![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom niet? Wat is het verschil misschien?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
is dat een variante van het sonnet van Lucebert: ik ik ik ik ik ik ik ik ik ik ik ik ik ik ? De vele justitiële postcode discriminaties zijn wraakroepend, en dat dan nog wel op een lapje grond van een zakdoekje groot |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de fragmentatie van justitie is niet de schuld van onze federale structuur maar van de postcode-bevoegdheden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een gemeente is toch een democratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() gebruik liever het bijvoeglijk naamwoord
Het zelfstandig naamwoord wordt in de regel gebruikt voor staten en hun structuren strafmaten moeten niet per postcode voorgeschreven en geïmplementeerd worden Laatst gewijzigd door eno2 : 9 juni 2011 om 10:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welke logica volgt hij? Waarop baseert hij zich? Want we gaan toch niet regionaliseren om te regionaliseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja dan moet Gent het maar minder interresant maken voor winkeldieven, ... het is al te zien hoe je het bekijkt he...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat betreft je eerste alinea: het gaat in deze draad om globale systemen van justitie, globaal zicht op justitie; het gaat in deze draad niet om een verschil in interpretatie van één rechter tegenover een andere. Wat betreft je tweede alinea: noch in Gent, noch in Antwerpen, noch elders in deze draad, is er sprake van om een Franstalige dief meer of harder te straffen dat een Nederlandstalige. Dus: waar haal jij het in hemelsnaam ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een voorbeeldje om te illustreren: Ik herinner me van enkele jaren terug, toen een vrouwelijke prof uit de Unif van Antwerpen, haar ontslag gaf uit een belangrijke werkgroep voor hervorming van justitie. De reden van haar ontslag: de voorzitter, prof. aan unif Luik, kon gewoonweg geen kennis nemen van de Angelsaksische en van de Nederlandstalige visies op de materie; en hij wou er dus ook absoluut geen kennis van nemen. Die Vlaamse prof. is later internationaal bekroond geweest door haar benoeming in het Internationaal Strafhof. Ze is onlangs nog op de Vlaamse televisie te zien geweest (ik dacht bij de arrestatie van Mladic).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke gemeente heeft haar zogenaamde politiereglement. In de ene gemeente mag je zaken die je dan weer niet mag in andere. In sommige gemeentes is iedere parkeerovertreding een strafrechtelijke verkeersinbreuk, en in andere is er geen overtreding, maar wel een retributie-regelement. Maar je zal wel doorhebben dat het daarover niet gaat in deze draad zeker ? Stop dan maar met de discussie te trachten te verdrinken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() Hmm. De Procureur des Konings gaat dus de inhoud van een opsporingsonderzoek doorsturen naar de gemeentelijke diensten zodat deze een administratieve boete kunnen opleggen?
Wat met het geheim van het onderzoek? Wat met het vermoeden van onschuld? |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zie mijn eerdere reactie op jouw eerdere post. Of topic: net zoals we niet moeten regionaliseren om te regionaliseren, moeten we ook niet halstarrig blijven vasthouden aan de toestand zoals die nu per ongeluk geëvolueerd is, alleen maar om halstarrig te blijven vasthouden. Durf de conclusie te trekken uit de vaststelling dat er quasi geen enkel domein is waar de visies van Vlamingen en Franstaligen gelijk lopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen: de wet maakt er een potje van. Waarom moet een gemeentelijke ambtenaar dat dossier nog eens herlezen en veel bla bla over doen? Waarom geeft men de procureur zelf geen bevoegdheid om zo'n boete op te leggen ? Waarom twee justitiële systemen naast mekaar ontwikkelen ? En als justitie geen mankracht heeft om dat op te volgen, dan moet de gemeente maar iemand aannemen om dat te doen? Waarom justitie zelf geen bijkomend personeel geven ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Inderdaad men zu beter de parketten wat beter bemannen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Diefstallen onder de 2000 euro, terugbetaling van de kosten en een boete. Diefstallen tussen de 2000 en 5000 euro publiek afranseling met 50 stokslagen, terugbetaling van de kosten en een boete. Diefstallen meer dan 5000 euro publieke afranseling met 50 stokslagen, terugbetaling van de kosten en een boete en daarbovenop 3 jaar effectief. kom ik zeg maar wat he... |
|
![]() |
![]() |