Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2011, 20:06   #21
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Mijn zoon is doodgereden door crapuul!
Wist ik niet. Laat staan dat het een crapuul was die je zoon heeft doodgereden. Ik heb dergelijke situaties nooit meegemaakt. En ik wil ze ook nooit meemaken. Liefst niet.
Je had het wel iets eerder mogen zeggen. Dan stond ik nu niet met m'n mond vol tanden.
Ok. 'k Zwijg wel efkes. En ook iets langer als het moet.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 20:09   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Rudy haalt zijn levenskracht uit beledigingen, niks van aantrekken.
Nyno. please. ik vind dat je nogal misbruik maakt van de situatie. Wat is uiteindelijk je punt ? Ja, ik heb iets tegen therapeuten. Is daar iets mis mee ?
Oud 31 mei 2011, 20:11   #23
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ik lees daar de meest lage vorm van belediging die je een moeder kan geven.
Rudy haalt zijn levenskracht uit beledigingen, niks van aantrekken.
Ik had 't niet eens begrepen, laat staan dat ik er 'n belediging in zou gezien hebben.

Aantrekken doe ik me die dingen (beledigingen, letterkes op 'n schermpje) al lang niet meer, raakt m'n kouwe kleren niet (meer).

Laatst gewijzigd door SDX : 31 mei 2011 om 20:12.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 20:16   #24
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
...
Ok. 'k Zwijg wel efkes. En ook iets langer als het moet.
Zou je toch - voor alle zekerheid - die voorlaatste post van je kunnen verduidelijken?

Ofwel begreep ik jou verkeerd, ofwel jij mij.

Vondelingenschuiven zijn in mijn ogen 'n laatste redmiddel, voor vrouwen of meisjes die ècht geen andere uitweg meer zien omwille van bepaalde omstandigheden, omstandigheden die ik niet ken, noch gekend heb, maar jij al helemaal niet veronderstel ik.
Niet uit 'gemakzucht'.

Om die reden denk ik dat die schuiven, voor die noodgevallen, allicht 'n beter idee zijn dan je eigen boreling te vermoorden.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 20:20   #25
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had 't niet eens begrepen, laat staan dat ik er 'n belediging in zou gezien hebben.

Aantrekken doe ik me die dingen (beledigingen, letterkes op 'n schermpje) al lang niet meer, raakt m'n kouwe kleren niet (meer).
Er is ook geen reden om het te hebben over beledigingen. Dit was ook mijn bedoeling niet. Verre van.
Als er niet meer kan gepraat worden, en een tragische gebeurtenis - waar ik niets van afwist - moet dienen om zich te laten vernederen, dan laat ik het voor de moeite. Hallo, ik hoop dat we het nergens nog moeten hebben over persoonlijke aanvallen enzo.

tot ooit.

Laatst gewijzigd door Rudy : 31 mei 2011 om 20:22.
Oud 31 mei 2011, 20:59   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om die reden denk ik dat die schuiven, voor die noodgevallen, allicht 'n beter idee zijn dan je eigen boreling te vermoorden.
Er is geen enkele reden om je boorling te vermoorden. Zelfs zonder schuif.

Wat is volgens u een noodgeval ?
Oud 31 mei 2011, 21:04   #27
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Hoeveel moeders hebben nu recent hun pasgeborenen vermoord? Zou het dan niet aangewezen zijn meer reclame te maken voor de vondelingenschuiven? Wie weet hadden er al drie of meer kinderen kunnen gered geweest zijn.
Als vrouwen anoniem hun ongewenste kinderen kunnen afstaan, dan kunnen we deze toestanden toch vermijden?
Dikke vette 2!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 21:10   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou je toch - voor alle zekerheid - die voorlaatste post van je kunnen verduidelijken?

Ofwel begreep ik jou verkeerd, ofwel jij mij.
... dat het moeilijk te debatteren is met iemand met een ander referentiekader. En dat er dus steeds moeten worden opgelet. Ik vind niet dat wie een traumatische gebeurtenis heeft meegemaakt - ik heb zelf twee dochters en een zoon - zou moeten gelijk krijgen omdat er nu eenmaal een seksegenoot is die wat olie op het vuur gooit. Je bent mijn inziens oud genoeg om zelf te oordelen.

Dus neen. Vondelingenschuiven zijn niet de oplossing. Wie schrik heeft van haar vent zou discreet moeten kunnen bevallen, zonder vondelingenschuif. Dan leeft het kind nog. En anders moet die vent worden aangepakt. Ik vind het zwakke moeders die pleiten voor vondelingenschuiven.

Laatst gewijzigd door Rudy : 31 mei 2011 om 21:12.
Oud 1 juni 2011, 14:30   #29
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank je Steve om dat zo in 't vet te plaatsen alsof �*k ooit 'n kind in 'n schuif zou leggen of gelegd heb of afgestaan heb!
Die post was toch helemaal niet aan jou gericht? Ik vond dat een beschamende uitspraak van Rudy, dat was alles. Ik ga er nl. van uit dat geen enkele vrouw haar kind in zo'n schuif dropt uit "gemakzucht". Maar goed, het lijkt erop dat er in deze discussie wat lijnen gekruist zijn geraakt.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 15:38   #30
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Die post was toch helemaal niet aan jou gericht? Ik vond dat een beschamende uitspraak van Rudy, dat was alles. Ik ga er nl. van uit dat geen enkele vrouw haar kind in zo'n schuif dropt uit "gemakzucht". Maar goed, het lijkt erop dat er in deze discussie wat lijnen gekruist zijn geraakt.
Stel je eerst eens de vraag wie beter wordt van het poneren van een kind in een schuifbak: het kind, de moeder, de vader, de maatschappij ?

Beste Steve. Als je je geroepen voelt als beschermengel van wanhopige onwetende moekes, dan doe je maar. Het meerwetend moeke weet wel beter en laat zich niet inpakken door uw pietpraat. Leg ze een arm op de schouder.... het klinkt nogal plakkerig slijmballig.

Nogmaals. Moekes die hun kind poneren in een schuif zijn op z'n minst sukkelaars, slachoffers. Die de wil niet hebben om te protesteren. Je kan toch moeilijk verwachten dat iemand haar kind dumpt uit overtuiging. We leven in een welvaartstaat.

Wil je dan ook in de toekomst in eigen naam spreken aub ?

Laatst gewijzigd door Rudy : 1 juni 2011 om 15:40.
Oud 1 juni 2011, 21:30   #31
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel je eerst eens de vraag wie beter wordt van het poneren van een kind in een schuifbak: het kind, de moeder, de vader, de maatschappij ?

Beste Steve. Als je je geroepen voelt als beschermengel van wanhopige onwetende moekes, dan doe je maar. Het meerwetend moeke weet wel beter en laat zich niet inpakken door uw pietpraat. Leg ze een arm op de schouder.... het klinkt nogal plakkerig slijmballig.

Nogmaals. Moekes die hun kind poneren in een schuif zijn op z'n minst sukkelaars, slachoffers. Die de wil niet hebben om te protesteren. Je kan toch moeilijk verwachten dat iemand haar kind dumpt uit overtuiging. We leven in een welvaartstaat.

Wil je dan ook in de toekomst in eigen naam spreken aub ?
Je bent toch op de hoogte van de geschiedenis achter zo'n schuif en de opzet ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 21:50   #32
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Je bent toch op de hoogte van de geschiedenis achter zo'n schuif en de opzet ?
Ja. Die geschiedenis dateert uit een tijd waar vrouwen steeds de schuld van alles kregen, zelfs als ze zwanger werden waar je op z'n minst met twee voor moet zijn.

Ja. En die schuif bood toen een zekerheid op een toekomst voor het kind. In afwachting. Een zekerheid dat het voorlopig kan worden (op)gevoed, met een pak liefde, tot moeder voldoende centen had, vooruitzichten, om haar kind terug te kunnen onderhouden.
Oud 1 juni 2011, 21:59   #33
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

.
EDIT: laat het maar gewoon zo. Veel plezier nog.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 1 juni 2011 om 22:02.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 23:19   #34
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Die geschiedenis dateert uit een tijd waar vrouwen steeds de schuld van alles kregen, zelfs als ze zwanger werden waar je op z'n minst met twee voor moet zijn.

Ja. En die schuif bood toen een zekerheid op een toekomst voor het kind. In afwachting. Een zekerheid dat het voorlopig kan worden (op)gevoed, met een pak liefde, tot moeder voldoende centen had, vooruitzichten, om haar kind terug te kunnen onderhouden.
Je bent duidelijk wat gaan lezen....
...maar 'tgeen je hier stelt is gewoon larie of gewoon niet ter zake doende.

Zoals jij dat hier voorstelt werd het zogezegd als alternatief of tijdelijke oplossing gebruikt in afwachting van centjes en/of erkenning.
Niks van aan ...
De schuif diende enkel om het grote sterftecijfer terug te dringen of kindermoorden te voorkomen.
Nergens is het de bedoeling geweest het de aanstaande ouders gemakkelijker te maken om van hun kind vanaf te geraken en de ouders werden steeds (indien gevonden) niet gespaard van gerechtelijke straffen of volkswoede.

Nu kan je natuurlijk wel gaan opperen dat eens zo'n schuif geïntroduceerd werd het alsmaar 'gemakkelijker' werd zulke stap te ondernemen... maar de geschiedenis en cijfers spreken dat tegen.

Dus tegen zo'n schuif zijn staat, volgens mij, ergens gelijk met het niet of minder bekommerd zijn om het aantal kinderen dat het niet haalt door zich enkel op de misdaad van het te vondeling leggen ( of vermoorden ) te fixeren.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be