Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2011, 17:01   #21
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Er kwam niet alleen financiële steun aan meer dan 150 moskeeën, maar er kwamen ook ruim 6000 meedogenloze, door andere oorlogen geharde jihadi's. Met medeweten en goedkeuring van toenmalig president Bill Clinton overigens.

Hoeveel financies en legereenheden waren er om de Twee amerika's te kolonizeren en te christianizeren ?

Aan de andere kant is het zo dat men hoogstaande en diep-gewortelde religies niet zomaar eventjes met wat goed geld en fanatici omturnt : India is nooit christelijk geworden om maar iets te noemen.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 17:05   #22
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het probleem van de Balkan lijkt mij te zijn dat daar een aantal staten zijn die niet echt levensvatbaar zijn.
Uit het oude Joegoeslavië kwamen vier volwaardige staten die duidelijk wel stabiele entiteiten zijn: Slovenië, Kroatië, Servië en Montenegro.
Bosnia-Herzegovina functioneert niet als een stabiele staat. Het meest logische is dat de Servische delen zich aansluiten bij Servië. Persoonlijk vrees ik dat de resterende Bosnisch-Kroatische federatie niet echt levensvatbaar is. Een soort van confederaal verband met Kroatië kan hier misschien een oplossing bieden.
Ook Kosovo is niet leefbaar. Annexatie door albanië lijkt mij het beste, met uitzondering van noordelijk-Servisch gedeelte dat zich bij Servië kan aansluiten.
Ook Macedonië wordt beter opgedeeld: Albanees gedeelte naar Albanië en rest naar Bulgarije.
Ik denk dat we best ipv over te gaan tot "etnische epuratie" de mensen zelf laten kiezen. Ervan uitgaan dat elke albanees-sprekende in Macedonië en Kossovo zijn huis en grond wil laten aanhechten aan het gebied "Albanië"
lijkt me ver gezocht. Willen de duitstalige belgen soms bij Duitsland horen ?

"Cultuur" is méér dan "taal alleen" & het vormogen van de mens om als "goede buren" naast elkaar te leven mag zeker niet worden onderschat.

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 31 mei 2011, 17:17   #23
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Absoluut : zie dat je de cijfers te pakken krijgt en dan merk je vanzelf
zeer grote bevolkingsgroepen moslims leven in absolute vrede en verdraagzaamheid (zoals in het oude Andalouzië) naast Christenen, Joden, Bhoeddisten, Hindoes.. Het zijn de uitzonderingen op deze normale toestand die je op het nieuws ziet.

Uitgenodigd worden bij moslims thuis om mee van een nachtelijke ramadan-maaltijd te' genieten is o.m. de normaalste zaak ter wereld ; zoals ook een ons bezoekende moslim, noeiwsgierig naar christelijke tradieties ons verzocht hem te vergezellen naar een middernachtsmis met kerstmis...

Alle Noordierse katholieken zijn toch ook geen terroristen ? Enz.. ad nausaeum.

Indien alle moslims op deze planeet er fanatiek op uit zouden zijn om alle "ongelovige honden" naar de hel te sturen, denk ik dat er al lang vreselijke toestanden waren uitgebroken. Het ongelukkige is vanzelfsprekend dat één fanaticus met beperkte middelen echt wel wat schade kan veroorzaken

& daar moeten veiligheidsdiensten zich op concentreren onbafgezien van de religie van de woukld-be dader
De mythe van al Andaluz is al lang doorprikt Roger.

Bovendien ga je me toch niet vertellen dat 't opdringerige, dwingende karakter van die ideologie voor vrede, 'n vreedzame samenleving en cohesie zorgen in om 't even welke maatschappij of samenleving, en nee, ik heb 't niet over terroristeke spelen, waarvoor diezelfde terroristen hun inspiratie halen uit hun boek (want dat zie ik niet eens als 't grootste gevaar, dat k�*n en m�*g bestreden worden, de ideologie waarvan geweten is wat 't uiteindelijke doel is; NIET!), maar over de talloze eisen, fratsen, kuren en grillen; de polemiek over hoofddoeken en ander verpakkingsmateriaal, 't halal, rituele slachtingen, besnijdenissen, eremoorden, constant beledigd voelen zodat er steeds naar 'n compromis gezocht moet worden opdat ze toch maar niet beledigd zouden zijn, e.d.m.

Mooi voorbeeld, dat van China overigens, daar weet men er wel raad mee.

Als jij uitgenodigd wordt eet je halal?

Nodig jij hèn uit, eten ze dan ook wat de pot schaft of kook jij gewoon halal?

Laatst gewijzigd door SDX : 31 mei 2011 om 17:20.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 17:29   #24
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Over het Halal eten : wist je dat je lam uit Nieuw Zeeland eet, dat altijd halal is;
met het belangrijke percenbtage export naar islamietische landen en de kostprijs om aparte slachtlijnen op te zetten voor ogen hebben de slagerijen voor de meest logische oplossing gekozen. Ik vermoed dat diverse kippenslachterijen hier te lande hun kippetjes ook wel met het koppeke naar Mekka slachten.

Ik eet vooral halal salami uit gezondheidsoverwegingen (mindeer vet dan dat van varkensvlees), overigens deel ik deze voorkeur met joden, hindoes enz...

Moslims eten en hebben de toelating ! om niet-halal ofte haram te eten nl. in die gevallen dat ze niet kunnen nagaan of het aangebodene al dan niet halal is; bewijs ?
kijk eens naar het kliënteel van McDonalds en Quick die absoluut geen halal-voedsel (meer) verstrekken.

De hoofdmoot moslims zijn absoluut niet fundamentalistisch, bnekijk de moslim's in het straatbeeld maar ! Volgens de koran moeten die hun "vrouwelijke vormen verhullen" en mogen zeker hun borsten niet tonen.

Ik wacht eigenlijk op de dag dat de resoluut anti-moslim dames nu eens eindelijk met hun borsten bloot gaan paraderen om aan te tonen dat ze geen moslima's zijn !

(In feite zou het zo zijn dat een moslim een anders-gelovige niet mag bekeren !)

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 31 mei 2011, 17:35   #25
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel financies en legereenheden waren er om de Twee amerika's te kolonizeren en te christianizeren ?
Wat heeft dat met de zaak van meer dan 6000 jihadi's in Bosnië te maken? Weet jij wel wat jihadi's zijn? Dat zijn geen vreedzame missionarissen he, maar religieuze fanatici die met meedogenloos geweld tegen andere religies strijden.

Citaat:
Aan de andere kant is het zo dat men hoogstaande en diep-gewortelde religies niet zomaar eventjes met wat goed geld en fanatici omturnt : India is nooit christelijk geworden om maar iets te noemen.
India is nooit christelijk geworden nee, maar grote delen van India zijn wel door het zwaard islamitisch geworden. De islamitische delen van wat ooit als India beschouwd werd, worden tegenwoordig Afghanistan, Pakistan en Bangladesh genoemd trouwens. En van wat er van de rest van India is overgebleven, is ruim 13% islamitisch, om maar iets te zeggen.
Die islamitische veroveringen hebben destijds, toen India veel minder dicht bevolkt was dan nu, aan meer dan 80 miljoen mensen het leven gekost.
Oud 31 mei 2011, 17:43   #26
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik had het genoegen om enkele jaren geleden één van de eerste reizen van de SAVA Express mee te maken (trein die vanuit München doorheen de vroegere aartsvijanden Slovenië, Kroatië en Servië rijdt) en had met een brede waaier aan mensen van allerlei "nieuwe nationaliteiten" interessante gesprekken. Er heerste een nogal grote consensus dat het uitennvallen van Joegoslavië vooral een goede zaak was voor de politiekers en de privatizeerders. Milic met de Pet zat met de nadelen : families die nu achter een staatsgrens moeten leven, de verplichting om diverse GSM 's aan te schaffen om met de operatoren van de diverse landen te kunnen bellen,
douaneconytrole's.. enz.. en in het geval van Servië een uit de pan swingende werkloosheid en een economische warboel.
Ik neem straks weer de nachtrein van Zürich naar Zagreb, een trein waar Sloveense, Kroatische en Servische rijtuigen in zitten alsof er nooit iets aan de hand geweest is. Ik heb die route al dikwijls afgelegd, in beide richtingen, zowel met nachttreinen als dagtreinen. De grensovergang van Kroatië naar Slovenië drukt je wel met de neus op de situatie. Daar wordt aan de grens zelfs het vals plafond in de gang naast de coupés opengemaakt om te zien of er niemand in verstopt zit... In 2009 in Dubrovnik met een gids de gevolgen van het beleg ontdekt. Men heeft de stad weer opgeknapt maar als je weet waar kijken zie je de gevolgen van de oorlog overal.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2011, 01:04   #27
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Vojvodina en Kosovo waren, en zijn, nog altijd niet respectievelijk eentalig Hongaars en Albaans he. In Vojvodina wonen er al net zo lang Serviërs dan er Hongaren wonen, en in Kosovo woonden oorspronkelijk helemaal geen Albanezen. Die zijn er pas tijdens het Ottomaanse Rijk komen wonen, in een door de Turken georganiseerde volksplanting met als doel de christelijk-orthodoxe Serviërs het leven zo moeilijk mogelijk te maken.
Dus? Toen de Oostenrijkse Habsburgers onder hun generaal Eugene van Savoye uiteindelijk Hongarije (inclusief die delen, die Hongarije pas in 1918 verloor) op de Ottomanen heroverden (1683-1697), hebben ze onder andere ook Serviërs nederzettingen laten stichten in deze heroverde gebieden. Hoewel dit wel allemaal in de periode van voor het nationalisme is, tijdens het nationalisme bleek (ook buiten de Balkan) dat veel Naties overlappende claims hadden.

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 5 juni 2011 om 01:05.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be