Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2011, 20:20   #21
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Smiley, moslim is geen nationaliteit.
Heb jij iets on topic te vertellen?
Lees hierboven.
Oud 11 juni 2011, 20:22   #22
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Nu heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

Stel je vertrekt als Vlaamse vrouw richting Afrika en daar beval je. Is je kindje dat ook Afrikaans?
Hoe gek het ook klinkt. Ja. Ik heb die idioterie niet uitgevonden !
Oud 11 juni 2011, 20:23   #23
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Stel je vertrekt als Vlaamse vrouw richting Afrika en daar beval je. Is je kindje dat ook Afrikaans?
Dat hangt af van land tot land.
Voor de USA geldt dit, maar ik heb geen idee voor welke landen dit nog geldt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2011, 20:31   #24
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Het heeft er alles mee te maken. Zonder allahtonen zou er nooit sprake zijn geweest die wetten te veranderen (eveneens de racismewet). Niet moeilijk dat moslims nu kunnen zeggen dat zij de Belgische wetten volgen. Zij zijn immers op hun maat aangepast.
Dat heeft er helemaal niets mee te maken. Je hebt de openingspost duidelijk niet gelezen. Ik vroeg alleen om jullie mening over het bezit van een dubbele nationaliteit. Probeer je in te houden ook al valt het je zwaar.
Oud 11 juni 2011, 21:09   #25
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
De draad heeft niets te maken met de Islam. So get lost.
dubbele nationaliteit heeft �*lles te maken met islam;

enkel islamlanden houden aan het niet kunnen veranderen van de nationaliteit;

Wat doe je met een kind van een Turkse Belg dat in Belgie is geboren uit een Portugese moeder?
Met al jullie multi-kultie dingen is d�*t kind totaal LOST. Ook al krijgt het tien nationaliteiten.
Waar kan je reclameren omdat de marokkaanse rotjong in de kleuterklas dat kind de stuipen op het lijf jagen omdat het geen allah-aanhanger is? (moeder is katholiek, vader atheist, zijn niet samen)

AL OOIT EENS AAN DIE SUKKELS GEDACHT SUIKERSPIN?
Of ga je net die gepeste kinderen met een zwarte piet masker aan de schandpaal hangen als lerares?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 11 juni 2011 om 21:11.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2011, 21:15   #26
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd, dus als jij met uw vrouw naar Afrika reist en je vrouw bevalt daar dan is je kindje een Afrikaan?
Hoe het in Afrika zit weet ik niet, maar voor Amerika is het wel degelijk zo.

Het is zelfs zo dat indien uw kind geboren wordt op een Amerikaanse boot (wat ook als Amerikaans grondgebied wordt aanzien) het kind ook automatisch Amerikaan is.
Oud 11 juni 2011, 21:16   #27
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dubbele nationaliteit heeft �*lles te maken met islam;
Voor u heeft alles te maken met de Islam zoals bij Harrie alles te maken heeft met microsmurfjes.
Oud 11 juni 2011, 21:18   #28
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Hoe het in Afrika zit weet ik niet, maar voor Amerika is het wel degelijk zo.

Het is zelfs zo dat indien uw kind geboren wordt op een Amerikaanse boot (wat ook als Amerikaans grondgebied wordt aanzien) het kind ook automatisch Amerikaan is.
ondertussen is dat hier ook in Belgique de standaard geworden. Vandaar dat er zoveel afrikaanse zwangere vrouwen naar brussel vliegen in de hoop OP of na het vliegtuig te bevallen. et voil�* dat is dan een belgske et voil�* ze doen aan gezinsvereniging want de mama mag blijven... en de papa mag komen... en de zusjes en broertjes ook... en de oma en opa... en nonkel FLORENT en tante Philomène kunnen dus ook;

Heeft iemand nog énig idee waartoe een nationaliteit dient? Hoeveel kan men er verzamelen? heeft dat zin? zijn ze optelbaar ook al ben je van origine simpele belg en geen MAROKKAAN of TURK?
kan ik als ordinaire belg na een paar weken congé ook Marokkaan of Turque worden? of kan dat net niet?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 11 juni 2011 om 21:21.
Oud 11 juni 2011, 21:21   #29
Alboreto

Standaard

Citaat:
ondertussen is dat hier ook in Belgique de standaard geworden.
Nee.
Het is wel zo dat een vreemdeling die in België is geboren onder bepaalde voorwaarden Belg kan worden op zijn of haar 18e verjaardag.
Oud 11 juni 2011, 23:39   #30
den dinges
Banneling

Standaard ruilhandel

Citaat:
Ik denk tegenwoordig wel. Maar ik zou het moeten opzoeken om zeker te zijn.

Dat heeft niets te maken met het onderwerp : "dubbele nationaliteit"

Als ze een verblijfsvergunning hebben van onbepaalde duur smijt je ze ook niet zo maar buiten.

Ik zou toch zeer graag weten waar jij die mythe vandaan haalde over nationaliteit en rechten op sociale zekerheid e.d..
Het is een hardnekkige mythe die ik op het forum nu en dan lees.
Ik zou graag weten wie dat heeft uitgevonden.
Ik heb nog iets belangrijk vergeten : stemrecht.
Belgen, oude, Nieuwe en " snelle " Belgen gaan stemmen. En het is wel opmerkelijk dat degenen die pro-immigratie & uitvinder van de snelle Belg-wet zijn, ook degenen zijn die dankzij de stemmen van ex-vreemdelingen / Nieuwe Belgen aan de macht kunnen blijven. In ruil voor uitkeringen & sociale woningen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2011, 23:44   #31
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Stel je vertrekt als Vlaamse vrouw richting Afrika en daar beval je. Is je kindje dan Afrikaans?
Ik dacht van niet. Een kameraad van mij is geboren in Congo destijds, en die is gewoon Belg, zoals zijn beide ouders. En dat is maar logisch ook. Het is niet omdat je ouders toevallig op reis zijn tijdens de zwangerschap van je moeder dat je identiteit verandert.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 01:00   #32
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Stel je vertrekt als Vlaamse vrouw richting Afrika en daar beval je. Is je kindje dan Afrikaans?
Dat hangt er ook van af wie de vader is. Als de vader ook Belg is dan is het kind Belg volgens de Belgische wetgeving, en omdat het in Afrika geboren is kan het volgens de aldaar geldende wetgeving een andere nationaliteit hebben (om dat het territoriumbeginsel dikwijls telt). Dat is met een zoon en een dochter van me het geval. België echter erkende die andere nationaliteit niet wat voor gecompliceerde situaties kan zorgen. Maar nu is dat dus geen probleem meer.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 07:07   #33
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik heb nog iets belangrijk vergeten : stemrecht.
Belgen, oude, Nieuwe en " snelle " Belgen gaan stemmen. En het is wel opmerkelijk dat degenen die pro-immigratie & uitvinder van de snelle Belg-wet zijn, ook degenen zijn die dankzij de stemmen van ex-vreemdelingen / Nieuwe Belgen aan de macht kunnen blijven. In ruil voor uitkeringen & sociale woningen.
Stemrecht (uitgezonderd voor de gemeentelijke verkiezingen) is inderdaad een recht dat je krijgt wanneer je Belg wordt.

Het is onzin te beweren dat iemand bepaalde voordelen krijgt in ruil voor zijn stem.

Mag ik nu weten waar jij die mythe vandaan haalde over nationaliteit en rechten op sociale zekerheid e.d..
Het is een hardnekkige mythe die ik op het forum nu en dan lees.
Ik zou graag weten wie dat heeft uitgevonden.
Komt het van het VB, dat je het niet wil vertellen?
Oud 12 juni 2011, 07:29   #34
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ondertussen is dat hier ook in Belgique de standaard geworden. Vandaar dat er zoveel afrikaanse zwangere vrouwen naar brussel vliegen in de hoop OP of na het vliegtuig te bevallen. et voil�* dat is dan een belgske et voil�* ze doen aan gezinsvereniging want de mama mag blijven... en de papa mag komen... en de zusjes en broertjes ook... en de oma en opa... en nonkel FLORENT en tante Philomène kunnen dus ook;
Naar mijn bescheiden mening laat men geen hoogzwangere vrouwen toe op een vliegtuig. Sterker nog, doorgaans krigt een vrouw na haar 6de maand zwangerschap een vliegverbod. Ja er zijn uiteraard uitzonderingen, en ja bij sommige vrouwen zie je haast niks als ze hoogzwanger zijn. Maar zoals ik reeds zei...uitzonderingen. Jij laat het klinken alsof de transitzone van Zaventem een verloskamer is.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 07:38   #35
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Marrokkanen blijven Marrokkanen, ongeacht welke andere nationaliteit zij aannemen in één of ander opvangland. Voor de Marrokkaanse overheid is dat van geen enkel belang. In feite kunnen ze daar dus niks aan doen, die Marrokkanen. Wat ze echter wél kunnen doen, is hun hier geboren kinderen NIET gaan aangeven op het Marokkaans consulaat, enkel op de Belgische burgerlijke stand, en dat zouden dan échte Belgische burgers zijn. MAAR, dat doen ze dus niet...Er zijn hier familie's Marrokkanen die hier reeds 4 generaties leven, en nog steeds hun 2 de paspoort gaan afhalen op het Marrokkaans consulaat. Die mensen noemen zich nog steeds trots Marrokkanen, en kijken op de Belgen neer...Belgische papieren betekenen maar één ding voor hen : de mogelijkheid om vanalles te krijgen, geld, sociale woningen, en meer moois...

Hierin moet ik je gelijk geven. Ik snap ook niet waarom (de meeste) Marokkanen 2 nationaliteiten willen hebben. Enerzijds krijg je van hen dan reacties als zijnde "Ik ben evengoed Belg als jij, dus ik heb evenveel rechten"
Maar anderzijds krijg je toch heel vaak te horen " Jij vuile Belg " als het op verwijten aankomt.

Ik zou ook heel graag 2 nationaliteiten hebben: de Belgische en de Monagaskische......hier werken en leven, en met mijn Monagaskische nationaliteit daar mijn spaargeld stockeren en uiteraard geen belastingen betalen. Life can be simple

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 12 juni 2011 om 07:39.
Oud 12 juni 2011, 08:14   #36
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Hierin moet ik je gelijk geven. Ik snap ook niet waarom (de meeste) Marokkanen 2 nationaliteiten willen hebben. Enerzijds krijg je van hen dan reacties als zijnde "Ik ben evengoed Belg als jij, dus ik heb evenveel rechten"
Maar anderzijds krijg je toch heel vaak te horen " Jij vuile Belg " als het op verwijten aankomt.
1 Marokkanen die Belg worden kunnen helemaal niet hun Marokkaanse nationaliteit opgeven.
2 Ik begrijp niet dat jij niet kan begrijpen dat iemand zich blijft identificeren met zijn afkomst en zich ook identificeert met zijn nieuwe thuisland.
Mensen hebben geen reset-knop.

Citaat:
Ik zou ook heel graag 2 nationaliteiten hebben: de Belgische en de Monagaskische......hier werken en leven, en met mijn Monagaskische nationaliteit daar mijn spaargeld stockeren en uiteraard geen belastingen betalen. Life can be simple
Dan moet je kijken of je een verblijfsvergunning voor Monaco kan krijgen en daar gaan wonen.
Oud 12 juni 2011, 08:37   #37
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
1 Marokkanen die Belg worden kunnen helemaal niet hun Marokkaanse nationaliteit opgeven.
2 Ik begrijp niet dat jij niet kan begrijpen dat iemand zich blijft identificeren met zijn afkomst en zich ook identificeert met zijn nieuwe thuisland.
Mensen hebben geen reset-knop
.

Inderdaad ,mensen hebben geen reset-knop.
Maar je kan jezelf toch niet als zowel Belg profileren én tevens als Marokkaan al naar gelang het u uitkomt en in uw kraam past. Zoiets noem ik hypocrisie ten top.

Oud 12 juni 2011, 08:50   #38
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Naar mijn bescheiden mening laat men geen hoogzwangere vrouwen toe op een vliegtuig. Sterker nog, doorgaans krigt een vrouw na haar 6de maand zwangerschap een vliegverbod. Ja er zijn uiteraard uitzonderingen, en ja bij sommige vrouwen zie je haast niks als ze hoogzwanger zijn. Maar zoals ik reeds zei...uitzonderingen. Jij laat het klinken alsof de transitzone van Zaventem een verloskamer is.
volledig akkoord.
Maar in Afrika "weten ze" niet goed hoeveel maanden ze zwanger zijn.
Als ik beweer zes maanden zwanger te zijn, gaat de luchtvaartmaatschappij dan een echo maken denk je?

Er is dus iemand een aantal jaren geleden OP het vliegtuig bevallen van een klein belgske omdat het vliegtuig zelf belgisch grondgebied is.
De meesten bevallen natuurlijk eenmaal ze hier zijn met een tijdelijke verblijfsvergunning.
Oud 12 juni 2011, 08:54   #39
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij mag men meerdere nationaliteiten hebben. Ik zou niet weten waarom niet.
Het is mogelijk (volgens mij maar normaal) dat je je identificeert met je land van afkomst, en met je nieuwe thuisland.
Zo zie ik het ook. Maar ik blijf me vragen stellen bij mensen die tegen de dubbele nationaliteit zijn. Ik heb nu nog steeds geen mening gelezen van iemand die dit probeert te verklaren waarom dit het geval is soms. Ik lees alleen maar wat onzin over Marokkanen en moslims.
Oud 12 juni 2011, 09:06   #40
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
volledig akkoord.
Kan je een bron met link geven om aan te tonen dat iedereen die op Belgisch grondgebied geboren wordt, ook standaard Belg is?

Hier een link naar de wetgeving dat aantoont dat jij alweer zever verkoopt.
http://www.kruispuntmi.be/vreemdelin...ijs.aspx?id=88

Laatst gewijzigd door artisjok : 12 juni 2011 om 09:06.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be