![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Partijlid
|
![]() Sorry, mevrouw dus. Ik ben inderdaad nog geen vreemdelingen tegengekomen die iets uitvreten, alleen hele leuke, aangename en interessante mensen.
De allochtone gemeenschap heeft het niet gemakkelijk en dat sluit niet uit dat er geen Vlamingen kunnen zijn die het eveneens moeilijk hebben. Dat allochtonen daar de schuld van zijn, geloof ik niet. Vaak hebben mensen gewoon tegenslag. Normaal gezien ben ik sterk gekant tegen vandalisme. Wat de rellen van Borgerhout betreft vindt ik dat eigenlijk wel een gepast signaal. Het mag duidelijk zijn dat die mensen zich niet zullen laten uitmoorden. Voor de mensen met gebroken ruiten vindt ik het natuurlijk jammer. Ik vind dat mensen als u schuldig zijn aan de rellen. Door uw vijandigheid maakt u het leven van allochtonen moeilijk, waardoor ze overgevoelig worden. Wat zou u ervan vinden als u zo gepest zou worden? Dat ze alles 'onder hun kont geschoven' krijgen is niet juist en dat weet u maar al te goed. Het zit niet in de genen. Slaat u er anders maar eens een werk over erfelijkheidsleer op na. Wat er in hun land van herkomst gebeurt, doet hier niets terzake, of het nu goed is of slecht. Ja, ik stel mijn vrienden erg op prijs. U vergist zich wat de islam betreft. Dat is helemaal geen veroveringsgodsdienst in dit land. Er bestaan wel beschermende maatregelen ten overstaan van islam in bepaalde landen. Deze beschermende maatregelen kunnen dan wel eens een andere religie benadelen. Hier is de islam een stuk van de identiteit van allochtone mensen. Ze hebben meestal alles moeten achterlaten. Hun herinneringen en hun tradities zijn vaak het enige wat ze aan hun geboorteland, aan hun familie overhouden. Geen wonder dat ze daar dan zo aan gehecht zijn. U wil toch ook uw tradities niet opgeven. Kan u dan echt niet begrijpen dat andere mensen dezelfde verzuchtingen hebben? Het is de allochtonen in dit land er niet om te doen hun cultuur op te dringen, ze willen gewoon zichzelf blijven en op die manier voor vol aanzien worden. Voor mij is dat alvast geen probleem en ik begrijp niet waar u een probleem van maakt. Ik heb eigenlijk zelf nog geen cultuurbotsing gevoeld. De sluier kan een beetje vreemd aanvoelen als je dat de eerste keer ziet, maar men wordt dat gewoon. Ik neem aan dat uw zoon dan onverdraagzaamheid met de paplepel meegekregen heeft. Vindt u dat een goede opvoeding? Denkt u dat u uw zoon daar gelukkig mee maakt? Geestelijke armoede is niet echt wat een kind nodig heeft om een mooie toekomst tegemoet te gaan. Eva |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||||||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook incidenten in het uitgaansleven, schietpartijen, drugshandel, aanrandingen, berovingen. Het zijn vrijwel altijd lichtgetinte type's die deze misdaden plegen. het leven van allochtonen is niet moeilijk, Belgie is veel te gastvrij. Een schop onder hun kont verdienen velen van de allochtonen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook staan de Islamitische waarden haaks op de waarden die in Vlaanderen gelden. Met name als het gaat om de positie van de vrouw, maar ook als het gaat om tolerantie ten opzichte van anderen. Citaat:
En als je de cultuurbotsing niet hebt gevoeld dan vraag ik me af op welk onbewoond eiland je de laatste paar jaar hebt gezeten. Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Eva :wat sdb zegt daar kan ik mij volledig in vinden ,ik had het niet beter kunnen zeggen .
![]() Maar over mijn zoon gesproken :hij word grootgebracht in de realiteit ,niets blijft voor hem verborgen,ook hij kijkt naar het nieuws en vormt een mening. Liever een zoon die voor het eigen volk eerst is ,dan zo een volks-en landverrader die alles met de mantel der liefde bedekt. ![]() Oja ook zou het door zo een mensen als ik komen dat er rellen waren in borgerhout. ![]() Tuurlijk, ik ben even naar daar gefietst ;heb ze opgejut om ze met mijn fiets de ruiten in te laten gooien. ![]() Mens word toch wakker uit je roze droom! ![]() Je zou wel eens in een nachtmerrie kunnen komen, door je kop in het zand te blijven steken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Partijlid
|
![]() Aan SDB:
Ik heb die mensen niet in de kranten ontmoet, wel in levende lijve en ik blijf erbij dat ze bijzonder beschaafd, aangenaam en interessant zijn. SDB: "Vlaanderen is altijd hartstikke tolerant en gastvrij geweest. Over uitkeringen wordt nooit moeilijk gedaan, ook naar school gaan is voor iedereen mogelijk. Als ze zouden willen, dan zouden ze echt wel gewoon Nederlands kunnen leren en zich gewoon normaal kunnen gedragen en werk zoeken. Dan heb je ook meteen geen last van de politie." Dat Vlaanderen tolerant is dat demonstreert u anders niet. Mijn allochtone vrienden spreken perfect Nederlands. De 'last met de politie' heeft alles te maken met racisme, met de slechte sfeer in dit land en zeg niet dat die niet bestaat, u toont niets anders. Sorry, het was WEL een racistische moord. Ik ken niet alleen een aantal leuke Arabieren, ik heb ook de pech van heel dicht bij een rasechte blokker te moeten kennen. Ik ken de psychische structuur van dat soort van a tot z en kan met grote zekerheid zeggen dat het een racistische moord was. Natuurlijk was die kerel ook gek. Racisme is nu eenmaal het hoofdkenmerk van de psychose. Natuurlijk is het even erg als er een Vlaming vermoord wordt en dat kan zelfs vanuit dezelfde gevoelens van frustratie gebeuren. Gevoelens van frustratie die door mensen met uw mentaliteit worden opgewekt. Ik ben in de Zoo, in het paleis voor Schone Kunsten, in Borgerhout, in Kiel en op de Meir geweest. Dat allochtonen het de autochtonen het leven zuur maken geloof ik niet. Jullie maken de allochtonen het leven zuur en verlangen dat ze dat laten gebeuren. Als ze reageren dan beschuldigt u hen ervan dat ze uw leven zuur maken. De criminaliteitcijfers zijn iets hoger voor allochtonen. Allochtonen zijn echter in grote mate kansarmen. Als men rekening houdt met de sociale situatie, dan valt het verschil met de autochtone bevolking weg. De oorzaak van de verhoogde criminaliteit is te wijten aan de uitsluiting en dus weer eens veroorzaakt door de autochtone bevolking. België is wat mij betreft te laks tegenover onverdraagzaamheid. Nee, ik weet van geen inteelt onder islamieten. Dat verzint u weeral. Hun gezonde testosterone-gehalte danken ze aan hun godsdienst. De islam is een leidraad om goed te leven. Ze roken en drinken niet. Dat verklaart de gezonde potentie. Eventueel agressief gedrag is slechts een reactie op onaangenaam gedrag als dat van u. Hun godsdienst is niet meer achterhaald dan de onze. Wat wij hebben meegemaakt met het Katholicisme, namelijk dat het te restrictief en te manipulatief was, dat komt in de islam ook voor omdat een religie nu eenmaal iets is van mensen. Ik wil de islam niet discrimineren. Problematische situaties zijn eigen aan mensen, ongeacht welke religie ze aanhangen. Het heeft weinig zin de ene groep als beter dan een andere voor te stellen. Het is niet de Islam die wil domineren. De Islam is een inspiratiebron van mensen. In iedere groep mensen zit een percentage onverdraagzamen. Als we u als referentie moeten nemen, dan wil Vlaanderen ook domineren. De essentie van Islam is net als voor het Christendom: verdraagzaamheid en respect voor de medemens. Het is echter begrijpelijk dat zij hun waarden willen verdedigen. U houdt aan de uwe, ik houdt aan de mijne, de moslims houden aan de hunne. Aangezien mijn waarden niet verschillen van die van de moslims, afgezien van dat ik Kerstmis en Pasen vier, zie ik niet in welke problemen ik met moslims kan hebben. SDB: "Ook staan de Islamitische waarden haaks op de waarden die in Vlaanderen gelden. Met name als het gaat om de positie van de vrouw, maar ook als het gaat om tolerantie ten opzichte van anderen." Daar hebt u het verkeerd. De situatie van de vrouw heeft te maken met een generatieverschil, niet met een cultuurverschil. Jonge moslims begrijpen niet waar u het over heeft met uw gebazel over de onderdrukking van de vrouw. Nogmaals de islam gaat in essentie over verdraagzaamheid, net als het Christendom. Als dat niet bij iedereen aanslaat, dan heeft dat te maken met menselijke beperktheid. U bent anders geen voorbeeld van tolerantie. Hoe gaat dat spreekwoord ook weer: "De pot verwijt de ketel... " SDB: "Men moet dat niet gewoon worden. Ooit al eens geprobeerd te communiceren met een gesluierd iemand? Dat is zo goed als onmogelijk. En als je de cultuurbotsing niet hebt gevoeld dan vraag ik me af op welk onbewoond eiland je de laatste paar jaar hebt gezeten." Ja, ik heb gepraat met dames met sluier en die sluier maakt echt niet het geringste verschil. Ik ben het al gewoon. Mijn onbewoond eiland ligt soms ook zelfs in Antwerpen. SDB: "Ik neem dat jouw kinderen dan naïviteit met de paplepen ingegoten hebben gekregen. Vind je dat een goede opvoeding? Het kan nog weleens hard uitvallen als je kinderen in aanraking komen met de werkelijke wereld en de werkelijke toestand in Vlaanderen." Zonder mij dat echt te realiseren heb ik mijn kinderen inderdaad verdraagzaamheid en respect voor de medemens geleerd. Ik heb hen ook een basis gegeven om gelukkig te zijn en dat zijn ze. Aangezien mijn kinderen het goed doen, betekend dat dat mijn resultaten goed zijn. Ik hoef dus van niemand lessen te ontvangen. Eva |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Partijlid
|
![]() Dag Vlaanderen,
Vlaanderen: "Maar over mijn zoon gesproken :hij word grootgebracht in de realiteit ,niets blijft voor hem verborgen,ook hij kijkt naar het nieuws en vormt een mening." Beseft u wel dat u uw kind, waar u van houdt, verzuring opdringt. Als u zich laat opjutten door de media, tja dat kan ik u niet kwalijk nemen. Ik heb me ook bij de neus laten nemen, maar mijn ogen zijn opengegaan. De journalistieke deontologie wordt niet gerespecteerd. De media spelen de rol van roddeltante. Dat is onwaardige journalistiek en het is droevig voor Vlaanderen dat dat kan. Is uw zoon dan zo zwak dat hij dat eigen volk eerst-principe nodig heeft. U zal het wel niet begrijpen, maar dat 'eigen volk eerst'-principe dat verziekt Vlaanderen, maakt het zwak, verstikt de creativiteit. Ja, ik blijf erbij dat de rellen het rechtstreekse gevolg waren van de onverdraagzaamheid van de autochtone bevolking. U hoeft daarvoor niet tot daar te zijn gegaan. Uw giftige houding, dag na dag, bouwt die frustratie op. Het gevaar dat Vlaanderen in een nachtmerrie terecht komt is inderdaad groot. Mensen met uw mentaliteit storten ons wel in een nachtmerrie. Eva |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() EVA:als het hier zo een aards paradijs is waar jij op een roze wolk bovenzweeft,denk je dan echt dat er een vlaams blok zou zijn?!
En ZO NODIG zou zijn?! Nogmaals over mijn zoon ,(daar kan ik enorm razend van worden als men daar over begint te lullen) verzuurd is hij helemaal niet ,hij is een leuk en goedlachs kind dat de realiteit begint door te hebben. Daar moet ik zelfs nog niets tegen zeggen ,hij heeft gelukkig het gezond verstand om zijn eigen cultuur ,volk ,normen en waarden ,en vlaanderen boven alles te plaatsen. Ik ben echt blij dat ik zo een kind heb ,god staat me bij als ik zo een links creatuur aan tafel krijg. Ik mag er niet aan denken begot. Mijn ogen zijn allang open ,hemel jij je vriendjes maar op ,maar bij mij gaat je multiculterele vliegertje niet op. Mijn zoon staat ten andere zeer sterk in zijn schoenen want hij laat zich niet doen tegenover uw geliefde moslims en linkse maatjes. Eigen volk eerst is een normaal gegeven,dat moet men in zich hebben . In hart en nieren. Het versterkt vlaanderen en onze cultuur,laat het open bloeien evenals de creativiteit. En wij zijn de onverdraagzamen ,tuurlijk kindje ![]() Zo erg kom je ze niet vaak tegen ,gelukkig maar. ![]() Dus dat steeds dezelfde migrantengroep=moslims,de boel op stelten zetten is dat onze schuld?! ![]() Mja ,met jou als vriend heb je geen vijanden nodig seg. Mijn mentaliteit zal iedereen er voor hoeden (zelfs jou) dat we niet onder de voet zullen gelopen worden,mijn zoon niet zal besneden worden ,en ik niet op een matteke moet liggen en met een kapke op mijn kop moet rondlopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeilijke maar misschien wel interessante discussie hier.
Ik wil wel eens meespelen maar ‘t zal niet gemakkelijk zijn. moon schreef: Citaat:
moon schreef: Citaat:
moon schreef: Citaat:
Ook de Vlamingen hebben soms problemen met de opvoeding van hun kinderen. Speelt de televisie daarin een rol? Alles moet kunnen, alles moet mogen, het leven is een feest. Voor veel ouders is het leven geen feest maar harde realiteit. Maar hoe verkoop je dat aan uw kinderen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eva ik geloof best dat u geheel ter goeder trouw bent maar ik kan u echt niet volgen.
Dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. U schreef: Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Partijlid
|
![]() Dag Bobke,
Ik zal onduidelijk geweest zijn, misschien. Luc Lamine ziet er wel leuk uit. Daar ging het dus niet over. Ik bekijk het straks eens. Heb nu geen tijd. Prettig weekend. Eva |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||||||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mevrouw Eva, ik ben wat laat in deze discussie ingesprongen, maar ik had wel tijd vanmiddag. Hierbij dus:
Citaat:
Zie de originele asielaanvraag van deze integere persoon: http://roosdaal.vlaamsblokhallevilvo...PDF/jahjah.pdf Op vrijdag 24 januari ’03 zag ik hem in het programma “Spraakmakers” op Ned.1 verklaren dat hij RECHT heeft op een uitkering, vermits hij reeds 10 jaar gewerkt had: In zijn eigen Recht Van Antwoord(nav een artikel in De Morgen) schrijft hij daarentegen: Ik ben naar België gekomen in 1991, Ik was 19 jaar en had logischerwijze nog geen universiteitsdiploma(*). Ik heb mijn studies gedaan aan het ULB in Brussel (kandidaturen) en het UCL in Louvain la Neuve (Licentiaat en Masters en sinds twee jaren Doctoraat) Ik heb me nooit als assistent voor gegeven, Ik wou ook nooit assistent worden en heb bewust gekozen om te werken bij het ABVV en daarna bij de Federatie van Marokkaanse Verenigingen tot oktober 2001 http://www.palestinaplatform.bewoner...aboujahjah.htm (*) zie ook zijn verklaring bij de asielaanvraag. Ik neem aan dat hij tijdens zijn universiteitsstudies dus bijgeklust heeft als werkstudent? Zullen we iedereen dan maar integer noemen die beweert dat hij 10 jaar gewerkt heeft en DAAROM recht heeft op een uitkering, als hij na zijn universitaire studies 4 jaar in dienst is geweest ? Mis ik hier iets? Of is het tevens normaal en INTEGER dat doctoraalstudenten zich gewoon inschrijven bij de werkloosheidsdienst en dus een werkloosheidsvergoeding ontvangen terwijl ze hun doctoraat voorbereiden? Citaat:
Citaat:
Pardon? Een gepast signaal omdat ze zich niet zullen laten UITMOORDEN? Over welke eeuw spreekt U hier? Ik neem aan dat U het dan evenzeer een “gepast signaal” zou vinden indien de familieleden en vrienden van Patrick Mombaerts een aantal Brusselse straten op stelten zetten (liefst die van Molenbeek vb.), want die mensen willen toch ook duidelijk maken dat ze zich niet laten uitmoorden nietwaar? Of heeft U misschien de rellen gemist die plaatsvonden toen die Brusselse dame in een ziekenhuis te Jette met messteken om het leven werd gebracht door een gestoorde Marokkaan die evenwel juist uit de gevangenis was ontslagen? Ja? Gemist? Dan heeft U waarschijnlijk ook gemist dat zowel de Burgemeester van Brussel, als de eerste minister als verschillende andere regeringsverantwoordelijken de begrafenis hebben bijgewoond? Ook het nieuws niet gezien? Of de kranten niet gelezen? Och nee toch? Deze mensen moeten zich dus gewoon maar laten uitmoorden dan? Want bij enig protest blijken ze toch niet meer dan rechts-extrimistische xenofoben te zijn nietwaar? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(of was daar de moordenaar dan weer gefrustreerd door de racistische witte mensen? Een beetje verduidelijking is hier wel op zijn plaats) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het huwen met nichten en kozijns is volgens islam toegestaan mevrouw Eva. WIJ noemen dat inteelt! Mohammed mocht tevens huwen met de vrouw van zijn geadopteerde zoon (maar de moslims mogen dat niet meer, dat was gewoon een uitzonderingske dat Allah maakte, speciaal voor Mohammed!) alhoewel dat op zich geen inteelt is! Huwen met je schoonzus mag ook niet, en dat is ook geen inteelt! Citaat:
Voor uw info: De Koran: http://oregonstate.edu/groups/msa/quran/index_d.html De Hadiths: http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamen...unnah/bukhari/ Op de een of andere mysterieuze manier is de zoekmachine van beide sites "stuk"geraakt..... misschien dat er té veel mensen kunnen lezen en schrijven en internet hebben ondertussen? Het is aan te raden om deze teksten eerst even te lezen alvorens andere mensen ervan te beschuldigen "dingen te verzinnen" of "gebazel" te verkondigen. Citaat:
Citaat:
Het is wel moeilijk om vanuit de Koran te beredeneren dat de situatie van de vrouw te maken heeft met een generatieverschil : 4:34 AN-NISA PICKTHAL: Men are in charge of women, because Allah hath made the one of them to excel the other, and because they spend of their property (for the support of women). So good women are the obedient, guarding in secret that which Allah hath guarded. As for those from whom ye fear rebellion, admonish them and banish them to beds apart, and scourge them. Then if they obey you, seek not a way against them. Lo! Allah is ever High, Exalted, Great. SHAKIR: Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property;the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in the sleeping-places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them; surely Allah is High, Great. Of in de Nederlandse vertaling: 34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en [size=6]tuchtigt [/size]haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot. Noot: Citaat:
Nadien ging ze naar Gent op "kot", in een hele 'toffe' multiculturele buurt! Tot ze 's avonds of zelfs overdag amper nog buitenkon zonder lastig te worden gevallen, haar fiets zeer bewust driemaal werd vernield.... Nu woont ze niet meer in een "multiculurele" buurt! |
||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||||||||||||||||||||||
Partijlid
|
![]() Wow, zoveel tijd heb ik niet. Als ik volgende week effe kan reageer ik wel. Diagonaal gelezen druipt de vooringenomenheid er al af.
Eva Citaat:
|
|||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Partijlid
|
![]() De kat van de buren heeft met haar pootje naar mijn visjes geklauwd. Nu zal ik voor het Vlaams Blok moeten stemmen, zeker.
Eva |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Partijlid
|
![]() Beste Vlaanderen,
Wat beeld u zich allemaal in. Er is geen sprake van besnijdenis en van op een matteke liggen. Het is ook niet de bedoeling om iemand onder de voet te lopen. De moslims in dit land willen gewoon onder ons leven in respect voor ons en liefst ook gelijkwaardigheid. Volgens de universele verklaring van de rechten van de mens hoort dat ook zo. Er is geen enkele moslim die ons wil bedreigen, er zijn wel heel veel moslims die zich door mensen als u bedreigd voelen en dan wel eens stoere praat uitslaan die ze eigenlijk niet menen. Het Vlaams blok is echt wel een kanker in de maatschappij. Die stoken jullie op en haat wekt een reactie op. Die Marokkanen zijn ook mensen, hebben ook hun gevoeligheden. Als iedereen bot is tegen hen, hen uitsluit, dan zijn ze daar niet tegen opgewassen. U zou dat ook niet zijn. Ik was dat ook niet als ik jong was. Een vriendin van mij van het Kiel werd als kind op school uitgesloten. Ik vond dat niet goed, maar was te zwak om mij tegen de pesters te verzetten omdat ik bang was zelf uitgesloten te worden. Nu wil ik mij wel verzetten tegen de uitsluiting van mensen. Dat is veel te pijnlijk en als ik dan nu zelf uitgesloten wordt door een bepaalde groep Vlamingen, dan is dat maar zo. Ik hoor daar toch al lang niet meer bij. Maar goed, ik wil blijven openstaan voor mensen, ook voor mensen die door een politieke partij en door de media bij de neus worden genomen. Wat zijn dan de 'normen en waarden' waar u het over hebt. Ik zie en hoor mensen maar schermen met normen en waarden, maar welke normen en waarden dan wel. Ik verneem graag wat het wel is, niet wat het niet is. Ik hou mij aan de basiswaarden van het Christendom en voel me door de islam in het geheel niet bedreigd. We hebben immers heel veel gemeenschappelijk. U focust op verschillen die er niet zijn. Houden van is geven. Liefde is geven, liefde is nooit krijgen, liefde is nooit het kind gebruiken om zich er bevestigd in te zien. Liefde maakt vrij. Zou u er niet beter aan doen om uw kind graag te zien zoals het is en het daarbij de vrijheid te gunnen om links te zijn als hij dat zou wensen. Een kind leren haten is mishandeling, is het kind belangrijke kwaliteit in zijn/haar leven ontnemen. U bedoelt het goed, maar uw angst voor de ingebeelde vijand is een slechte raadgever. Het zou me niet verbazen als er vanuit het buitenland geld wordt gegeven aan het Vlaams blok om ons te verdelen, om ons te verzwakken. Het Vlaams blok verzwakt ons. Vlaanderen kan maar sterk worden binnen een interculturele wisselwerking. Eigen volk eerst is een verzwakkende slogan. Creativiteit kan pas bloeien in een klimaat waar energie niet wordt weggezogen door haat. Een prettige zondag, Eva |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Partijlid
|
![]() Voor Circe,
Ik blijf erbij dat Dyab Abou Jahjah een van de meest integere mensen is die ik al ben tegengekomen. Uw argumentatie houdt geen steek. De manier waarop iemand in onleefbare omstandigheden tracht te overleven, bepaalt zijn persoonlijkheid niet. Ik vind Luc Lamine ook knap, maar hij is niet altijd eerlijk. De familie en vrienden van Patrick Mombaerts hebben al mijn medeleven, maar het is wel zo dat ik niet de allochtone gemeenschap daarop wil afrekenen, wel de haatpredikers van het Vlaams Blok. De haat van het Blok heeft Patrick vermoord. Hou op met de haat en dat soort dingen gebeurt niet meer. Het fijne van het verhaal van de dame in Jette ken ik niet en u duidelijk ook niet. Daar zwijgen we dus over. Nee, vandalisme mag niet, maar haat en moord zijn nog erger. Stop de haat en moordmachine van het Vlaams Blok! We hebben helemaal geen beschermende maatregelen tegen welke andere religie dan ook nodig. Er is geen dreiging. Ik heb een probleem met het feit dat de rellen die door haat en moord werden uitgelokt, niet worden begrepen en dat anderzijds voetbalhooliganisme aanvaard wordt. Voetbalhooliganisme, is dat één van onze waarden die we moeten verdedigen tegen de zogenaamde moslimdreiging? Ik vind dat mensen een sluier moeten kunnen dragen. Dat hoort bij een democratie, dat is een elementair recht. Het is niet omdat ik geen sjaal op mijn hoofd verdraag, dat ik van andere mensen zou moeten eisen dat ze ook blootshoofd rondlopen. Het gaat om het recht op vrijheid. Ja, de Meir is inderdaad passé. In Borgerhout en het Kiel was geen kat op straat. De tentoonstelling van de Breughels was fantastisch, een unieke ervaring en in de zoo zijn de visjes mijn favoriete trekpleister. Adembenemend mooi. Alle kansarmen tellen mee, kleur speelt daarbij geen rol. Ik vind dat je de moslims van vandaag niet moet opzadelen met wat meer dan 13 eeuwen geleden gebeurd is. Zijn wij aansprakelijk voor alles wat er in onze geschiedenis is misgegaan? Zijn wij verantwoordelijk voor wat in de ongekuiste bijbel staat? U verdedigt uw mening, ik de mijne. Dat is ons goed recht. Ik heb er begrip voor als de moslims de hunne verdedigen. Dat is toch maar logisch. Men moet het daar niet mee eens zijn, maar men kan hen wel respecteren. Het domineren van vrouwen door mannen is eigen aan het beestje, niet aan de islam. Lijfstraffen voor vrouwen door hun man zijn in dit land pas afgeschaft sedert de eerste wereldoorlog en er zijn heel veel mannen die dat nog niet weten of niet willen weten en dat zijn geen allochtonen. Kunnen we een beetje beschaafd zijn misschien? Eva |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Eva ,ik ben ook katholiek en voel me wel bedreigd door de islam.
En ik ben niet de enige,angst heb ik niet voor hen maar wel een allesverterende woede. Ik beeld me niets in ,integenstelling tot jou. Leef jij maar in je zogezegde perfecte wereldje mij niet gelaten ,maar erna niet komen zagen :ze hebben me gewaarschuwd had ik nu het toch maar geloofd. Want die dag komt ,of je het nu geloofd of niet. Dat moslims onder ons willen leven met wederzijds respect is totale onzin. Dat kan men duidelijk merken ,of leef jij zo in je roes dat je totaal niets opmerkt. Ik vraag het me af. Het vlaams blok is voor mij een partij als geen één ,ik geloof rotsvast in hen en zal steeds op hun stemmen en voor hen opkomen. Zij zijn in mijn ogen de redding van vlaanderen en opent vele ogen. Hopelijk ook de uwe op zijn tijd. Ik word verre van door mijn partij bij de neus genomen ,en ook niet door de media geloof me vrij. Ik kan tot nader order nog vrij denken ,tot jouw moslim vriendjes hier baas worden,dat word kommer en kwel. Ik focus me tenandere op de problemen die er zijn,en die jij halstarrig ontkent. Nogmaals over mijn zoon,alhoewel je er geen zaken mee hebt en beter je.... erover houd ,wil ik er toch nog het laatste over zeggen. Mijn zoon krijgt liefde te over,en loopt niet tot 's nachts op straat ,noch is hij een straatcrimineel. Wat veel van je vriendjes wel zijn ,je ziet het zit er van kleinsaf in. Mijn zoon mag een eigen mening hebben ,en gelukkig heeft hij de mijne. Zonder enige dwang nochtans,alhoewel jij anders wil bewijzen. Hij is vrij ,alhoewel ik niet graag een links sujet aan mijn tafel zou hebben. Dan zou ik met hem praten over het hoe en waarom. Wederom zonder dwang. Ik leer mijn zoon niet haten dat doen jouw bruine broeders wel in mijn plaats. Ik weet dat mijn opvoeding goed is, daar hoeft niemand zijn goedkeuring over te geven ,en zeker jij niet. Ingebeelde vijand zeg jij,jaja kruip jij nog maar wat in dyab abou jah jah zijn gat,daar is je plaats zo te horen. Bij deze heb ik mijn zegje gedaan ,maar begin terug tegen me over mijn zoon ,en wederom zal ik je van repliek dienen. Oja, nog even over dat geld dat vanuit het buitenland naar het blok gesluisd zou worden ,waar heb jij die indianenverhalen van?! ![]() Je zou beter eens je moslimvriendjes hun doen en laten volgen ,daar kun je dat inderdaad vinden. En nu echt tot slot,ik verneem juist dat het blok wederom met zo een :2,8% zou stijgen,ondanks je constante gemelk,het brengt geen zoden aan de dijk nietwaar. ![]() EIGEN VOLK EERST!!!!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||||||||||||||||||||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Partijlid
|
![]() SDB, je bent geen aandacht waard.
Eva |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Jammer dat je de discussie niet aandurft, al getuigt het wel van realisme. Je verhaaltje sneed geen hout. Dat is nu ook jou duidelijk misschien. Zwaktebod dit hoor, Eva. Of mocht je van je mannetje je niet meer op een ander pad begeven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Eva |
||
![]() |
![]() |