Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2011, 11:41   #21
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wat een schrikbarend armoede-probleem: moeten kiezen tussen GSM-operatoren.
nochtans is dat en ernstig probleem dat dikwijls niet gezien word

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 26 juni 2011 om 11:42.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2011, 11:51   #22
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De rekening van internet, televisie en film-net + telefoon storen mij steeds meer. 150 euro maandelijks om te genieten van reclame op tv? Het is mij ook opgevallen dat bijna alles afzonderlijk gefactureerd wordt tegenwoordig als zijnde extra diensten. Film opvragen makkelijk 5 euro. Enkel nieuws is gratis feitelijk.
Bij het bellen naar de klantendienst geraakten we er niet aan uit. Een hollandse aan de lijn en een vlaming aan de andere kant, dat komt niet altijd goed.
Soit verandering van abo systeem (welk feitelijk?) kost mij 50 euro per activering. Langs de andere kant geven ze promo's om nieuwe klanten te ronselen met 0 euro activering. Begrijp het maar als je kan.
Ik ben dus van plan alles op te zeggen en uit te kijken naar schotel antenne of zoiets voor tv en een absoluut minimum voor tel en internet.
Die 150 euro maandelijks wil ik onder de 50 krijgen.

Mobistar heeft ook zo zijn foefjes. Mijn schoonmoeder kan al lang niet bellen, dat mens is aan het dementeren en weet zelfs niet meer hoe en wat een telefoon is.
Toch verplicht mobistar ons nog 3 jaar maandelijks abonnement geld te betalen ?
Afzetterij en niks anders is dat allemaal.
Tja,ik denk da ik niet dement ben,maar kan mijne GSM(nieuw) ook niet afstellen,dus voorlopig maar geen berichten sturen domme
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2011, 12:08   #23
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Ahja, met die tien euro lette ik er nog op. Met die 20 euro let ik op niets. Ik bel en sms er op los en mijn factuur is nihil. Ik bel voor het minste. Bij generation (10 euro) was dat veel sneller op. Dus lette ik erop, dus hield ik dikwijls minuten over.
Bij 10 euro meer moet ik op niets letten en verschiet ik niet van mijn eindfactuur.

Qua mobiele telefonie blijft Proximus toch pionier.
Proximus heeft je overgehaald om meer te verbruiken en per maand meer te betalen; en je denkt dat je goedkoper af bent.

Mijn man, de 2 kinderen en ik hebben elk een GSM. Als ik voor elk 10 euro per maand betaal, is dat 40 euro per maand of 480 euro per jaar. Maar voor Proximus is dat niet voldoende. Ze zouden graag het dubbele (80 euro per maand of 960 euro per jaar) uit mijn zakken kloppen! Meerdere keer per jaar per GSM nummer proberen ze om mij te overhalen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2011, 12:34   #24
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Tja,ik denk da ik niet dement ben,maar kan mijne GSM(nieuw) ook niet afstellen,dus voorlopig maar geen berichten sturen domme
Gsm afstellen om berichten (sms) te sturen?
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 08:24   #25
dale
Partijlid

dale's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
MAAR TELENET LEES DIT GOED: Jullie digitale IS DE TRAAGSTE!!!
Internet, zeer goed. Digitale tv? VEEL TE traag. Alleen door het storende haperen overweeg ik over te stappen naar Belgacom.
Ik denk dat dat regio-afhankelijk is. Bij ons is Telenet veel sneller en veel minder hapereingen dan bij onze buren met BBox...
dale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 13:23   #26
NoTuma
Provinciaal Statenlid

NoTuma's schermafbeelding

Standaard

Wat ik wel absurd vond is dat ze vorige week op de openbare omroep (canvas) reclame geven voor bier net voor Topgear, met als slogan 'biermerk' voor de echte race-piloten.
Oud 27 juni 2011, 13:41   #27
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Ach de openbare omroep doet toch al langer aan reklam? Of heet dat nog altijd Boodshap van algemeen nut

Toen met Basta was er bijv. ook op TV Een aansluitend reklam van KBC die inspeelde op de inhoud van het program Basta.

En de niet-tv-program-gerelateerde voorbeelden van reklam zijn natuurlijk nog talrijker, als Leffe, allerlei kaasmerken, enz.
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 14:08   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
agressieve reclame van Proximus,ik zou 30% meer betalen bij Telenet ,weet hier iemand iets over?
Als er mij daar ene voor belt, ga ik hem zeggen dat die mij tenminste niet lastig vallen met ambetante telefoontjes.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 14:10   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Als er iet is waar kik de pest aan heb se...
Vooral op commerciele posten SBS6-RTL4,5,7 e.a. Zit ge ne film of docu te zien en alst spannende wordt...floep de Reclame, dat soms 10min lang, waspoeders, koffiemerken, tandpasta's enz.
GRRRRRR om zot te worden, ambetanterikken.
Ik heb al dieje zever nie nodig, maak zelf wel uit welke koffie ik drink en welke tandenstoker ik gebruik en mee de soort gsm ik bel.
Laat ons afspreken , die producten waarvoor irritante reclame gemaakt wordt niet meer te kopen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 05:51   #30
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dale Bekijk bericht
Ik denk dat dat regio-afhankelijk is. Bij ons is Telenet veel sneller en veel minder hapereingen dan bij onze buren met BBox...
De nieuwe generatie is zo vingervlug dat het echt veel te traag is.
Ik sms snel, ik typ snel, ik programmeer mijn programma's snel, ...
Ik geef ze wel mee dat onze digicorder altijd voor 75% gevuld is. Maar als ge die opslagcapaciteit hebt, mag dat toch geen snelheid verliezen?
Oud 28 juni 2011, 05:54   #31
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Proximus heeft je overgehaald om meer te verbruiken en per maand meer te betalen; en je denkt dat je goedkoper af bent.

Mijn man, de 2 kinderen en ik hebben elk een GSM. Als ik voor elk 10 euro per maand betaal, is dat 40 euro per maand of 480 euro per jaar. Maar voor Proximus is dat niet voldoende. Ze zouden graag het dubbele (80 euro per maand of 960 euro per jaar) uit mijn zakken kloppen! Meerdere keer per jaar per GSM nummer proberen ze om mij te overhalen.

Dat is toch niet veel artisjok? 10 euro per maand om onbeperkt te sms'en?
Ge moet in communicatie staan he. Maar ik belde ook, dus die 10 euro was altijd direct op, dus moest ik altijd herladen. Nu niet meer.
En ik bel vele voordeliger als daarvoor. Allez dat denk ik toch, want ook al bel ik redelijk veel, ik heb nog nooit een zware factuur gehad.

Onze telenet is duurder zenne.
Oud 28 juni 2011, 19:33   #32
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is toch niet veel artisjok? 10 euro per maand om onbeperkt te sms'en?
Ge moet in communicatie staan he. Maar ik belde ook, dus die 10 euro was altijd direct op, dus moest ik altijd herladen. Nu niet meer.
En ik bel vele voordeliger als daarvoor. Allez dat denk ik toch, want ook al bel ik redelijk veel, ik heb nog nooit een zware factuur gehad.

Onze telenet is duurder zenne.
Onbeperkt SMS'en na 16 uur. Onbeperkt SMS-en kost 15 euro per maand.

Alle providers zijn zo slim om hun formules zo te bedenken dat je ofwel goedkoop SMS't, maar dan is het bellen zeer duur.
Ofwel bel je wat minder duur, maar moet je iedere SMS betalen.

Jij vindt dat goedkoop, 480 euro per jaar. Ik niet.
Oud 30 juni 2011, 22:16   #33
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wat een schrikbarend armoede-probleem: moeten kiezen tussen GSM-operatoren.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2011, 09:36   #34
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Onbeperkt SMS'en na 16 uur. Onbeperkt SMS-en kost 15 euro per maand.

Alle providers zijn zo slim om hun formules zo te bedenken dat je ofwel goedkoop SMS't, maar dan is het bellen zeer duur.
Ofwel bel je wat minder duur, maar moet je iedere SMS betalen.

Jij vindt dat goedkoop, 480 euro per jaar. Ik niet.
Ik sms onbeperkt 24/7 he. Dat het nu 's morgens of 's avonds is. Er is geen uur aan gebonden.
Ik zou eens moeten nagaan hoeveel ik nu per minuut bel. Maar werkelijk, ik heb soms nog mijn belminuten over. Die neem je dan mee naar de volgende maand. En ja, soms moet ik echt veel bellen en zijn die belminuten zo op. En nog schrik ik me niet van mijn factuur.

Ik herinner me nog de tijden voor die pakketten. dan had ik soms een factuur van boven de 100 euro. Nu moet ik al schandalig veel bellen om aan €50 te komen.

Ik vind het goedkoop ja. Per jaar is dat heel goedkoop, als je weet dat ik ooit boven de €1200 per jaar zat.
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2011, 10:19   #35
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Ik ook, het rare is, ik zyn helemaal geen klant bij Telenet. Ik zyn helemaal nergens gene klant eigenlijk. Maar nu ik zien dat iedereen het gehad heeft, verklaart dat al mijn verwarring.
Ik heb dat niet gekregen en ik ben wel klant van Telenet
Oud 5 juli 2011, 10:23   #36
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En hoe weet ge welke soorten er zijn of welke nieuwe dingen er uitkomen als ze er geen reclame voor maken???
Voor 't zelfde geld zit ge als wielertoerist uw benen te waxen met warme was terwijl dat ge gewoon een tubeke veet had kunnen kopen ...
Ik vind reclame gewoon een plaag!
Maar u hebt wel een punt als u zegt dat nieuwe producten anders niet gekend worden bij de mensen.
Daarom vind ik dat een nieuw product tijdelijk ( bv 3 maanden) mag gepromoot worden, zelfs met folder in de brievenbus (liefst met een bonnetje erbij ) maar daarna moet dat afgelopen zijn. Na 50 jaar wèèt ik wel onderhand dat Dash witter wast dan wit en dat er geen betere is dan Miele. Doodvervelend al die reclame!
Oud 5 juli 2011, 10:26   #37
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
In ben klant bij Telenet.
De digitale TV doet z'n werk zeer goed.
Mijn fibernet met ongelimiteerd downloaden bleek achteraf een kat in een zak.
Onze GSM abo's zijn véél te duur.
De facturatie : elke maand moeten we wel bellen omdat er wéér eens fouten zijn gemaakt.
Conclusie : ik zal Dig TV houden maar voor de andere producten ga ik volgend jaar terug bij anderen shoppen.
Tiens, ik heb internet en gewone kabelTV (ik ben nog niet digitaal) bij Telenet en tot hiertoe heb ik nog niet één foutieve factuur gehad ... hout vasthouden
Oud 5 juli 2011, 10:35   #38
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik sms onbeperkt 24/7 he. Dat het nu 's morgens of 's avonds is. Er is geen uur aan gebonden.
Ik zou eens moeten nagaan hoeveel ik nu per minuut bel. Maar werkelijk, ik heb soms nog mijn belminuten over. Die neem je dan mee naar de volgende maand. En ja, soms moet ik echt veel bellen en zijn die belminuten zo op. En nog schrik ik me niet van mijn factuur.

Ik herinner me nog de tijden voor die pakketten. dan had ik soms een factuur van boven de 100 euro. Nu moet ik al schandalig veel bellen om aan €50 te komen.

Ik vind het goedkoop ja. Per jaar is dat heel goedkoop, als je weet dat ik ooit boven de €1200 per jaar zat.
Ik herinner me nog de tijden voor de GSM . En al vind ik een mobiele telefoon echt wel nuttig, ik begrijp niet waarom de jonge mensen niet meer kunnen leven zonder 24/7 te sms-en en te telefoneren. Het lijkt mij een ernstige verslaving!
Oud 5 juli 2011, 10:42   #39
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik herinner me nog de tijden voor de GSM . En al vind ik een mobiele telefoon echt wel nuttig, ik begrijp niet waarom de jonge mensen niet meer kunnen leven zonder 24/7 te sms-en en te telefoneren. Het lijkt mij een ernstige verslaving!
Het is ook een verslaving
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2011, 13:01   #40
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Omdat dit hun communicatiemiddel bij uitstek is.
De providers hebben dan ook jarenlang hun best gedaan om dit de jongeren door het strot te duwen.
Herinner jij je nog de gratis SMS-en en later 1 cent per SMS om het SMS-en te lanceren. Samen met de op (jonge) jongeren gerichte reclame. Alhoewel ze tot hun 18 officieel geen klant kunnen zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be