Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 19 juni 2011, 17:49   #21
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Onderschat BDW niet. Die gaat nooit nog "neen" zeggen denk ik. Altijd "Ja, maar" en dan terugkomen op de 99% waar hij het niet mee eens is
Als de nota niet een duidelijke verbetering is van de nota VDL, dan zal die rap ijn de vuilbak liggen denk ik. Bart gaat NIET voor de kleine vissen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 19 juni 2011, 17:51   #22
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Als de nota niet een duidelijke verbetering is van de nota VDL, dan zal die rap ijn de vuilbak liggen denk ik. Bart gaat NIET voor de kleine vissen.
Awel, dan zegt hij: "Ja, we gaan akkoord met de nota, maar alleen als er een andere nota komt"
Dan leert Belgie misschien ook dat er geen verschil is tussen "ja maar" en "neen" Hij is tenslotte de man van curieuzeneuzemostertpot he
Oud 19 juni 2011, 18:21   #23
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck Bekijk bericht
Volgens mijn buurman, CD&Ver (gemeenteraadslid en Provincieraadslid), die wel eens contacten heeft met Beke, is men niet altijd opgezet met de uitlatingen van Eyskens. Men heeft daar geen controle over. Die wordt 's morgens gebeld door de radio of een krant voor een interview, is zo blij dat hij nog eens in de media kan komen ... ... ... met alle gevolgen van dien!

Vraag me af wanneer er eens een interviewer aan Eyskens gaat vragen of hij zich niet mee verantwoordelijk voelt voor de problemen die wij vandaag kennen!
ik kan het geloven want dan valt het op hoeveel dommer die jonge cd&v'ers zijn nadat je Mark Eyskens beluisterd hebt. Heel wat meer inzicht dan die jonge mannen die nog niet tot aan zijn enkels komen.
azert is offline  
Oud 19 juni 2011, 18:25   #24
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
ik kan het geloven want dan valt het op hoeveel dommer die jonge cd&v'ers zijn nadat je Mark Eyskens beluisterd hebt. Heel wat meer inzicht dan die jonge mannen die nog niet tot aan zijn enkels komen.
Ja, wat wilt ge? Al de jonge slimme mannen zitten nu bij de N-VA
fonne is offline  
Oud 19 juni 2011, 18:40   #25
Arouet
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Je mag eens 1 keer raden naar de man die het grootste begrotingstekort uit de Belgische geschiedenis heeft veroorzaakt. Vertaald naar huidige termen kwam het neer op een tekort van een 35 miljard euro. Dus sorry hoor maar van zo iemand moet ik nu echt geen lessen krijgen.

EDIT: Ik heb het blijkbaar nog onderschat blijkbaar was zijn begrotingstekort 16% wat vandaag zou neerkomen op iets boven de 50 miljard euro.

Laatst gewijzigd door Arouet : 19 juni 2011 om 18:44.
Arouet is offline  
Oud 19 juni 2011, 18:43   #26
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arouet Bekijk bericht
Je mag eens 1 keer raden naar de man die het grootste begrotingstekort uit de Belgische geschiedenis heeft veroorzaakt. Vertaald naar huidige termen kwam het neer op een tekort van een 35 miljard euro. Dus sorry hoor maar van zo iemand moet ik nu echt geen lessen krijgen.
als ik maar I keer mag raden?
Guy Mathot?
azert is offline  
Oud 19 juni 2011, 18:47   #27
Arouet
Burgemeester

Standaard

Citaat:
als ik maar I keer mag raden?
Guy Mathot?
Hij kon dat alleen maar doen omdat Martens na jaren van gigantische tekorten eindelijk door had dat het zo niet verder kon. Hij probeerde hervormingen door te drukken maar dit lukte niet, hij hoopte op nieuwe verkiezingen maar deze kwamen er niet omdat een zeker Eyskens per se een postje wou hebben. Het resultaat is gekend, het grootste schandejaar uit de na-oorlogse Belgische politiek.
Arouet is offline  
Oud 19 juni 2011, 19:14   #28
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je die belachelijkaard ook gezien op de zevende dag? "de zwevende dag" voor Anciaux

Wat een onnozelaar.
Zelfs de str*ntvliegen lieten hem niet gerust.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 19 juni 2011, 19:19   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
When hell freezes over.

Laat ze maar een regring maken zonder ons. I dare them!
Die komt Eddy, eerst moeten ze zeker zijn dat N-VA geen meerderheid haalt bij de Vlaamse verkiezingen.

Eens ze die zekerheid hebben vormen ze de volgende federale Vlaamse minderheidsregering.
Oud 19 juni 2011, 19:22   #30
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Die komt Eddy, eerst moeten ze zeker zijn dat N-VA geen meerderheid haalt bij de Vlaamse verkiezingen.

Eens ze die zekerheid hebben vormen ze de volgende federale Vlaamse minderheidsregering.
Nooit nog een federale regering - mooi
Oud 19 juni 2011, 19:23   #31
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Kunnen ze bij de CD&V die vent niet het zwijgen opleggen? Deze morgen in mise au point werd Eyskens geïnterviewd!! Wat die man allemaal uitkraamde was koren op de molen voor de franstaligen en staat reeds uitvergroot in de franstalige kranten.

Zie hieronder wat die mummie vertelde:

Attention au suivisme
Un autre ancien premier ministre du CD&V était présent dans les débats dominicaux, sur la RTBF cette fois-ci. Mark Eyskens a mis en garde son parti contre le « suivisme » �* l’égard de la N-VA.

« Le suivisme de la N-VA, c’est suicidaire. Ce n’est pas l’avenir de la démocratie chrétienne sinon elle risque de disparaître complètement, comme en Italie », a-t-il averti.

Les partis sociaux-chrétiens sont au centre et, �* ses yeux, leur fondement, c’est la solidarité. À l’inverse de la N-VA qui est de droite « sinon d’extrême-droite sur le plan social et économique ». Il y a donc un « gouffre » entre le CD&V et la N-VA, �* entendre M. Eyskens.

« Il n’y a pas moyen de s’entendre avec un parti pareil », a-t-il ajouté.

M. Eyskens n’a pas le sentiment d’être isolé au sein de son parti.

« Entre quatre yeux, nous sommes tous assez critiques », a-t-il affirmé.

L’ancien premier ministre ne s’attend pas �* ce que le CD&V refuse la note �* venir du formateur Elio Di Rupo comme il avait refusé la note du conciliateur Johan Vande Lanotte. Il a par ailleurs répété sa thèse �* propos d’une auto-exclusion de la N-VA des négociations.

« Si les partis flamands disent ‘oui mais’ �* M. Di Rupo -ce qui me semble assez probable- et que la N-VA dit ‘non’, alors la N-VA s’auto-exclut », a-t-il expliqué.
Ik zie niet in wat die man verkeerd zegt. De CD&V is niet de NVA en omgekeerd.
system is offline  
Oud 19 juni 2011, 19:23   #32
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Die jonge CD&V'er beseft dat zijn toekomst in Vlaanderen ligt. Eyskens kan alleen nog iets van België verwachten. Hij waarschijnlijk ook bang dat een onafhankelijk Vlaanderen hem ter verantwoording zal roepen voor zijn wanbeleid. Het enige wat hij, samen met zijn medekroko's, doet, is zijn hachje redden.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 19 juni 2011 om 19:23.
Bokkenreyder is offline  
Oud 19 juni 2011, 19:25   #33
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Die jonge CD&V'er beseft dat zijn toekomst in Vlaanderen ligt. Eyskens kan alleen nog iets van België verwachten. Hij waarschijnlijk ook bang dat een onafhankelijk Vlaanderen hem ter verantwoording zal roepen voor zijn wanbeleid. Het enige wat hij, samen met zijn medekroko's, doet, is zijn hachje redden.
de middengeneratie misschien wel maar de jongste (leeftijd zoon minister Decercq) houden acties die alles behalve vlaamsgezind zijn.
azert is offline  
Oud 19 juni 2011, 19:34   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Nooit nog een federale regering - mooi
Je denkt dat N-VA een meerderheid haalt in het Vlaamse parlement?
Oud 19 juni 2011, 19:41   #35
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
de middengeneratie misschien wel maar de jongste (leeftijd zoon minister Decercq) houden acties die alles behalve vlaamsgezind zijn.
De jonge Declerq hoopt gewoon op de 'golf' van pappie te kunnen meedrijven. Hij heeft zich misrekend. ik wacht nog altijd op de tweede SHAME-betoging, maar die lijkt nu Elioke zijn tijd neemt blijkbaar niet meer nodig. Typische hypocrisie: hij leert heel gauw van zijn pappie.

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 19 juni 2011, 19:41   #36
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck Bekijk bericht
Volgens mijn buurman, CD&Ver (gemeenteraadslid en Provincieraadslid), die wel eens contacten heeft met Beke, is men niet altijd opgezet met de uitlatingen van Eyskens. Men heeft daar geen controle over. Die wordt 's morgens gebeld door de radio of een krant voor een interview, is zo blij dat hij nog eens in de media kan komen ... ... ... met alle gevolgen van dien!

Vraag me af wanneer er eens een interviewer aan Eyskens gaat vragen of hij zich niet mee verantwoordelijk voelt voor de problemen die wij vandaag kennen!
Kan allemaal goed zijn, maar dan moet men dat maar keihard publiekelijk durven zeggen.

Er zitten ook nog genoeg "jongere" acw-achtige belgicisten in die partij, Vanackere, Vervotte, Verherstraeten etc.

En dan zwijg ik nog van Chique mens "die een ex-voorzitter van een partij laat veroordelen omwille van een onnozel bladje in een locale afdeling" Vandeurzen.

CD&V wil enkel wat Vlaamser zijn om niet nog meer kiezers aan N-VA te verliezen.
Vrijheideerst is offline  
Oud 19 juni 2011, 19:46   #37
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je denkt dat N-VA een meerderheid haalt in het Vlaamse parlement?
En dat ze die bovendien nog durven gebruiken ook?
Oud 19 juni 2011, 19:47   #38
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunnen ze bij de CD&V die vent niet het zwijgen opleggen? Deze morgen in mise au point werd Eyskens geïnterviewd!! Wat die man allemaal uitkraamde was koren op de molen voor de franstaligen en staat reeds uitvergroot in de franstalige kranten.

Zie hieronder wat die mummie vertelde:

Attention au suivisme
Un autre ancien premier ministre du CD&V était présent dans les débats dominicaux, sur la RTBF cette fois-ci. Mark Eyskens a mis en garde son parti contre le « suivisme » �* l’égard de la N-VA.

« Le suivisme de la N-VA, c’est suicidaire. Ce n’est pas l’avenir de la démocratie chrétienne sinon elle risque de disparaître complètement, comme en Italie », a-t-il averti.

Les partis sociaux-chrétiens sont au centre et, �* ses yeux, leur fondement, c’est la solidarité. À l’inverse de la N-VA qui est de droite « sinon d’extrême-droite sur le plan social et économique ». Il y a donc un « gouffre » entre le CD&V et la N-VA, �* entendre M. Eyskens.

« Il n’y a pas moyen de s’entendre avec un parti pareil », a-t-il ajouté.

M. Eyskens n’a pas le sentiment d’être isolé au sein de son parti.

« Entre quatre yeux, nous sommes tous assez critiques », a-t-il affirmé.

L’ancien premier ministre ne s’attend pas �* ce que le CD&V refuse la note �* venir du formateur Elio Di Rupo comme il avait refusé la note du conciliateur Johan Vande Lanotte. Il a par ailleurs répété sa thèse �* propos d’une auto-exclusion de la N-VA des négociations.

« Si les partis flamands disent ‘oui mais’ �* M. Di Rupo -ce qui me semble assez probable- et que la N-VA dit ‘non’, alors la N-VA s’auto-exclut », a-t-il expliqué.
Citaat:
het zwijgen opleggen
Vraag jij nu écht om censuur en of spreekverbod van mensen waar jij niet akkoord mee bent?
Enfin, 't wordt gezellig zo in de omaplopstaat.
filosoof is offline  
Oud 19 juni 2011, 19:57   #39
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik zie niet in wat die man verkeerd zegt. De CD&V is niet de NVA en omgekeerd.
Wij zijn heimelijk allemaal grote supporters van Mark Eyskens. Het bespaart enorm op de prijs van de komende verkiezingscampagne
fonne is offline  
Oud 19 juni 2011, 20:02   #40
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Deze EX-politicus (zonder stemmen dus) blijft barstjes zoeken in de CD&V,heeft zelfs de pretentie dat hij nog iets moet betekenen,en dat net op een moment dat de Partij,volgens de opiniepeilingen toch,zijn bodem bereikt had....
Ik denk dat Wouter Beke niks anders zal kunnen om over die oude kerel te zwijgen en vragen erover te negeren,omdat er anders een polemiek ZAL ge-organiseerd worden door de pers.....

Laatst gewijzigd door kelt : 19 juni 2011 om 20:04.
kelt is nu online  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be