![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie het voorstel ook wel zitten: een tuinman, een klusjesman, een schilder een kuisman, een chauffeur. Want waarom beperken tot drie of vier? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() wat heeft hetero of holebi te maken met polygamie? Of bent U van mening dat de vrouwen in een harem het ook "met elkaar" doen?
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 29 juni 2011 om 07:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben voorstander om de (gevaarlijke) islamonzin uit de hoofden van de mensen te praten in plaats van die hier in te voeren, voor onze samenlevings eigen best wil.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 29 juni 2011 om 07:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Manage a trois
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Een tipische familiefoto
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heb het met eigen ogen gezien met een collega die er in getuind is met een moslim te "trouwen" of beter gekocht is. Want de vrouw is duidelijk minder en een broedmachine voor uitbreiding vd Islam. Heb er genoeg over gelezen sindsdien, dus....
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mannen zaniken ook voortdurend over hun irriterende echtgenote (om van haar moeder nog maar te zwijgen). Maar dat is voor hen geen beletsel om polygamie te overwegen.
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Voor de etymologen onder ons:
polygamie: meerdere partners polyandrie: meerdere mannelijke partners polygygnie: meerdere vrouwelijke partners Geen probleem mee uiteraard. Ik heb zelf 2 liefjes op het moment. Uiteraard met volledige wederzijdse toestemmingen. Ik zou dit graag in een huwelijk willen gieten eens ik zou settlen maar helaas... dit kan niet volgens de huidige wetgeving. Zelfs een driewegs samenlevingscontract is de jure ongeldig wegens de verplichting van "trouw". Mijn beste vriendin daarentegen heeft tientallen liefjes die variëren van enkel seks tot volwaardige relatie. Al die meisjes en jongens weten dat ze geen exclusiviteit van haar kunnen verwachten en zijn daar tevreden mee.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 29 juni 2011 om 12:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() In de ideale situatie gelijk voorgesteld in de OP (i.e. volledig vrijwillig):
ja, voorstander. In de realiteit vrees ik dat dikwijls 1 van de partners dominanter is, en zo deze keuze oplegt, vanuit de gedachte "en anders ben ik weg en dan zijde mij kwijt". Als gij een super heet lief hebt, waarvan da ge eigenlijk weet dat die beter kan krijgen dan u, en da ge dus schrik hebt da ge nooit meer aan zo'n goei lief gaat graken, en die zegt dan, ik vind da ik nog een ander lief nodig heb; dan zal in veel gevallen die minder dominante partner daar niet tegen durven in te gaan, omdat nu eenmaal in veel relaties de partners niet gelijkwaardig zijn (en er een afhankelijkheid is, hetzij emotioneel hetzij materieel), en uit schrik om gedumpt te worden dan maar accoord gaan met die partner en hem/haar nog een lief er laten bijnemen. Dus of dit in de realiteit werkt, betwijfel ik!
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Fj9lnir : 29 juni 2011 om 12:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() Ben ik nu de enige die hier zijn bedenkingen bij heeft? Ben ik nu de enige die in dit topic een poging tot dawah, oftewel islamitische missie bedrijven, ziet?
Een poging om de geesten langzaam rijp te maken voor de sharia door een "onschuldig" iets als veelwijverij te berde te brengen, wel wetende dat zogenaamde progressievelingen zulks vast niet zullen afkeuren, en wel wetende dat een deel van de mannen, het deel dat met hun pietje denkt, het zelfs juichend zullen ontvangen. Stel dat de wetgever zoiets zou goedkeuren, dan is daarmee de deur voor de sharia weer een stukje verder open gezet, en dat is uiteindelijk precies de bedoeling van topics zoals deze; stukje bij beetje elementen uit de sharia in onze wetgeving proberen te implementeren.
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat kan. je kan natuurlijk ook je eigen gedrag niet afhankelijk maken van de islam. maar dat is voor sommigen op dit forum compleet onmogelijk, blijkt nogmaals.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk echter wel dat de meeste commentaren cynisch bedoeld waren. Behalve een paar kwibussen die menen dat "vrije liefde bedrijven" hetzelfde is als polygame huwelijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() Het is niet omdat iets bepaald mee gepropageerd wordt door den Islam, dat ge daarrond geen gedachteoefeningen meer kunt doen, of filosoferen over hoe dat in zijn werk zou kunnen gaan en welke effecten, gevolgen daar misschien al dan niet uit voortvloeien.
Dat de Islam bepaalde punten voorstelt, ook al zijn die niet per se wenselijk, mag ons der niet van weerhouden om over die punten te blijven nadenken & filosoferen.
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De clue zit hem erin dat ik er altijd zal zijn voor mijn liefjes. Als eentje mij stuurt dat ze mij NU nodig heeft voor X of Y dan laat ik onmiddellijk alles vallen. Het is vanzelfsprekend dat dit de essentie is van trouw, en niet monogamie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat kan. Je kan natuurlijk ook eens proberen verder te denken dan je neus lang is. Maar dat is voor sommigen op dit forum compleet onmogelijk, blijkt nogmaals.
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is een detail dat deze thread geopend is door iemand met als naam "Moslim!" maar uw slippery slope argument gaat niet op.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 29 juni 2011 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |