![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je had bv al 20 jaar bij mij kunnen werken.
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus na mijn vijftigste dat heeft veel te maken met de overmatige discriminatie tegen oudere werkzoekenden ik kan ook niet alles blootgeven wat er met mij gebeurd is waardoor ik niet goed meer recycleerbaar was Wel heb ik mijn einddiploma industrieel ingenieur geweigerd gekregen, als studentenleider 67-68 dat heeft mijn kansen op de arbeidsmarkt gefnuikt Anders was ik stante pede naar de ontwikkelingslanden vertrokiken om mensen te beoordelen moet je het hele persoonlijke plaatje kennen en dan nog hangt het af van je opvattingen en beoordelingscapaciteiten ik ben zelfs twee keer geëxpatrieerd omdat ze mij in het buitenland wél aannamen in die tijd, waarbij ik ook in de illegaleit gezeten heb (zonder iets te verdienen, pas op), losse flodders, vergeefse heropstartpogingen. dat kon goed gegaan zijn, maar liep verkeerd af. maar kijk: daarnaast altijd solliciteren voor wat je echt graag wil krijgen, zonder verdere eisen, en daar niet in slagen om dat te krijgen, dat telt niet mee zeker?? Je moet zo desnoods ALLES willen doen voor het geld, waar je zogezegd voor geschikt bent (maar dikwijls helemaal niet voor gemotiveerd?) Ik heb totaal van activiteitenbranche willen veranderen en daar veel inspanningen in geïnvesteerd en ook geld. Als er mij één iets spijt, dan is het juist , dat ik heb moeten werken voor het GELD, zij het voor weinig geld, en niet voor de INTERESSE Plus dat de werkloosheidsval het rationeel onlogisch maakt voor sommigen (nl 7% van de laagsteloners), om te gaan werken. Je kan ze dat niet verwijten. Dat is hun schuld niet, maar die van debazen en de regering. Je kan de mensen ook niet verwijten, dat er een vorm van gewenning, aanpassing en hopeloosheid optreedt na langdurig vruchteloos pogen en zoeken. Maar spreek me niet van pamperen onder de armoedegrens, ik weet maar al te goed wat dat pamperen betekent. Laatst gewijzigd door eno2 : 25 mei 2011 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De brutolonen liggen hoger, maar de nettolonen zijn lager en de voordelen zijn een pak minder in de privé en vooral, daar moet je werken en bewijzen dat je het kan. Als ambtenaar moet je bij niets kennen, enkel de juiste personen, als technicus moet je kennis onbegrenst zijn. Daarnaast zit je als technicus nog eens opgezadeld met een bende idiote bedienden, die denken dat ze alles kennen en weten, maar niet eens een printer kunnen bijladen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn werkgever zal hem ook wel eventjes verslikt hebben, maar dat is nu eenmaal de prijs, Als ze een consultant moeten laten komen kost hun dat 1000 euro per dag. Dus dat is al bij al nog redelijk rap terugverdiend. trouwens als hier een toestel uitvalt of een service uitvalt kost hun dat nog veel meer. Op die mannier verdient ge op 1 dag soms uw compleet maandloon terug. Iets anders is dikwijls bekwame kerels vinden die alleen aan de slag kunnen op een site of een werf , onlangs nog met een aannemer over gehad, die ook gewoon geen goeie techniekers kan vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en daar zullen "ze" uit concluderen, dat de uitkeringen, die nu al onder de armoedegrens liggen, moeten verminderd worden ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 25 mei 2011 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Niettegenstaande niemand betwist dat de loonkost in dit landje de hoogste (of toch dichtbij) loonkost van de wereld heeft, zeggen velen dat de ondernemers hier hongerlonen betalen...
![]() De hoogste loonkost... en de laagste nettolonen... de laagste pensioenen... En dat zou aan dé bazen liggen? ![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 25 mei 2011 om 17:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Reden
Uit het onderzoek blijkt dat het merendeel van de werkgevers geen geschikte medewerkers vindt omdat de kandidaten over onvoldoende technische of sociale vaardigheden, kennis of ervaring beschikken. "Werkgevers moeten beseffen dat ze niet langer in een handomdraai medewerkers kunnen aanwerven op het moment dat ze die nodig hebben", waarschuwt Philippe Lacroix, manager van Manpower Belgium. "Gekwalificeerd talent creëren doe je niet op korte termijn maar moet deel uitmaken van een langetermijnvisie en -strategie." Herscholen/bijscholen is dus de boodschap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar diegenen die het minste doen, krijgen (en pakken) meer dan ze verdienen. Voorbeeldje. Een gerenomeerd bedrijf zoekt fotolassers om aardgas leidingen te lassen. Ik ga me aanbieden, en na een paar simpele testjes mag ik onmiddelijk starten. (wel een probleem met een opzegtermijn van 3 maand). Maar het loon is €13.5 brutto per uur. Daar houd je dus tussen de €1400 en €1500 aan over. Als je geluk hebt. 20 dagen vakantie + 12 ADV dagen. Groepsverzekering, nope, hospitalisatieverzekering, nah... Doen we niet aan mee was het antwoord. En doorgroeimogelijkheden? Nope, het beste je kan doen is na 10 15 jaar groepsverantwoordelijke (mooi woord voor ploegbaas) worden. €15,5 per uur + een GSM van't werk. Waw... Ik schoof toen mijn loonfiche door. De vraag "is dat een echte?".Antwoord "Neen, da's een print van de digitale "echte" die ik elke maand rond de 22ste krijg. En neen ,ik heb geen getallen aangepast verhoogd of veranderd." Merde, fills de putain en dergelijk vocabulair vind ik iets minder gepast op een solicitatie... Ze zoeken nog steeds lassers, monteurs en technici. En de mensen die er werken doen steeds meer en meer overuren die ze niet op kunnen nemen...
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 25 mei 2011 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of zijn freelancer, en ik moet daar eens dringend werk van gaan maken.
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik meen dit echt, dus bedankt voor uw (h)eerlijk antwoord of reactie ![]() Toch iemand hier die weet hoe het zit. De afscheidnemende voorzitter van het ACV schreef van de week nog een artikel in Visie over centen en werk en andere toestanden. De moeite waard om te lezen. Plus hij is gene "linkse" he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Balen. En niet echt juist. Andere hogeschool geen optie ? Ge kunt normaal gezien gewoon al uw vakken meenemen als vrijstelling en op korte tijd uw diploma daar hebben gehaald. Maar ja, water onder de (oude) brug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zelfs al breng je een job op een presenteerblaadje, dan nog is het teveel gevraagd om zich op een degelijke manier aan te bieden. Ik vraag me af wat er van die gepamperden gaat in huis komen... Hopelijk kan daar snel iets aan gebeuren want met een ovberschot aan werklozen zitten , die uitbetalen én NOG MEER werkvolk importeren om de job te doen, die dan misschien ook weer niks gaan doen... Hoog tijd voor verandering!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb enkele jare,n als vrachtwagenchauffeur gaan werken, tot mijn rug het niet meer toeliet en ik het gevoel al in een deel van mijn been kwijtben wegens schade aan zenuw in de rug. Slechts 33% arbeidsongescvhikt wegens IT. Ik ben 54. Heb herscholing gedaan autocad en werk opnieuw in Brussel ![]() Je ziet, waar een wil is is een weg. Laat maar iets weten als je echt wil werken.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken een aantal techniekers, A2, wel tonnen ervaring, die begin jaren 90 waren begonnen bij een uitzendbureau voor technici. Ze verdienen makkellijk 4000 bruto. Alleen omdat ze met een "oud" contract zitten is dat mogelijk, want jonge collegas, die net hetzelfde werk doen, verdienen maximaal 2500 euro bruto (20 jaar ancienniteit) net door die baremas. Ik vind het niet fair, want goede techniekers zijn goud waard. Ik heb er ook geen enkel probleem mee dat een technieker meer dan mij zou verdienen bvb, indien zijn ervaring, kennis en werkmentaliteit daarom eisen, ook al ben ik zijn baas (ir.). Maar dat is niet meer mogelijk in de huidige omstandigheden. Met als gevolg dat goede techniekers schaars zijn geworden. Ge verdient er gewoonweg niet genoeg geld meer mee. Om af te sluiten: alle technische beroepen verdienen te weinig in Belgie. Zeker ivg met advocaten, dokters, etc....techniekers, ingenieurs, technisch tekenaars, etc...zijn, of jullie het nu willen of niet, de motor van onze economie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Gouverneur
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Twintig jaar? Van 1995 tot 2000 Dus na mijn vijftigste dat heeft veel te maken met de overmatige discriminatie tegen oudere werkzoekenden Ik kan ook niet alles blootgeven wat er met mij gebeurd is waardoor ik niet goed meer recycleerbaar was Wel heb ik mijn einddiploma industrieel ingenieur geweigerd gekregen, als studentenleider 67-68dat heeft mijn kansen op de arbeidsmarkt gefnuikt Anders was ik stante pede naar de ontwikkelingslanden vertrokiken om mensen te beoordelen moet je het hele persoonlijke plaatje kennen en dan nog hangt het af van je opvattingen en beoordelingscapaciteiten ik ben zelfs twee keer geëxpatrieerd omdat ze mij in het buitenland wél aannamen in die tijd, waarbij ik ook in de illegaleit gezeten heb (zonder iets te verdienen, pas op), losse flodders, vergeefse heropstartpogingen. dat kon goed gegaan zijn, maar liep verkeerd af. Industrieel ingenieur in 67-68? Dat kan niet. Ik ben uitgekomen in '73 en dat was nog steeds Technisch Ingenieur. Ik vermoed dat de Industriëlen vanaf 1975-76 zijn uitgekomen.
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een wit konijn met roze bollen, dat dan nog eens evenveel loon krijgt als een Zandbakkiestaanse nomade met reuma.
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat het immobilisme der Belgen betreft. Men heeft uitgerekend dat het "sociale opvangsysteem" van tijdelijke werkloosheid, ons momenteel een 30000 arbeidsjobs kost. Daarom nogmaals. Verhoog niet de sociale bijdragen met 150€, maar wel de minimumlonen. Dan zijn we al een flink stuk in de goede richting. |
|
![]() |
![]() |