![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Lees hierboven.
![]() |
#22 |
|
![]() Hoe gek het ook klinkt. Ja. Ik heb die idioterie niet uitgevonden !
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de USA geldt dit, maar ik heb geen idee voor welke landen dit nog geldt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Dat heeft er helemaal niets mee te maken. Je hebt de openingspost duidelijk niet gelezen. Ik vroeg alleen om jullie mening over het bezit van een dubbele nationaliteit. Probeer je in te houden ook al valt het je zwaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
enkel islamlanden houden aan het niet kunnen veranderen van de nationaliteit; Wat doe je met een kind van een Turkse Belg dat in Belgie is geboren uit een Portugese moeder? Met al jullie multi-kultie dingen is d�*t kind totaal LOST. Ook al krijgt het tien nationaliteiten. Waar kan je reclameren omdat de marokkaanse rotjong in de kleuterklas dat kind de stuipen op het lijf jagen omdat het geen allah-aanhanger is? (moeder is katholiek, vader atheist, zijn niet samen) AL OOIT EENS AAN DIE SUKKELS GEDACHT SUIKERSPIN? Of ga je net die gepeste kinderen met een zwarte piet masker aan de schandpaal hangen als lerares? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 11 juni 2011 om 21:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Het is zelfs zo dat indien uw kind geboren wordt op een Amerikaanse boot (wat ook als Amerikaans grondgebied wordt aanzien) het kind ook automatisch Amerikaan is.
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heeft iemand nog énig idee waartoe een nationaliteit dient? Hoeveel kan men er verzamelen? heeft dat zin? zijn ze optelbaar ook al ben je van origine simpele belg en geen MAROKKAAN of TURK? kan ik als ordinaire belg na een paar weken congé ook Marokkaan of Turque worden? of kan dat net niet? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 11 juni 2011 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Het is wel zo dat een vreemdeling die in België is geboren onder bepaalde voorwaarden Belg kan worden op zijn of haar 18e verjaardag.
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Belgen, oude, Nieuwe en " snelle " Belgen gaan stemmen. En het is wel opmerkelijk dat degenen die pro-immigratie & uitvinder van de snelle Belg-wet zijn, ook degenen zijn die dankzij de stemmen van ex-vreemdelingen / Nieuwe Belgen aan de macht kunnen blijven. In ruil voor uitkeringen & sociale woningen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Ik dacht van niet. Een kameraad van mij is geboren in Congo destijds, en die is gewoon Belg, zoals zijn beide ouders. En dat is maar logisch ook. Het is niet omdat je ouders toevallig op reis zijn tijdens de zwangerschap van je moeder dat je identiteit verandert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hangt er ook van af wie de vader is. Als de vader ook Belg is dan is het kind Belg volgens de Belgische wetgeving, en omdat het in Afrika geboren is kan het volgens de aldaar geldende wetgeving een andere nationaliteit hebben (om dat het territoriumbeginsel dikwijls telt). Dat is met een zoon en een dochter van me het geval. België echter erkende die andere nationaliteit niet wat voor gecompliceerde situaties kan zorgen. Maar nu is dat dus geen probleem meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is onzin te beweren dat iemand bepaalde voordelen krijgt in ruil voor zijn stem. Mag ik nu weten waar jij die mythe vandaan haalde over nationaliteit en rechten op sociale zekerheid e.d.. Het is een hardnekkige mythe die ik op het forum nu en dan lees. Ik zou graag weten wie dat heeft uitgevonden. Komt het van het VB, dat je het niet wil vertellen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hierin moet ik je gelijk geven. Ik snap ook niet waarom (de meeste) Marokkanen 2 nationaliteiten willen hebben. Enerzijds krijg je van hen dan reacties als zijnde "Ik ben evengoed Belg als jij, dus ik heb evenveel rechten" Maar anderzijds krijg je toch heel vaak te horen " Jij vuile Belg " als het op verwijten aankomt. ![]() Ik zou ook heel graag 2 nationaliteiten hebben: de Belgische en de Monagaskische......hier werken en leven, en met mijn Monagaskische nationaliteit daar mijn spaargeld stockeren en uiteraard geen belastingen betalen. Life can be simple ![]()
![]() ![]() Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed) Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 12 juni 2011 om 07:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Ik begrijp niet dat jij niet kan begrijpen dat iemand zich blijft identificeren met zijn afkomst en zich ook identificeert met zijn nieuwe thuisland. Mensen hebben geen reset-knop. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar in Afrika "weten ze" niet goed hoeveel maanden ze zwanger zijn. Als ik beweer zes maanden zwanger te zijn, gaat de luchtvaartmaatschappij dan een echo maken denk je? Er is dus iemand een aantal jaren geleden OP het vliegtuig bevallen van een klein belgske omdat het vliegtuig zelf belgisch grondgebied is. De meesten bevallen natuurlijk eenmaal ze hier zijn met een tijdelijke verblijfsvergunning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Zo zie ik het ook. Maar ik blijf me vragen stellen bij mensen die tegen de dubbele nationaliteit zijn. Ik heb nu nog steeds geen mening gelezen van iemand die dit probeert te verklaren waarom dit het geval is soms. Ik lees alleen maar wat onzin over Marokkanen en moslims.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Kan je een bron met link geven om aan te tonen dat iedereen die op Belgisch grondgebied geboren wordt, ook standaard Belg is?
Hier een link naar de wetgeving dat aantoont dat jij alweer zever verkoopt. http://www.kruispuntmi.be/vreemdelin...ijs.aspx?id=88 Laatst gewijzigd door artisjok : 12 juni 2011 om 09:06. |
![]() |
![]() |