![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Partijlid
|
![]() Deze is ook niet mis :
OCMW Zottegem ( met als voorzitter ? u raadt het al ? ) eindigt op een zuchtje van de Federale Prijs Armoedebestrijding. Dat maakte staatssecretaris voor maatschappelijke integratie en armoedebestrijding, Philippe Courard, bekend. OCMW Zottegem was genomineerd voor een kinderarmoedeproject waarbij kansarme kinderen en ouders geholpen worden door een buddy bij het maken van het huiswerk Je vraagt je toch af waarmee die politiekers hun uren gaan vullen als de armoede opgelost is en de vrt terug geld heeft voor audiodescriptie van alle afleveringen van Witse. Hmm. Msschn met die buddies die dan weer werkloos zijn ? Laatst gewijzigd door Lijfstraffen De Man : 22 juni 2011 om 15:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() durft er niemand klacht in te dienen bij de commissie gelijke kansen. Volgens mij is die klacht ontvankelijk
http://www.gelijkekansen.be/vraag-en-antwoord.asp |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Te volgen. Laatst gewijzigd door Lijfstraffen De Man : 22 juni 2011 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Misschien krijgt dit ook navolging op politiek niveau en zet de SP.a voortaan ook enkel de kinderen van minderbedeelden op hun lijsten op weg naar makkelijke mandaten en dito centen.
Het zijn immers toch ook altijd de kinderen van rijke politici die op zulke lijsten fungeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gekke dicussie. Zowat iedereen is wanhopig op zoek naar jobstudenten (horeca, grootwarenhuizen...). Dus aan mogelijkheden voor jobstudenten geen gebrek.
Of moeten de jobs bij Zottegem aanzien worden als abnormaal rijkelijk betaald, of als alleen voor debielen... Mij lijkt het eerder een pr stunt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Partijlid
|
![]() De zes openVLD oppositiegemeenteraadsleden in Zottegem zijn zeer onlangs uit hun partij gestapt. Enig verband met deze kwestie ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men discrimineert. Maar waar zit eigenlijk het probleem ? Waarom wil elke jobstudent persé bij de gemeente Zottegem gaan werken, ipv in de Carrefour...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bijzonder discriminerend.
Wat als, iets wat altijd toevallig kan, blijkt dat sommige van deze kinderen incompetent zijn? Ze niet ontslaan want ze zijn toch zo kansarm meneer? Ik zal zelf allicht wel voldoen aan de definitie van kansarm, mijn gezin van herkomst ook. Doch ik heb een arisch uiterlijk. Mijn punt is evenwel: ik zou er niet echt vrolijk van worden moest ik op die basis en niet op basis van mijn geschiktheid voor de job, een job kunnen krijgen. Voor die jobs wordt overigens gevochten in vele gemeentes. ![]() Bovendien bevat deze stellingname naast een joekel van een vooroordeel ook nog eens een aanmaning tot levenswijze van jewelste: Ik kom zelf uit een gezin dat officieel arm is. Ons inkomen is zo laag dat het zelfs ver beneden de laagste categorie die het OCMW ter beschikking heeft bij god ... Maar wie kan bewijzen dat mijn leven daarom minder leuk, minder tof is? Of dat ik daardoor minder kansen heb gekregen dan andere kinderen met beter bedeelde ouders? Niemand toch? Kunnen ouders van arme kinderen plots slechter voor hun kinderen zorgen? Hebben kinderen plots GELD nodig om gelukkig te zijn, om waardig te kunnen leven, te kunnen evolueren en om niet "kansarm" te zijn? Dat is nieuw voor mij... En is het zo dat rijkeluiskinderen altijd vanzelfsprekend en automatisch de nieuwste en duurste gadgets krijgen en kortom alles in de schoot geworpen krijgen van mama en papa? De job en het diploma waarvoor ze mogelijk knokten misschien ook? Of zijn rijke ouders plots verplicht om hun kroost op zodanige manier te behandelen? Is dit het standpunt dat de Zottegemse burgemeester genegen is? Gaan de rijke kinderen het geld slechter benutten dan de niet-rijke? Gaan de arme het beter benutten? Weeral maar eens wordt de bravende, werkende middenklasse mens veroordeelt. Nu kan zijn zoon of dochter zelfs niet meer eender welke vakantiejob krijgen, want ook voor deze mag men onbezorgd positief discrimineren. Als die middenklasser zijn zoon of dochter zijn jaarlijkse reis niet wil ontzeggen, mag hij er zelf voor betalen... Werk is een rationeel domein bij uitstek, dat meer en meer wordt beteugeld door de regels van de politiek correctheid. Het is zelfs een strijddomein geworden van de mensen die tegen mekaar opbieden, in hun strijd om toch maar de meest politiek correcte en de meest verdraagzame te zijn. De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen...
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als jobstudent, gezien de meeste studentenjobs te banaal zijn om te vermelden op je cv alsook gezien het feit dat je maar 23 dagen mag gaan werken (in het academiejaar, of 23 dagen tijdens de schoolvakantie) wil je die dagen zo goed mogelijk benutten: een job die zo goed mogelijk betaald wordt dus. Een job bij de gemeente spant hier de kroon. In "mijn jonge tijd" (zo'n 5 jaar geleden) was 1800 euro hetgeen je maandelijks kon verdienen. Bovendien waren deze jobs, net zoals alle jobs bij de overheid ![]() Het werk wat er gebeurde werd meestal wel beschouwd als "vuil" en "fysiek zwaar", maar gezien het weinige werkelijke werken wat er gebeurde en de mentaliteit van de eigenlijke werkkrachten (groendienst, meestal geen hooggeschoolden ![]() ![]() Onze gemeente hanteerde daarvoor overigens een strikte lijst. De datum waarop die lijst werd gestart werd op voorhand bekend gemaakt. Degenen die zich dan het eerste aanmeldden (èn zich een hele maand vrij konden maken) kregen dan de job.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 juni 2011 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Discriminatie is enkel slecht als het om moslims met een bruine huid gaat of zo?????
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar uiteindelijk is de conclusie. Als de "kansarmen" alleen bij Zottegem terechtkunnen/terechtwillen, is dit omdat ze ofwel niet bekwaam, ofwel te lui, zijn. Maw de kans dat ze kansarm blijven zit er dik in. Er zal wel wat meer nodig zijn om ze uit de "armoede" te trekken, temeer daar armoede relatief is, en sommigen zich er goed in voelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tja, en wie beslist welke discriminaties 'positief' zijn???? Dewinter zou het bvb zeker positief vinden moesten migranten op hun pensioenen gediscrimineerd worden, Maingain zou het positief vinden moesten de Vlamingen in Brussel en de rand gediscrimineerd worden... één wet voor iedereen lijkt me het billijkste...
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN