Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2011, 16:34   #21
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wel ouder dan dat. De Arabieren distilleerden alcohol uit koffiebonen, tot Mohammed vond dat 't teveel problemen gaf: toen zijn ze maar koffie gaan zetten met die koffiebonen. De oude Egyptenaren dronken iets dat +/- bier was. Wijn is al tientallen eeuwen gekend. (Joden, Grieken en Romeinen)
Toen liepen ze hier nog in beestenvellen gekleed.
Ik zie geen probleem met je betoog. De vervallen culturen zoals Egypte, een ooit prachtich rijk als je de slaven er even uitrekent, kenden reeds in de tijd van hun wijn en bier loodvergerviftiging met de dood tot gevolg, blindheid door het stoken van ethanol eerder dan alcohol.

Jammer te zien dat zulkse cultuur en kennis is verloren gegaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2011, 16:50   #22
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dit toont eerder uw gebrek aan kennis aan.
Ik heb berbers ontmoet, met ze gesproken.
En, heb je je handtas nog?
tschoon verdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2011, 17:08   #23
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ja, nu is alles ok
Ik heb gewerkt met Berbers. Ze deden de vuile klusjes in het bedrijf en 1 ervan kwam elke dag van Luik naar Zaventem. Na zijn werk ging ie een pintje drinken om de volgende ochtend weer rond 5 uur te vertrekken naar het werk. Hij kon geen Nederlands maar ik ken amper Frans sinds romaanse talen niet liggen. Toch respect voor zijn inzet en zijn pogingen om met me te spreken. Laat daar maar een zoet-gevoicede Italiaan of Spanjaard tegenover staan. Dat soort lui zijn het FDF van de wereld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2011, 23:43   #24
DONG ZHUO
Burgemeester

DONG ZHUO's schermafbeelding

Standaard

heb met berbers gesproken en gewerkt in tunesië..... no problem !

heb met berbers gesproken en gewerkt in algerije..... no problem !

heb met berbers gesproken en gewerkt in maroko..... no problem !

heb NIET met berbers gesproken in Brussel, maar zij met mij..... BIG problem !

"aboule ton fric et ta montre fils de putain".... jas gescheurd, trekken en duwen..... uurtje bij flikken voor aangifte te doen, afin de gansen tralala.... en dan naar huis nieuw kleren halen en naar de administratie voor duplicaat wegens "verlies" van identiteitskaart en rijbewijs... en daarna terug aan 't werk in centrum Brussel.... wegens steeds twee portefeuilles (ervaring leert snel, was niet de 1e keer) weinig of géén geld kwijt en ook bankkaart kunnen behouden zodat ik mijn sim-kaart uit mijne kapotgestampte gsm kon halen en een nieuwe kopen om terug te kunnen bellen naar de flikken als er mij iets zou overkomen..... al bij al goed afgelopen, vorig jaar in november minder geluk gehad, ineengetimmerd door groepje kongolezen in st gillis die mijn tas wilden omdat ze dachten dat ik een dokter was (zwarte tas) lelijke buil en klein litteken aan overgehouden....
Oud 20 juni 2011, 18:01   #25
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Lang voor de arabieren kenden de Romeinen het distillatieproces.
Wat niet wegneemt dat al-cohol een arabisch woord is, met als betekenis "het zuivere", afgeleid van kohl het zwarte poeder dat men rond kinderen hun ogen doet om infecties te vermijden.
http://home.scarlet.be/pedroalco/Gro...-_theorie.html
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 18:06   #26
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
heb met berbers gesproken en gewerkt in tunesië..... no problem !

heb met berbers gesproken en gewerkt in algerije..... no problem !

heb met berbers gesproken en gewerkt in maroko..... no problem !

heb NIET met berbers gesproken in Brussel, maar zij met mij..... BIG problem !

"aboule ton fric et ta montre fils de putain".... jas gescheurd, trekken en duwen..... uurtje bij flikken voor aangifte te doen, afin de gansen tralala.... en dan naar huis nieuw kleren halen en naar de administratie voor duplicaat wegens "verlies" van identiteitskaart en rijbewijs... en daarna terug aan 't werk in centrum Brussel.... wegens steeds twee portefeuilles (ervaring leert snel, was niet de 1e keer) weinig of géén geld kwijt en ook bankkaart kunnen behouden zodat ik mijn sim-kaart uit mijne kapotgestampte gsm kon halen en een nieuwe kopen om terug te kunnen bellen naar de flikken als er mij iets zou overkomen..... al bij al goed afgelopen, vorig jaar in november minder geluk gehad, ineengetimmerd door groepje kongolezen in st gillis die mijn tas wilden omdat ze dachten dat ik een dokter was (zwarte tas) lelijke buil en klein litteken aan overgehouden....
Zoals ik zeg hé, het uitschot zit hier. Dat wat ze ginder liever kwijt dan rijk zijn.

Het ergste van al is nog, de Marokkanen daar noemen die Berbers, Berbers, en niet Marokkanen. Wij hier moeten ze Belgen noemen.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 juni 2011 om 18:06.
Oud 20 juni 2011, 18:14   #27
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik heb gewerkt met Berbers. Ze deden de vuile klusjes in het bedrijf en 1 ervan kwam elke dag van Luik naar Zaventem. Na zijn werk ging ie een pintje drinken om de volgende ochtend weer rond 5 uur te vertrekken naar het werk. Hij kon geen Nederlands maar ik ken amper Frans sinds romaanse talen niet liggen. Toch respect voor zijn inzet en zijn pogingen om met me te spreken. Laat daar maar een zoet-gevoicede Italiaan of Spanjaard tegenover staan. Dat soort lui zijn het FDF van de wereld.
Heb onlangs Italianen, die woonachtig waren in Wallonië, op bezoek gekregen. Die gingen er niet zomaar van uit dat ik wel Frans zou spreken, en deden hun uiterste moeite om zich verstaanbaar te maken in het Nederlands. Ze wisten natuurlijk niet vooruit dat ik Italiaans kon. Heel wat anders dan de meeste Walen, want die komen er zelfs niet toe van Bonjour in het Nederlands te vertalen als ze hier komen.
Oud 20 juni 2011, 18:18   #28
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik heb nog geen berbers ontmoet of met hen gesproken (*) maar wel al een hoop arabieren. (I.e. voornamelijk Qatari.) En als je het met hen over multiculturele problemen van hier hebt is het eerste wat ze zélf opmerken dat Berbers absoluut geen arabieren zijn.

Zonder daarmee een oordeel over Berbers zelf te maken lijkt me dat een heel groot deel van de arabieren wél een oordeel over Berbers heeft en ze zich er niet snel genoeg van kunnen distantiëren...

(*) de hier aanwezigen niet meegerekend.
In de Maghreb is er vooral een mentaliteitsverschil tussen stad en platteland, niet tussen Arabieren en Berbers, en als je toch wil vergelijken, valt de vergelijking zeker zo vaak in het voordeel van de Berbers uit als andersom. Berbers zijn meestal plattelanders, nou ja, berglanders. Ze hebben maar één grote stad: Agadir in Marokko. In heel wat Berbergebieden hebben vrouwen nooit sluiers en vaak broeken gedragen, maar in een paar zuidelijke gebieden zijn ze juist meer gesluierd dan Arabische vrouwen. Berbers zijn vaak betere ondernemers dan Arabieren.
Oud 20 juni 2011, 20:26   #29
DONG ZHUO
Burgemeester

DONG ZHUO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
In de Maghreb is er vooral een mentaliteitsverschil tussen stad en platteland, niet tussen Arabieren en Berbers, en als je toch wil vergelijken, valt de vergelijking zeker zo vaak in het voordeel van de Berbers uit als andersom. Berbers zijn meestal plattelanders, nou ja, berglanders. Ze hebben maar één grote stad: Agadir in Marokko. In heel wat Berbergebieden hebben vrouwen nooit sluiers en vaak broeken gedragen, maar in een paar zuidelijke gebieden zijn ze juist meer gesluierd dan Arabische vrouwen. Berbers zijn vaak betere ondernemers dan Arabieren.
berbers zijn (boeren meestal) dus werkers die in hun eigen onderhoud voorzien door legummen en beesten te kweken..... maar de berbers die hier toekomen zijn allergisch aan werken en het enige dat ze kweken zijn klein mannen om véél kindergeld binnen te rijven.....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be