Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2011, 07:39   #21
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Waar blijven de radicale patriotten, de heroïsche verdedigers van het compromis �* la belge, de onvoorwaardelijke solidairen, ... ?

Komt dit bericht té hard aan, misschien?
Niet onrealistisch worden. Als het verhaal al waar zou zijn, wat natuurlijk niet zo is, want het is een clcihé over de Franstaligen, dan is het in ieder geval de schuld van de N-VA en van niemand anders.

Ondertussen heeft het Rekenhof een rapport gepubliceerd waaruit blijkt dat de RIZIV maar één kerntaak heeft: zoveel mogelijk geld naar de ziekenkassen doorsluizen, zonder enige vorm van controle op wat de ziekenkassen daar mee doen. Niet te begrijpen dat er toch nog altijd Vlamingen zijn die de solidariteit in vraag durven stellen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2011, 07:47   #22
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar blijven de radicale patriotten, de heroïsche verdedigers van het compromis �* la belge, de onvoorwaardelijke solidairen, ... ?

Het zijn niet de woorden van Bart, dus durven ze die niet in twijfel trekken. Alleen gelijk wat, wat Bart zegt MOET en ZAL in twiojfel worden getrokken, of uit de context worden geciteerd, ALLES om een aanval te kunnen inzetten. Hier is dat onlmogelijk, dus blijven ze liever blind voor de waarheid, anders worden ze er te hard met de neus op gedrukt.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2011, 08:09   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nee, ze hebben gewoon geen verdediging tegen deze cijfers, noch tegen de bedragen van de lonen die er aan gekoppeld zijn.

Door het uitblijven van een regeerakkoord en de stilte van EDR, is het komkommertijd geworden bij de media, een beetje te vroeg voor de geplande vakanties. Dus is de media opzoek naar ander voorpagina nieuws.
Hierdoor zullen er nog van dergelijke zaken aan het licht komen voor de massa en zullen veel van de radicale patriotten krijgen nu de schok van hun leven, want hun beeld van hun ideale België met zijn PS-strijders voor volk valt plots in het water en zijzelf in een diep gat.
Je moet eigenlijk medelijden hebben met de radicale patriotten, want zij krijgen nu te horen van hun eigen media dat hun dromen bedrog zijn en dat hun land in werkelijkheid nog slechter af is de de USSR en hun leiders nog corrupter dan de Congolese politici.
Zij komen nu tot de vaststelling dat de aanklachten van de bevolking tegen hun politici slechts het topje van de ijsberg zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2011, 08:33   #24
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit gebeurt overal

ook de CVP deed dit vroeger

Vlaanderen heeft meer ambtenaren

allé, kom, djimi, die antwoorden kende je toch al
Oud 29 juni 2011, 08:35   #25
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
, maar ook door een regering ZONDER de PS op poten te zetten.
Rekenkundig onmogelijk. Althans op federaal niveau. Voor een Vlaamse regering hebben de PS natuurlijk niet nodig
Oud 29 juni 2011, 08:38   #26
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Rekenkundig onmogelijk. Althans op federaal niveau. Voor een Vlaamse regering hebben de PS natuurlijk niet nodig
waarom rekenkundig onmogelijk? CDH-MR-Ecolo hebben samen toch meer dan de helft van de Franstalige stemmen?
Oud 29 juni 2011, 08:44   #27
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Je mag een regering vormen met een minderheid aan Franse kant.
Het probleem is dat je een 2/3 meerderheid nodig hebt voor een staatshervorming en dat is onmogelijk zonder de PS.
Oud 29 juni 2011, 08:46   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom rekenkundig onmogelijk? CDH-MR-Ecolo hebben samen toch meer dan de helft van de Franstalige stemmen?
CDH is een verdoken afdeling van de PS en zal niets doen zonder de PS.
Oud 10 juli 2011, 20:56   #29
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Nog maar even 'uppen', in de hoop dat méér mensen te weten komen tegen WIE de heer De Wever 'NEEN' heeft durven zeggen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 17:14   #30
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Ik blijf het vreemd vinden dat hier maar geen reactie op komt.

Oud 14 juli 2011, 17:31   #31
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Dit gebeurt overal

ook de CVP deed dit vroeger

Vlaanderen heeft meer ambtenaren

allé, kom, djimi, die antwoorden kende je toch al
Vlaanderen méér ambtenaren? Waar haal je dat nu weer uit? Eén van de grootste slokoppen van de transfers is het overgrote extra percentage ambtenaren in Wallonie. Die een jaar voordat ze op pensioen gaan nog eens standaard een promotie krijgen zodat hun pensioen ook nog eens omhoog gaat.
Zeg nu niet dat je dit niet wist.

Volgens de PS zijn de vetpotten van de staat onuitputtelijk zolang de vlaamse werkslaven ze maar vullen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 17:33   #32
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog maar even 'uppen', in de hoop dat méér mensen te weten komen tegen WIE de heer De Wever 'NEEN' heeft durven zeggen.
Dat PS = maffia wist ik ook al lang. De "beveiligers" lopen zelfs gewapend rond in het parlement. Dat weet ik toevallig van een volksvertegenwoordiger.
Wie zou Cools hebben geliquideerd? ach ja, ze hebben een paar italiaanse daders en een waals alcoholieke politicus (tiens, drinken die allemaal of zo?) die ze tot zelfmoord hebben gedreven, ook omringd door italiaanse assistenten.... komaan...
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2011, 22:55   #33
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik blijf het vreemd vinden dat hier maar geen reactie op komt.
Ik niet.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2011, 22:59   #34
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Dat PS = maffia wist ik ook al lang. De "beveiligers" lopen zelfs gewapend rond in het parlement. Dat weet ik toevallig van een volksvertegenwoordiger.
Wie zou Cools hebben geliquideerd? ach ja, ze hebben een paar italiaanse daders en een waals alcoholieke politicus (tiens, drinken die allemaal of zo?) die ze tot zelfmoord hebben gedreven, ook omringd door italiaanse assistenten.... komaan...
We kunnen er altijd een googlegrapje met uitvoeren hé :d als iedereen nu een afbeelding genaamd mafia met het logo van de ps upload,....
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2011, 23:05   #35
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

De belgische zijde van dit forum leest precies altijd over deze topic.

Of straks post er hier iemand, dat er in Vlaanderen ook benoemingen zijn enzo. (Bij de sossen...)
Oud 16 juli 2011, 06:40   #36
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

. Les PS et les CDH prennent alors une étiquette de convenance MR ou Ecolo pour avoir leur promotion sur leurs quotas. Mais, dès que la majorité change, ils reprennent leur véritable couleur politique "

Wat ik al langer wist omdat ik er bijna dagelijks mee wordt geconfronteerd, en wat ik hier op het forum al een paar keer heb durven 'insinueren', wordt nu - eindelijk!! - bevestigd door een studiegroep van Franstalige landgenoten: PS = Maffia!

Voor diegenen die het Frans niet voldoende beheersen: op de bovenaan met een link aangegeven web-pagina waar jullie het artikel (én de lezersreacties!!!) kunnen vinden, staat ook een tabelletje dat de gegevens uit de tekst weergeeft. Het gaat over de machtsgreep van de PS (en in haar kielzog de CdH) binnen de administratie van de Franse Gemeenschap van België (sinds kort ook bekend als de Federatie Wallonië-Brussel).

Ik kan alleen maar hopen dat iedereen nu begrijpt waarom de heer Di Rupo zo hardnekkig probeerde - en wellicht zal blijven proberen - om de N-VA uit de regering te houden, waarom hij zich met hand en tand tegen elke vorm van 'responsabilisering' en 'transparantie' zal blijven verzetten, en vooral waarom de 'solidariteit' niet in vraag mag worden gesteld.[/quote]

Ja solidariteit is een vies woord voor de NVA. Probeer als partij ook eens solidair te zijn met de 67 % kiezers in Vlaanderen die het niet met u eens zijn. Ik heb geen zin om te stemmen voor een opgeklopte media figuur en een partij die volgens Amerikaans systeem mijn gezondheidszorg en pensioen wil privatiseren. Hopelijk heb je het geluk niet op straat te belanden na je 50ste, want dan blijf je in het systeem De Wever bekaaid achter, door zijn werkloosheids kortingen. Intussen zie ik nergens een verplichting voor zijn vriendjes, de grootindustriëlen mensen in dienst te houden na hun 50ste. De banken zijn het mooiste voorbeeld van wat privatisering doet. Zij steken over de hele wereld triljoenen in hun zakken door lucht te verkopen en gaan nu, na de crisis gewoon door met hun mega-bonussen zonder ergens rekenschap voor te moeten afleggen. Terwijl wij, de gewone burger moet garant staan voor de rotzooi die zij geschapen hebben.
Als ik dan toch garant moet staan wil ik dus ook dat er een staatsbank komt, waar er iemand is die ik verantwoordelijk kan stellen voor deze diefstal. Maar ik vermoed dat geen enkele bestaande partij dit zal uitvoeren. Hun bankenbaasjes zullen daar wel voor zorgen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 07:01   #37
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht

Ja solidariteit is een vies woord voor de NVA. Probeer als partij ook eens solidair te zijn met de 67 % kiezers in Vlaanderen die het niet met u eens zijn. Ik heb geen zin om te stemmen voor een opgeklopte media figuur en een partij die volgens Amerikaans systeem mijn gezondheidszorg en pensioen wil privatiseren. Hopelijk heb je het geluk niet op straat te belanden na je 50ste, want dan blijf je in het systeem De Wever bekaaid achter, door zijn werkloosheids kortingen. Intussen zie ik nergens een verplichting voor zijn vriendjes, de grootindustriëlen mensen in dienst te houden na hun 50ste. De banken zijn het mooiste voorbeeld van wat privatisering doet. Zij steken over de hele wereld triljoenen in hun zakken door lucht te verkopen en gaan nu, na de crisis gewoon door met hun mega-bonussen zonder ergens rekenschap voor te moeten afleggen. Terwijl wij, de gewone burger moet garant staan voor de rotzooi die zij geschapen hebben.
Als ik dan toch garant moet staan wil ik dus ook dat er een staatsbank komt, waar er iemand is die ik verantwoordelijk kan stellen voor deze diefstal. Maar ik vermoed dat geen enkele bestaande partij dit zal uitvoeren. Hun bankenbaasjes zullen daar wel voor zorgen.
Eén: ik ben de N-VA niet.

Twee: ik ben graag solidair, maar niet met de PS-maffia.

Drie: ik ben nog steeds graag solidair, maar niet met mega-bonussen opstrijkende verkopers van lucht en scheppers van rotzooi. Daar zitten trouwens verdacht véél 'sociaal-democraten' tussen, is dat u nog niet opgevallen?

Vier: kunt u dat idee van een staatsbank even verder uitwerken?

Dank u,

djimi

Laatst gewijzigd door djimi : 16 juli 2011 om 07:02.
Oud 16 juli 2011, 07:52   #38
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Inderdaad. De hoop van de meeste Vlamingen om eindelijk iets daaraan te veranderen ligt nu bij Bart Dewever.
BDW kan misschien bij de, meer dan waarschijnlijk, verpletterende overwinning bij de volgende verkiezingen pleiten voor een cordon sanitaire rond de PS en CDH.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 08:51   #39
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan alleen maar hopen dat iedereen nu begrijpt waarom de heer Di Rupo zo hardnekkig probeerde - en wellicht zal blijven proberen - om de N-VA uit de regering te houden, waarom hij zich met hand en tand tegen elke vorm van 'responsabilisering' en 'transparantie' zal blijven verzetten, en vooral waarom de 'solidariteit' niet in vraag mag worden gesteld.
hopelijk uw leerlingen.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be