeeld Lou de Palingboer, die meende God te zijn. Iedereen kende hem. Ook hier op het forum worden die domme onderwerpen steeds weer tevoorschijn gehaald. Vanmorgen ben ik even langs de verschillende topics gegaan en zag er aantal van. Citaat:
Citaat:
Ik heb heel veel jaren ervaring in deze en ik weet waarover ik spreek. Niet ik ben arrogant, maar al die mensen die denken dat ze mijn filosofie (de moeilijkste die er is) in 5 minuten wel kunnen begrijpen en er over oordelen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Namelijk: Zolang ze niet geloven, maar toch in de donkerste avonden en nachten huiveren als ze vluchtelings een schim menen te ontmoeten. Zolang ze maar hun kranig ongeloof blijven uitspugen maar, toch maar massaal naar de zondagse missen trekken (omdat:men weet maar nooit) Zolang ze de Westerse religieuze tradities in ere behouden, zullen ze beslist niet veel meer kwaad verrichten dan nu. (het zou nog veel slechter kunnen!) Eigenlijk zouden uw bevindingen liefst dienen geheim gehouden te worden, tot de mens (ten opzichte van het geestelijke), veel intelligenter zal geworden zijn en ook vanaf het moment dat hij echt waar begrip, empathie en medelijden zal kunnen opbrengen voor zijn medemensen;deze bvb:die minder goed bedeelt zouden zijn geweest. Ten andere, niets wijst erop dat de hogere ingewijden van de RKK over zulke onderwerpen, niet over geheime documentatie zouden beschikken . Waarom!?, - omdat uw bevindingen zo logisch aan elkaar passen, geenszins de 'wetenschap' tegenspreken en bij gewillig en deftige bezinning natuurlijk als voor de hand liggend overkomen. Als U tot zulke opheldering bent gekomen, zie ik niet in waarom 'Jacob' 'Mozes, Joshua en zoveel andere Aardsvaders de zelfde level niet zouden hebben kunnen bereiken. Er moet wel rekening gehouden te worden dat terminologieën zoals 'Atoomtheorie' 'Atoomwezentjes' en dergelijke in vroegere tijden nog minder geloofwaardig zouden zijn aangekomen als nu. Terloops: nog niet aan gedacht een 'vulgarisatie' editie van uw werk uit te geven? (Nogmaals, ik ben er niet enthousiast over!!) Bijvoorbeeld: HarrieChristus en zijn Atoomtheorien voor de 'NULS' ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou ik het zelf moeten doen dan zal het tegen mijn eigen geweten in gaan en vrees ik een hartaanval te krijgen of een andere kwaal. Zo heb ik ook wel eens tegen mezelf proberen te zeggen dat ik zeker niet God ben en dat mijn atoomtheorie onzin is. Meteen ging er een stroomstoot door mijn hersenen om Mij te waarschuwen geen spookrijder te willen zijn van mijn eigen overtuiging. Heel gevaarlijk dus en nu ik dit opschrijf voel ik me al niet lekker worden. Nee: laat de duivel zijn eigen werk maar opknappen: ik heb de Mijne. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Zo niet NU meteen: het komt uiteindelijk toch. Citaat:
Het leven is een harde strijd van de sterksten: de intelligentsten en de besten. De waarheid dringt als het daar de tijd voor is. Je kan tegen God niet zeggen: wacht nog even want we hebben nog niet zoveel zin. Als de mensheid rijp is eigen wereld ten gronde te richten dan is ze ook rijp voor een nieuwe boodschap. Citaat:
Dat is Middeleeuws en Vlaams geleuter. Citaat:
![]() Citaat:
Wel kan het zijn dat ze nu in de hemel der microwezentjes verkeren en dat hen een en ander duidelijk is geworden. Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |