Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 17 juni 2011, 15:38   #21
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Oeps? scoop...
A/ Zijn er taalverkiezingen geweest in de rand?
B/ Waren die wettig?
C/ Wie heeft ze georganiseerd?
D/ Wie heeft ze gewonnen? De Belgofonen? De Turken? De Berbers? de Amharen? Choctaw? Dinka? Fulbe? Gagaoezen? Imazighen? Krasjovanen? Lakotas? Massaleiten? Noebas?....Wie?
Wat zijn taalverkiezingen ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 17 juni 2011, 15:41   #22
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

ik begrijp niet waarom die drie steeds blijven zagen over hun niet benoeming, en dat het zogezegd tegen de mensenrechten is blablabla. Ze vergeten blijkbaar dat de franstalige burgemeesters die WEL de wet hebben gevolgd, mooi benoemd zijn geweest.
Kortom: volg gewoon de wet en ge geraakt wel benoemd. Al de rest is zever
vrijevlaming is offline  
Oud 17 juni 2011, 15:42   #23
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het standpunt van die pippo's doet niet ter zake. Ze hebben de wet te respecteren en daarmee is de kous af.

Idem dito voor die voorgedragen burgemeesters: ze moeten niet respecteren naar de geest, wel naar de letter.

Nogmaals: al de rest is zever.
Dan kunnen ze de burgemeesters in heel Vlaanderen ontslaan omdat die niet optreden als er geen Nederlands wordt gesproken op de gemeenteraden maar in het beste geval een soort verkavelingsvlaams.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 17 juni 2011, 15:44   #24
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dan kunnen ze de burgemeesters in heel Vlaanderen ontslaan omdat die niet optreden als er geen Nederlands wordt gesproken op de gemeenteraden maar in het beste geval een soort verkavelingsvlaams.
waarschijnlijk zijn hun oproepingsbrieven en zo ook opgestuurd in verkavelingsvlaams?
vrijevlaming is offline  
Oud 17 juni 2011, 15:44   #25
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat het hoogste niveau dat je nog kan halen? Wat een flauwekul is dat nu weer?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 17 juni 2011 om 15:47.
Txiki is offline  
Oud 17 juni 2011, 15:45   #26
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Zal ik een brief naar de politie sturen dat ik na beraad akkoord ben om enkel na 18u 's avonds door het rood te rijden? Dit standpunt wordt immers gesteund door een absolute meerderheid van de passagiers in mijn auto, en men wil toch de locale democratie niet schofferen?
Deze is er vol op...zo'n beetje als die op de Hood...

Citaat:
Zever. Ik wordt hier kwaad van.
Ikke ni...ik vind die Bukselois geweldige comedianten...zij spreken de bestuurstaal als ze willen maar willen besturen in een andere, in Vlaanderen onbestaande, bestuurstaal...en porren het al te sluimerende Vlaamse identiteitsvuur telkens weer op...goe bezig die gasten...
Oud 17 juni 2011, 15:46   #27
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ik begrijp niet waarom die drie steeds blijven zagen over hun niet benoeming, en dat het zogezegd tegen de mensenrechten is blablabla. Ze vergeten blijkbaar dat de franstalige burgemeesters die WEL de wet hebben gevolgd, mooi benoemd zijn geweest.
Kortom: volg gewoon de wet en ge geraakt wel benoemd. Al de rest is zever
Wie zegt dat die burgemeesters wel de wet volgen ?

Heb je er nooit maar één seconde bij stil gestaan dat het voor de N-VA en de politieker die de harde Vlaamse lijn aanhangen het nu in hun timing paste om de benoeming af te keuren en bij de andere benoemingen in hun timing paste om het goed te keuren ?

Oud 17 juni 2011, 15:47   #28
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heb je er nooit maar één seconde bij stil gestaan dat het voor de N-VA en de politieker die de harde Vlaamse lijn aanhangen het nu in hun timing paste om de benoeming af te keuren en bij de andere benoemingen in hun timing paste om het goed te keuren ?
Doet allemaal niet ter zake.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 17 juni 2011, 15:48   #29
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En wie is die bevoegde overheid dan ?

...
Het ziet ernaar uit dat in dit ene specifieke geval de bevoegde overheid de Vlaamse Regering is.

Mocht de bevoegde overheid de federale regering zijn - of nog béter: de Koning - dan waren die kandidaat-burgemeesters allang benoemd, of wat dacht u?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 17 juni 2011, 15:51   #30
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:

http://www.hbvl.be/Archief/guid/keul...b-8a3a61e969a6

Marino Keulen is natuurlijk ook een zéér harde Vlaming hé. De lijn die nu gevolgd wordt, is al jaren dezelfde en wordt gevolgd op aangeven van de gouverneur.
Stop met jezelf dus belachelijk te maken en zie de waarheid onder ogen: volg de wet en je wordt benoemd. Doe dat niet, en je wordt niet benoemd. Simpel toch?
vrijevlaming is offline  
Oud 17 juni 2011, 15:51   #31
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Het parket waar u nu morgen een klacht gaat indienen?
De goegemeente?
Het Vlaamse parlement?
Ik?
Mijn buur?
Den beenhouwer van hier tegenover?

Citaat:
Tik tak...yep...heb er één seconde over nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat de wet blijkbaar inderdaad in hun timing past...is dat even chance hebben zeg voor die NVA politici...
Tssss...altijd dezelfden die chance hebben hé...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 17 juni 2011 om 15:53.
Fieseler is offline  
Oud 17 juni 2011, 15:53   #32
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1/ Dat was destijds Marino Keulen. Not quite een N-VA hardliner.
2/ Deze beslissingen zijn gelijktijdig genomen.

Nog iets uit uw duim zuigen?
Nyquist is offline  
Oud 17 juni 2011, 15:53   #33
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarschijnlijk zijn hun oproepingsbrieven en zo ook opgestuurd in verkavelingsvlaams?
Daarmee zitten de politiekers het land te amuseren. 90% van Kraainem is meer Franstalig dan Nederlandstalig. Hoeveel co² ga je verspillen door systematisch eerst alle oproepingsbrieven in het Nederlands op te sturen ?

Ik weet niet wat de intenties van de voorgedragen burgemeester van Kraainem juist waren, het lijkt me echter logisch dat ze daar vragen bij stelt.

Oud 17 juni 2011, 15:54   #34
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Beweer je dat er bij de Open VLD geen aanhangers van de Vlaams lijn zijn ?

Oud 17 juni 2011, 15:55   #35
Fieseler

Standaard

Citaat:

En van welke partij was de omzendbrief Peeters?
LEEEEEEEEEEEOOOOOOO....LEEEE-EEEE-EEEEE-OOOOO!!!!!!!!!!!
Spasten die ultra-Vlaamse extremisten zijn ...zo'n beetje als een Vlaming die dapper is......of een sos die eerlijk is....

Laatst gewijzigd door Fieseler : 17 juni 2011 om 15:58.
Fieseler is offline  
Oud 17 juni 2011, 15:55   #36
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarmee zitten de politiekers het land te amuseren. 90% van Kraainem is meer Franstalig dan Nederlandstalig. Hoeveel co² ga je verspillen door systematisch eerst alle oproepingsbrieven in het Nederlands op te sturen ?

.
niet kronkelen. Je wou aantonen dat zogezegd een groot deel van de vlaamse burgemeesters niet benoemd mochten worden omwille van dezelfde redenen als die drie franstalige burgemeesters.
Ik toon aan dat je fout bent, en je draait rap uw vest

feit is dat er twee franstalige burgemeesters in de rand zonder énig probleem benoemd zijn geweest: die van rode en die van drogenbos. Waarom zij wel? Omdat ze de wet gewoon gevolgd hebben

EDIT: Wemmel was ik nog vergeten. Ook daar is de benoeming gebeurd

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GDS17DLAL

Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 17 juni 2011 om 15:59.
vrijevlaming is offline  
Oud 17 juni 2011, 15:57   #37
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarmee zitten de politiekers het land te amuseren. 90% van Kraainem is meer Franstalig dan Nederlandstalig.
en dan? Waar mijn moeder geboren is in Wallonië was 80% Vlaming. En al de dorpen in de omtrek ook. Ooit één vlaming horen roepen dat wij die gemeenten moesten hebben? Ooit één vlaming horen roepen dat we faciliteiten moesten hebben?
Nee. En weet je waarom? Omdat wij ons AANPASSEN
vrijevlaming is offline  
Oud 17 juni 2011, 15:58   #38
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zo zien we ook de behulpzaamheid van vooral het FdF bij de regeringsonderhandelingen....
Let wel....die kandidate-burgemeester van Kraainem heeft tegenover een minister verklaard dat ze niet zinnens is de vigerende wetgeving te volgen...
In menig land zou ze geboeid buitengekomen zijn, tussen 2 politielui ,doek over het hoofd,en tamelijk snel van een aanklacht voorzien worden.
Hier ziet het ernaar uit dat inplaats die mevrouw een aanklacht tegen de Vlaamse regering zal formuleren want de Vlaamse wetgeving staat haar niet aan.Ze vindt dat dit in een gemeentehuis moet beslist worden en niet in het Vlaams Parlement...

Ziehier het probleem van de MR,eigenlijk zou zelfs het N-VA graag met het MR samenwerken,maar dankzij die FdF-onderafdeling zal dat gewoon niet gaan

Laatst gewijzigd door kelt : 17 juni 2011 om 16:01.
kelt is offline  
Oud 17 juni 2011, 16:00   #39
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beweer je dat er bij de Open VLD geen aanhangers van de Vlaams lijn zijn ?
Waarschijnlijk wel, maar niet Marino Keulen.

Ik snap trouwens niet waarom je daarvoor van de harde Vlaamse lijn zou moeten zijn. De mevrouw geeft zelf aan dat ze niet van plan is om de wet uit te voeren, en laat dat nu net de taak van een burgemeester zijn.

Een rechter die aangeeft dat hij soms de wet gaat volgen, en soms zijn eigen zin gaat doen... een werknemer die bij de sollicitatie zegt dat hij soms gaat opdagen, en soms niet, moet je een extremist zijn om die niet aan te nemen?
Nyquist is offline  
Oud 17 juni 2011, 16:04   #40
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.hbvl.be/Archief/guid/keul...b-8a3a61e969a6

Marino Keulen is natuurlijk ook een zéér harde Vlaming hé. De lijn die nu gevolgd wordt, is al jaren dezelfde en wordt gevolgd op aangeven van de gouverneur.
Stop met jezelf dus belachelijk te maken en zie de waarheid onder ogen: volg de wet en je wordt benoemd. Doe dat niet, en je wordt niet benoemd. Simpel toch?
Hoe zie je dat praktisch voor Kraainem gebeuren ? Elk debat stilleggen omdat er Frans wordt gesproken ? Alle schepenen vervangen die een inbreuk plegen ? Dan moet je ook elk debat stilleggen in de gemeenteraden in Vlaanderen als er geen Nederlands wordt gesproken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be