Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2011, 14:19   #21
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Standbeelden voor mensen die niks gepresteerd hebben dan uit de juiste kut te vallen, en dan per ongeluk ook nog wel eens een positieve daad stellen, zijn onnezelheden die alleen aan gekken besteed zijn die niet kunnen nadenken.
Die standbeelden zijn wat mij betreft niet eens de kern van de zaak. Mij gaat het erom dat jij en nog anderen hier stellen dat Willem niets voor Vlaanderen betekend zou hebben, wat voor ieder rationeel denkend mens gewoon klinkklare onzin is. Hier is het gewoon jouw aloude ollanderhaat die weer eens komt opspelen.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 15:06   #22
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik begrijp je kortzichtigheid niet. Of misschien wel. Zullen we er ineens een standbeeld van Leopold bijplaatsen ? Uw naïviteit resulteert uit een tijd waar alles wat uit het noorden kwam per definitie heilig was. Laat die oranjefreaks toch met gerust.
Ik begrijp úw kortzichtigheid niet. Is het omdat hij geen "Belg" was dat hij niet tot de grote heersers van onze streken mag gerekend worden? Willem I mag zonder blozen naast anderen staan die hun stempel op onze streken hebben gedrukt.

Gelukkig hebben ze in het Parlement een bredere kijk op de zaken en staat er een buste van hem.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 15:10   #23
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Ik begrijp úw kortzichtigheid niet. Leopold was een koloniale heerser, die enorm veel doden, mishandelingen en nog meer van dat moois op zijn conto heeft. Hoe kun je Willem I daarmee vergelijken?
Nederland had in die tijd wel een kolonie.
Oud 24 mei 2011, 15:16   #24
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik begrijp úw kortzichtigheid niet. Is het omdat hij geen "Belg" was dat hij niet tot de grote heersers van onze streken mag gerekend worden? Willem I mag zonder blozen naast anderen staan die hun stempel op onze streken hebben gedrukt.
Willem I was overigens wel een "Belge". tot 1830 was Belge immers de franse benaming voor een Nederlander...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 16:40   #25
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht

Gelukkig hebben ze in het Parlement een bredere kijk op de zaken en staat er een buste van hem.
Gaan we dan ook een standbeeld oprichten voor Napoleon?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 16:45   #26
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Willem I was overigens wel een "Belge". tot 1830 was Belge immers de franse benaming voor een Nederlander...
Ik denk dat die terminologie sinds Verlooy langzaam aan het evolueren was, maar durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken voor het exacte moment dat dit niet meer het geval was.
Oud 24 mei 2011, 16:48   #27
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Als u dat wenst, mag u dat gerust doen, alleen zie ik minder nobele daden bij Napoleon dan bij Willem I ter bevordering van de welvaart van België. Maar u mag altijd natuurlijk.

En ter info: bij mijn weten staat er geen buste van Napoleon in het Parlement, maar ik kan me altijd vergissen natuurlijk.
Oud 24 mei 2011, 18:39   #28
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Vlaanderen was niet meer dan een provincie binnen de lage landen. En waar inderdaad onder andere een stad als Gent toevallig heeft gefloreerd. Maar stop aub met verheerlijking van heersers. Vlaanderen werd vanuit het noorden uit de hoogte bekeken. Onder de Moerdijk, weet je wel.
Ik verheerlijk de heersers helemaal niet. Ik zeg dat Willem I helemaal niet te vergelijken is met Leopold.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2011, 05:14   #29
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Nee, omdat Napoleon een land vertegenwoordigt dat onze streken met militair geweld inlijfde en ons verder weinig goeds gebracht heeft.

Laatst gewijzigd door SDG : 25 mei 2011 om 05:18.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be