Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 mei 2011, 11:43   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als nva-lid vind ik:
- dat de lokale besturen van de nva best geplaatst zijn om in te schatten wat lokaal moet gebeuren;
- als er goed samengewerkt werd, dan telt dat mee; als er bedrogen werd, dan telt dat ook mee;
- als het neutraal is, kan men evengoed wat wachten ... maar als men via de lokale verantwoordelijke van de tsjeven, de hoogste tsjeven onder druk kan zetten ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 25 mei 2011, 11:43   #22
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
we gaan dit jaar los over de 20k leden. Dat is nog altijd een stuk minder dan de grote klassieke partijen, maar 't verschil is dat wij de enige partij zijn die groeien en al de rest krimt.

In ons arrondissement hebben we in de laatste zes maand zeker drie a vier nieuwe afdelingen uit de grond gestampt en er staan er nog in de steigers
En dan moet je weten dat de "leden" van andere partijen vaak beroepsmatig verbonden zijn aan die partij. Zoals personeel van een ziekenfonds, vakbond enz...
Zij hebben maw persoonlijk veel te verliezen als hun politieke nevenorganisatie op de klippen gaat.
giserke is offline  
Oud 25 mei 2011, 11:44   #23
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als nva-lid vind ik:
- dat de lokale besturen van de nva best geplaatst zijn om in te schatten wat lokaal moet gebeuren;
- als er goed samengewerkt werd, dan telt dat mee; als er bedrogen werd, dan telt dat ook mee;
- als het neutraal is, kan men evengoed wat wachten ... maar als men via de lokale verantwoordelijke van de tsjeven, de hoogste tsjeven onder druk kan zetten ...
Daarom dat alle afdelingen een brief gekregen hebben, om die beslissing uit te stellen.
Uitstel is geen afstel, maar het zet wel de CD&V onder druk.

Laatst gewijzigd door giserke : 25 mei 2011 om 11:45.
giserke is offline  
Oud 25 mei 2011, 11:47   #24
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Ik merk veel op dat alleen oude West-Vlaamse mensen stemmen op de CD&V...
Marxmannetje is offline  
Oud 25 mei 2011, 11:57   #25
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Paniek bij de tsjeven, schitterend toch
Ja... De N-VA die de tsjeven als vijand gaat uitroepen... Zou dat wel het verstandigste zijn? Zou dat trouwens wel het eerlijkste zijn?

Ik weet het niet (maar ik ben ook geen N-VA lid )
freelancer is offline  
Oud 25 mei 2011, 11:58   #26
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Lokaal heeft niets met federaal te maken. En mag er ook niets mee te maken hebben.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 25 mei 2011, 12:02   #27
freelancer
Banneling

Standaard

Men moet toch maar oppassen dat Gennez met haat N-V Arrogantie geen gelijk krijgt...
freelancer is offline  
Oud 25 mei 2011, 12:21   #28
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Ja... De N-VA die de tsjeven als vijand gaat uitroepen... Zou dat wel het verstandigste zijn? Zou dat trouwens wel het eerlijkste zijn?

Ik weet het niet (maar ik ben ook geen N-VA lid )
cd&v is helemaal geen vijand. Toch op veel dossiers niet. Vandaar dat ik pleit voor voorakkoorden met de verkiezingen van 2012, niet voor kartels. Op lokaal vlak zal in vele gevallen de cd&v nog altijd de eerste keus partner zijn om samen een bestuur te vormen.

Het zou in mijn ogen dus heel dom zijn om cd&v af te schilderen als "de vijand". Het is vooral de lokale cd&v die de bui voelt hangen en ziet dat de daling op nationaal vlak, zich ook kan doorzetten op lokaal vlak. Heeft dat iets te maken met de politieke impasse? Volgens mij niet. Het heeft eerder te maken met het feit dat mensen aan het wakker worden zijn en zich in feite afvragen waarom ze al altijd cd&v gestemd hebben. Inhoudelijk moeten ze daar nu alle hens aan dek roepen: 50 jaar aan een stuk was het de "partij van de burgemeester/minister" die puur daarop stemmen haalde. Nu moeten ze opeens een inhoudelijk aantrekkelijk programma in elkaar steken omdat ze zware concurrentie krijgen. En ze staan beteutert te kijken nu
vrijevlaming is offline  
Oud 25 mei 2011, 12:48   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
NVA vraagt aan al de plaatselijke afdelingen, om nog geen coalities op te zetten. Er zullen nog lokale buereaus gesticht worden, alle dagen komen zer nieuwe leden en aanvreagen binnen. Het ganse boeltje moet eerst worden gestructureerd eer eer degelijke beslissingen kunnen kolmen, maar het ziet er naar uit dat er weinig kartels zullen gevormd worden

Citaat:
Hier en daar zijn al kartels gesmeed, zoals in Yves Letermes Ieper.
Sommige mensen zwelgen in de vernedering, ze hunkeren ernaar blijkbaar. Ze willen echt keer en keer opnieuw bedrogen uitkomen.
Oud 25 mei 2011, 16:55   #30
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dat weet je niet.
In mijn geboortestad Kortrijk, heeft de CD&V vorige verkiezingen de absolute meerderheid verloren. Ik zie ze zeker nu nog verder zakken.
Hebben ze daar eindelijk het licht gezien (Gentenaar met Kortrijkse roots )
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 25 mei 2011, 17:00   #31
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat weet je niet.
In mijn geboortestad Kortrijk, heeft de CD&V vorige verkiezingen de absolute meerderheid verloren. Ik zie ze zeker nu nog verder zakken.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 25 mei 2011, 17:00   #32
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat weet je niet.
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 25 mei 2011, 18:11   #33
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
CD&V burgemeesters beginnen te panikeren.
De arrogantie van de macht zou in veel CD&V gemeentes wel eens kunnen gebroken worden door N-VA.
Welwelwel, laat maar komen grietje
Ik raad geen enkele N-VA afdeling aan een kartel te sluiten met CD&V.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110525_013
Het is de lokale basis die nu bijna een jaar geleden Marianne Thyssen opzij heeft gezet. Ze waren eigenlijk toen al aan het panikeren. Maar nu zien ze in dat hun lot onafwendbaar is, en dat dankzij Eyskens en Leterme.
fonne is offline  
Oud 25 mei 2011, 18:15   #34
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat de lokale besturen van de nva best geplaatst zijn om in te schatten wat lokaal moet gebeuren
Tiens, waar is de tijd dat De Wever zijn afdelingen verplichtte om geen gesprekken te voeren of coalities te sluiten met het Vlaams Belang?
Herr Oberst is offline  
Oud 25 mei 2011, 20:15   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Tiens, waar is de tijd dat De Wever zijn afdelingen verplichtte om geen gesprekken te voeren of coalities te sluiten met het Vlaams Belang?
Hoes ??
Ze (die afdelingen) mogen wel degelijk coalities afsluiten met het Blok vroeger en het Belang nu.
Maar dan zijn ze geen nva-afdeling meer natuurlijk.

En zoals gij die zin uit mijn post uit zijn verband rukt, lijkt me te overtuigen dat die beleidslijn van de nva de juiste is.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 25 mei 2011, 20:43   #36
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Men moet toch maar oppassen dat Gennez met haat N-V Arrogantie geen gelijk krijgt...
x1.5
Fj9lnir is offline  
Oud 25 mei 2011, 21:10   #37
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoes ??
Ze (die afdelingen) mogen wel degelijk coalities afsluiten met het Blok vroeger en het Belang nu.
Maar dan zijn ze geen nva-afdeling meer natuurlijk.

Ik ben verheugd om vast te stellen dat u uw eigen partij toch niet al te serieus neemt.
Herr Oberst is offline  
Oud 25 mei 2011, 21:59   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht

Ik ben verheugd om vast te stellen dat u uw eigen partij toch niet al te serieus neemt.
Blij dat je verheugd zijt. Maar over politiek ben ik serieuzer dan over seks.

De schoofzak is offline  
Oud 25 mei 2011, 23:13   #39
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
In Kortrijk? Ze gaan nog een paar stampen meer nodig hebben tegen hun botten.
giserke is offline  
Oud 25 mei 2011, 23:31   #40
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Kortrijk? Ze gaan nog een paar stampen meer nodig hebben tegen hun botten.
Troost u, in de steden valt het nog mee. Ge moet eens naar de regio rond Tielt komen ... de ene absolute meerderheid na de andere. Dit zijn dus allemaal aan elkaar grenzende gemeenten:

Tielt: 16/25 (CD&V 'in kartel' met N-VA)
Wingene: 16/23 (CD&V)
Pittem: 15/17 (CD&V)
Meulebeke: 14/21 (CD&V)
Oostrozebeke: 14/19 (CD2000, lokale CD&V)
Ingelmunster: 12/21 (CD&V)
Dentergem: 12/19 (Eendracht, lokale CD&V)
Wielsbeke: 10/19 (CD&V)

Geweldig.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be