Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2011, 14:24   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Slechte oplossing lijkt me. en zeer duur.
De goedkopere oplossing, gaan ze hier nogal facistisch vinden ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 14:26   #22
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
En is dat om door Molenbeek te lopen en immigranten 'uit te dagen'? Nee serieus. Ik ken de situatie daar niet persoonlijk (ik vraag me af wie hier op het forum wel via meer dan een sporadisch contact of van horen zeggen). Ik herinner me wel een groen franstalig Brussels parlementslid van die gemeente (of was het een andere Brusselse gemeente met veel migranten?) gesproken te hebben een jaar of zo geleden, en die meende dat er een serieus probleem was aldaar met de verdraagzaamheid van de migranten uit het midden oosten. Het leek me dat de politici van de verschillende partijen zich van het probleem bewust zijn, maar geen duidelijke oplossingen hebben. 'T is dus niet dat ik over dat probleem begon hé. Die man haalde dat zelf aan als zijnde een groot probleem.
Lukas van der Taelen heeft inderdaad als ENIGE politicus de moed gehad om deze wantoestanden aan de schandpaal te hangen. Hij woont er dan ook en hij heeft opgroeiende kinderen. Dat helpt altijd.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 14:30   #23
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Hier nuanceer je idd naar geweld. Maar gewoon 'lastigvallen' zou teveel misbruikt worden, dan krijg je amerikaanse toestanden. Vrouwen zouden in bij verbaal voorval ongestraft met de sjakosh mogen slaan.
Latig vallen en wegpesten zijn subtieler, maar daar kan ook tegen opgetreden worden, mits aanwezigheid van ordehandhavers. doe die mensen een proces aan. Hesp in schoenen leggen is pestgedrag (geen humor tenzij voor de pesters) en dat werd in een rechtbank opgelost. Ik zou zeggen, zorg voor voorbeelden langs de andere kant. Een vrouw die telkens als ze door een straat wandelt uitgescholden wordt...wel daar kan (en moet waarschijnlijk) ook een rechtzaak van gemaakt worden (kaart dat racisme aan bij dat fameuze centrum voor gelijke kansen, of toon indien die er niet erop in willen gaan hun eigen racisme) indien men de zaak leefbaar wil houden. Immigranten dienen zich aan te passen, ze dienen helemaal geen getto te krijgen waar ze zich onverdraagzaam kunnen beginnen tonen naar de plaatselijke bevolking. Dan beloon je hen voor hun onwil te integreren.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 14:32   #24
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Lukas van der Taelen heeft inderdaad als ENIGE politicus de moed gehad om deze wantoestanden aan de schandpaal te hangen. Hij woont er dan ook en hij heeft opgroeiende kinderen. Dat helpt altijd.
Ik ga u zijn naam niet zeggen. Het kan ook Anderlecht geweest zijn.
Oud 22 juni 2011, 14:39   #25
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga u zijn naam niet zeggen. Het kan ook Anderlecht geweest zijn.
Indien het een politieker betreft die in alle discretie iets aan u wou kwijtraken, dan had u dit verhaal niet mogen vertellen (misbruik van vertrouwen)

Indien die politieker niet wou dat iemand wist welke zijn overtuigingen zijn, had hij ook zijn mond kunnen houden

Indien het iemand als Luckas vandertaelen is die tenminste de MOED heeft om zijn standpunten open en bloot te publiceren en te verkondigen, dan mag die mens zijn naam uiteraard vernoemd worden.

Verhaaltjes als "iemand" zei dat "hij" "politeker" was maar ik ga niet zeggen wie ... dan hoef ik ook niet te weten waarover de achterklap gaat.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 14:48   #26
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Iemand die vrouwen met blote benen of homo's lastig valt beboeten.
Van het moment dat er één mm lichamelijk kontakt is strafrechterlijk vervolgen..de petoet in
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 14:51   #27
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En is dat om door Molenbeek te lopen en immigranten 'uit te dagen'? Nee serieus. Ik ken de situatie daar niet persoonlijk (ik vraag me af wie hier op het forum wel via meer dan een sporadisch contact of van horen zeggen). Ik herinner me wel een groen franstalig Brussels parlementslid van die gemeente (of was het een andere Brusselse gemeente met veel migranten?) gesproken te hebben een jaar of zo geleden, en die meende dat er een serieus probleem was aldaar met de verdraagzaamheid van de migranten uit het midden oosten. Het leek me dat de politici van de verschillende partijen zich van het probleem bewust zijn, maar geen duidelijke oplossingen hebben. 'T is dus niet dat ik over dat probleem begon hé. Die man haalde dat zelf aan als zijnde een groot probleem.
Meer en meer mensen beginnen in te zien dat er een groot probleem is met de mentaliteit bij die mensen .
De politiek heeft veel te lang toegestaan dat men in die buurten hun eigen manieren, regels en wetten maakten. En ergens klonk het wel goed waarschijnlijk, "laat die mensen toch zichzelf een beetje zijn, die hebben toch ook recht op hun eigen cultuur", maar men is vergeten dat culturen niet altijd mengen maar vaak ook botsen.
En dat is hier volgens mij aan de hand.

De vraag is alleen, hoe moet het nu? Hoe moeten we er voor zorgen dat deze mensen een vrouw met een rok niet zien als iets dat niet hoort maar wel als iets dat hier niet meer dan normaal is... En in mijn ogen gaat dat maar op één manier, namelijk doen wat ze jaren geleden hebben nagelaten, de mensen duidelijk maken dat hier een andere cultuur is, andere gewoonten en vooral, andere waarden dan in hun land van oorsprong en dat ze die ook moeten overnemen. Men heeft deze mensen steeds toegelaten om hun eigen identiteit te laten hebben waardoor ze nu na al die jaren nog steeds een vreemde zijn in het land waar ze wonen ...(En in vele wijken waan je je ook "in den vreemde", ook in Antwerpen en dergelijke)

Wie gaat ze dat nu nog kunnen wijsmaken? Politiekers en politie kunnen enkel de rotte appels er tussenuit halen (als ze die al te pakken krijgen en vooral kunnen vasthouden).
Mss moet men maar eens zien of er geen oplossingen komen vanuit een andere hoek, niet de Marokkaanse, Turkse of weet ik veel wat voor gemeenschap in belgie want integratie begint met te stoppen Marokkaan, Turk of weet ik veel te zijn en te mikken op het Vlaming zijn.
Wie heeft er invloed op die mensen? Kan het via hun geloof? Laat dan die imams hun leer al eens wat afzwakken want het lijkt er wat op dat vooral de "jongeren" de extreme zaken ervan nogal in hun achterhoofd hebben en zich daarom een beetje oppermachtig voelen. (en dan liefst in 't Nederlands, men klaagt over een taalachterstand maar ze leren wel van kleinsafaan Arabisch praten, wat toch haaks staat op het Nederlands)
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 15:05   #28
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Je kan de fundamentalisten moeilijk ongelijk geven dat ze van hun machtspositie in die wijken gebruik maken. Westerlingen zijn gewoon veel te braaf en burgerlijk om dat tegen te houden.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 15:12   #29
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Der zijn dan ook geen linkiewinkies die een rok kunnen dragen.
Allemaal harige back to nature feministen ofzo
Kunnen ook een rok dragen.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 15:14   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Van het moment dat er één mm lichamelijk kontakt is strafrechterlijk vervolgen..de petoet in
Waarschijnlijk valt dit onder slagen en verwondingen. Als ik het goed voor heb, dan staat daar zes maand max op.

Die moeten dus niet uitgezeten worden.
Oud 22 juni 2011, 15:15   #31
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Westerlingen zijn gewoon veel te braaf en burgerlijk om dat tegen te houden.
De minder brave minderheid is slachtoffer van die brave meerderheid.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 15:16   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan de fundamentalisten moeilijk ongelijk geven dat ze van hun machtspositie in die wijken gebruik maken. Westerlingen zijn gewoon veel te braaf en burgerlijk om dat tegen te houden.
Dat is dan het verschil tussen mensen die hun broek vegen aan de wet en zij die zoals angstige schapen de wet opvolgen.

Met gevangenisstraf maak je alleen de gemiddelde Vlaming bang.
Oud 22 juni 2011, 15:18   #33
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Als u geweld en onderdrukking van de ene kant goedkeurt, zal u ook niks tegen hebben dat men bij het volgende indicent men gewoon manu militari de orde herstelt in die wijk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 15:26   #34
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dan hoef ik ook niet te weten waarover de achterklap gaat.
Achterklap is hier het verkeerde woord. Het staat je vrij mijn bericht te negeren.
Oud 22 juni 2011, 15:31   #35
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Meer en meer mensen beginnen in te zien dat er een groot probleem is met de mentaliteit bij die mensen .
De politiek heeft veel te lang toegestaan dat men in die buurten hun eigen manieren, regels en wetten maakten. En ergens klonk het wel goed waarschijnlijk, "laat die mensen toch zichzelf een beetje zijn, die hebben toch ook recht op hun eigen cultuur", maar men is vergeten dat culturen niet altijd mengen maar vaak ook botsen.
En dat is hier volgens mij aan de hand.

De vraag is alleen, hoe moet het nu? Hoe moeten we er voor zorgen dat deze mensen een vrouw met een rok niet zien als iets dat niet hoort maar wel als iets dat hier niet meer dan normaal is... En in mijn ogen gaat dat maar op één manier, namelijk doen wat ze jaren geleden hebben nagelaten, de mensen duidelijk maken dat hier een andere cultuur is, andere gewoonten en vooral, andere waarden dan in hun land van oorsprong en dat ze die ook moeten overnemen. Men heeft deze mensen steeds toegelaten om hun eigen identiteit te laten hebben waardoor ze nu na al die jaren nog steeds een vreemde zijn in het land waar ze wonen ...(En in vele wijken waan je je ook "in den vreemde", ook in Antwerpen en dergelijke)

Wie gaat ze dat nu nog kunnen wijsmaken? Politiekers en politie kunnen enkel de rotte appels er tussenuit halen (als ze die al te pakken krijgen en vooral kunnen vasthouden).
Mss moet men maar eens zien of er geen oplossingen komen vanuit een andere hoek, niet de Marokkaanse, Turkse of weet ik veel wat voor gemeenschap in belgie want integratie begint met te stoppen Marokkaan, Turk of weet ik veel te zijn en te mikken op het Vlaming zijn.
Wie heeft er invloed op die mensen? Kan het via hun geloof? Laat dan die imams hun leer al eens wat afzwakken want het lijkt er wat op dat vooral de "jongeren" de extreme zaken ervan nogal in hun achterhoofd hebben en zich daarom een beetje oppermachtig voelen. (en dan liefst in 't Nederlands, men klaagt over een taalachterstand maar ze leren wel van kleinsafaan Arabisch praten, wat toch haaks staat op het Nederlands)
Wie of wat. Je stelt de goede vragen. Ik ken de situatie te weinig daar in Brussel om meer specifieke oplossingen te pogen bedenken. Nonchalante lijkt me echter geen optie. Ik zou daar wat misschien wat meer 'psychologen' op zetten op dat probleem. Ik ben er wel van overtuigt dat het creëren van een Getto (wat nu een beetje aan het gebeuren is) geen oplossing is.
Oud 22 juni 2011, 15:32   #36
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik vind het al een geweldige prestatie, dat men eindelijk begint in te zien dat er daar inderdaad een probleem is, na het bijna 20 jaar gewoon categoriek te ontkennen...
Ik heb weet van incidenten van bijna 35 jaar geleden. En toen al hoorde ik erbij zeggen: "maar als je dat voortvertelt, ben je een racist".

Het verband met de koran en de pedofeet (vzmh) is echter veel te laat gelegd. Wij moeten dat geloof overal en altijd in het juiste daglicht plaatsen, in plaats van erover te blijven zwijgen. Vooral in het bijzijn van mohammedanen.
Oud 22 juni 2011, 15:35   #37
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die vrouwen met blote benen of homo's lastig valt beboeten.
Goed, als jij dat kunt, loop dan maar even met me mee, of dacht je dat de politie niets beters te doen had?
Oud 22 juni 2011, 15:41   #38
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is dan het verschil tussen mensen die hun broek vegen aan de wet en zij die zoals angstige schapen de wet opvolgen.

Precies. Voor fundamentalisten is gevangenisstraf geen straf maar een ticketje voor de hemel en in den bak kunnen ze wellicht nog wat zieltjes bekeren ook.
Oud 22 juni 2011, 15:43   #39
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als u geweld en onderdrukking van de ene kant goedkeurt, zal u ook niks tegen hebben dat men bij het volgende indicent men gewoon manu militari de orde herstelt in die wijk.
Nee hoor.
Oud 22 juni 2011, 15:59   #40
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Dat is waar, in bepaalde kringen echter is het een statussymbool.
Is het niet, Xeno?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be