![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou tof zijn als hier prohibitie werd afgekondigd, dan vallen er best wat lucratieve zaakjes voor het rapen - denk ik!
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
verbod op religie nu !
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu nog een goed plekje vinden voor een speakeasy. Ik denk dat een hondenkennel een prima plekje is.
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Naar het schijnt beginnen veel jongeren met roken op café; en is dat één van de redenen om roken op café te verbieden. Die argumentatie geldt uiteraard ook voor alcohol. De topicstarter heeft in deze dus wel een punt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een andere oplossing is natuurlijk om het café te verbieden voor de "jongeren" zoals artisjok het zo mooi illustreert. Zo zullen ze niét beginnen roken en niét beginnen drinken. De jongeren kunnen dan nog altijd jointen gaan roken in het koffiehuis, want daar is Arti wèl voorstander van. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 3 juli 2011 om 09:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben nog van een generatie dat je "geen man was als je niet rookte". Ik heb nooit gerookt, en ga het ook nooit doen. Dus sociale druk is volgens mij eerder een gevolg van willoosheid en gebrek aan eigen identiteit. Citaat:
De hoofdreden waarom er een verbod is gekomen, is dat het maatschappelijk en politiek te verantwoorden was door de jarenlange anti-rook campagnes, en omdat het duidelijk schadelijk is voor de roker, maar ook voor de niet rokers die passief meeroken. Citaat:
Eneuh, daar gaat onze topicstarter de mist in voor mij. Hij wil alcohol in de horeca verbieden omdat zijn almachtige baas dat zo wil.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 3 juli 2011 om 09:01. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar er mag wel iets gedaan worden aan het beeld van alcohol dat onder de mensen leeft. Alcohol is ongezonder, schadelijker en meer verslavend dan velen denken. Zeker voor jongeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 3 juli 2011 om 09:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik gaf één van zijn argumenten weer. Citaat:
Dit betekent niet dat je die groepsdruk mag onderschatten. Idem voor reclame. Niet iedereen is zo willoos om zich te laten beïnvloeden door reclame, toch geven bedrijven enorme budgetten uit aan publiciteit omdat aangetoond is dat het werkt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar , er zijn al wetten op cafébezoek voor jongeren, wetten om alcoholverkoop aan jongeren aan banden te leggen . Een volledig verbod op alcohol in café's is dus een beetje absurd, een naleving van de leeftijdsgrens zou dan weer wel kunnen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor alle duidelijkheid. Ik ben geen voorstander van zo'n verbod. Een verbod zou immers meer nadelige gevolgen hebben.Er is niet alleen bij jongeren een probleem. De meeste volwassenen beseffen evenmin de gevaren van alcohol. Het zijn in de eerste plaats de ouders die hun kinderen alcohol leren drinken. Alcohol is alomtegenwoordig en te vanzelfsprekend. Probeer maar eens om op een feestje of receptie geen alcohol te drinken en merk de reacties van anderen op. Ik hoor bij volwassenen ook vertellingen over hoe dronken ze waren, dat ze niet meer weten hoe ze thuis geraakt zijn. Niemand doet daar verontwaardigd over. Laatst gewijzigd door artisjok : 3 juli 2011 om 09:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | ||
Banneling
|
![]() Neen. Dat werd op radio 1 gezegd op 30/06.
Ik zal toch eens zoeken of ik van die argumentatie on-line iets terugvind. Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er is maar 1 ding dat "moet" gerespecteerd worden volgens mij. Een ander geen schade berokkenen. Citaat:
D*sh wast witter dan wit... jaja, terwijl het goedkopere Pe***l dezelfde job doet. Het is aan mensen om te beslissen, en als ze die beslissing willen nemen zonder juiste, complete informatie (meten is weten), dan verdienen ze niet beter.
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik schreef namelijk: "Ik denk dat Artisjok hier ook wel mee akkoord zal gaan." Of moet ik ervan uit gaan dat bij het formuleren van UW mening er geen denken aan vooraf gaat? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 3 juli 2011 om 09:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat we in deze streken nochtans in één van de meest alcohol"intolerante" tijden leven sinds het begin van onze jaartelling en lang ervoor.
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben nog altijd capabel om mijn mening zelf weet te geven. Wat is eigenlijk de bedoeling dat je meent mijn mening te moeten weergeven? Gelieve je persoonlijke aanvallen achterwege te laten. Ik heb er 1 gemeld, de tweede kan ik niet melden, dan verdenkt men me van "klopjacht" e.d. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |