Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2004, 07:52   #21
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
ja distel, alle Belgen zijn "gelijk" voor de wet... dat weten we intussen ook

Jurgen Verstrepen heeft het zien gebeuren van in zijn wagen toen hij het feest verliet zie : www.jurgenverstrepen.be

voor de vrije meningsuiting... for Freedom of Speech !

DE LEUGENAAR BIJ UITSTEK ALS REFERENTIE EN STAVING , laat me es heel hard lachen se

ziezo
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 07:59   #22
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
We zullen maar eerst het onderzoek afwachten van we zijn dat al een beetje gewoon dat het Blok zich in de rol van slachtoffer wentelt. Dat verkoopt goed. Daarmee verbergen ze graag het feit dat ze het liefst er zèlf op kloppen.
Maar natuurlijk, dwaas verstand.
Natuurlijk is een moeder die het hoederecht over haar kinderen ontzegd is en zelfs straatverbod heeft gekregen het slachtoffer.
En dat ze deze uitspraak negeert en daar een gevecht uitlokt door het gebruik van verboden wapens (traangas) is maar een futuliteitje.

Humo bewjist zijn links karakter door dergelijke misdadigers een interview te gunnen, maar dit bevestigd enkel hoe stinkend links het wel is.

Nog één geluk dat links extremisme slechts nog terug te vinden is in diverse fora op het internet. Zondag krijg je het bewijs hiervan voorgeschoteld op een gouden plaatje.

Hoe komen ze erbij het een zwarte zondag te noemen, ik noem het een 'Gouden Zondag'. Champagne ligt al te koelen, voor de oesters is het een slechte periode, jammer. Maar een kreeftje zal er wel ingaan.

Wat eet jij zondag, thePiano? Stront en citroenen?

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 08:02   #23
schermvreter
Vreemdeling

Standaard

mad_drone,

Volgens sommigen zijn de allochtonen ALLEMAAL goede burgers. Ze profiteren niet, zijn altijd het slachtoffer, ze doen niks verkeerd. Kortom de perfecte burger. Wij zijn het krapuul in hun ogen. Je mag ze zelfs het bewijs voor hun neus leggen. Die oogkleppen blijven op. Er zijn problemen, of niet? Mensen die dit nog steeds blijven tegenspreken horen hier echt niet thuis.

Wat blijft er dan nog over? Deportatie, tesamen met de probleemgevallen die we hier kunnen missen als kiespijn.

greetz
schermvreter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 08:03   #24
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijk vind ik dat we dat geweld op Blokkers moeten voorkomen. Daar bestaan verschillende manieren voor. We kunnen ze opsluiten in de gevangenis wegens criminele daden/feiten, we kunnen ze buiten de wet stellen, we kunnen hen dwingen afstand te nemen van het VB... enfin... er zijn een pak maatregelen die de veiligheid van het VB kunnen waarborgen maar ze moeten wel een beetje mee willen werken hé
Even 'thePiano' vertalen naar een context van ... meer dan 60 jaar geleden...vervang gewoon VB-ers door 'Joden'!
Citaat:
Persoonlijk vind ik dat we dat geweld op Joden moeten voorkomen. Daar bestaan verschillende manieren voor. We kunnen ze opsluiten in de gevangenis wegens criminele daden/feiten, we kunnen ze buiten de wet stellen, we kunnen hen dwingen afstand te nemen van hun Jodendom... enfin... er zijn een pak maatregelen die de veiligheid van de Joden kunnen waarborgen maar ze moeten wel een beetje mee willen werken hé
Maar zo erg is het ook weer niet want ...
Citaat:
Ik heb hier niet het standpunt van de SP.a vertolkt maar mijn persoonlijk standpunt Jantje. Ik heb het zelfs humoristisch bedoelt [...]
Noteer vooral 'humoristisch'...
Eigenlijk verdient dit de fameuze blauwe knop.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 08:04   #25
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Citaat:
We zullen maar eerst het onderzoek afwachten van we zijn dat al een beetje gewoon dat het Blok zich in de rol van slachtoffer wentelt. Dat verkoopt goed. Daarmee verbergen ze graag het feit dat ze het liefst er zèlf op kloppen.
Natuurlijk is een moeder die het hoederecht over haar kinderen ontzegd is en zelfs straatverbod heeft gekregen het slachtoffer.
En dat ze deze uitspraak negeert en daar een gevecht uitlokt door het gebruik van verboden wapens (traangas) is maar een futuliteitje.

Humo bewjist zijn links karakter door dergelijke misdadigers een interview te gunnen, maar dit bevestigd enkel hoe stinkend links het wel is.

Nog één geluk dat links extremisme slechts nog terug te vinden is in diverse fora op het internet. Zondag krijg je het bewijs hiervan voorgeschoteld op een gouden plaatje.

Hoe komen ze erbij het een zwarte zondag te noemen, ik noem het een 'Gouden Zondag'. Champagne ligt al te koelen, voor de oesters is het een slechte periode, jammer. Maar een kreeftje zal er wel ingaan.

hahahahahahahaa... ik kom niet meer bij... ja pianistje... hup, mee op het busje met bloxzuster
Oud 8 juni 2004, 08:31   #26
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
nou heb je wel een erg vreemde mening, er zijn nu eenmaal een grote boel allochtonen die even braaf zijn als de meeste autochtonen of de meeste vlaams Blokkers. Niemand die dat doorheeft blijkbaar.
Toch wel, en ik zie, ik zie, wat jij niet ziet : als we de criminele allochtonen buitengooien kunnen die "brave allochtonen" er alleen maar op vooruit gaan. Na een jaar of twee peis en vree bekijkt niemand die mensen nog vreemd, zoals nu het geval is.

Voorbeeld : Waarom mogen allochtonen niet binnen in een cybercafe? Zijn al die uitbaters racisten, of is het omdat ze daar zoveel problemen hebben met die mensen? Schop die problemenmakers buiten en de "brave allochtoon" wordt niet meer geweerd.

Op termijn is een effectieve en strenge uitwijzingspolitiek dus alleen maar voordelig voor "brave allochtonen".
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 08:41   #27
zarathustra
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw

Bah, oorzaken aanpakken is efficiënter: de personen die het Vlaams Blok demoniseren verplichten tot een publieke verontschuldiging en gemeenschapswerk of opsluiten indien ze niet willen.
..deze is goed...zou u niet eerst zelf eerst beginnen..toch onvoorstelbaar dat nu juist de rollen worden omgedraaid ..al jarenlang smijten jullie elke alochtoon onder één hoop ..namelijk de criminaliteit en nu betalen jullie dezelfde prijs...begin eerst u te excuseren voor al de beledigingen en leugens die jullie verspreidt hebben sinds jullie bestaan en dan praten we verder....
Gaan we nu even het ' de anderen doen het dus wij mogen het ook' argument gebruiken?

Ik dacht dat de teneur o pdit forum was dat enkel die stoute blokkertjes dat doen
Oud 8 juni 2004, 09:47   #28
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fab
De politieke motieven bleken zeer duidelijk uit het feit dat de agressor in zijn hand het net bestelde pamflet hield. Het Vlaams Blok stelt vast dat deze daad van politiek geweld tegen Vlaams Blok militanten geen alleenstaand feit is. De feiten nemen zelfs in ernst toe. Dit hoeft ook niet te verwonderen. Het arrest van het Hof van Beroep te Gent heeft de facto ook de Vlaams Blokmilitanten vogelvrij verklaard

Persoonlijk vind ik dat we dat geweld op Blokkers moeten voorkomen. Daar bestaan verschillende manieren voor. We kunnen ze opsluiten in de gevangenis wegens criminele daden/feiten, we kunnen ze buiten de wet stellen, we kunnen hen dwingen afstand te nemen van het VB... enfin... er zijn een pak maatregelen die de veiligheid van het VB kunnen waarborgen maar ze moeten wel een beetje mee willen werken hé
Leve de linkse dictatuur , n'est-ce pas Piano? Wanneer de eerste Goelag-kampen voor blokkers?
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 10:20   #29
sebby
Burgemeester

Standaard

Allez, wijze les uit dit artikel: Vlaams Blok bejaarden, denk twee keer na voor ge een grote neger uitmaakt en hem een VB-pamflet in de hand duwd. Het kan nogal provoceren naar 't schijnt.
Oud 8 juni 2004, 11:48   #30
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebby
Allez, wijze les uit dit artikel: Vlaams Blok bejaarden, denk twee keer na voor ge een grote neger uitmaakt en hem een VB-pamflet in de hand duwd. Het kan nogal provoceren naar 't schijnt.
Hebben die twee bejaarden 'een grote neger UITGEMAAKT' ? Bewijs dat eens ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 11:54   #31
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Citaat:
Hebben die twee bejaarden 'een grote neger UITGEMAAKT' ? Bewijs dat eens ?
Waarschijnlijk een folder in zijn handen gestoken die hij niet kon lezen. Ge zou van minder kwaad worden.
Oud 8 juni 2004, 12:15   #32
kangoo
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Citaat:

Choucroute met azijnzuur, samen met de andere pc debielen op hun "overwinnings"banket.
kangoo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 12:23   #33
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Bah, oorzaken aanpakken is efficiënter: de personen die het Vlaams Blok demoniseren verplichten tot een publieke verontschuldiging en gemeenschapswerk of opsluiten indien ze niet willen.
..deze is goed...zou u niet eerst zelf eerst beginnen..toch onvoorstelbaar dat nu juist de rollen worden omgedraaid ..al jarenlang smijten jullie elke alochtoon onder één hoop ..namelijk de criminaliteit en nu betalen jullie dezelfde prijs...begin eerst u te excuseren voor al de beledigingen en leugens die jullie verspreidt hebben sinds jullie bestaan en dan praten we verder....
Gaat U nu de kindertoer op met de andere deed het eerst?
Wie heeft racisme in de hand gewerkt? Juist ja: de regering want door haar wanbeleid (er niks aan doen) kan de toestand in de probleemwijken telkens opnieuw uit de hand lopen. Als een Marokkaan uit zo een wijk een winkel beschadigd (bvb) dan komt dat niet door het Vlaams Blok maar door de straffeloosheid. Dat dan iemand met de relatie Vlaams Blok het slachtoffer wordt van de demonisering van diezelfde regering is opnieuw een teken aan de wand van dat wanbeleid maar nu het in de hand werken van problemen.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 12:35   #34
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
die mensen waren postkaartjes in brievenbussen aan het steken van een groot appartementsgebouw...

sebby busje komt zo... met bloxbuster en piano en neruda en anderen mag eens naar brussel komen... ik zal je dan eens de realiteit laten zien
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 12:52   #35
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
GEWAPENDE AANVAL OP VRIJWILLIGERS VAN HET VLAAMS BLOK TE BRUSSEL

Zaterdag 5 juni 2004 werden de ouders van Erland Pison (7de kandidaat op de lijst van het Vlaams Blok voor de Brusselse Hoofdstedelijke Raad), beide gepensioneerd, op klaarlichte dag in Laken op de Rommelaerelaan (Brugmannziekenhuis) fysiek aangevallen tijdens het bedelen van pamfletten van hun zoon.

Op het ogenblik dat de moeder zich in een inkomhal van een appartementsgebouw bevond, viel een man haar in de rug aan en schopte en sloeg haar.

Wanneer de echtgenoot kwam toegelopen op haar hulpgeroep, werd hij eerst bij de keel gegrepen. Vervolgens haalde de agressor een breekmes boven, waarmee hij uithaalde naar de twee verbouwereerde senioren. Deze trachtten een confrontatie te vermijden, maar werden achternagezeten. Gelukkig dat een toevallig passerende politiepatrouille de agressor kon inrekenen en afvoeren. Zo werd erger vermeden.

De politieke motieven bleken zeer duidelijk uit het feit dat de agressor in zijn hand het net bestelde pamflet hield. Het Vlaams Blok stelt vast dat deze daad van politiek geweld tegen Vlaams Blok militanten geen alleenstaand feit is. De feiten nemen zelfs in ernst toe. Dit hoeft ook niet te verwonderen. Het arrest van het Hof van Beroep te Gent heeft de facto ook de Vlaams Blokmilitanten vogelvrij verklaard en de reeds bestaande hetze tegen het Vlaams Blok gelegitimeerd. In Brussel wordt deze hetze nog verder opgevoerd door Franstalige media en partijen. Zij doen dit uit schrik voor een mogelijke meerderheid van het Vlaams Blok in de Nederlandse taalgroep. In zulk een sfeer kunnen beïnvloedbare mensen gemakkelijk bereid worden gevonden de daad bij het woord te voegen.

De media en andere politieke partijen moeten dringend ophouden met het criminaliseren van het Vlaams Blok. Ze moeten terug de essentie van de democratie herontdekken, nl. het respect voor éénieders mening en de vrijheid van meningsuiting.

Joris Van Hauthem
Woordvoerder Vlaams Blok
So what? Den eersten blokker die ik betrap van reclame in mijn bus te stoppen kan het zelfde verwachten. Ik moet geen facistiche lectuur in mijn bus er staat dan ook klaar en duidelijk op dat ik geen ongeadresseerd drukwerk in mijn bus wil en toch blijven die smeerlappen hun drukwerk in mijn bus stoppen.

Ik heb er niks op tegen dat blokkers hardhandig worden aangepakt. Van hetzelfde laken een broek noemen ze dat. Wie niet wil luisteren moet maar voelen.

'We leven al jaren in een multiculturele maatschappij. Antwerpen is één van die steden met de meeste multiculturele invloeden. Anders had je nooit zo'n grote groeiende economie, haven en nieuwe trendzettende stad gehad'

-Jurgen Verstrepen-
iPod is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 13:17   #36
sebby
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:
die mensen waren postkaartjes in brievenbussen aan het steken van een groot appartementsgebouw...

sebby busje komt zo... met bloxbuster en piano en neruda en anderen mag eens naar brussel komen... ik zal je dan eens de realiteit laten zien
Ik woon op het Kiel en heb daar geen voorbeelden van nodig. Ik weet ze alleen te relativeren.

En hoewel mijn oorspronkelijke post eerder humoristisch bedoeld was, is de kern wel waar, als je als bejaarde een vreemdeling racistische foldertjes in zijn bus of handen gaat stoppen ben je gewoon op zoek naar problemen.

(om nog maar te zwijgen over het feit dat bejaarden die de oorlog hebben meegemaakt beter zouden moeten weten dan op het Blok te stemmen)
Oud 8 juni 2004, 13:37   #37
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
De media en andere politieke partijen moeten dringend ophouden met het criminaliseren van het Vlaams Blok.
Plezant hé, gecriminaliseerd worden.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 13:40   #38
Tegendradigaard

Standaard

Ik denk dat het door dat leuke onderschrift is maar ik heb altijd de n eiging om na dejohan iets te zeggen zelfs al is het niet ter zake doende.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 8 juni 2004, 13:43   #39
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

bij deze dus tegendradigaard
ik voel me eerder aangetrokken door zen fotoke
punt is dat er nu eenmaal nie gevochten wordt op vld of spa of cd&v congres

You're only as old as the boys you feel
james is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 13:51   #40
Tegendradigaard

Standaard

Is er gevochten op het Vlaams Blok congres ?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be