Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 juli 2011, 12:07   #21
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Zie vooreerst een antwoord hierover dat ik heb neergeschreven

2* Ik zeg het met woorden en jij met fotokes

En leer het verschil eerst tussen een gehandicapte en een invalide
De ene golft slecht, de andere rijdt alleen nog maar met het golfwagentje?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 5 juli 2011, 14:05   #22
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

er staat geen zeik besparingen in op de gezondheidszorg.
brother paul is offline  
Oud 5 juli 2011, 14:16   #23
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
er staat geen zeik besparingen in op de gezondheidszorg.
Een stijging van 2% per jaar noemt men tegenwoordig al een besparing. Het moet inderdaad niet veel zotter gaan worden. Dit nadat het jaar na jaar 4,5% omhoog is gegaan in periodes waar er zelfs recessie is geweest. en dan komt Di Rupo fier als een gieter en met uitgestreken gezicht vertellen dat we gaan besparen in de gezondheidszorg. Slapstick van de bovenste plank.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 5 juli 2011 om 14:16.
fox is offline  
Oud 5 juli 2011, 14:19   #24
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Een stijging van 2% per jaar noemt men tegenwoordig al een besparing. Het moet inderdaad niet veel zotter gaan worden. Dit nadat het jaar na jaar 4,5% omhoog is gegaan in periodes waar er zelfs recessie is geweest. en dan komt Di Rupo fier als een gieter en met uitgestreken gezicht vertellen dat we gaan besparen in de gezondheidszorg. Slapstick van de bovenste plank.
excuseer, de begroting steeg gewoon met 2%. En die overschotten werden overgeheveld bvb naar de pensioenen.

Wat schrijft dirupo; ik ga 2% maar stijgen, en ik ga de tekorten voor de pensioenen aanzuiveren uit de federale kas.

staat letterlijk zo erin.
brother paul is offline  
Oud 6 juli 2011, 07:33   #25
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
So what, de laatste jaren was de inflatie heel wat lager waardoor er nu zelfs ruimte zou zijn voor een inkrimping in plaats van groei.
We zitten wel middenin een babyboom én met een ouder wordende bevolking. Net de twee groepen die het meeste zorg nodig hebben. Nu ik ken de sector niet goed maar zelfs met de 4 % groeinorm is het ziek worden voor ons een pak duurder geworden. Dat heb ik zelf al gemerkt. Lang niet alles wordt terug betaald. De twee sporen gezondheidszorg is al lang een feit ondanks dat er officieel geen sprake van is. Ze doen maar. Als ze (vb studiediensten CM) denken dat ze dmv efficiëntie toch afdoende kunnen werken me een groeinorm van 2% ga ik dat niet tegenspreken.
Maar ik ga ervan uit dat we dat wel weer zelf gaan voelen.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 6 juli 2011, 07:56   #26
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
We zitten wel middenin een babyboom én met een ouder wordende bevolking. Net de twee groepen die het meeste zorg nodig hebben. Nu ik ken de sector niet goed maar zelfs met de 4 % groeinorm is het ziek worden voor ons een pak duurder geworden. Dat heb ik zelf al gemerkt. Lang niet alles wordt terug betaald. De twee sporen gezondheidszorg is al lang een feit ondanks dat er officieel geen sprake van is. Ze doen maar. Als ze (vb studiediensten CM) denken dat ze dmv efficiëntie toch afdoende kunnen werken me een groeinorm van 2% ga ik dat niet tegenspreken.
mokske de journalisten zijn er ook achter

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=F83CBUEM

de tekst bevat dubbele bodems...
brother paul is offline  
Oud 6 juli 2011, 08:46   #27
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
True; besparing zou zijn geen +2%, maar -10%. Dan praten we tenminste.
Sfax is offline  
Oud 6 juli 2011, 08:55   #28
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
True; besparing zou zijn geen +2%, maar -10%. Dan praten we tenminste.
In Duitsland heeft men anno 2002 het remgeld van de arts op 50% gezet
ik geef u te raden hoeveel overschot de begroting vertoonde dag op dag...

Artsen pikken nu 30miljard > wordt dan 15miljard op papier
in feite daalde de medische consumptie van artsen met 30% verder, dus nog 10miljard

Maar ook de consumptie van geneesmiddelen daalde met 30%....

Dus het is voldoende om het remgeld omhoog te trekken naar 20% of je zult die besparing zien waar iedereen van droomt.

Laatst gewijzigd door brother paul : 6 juli 2011 om 08:56.
brother paul is offline  
Oud 6 juli 2011, 10:22   #29
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar jij lijkt te denken dat die 2% slechts 2% meer middelen betekent. De groeinorm van 2% is wel 2% bovenop de inflatie hé. Dan van een besparing durven spreken is belachelijk

Als je daarenboven nog eens leest dat Di Rupo ons nog eens gewoon wil bedriegen met zijn dubbele bodempjes. Tjah...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 6 juli 2011, 11:27   #30
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, maar jij lijkt te denken dat die 2% slechts 2% meer middelen betekent. De groeinorm van 2% is wel 2% bovenop de inflatie hé. Dan van een besparing durven spreken is belachelijk

Als je daarenboven nog eens leest dat Di Rupo ons nog eens gewoon wil bedriegen met zijn dubbele bodempjes. Tjah...
Dat die 2 % bovenop de inflatie is wist ik niet maar dat lijkt te kloppen. Tja. Zoals ik al zei zijn de bevolkingsgroepen die het meest medische zorg nodig hebben wel deze die het meest aangroeien momenteel.
Oud 6 juli 2011, 11:39   #31
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:

in feite daalde de medische consumptie van artsen met 30% verder, dus nog 10miljard

Dus het is voldoende om het remgeld omhoog te trekken naar 20% of je zult die besparing zien waar iedereen van droomt.
Medische overconsumptie moet tegen gegaan worden, volledig mee eens. Maar op de Duitse manier kan straks enkel een rijke nog medische zorgen betalen. Op dieet gaan op een doordachte manier is niet slecht maar ga je te ver krijg je spierafbraak en kans op slecht functioneren van je organen. Mijn inziens is Duitsland de verkeerde weg ingeslagen en gaan de gevolgen daarvan pas binnen enkele jaren, zelfs decennia zichtbaar worden. De rechtse politiek door Europa opgelegd is een kortzichtige politiek. Door serieus in gesprek te gaan met de bevolking kan je ook de medische consumptie doen dalen in plaats van blindelings te gaan snijden.
Oud 6 juli 2011, 11:39   #32
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat die 2 % bovenop de inflatie is wist ik niet maar dat lijkt te kloppen. Tja. Zoals ik al zei zijn de bevolkingsgroepen die het meest medische zorg nodig hebben wel deze die het meest aangroeien momenteel.

Dat kan goed zijn, maar ik hoop dat je toch inziet dat een groei van 2% boven op de inflatie geen besparing betekent? Integendeel, het betekent zelf dat het elk jaar opnieuw een grotere hap uit het totale budget gaat nemen.

Het is trouwens zo dat het budget niet volledig opgesoupeerd wordt wat dus volgens mij betekent dat er heel wat ruimte is voor te besparen. Want wat doet een dienst die zijn budget niet opgebruikt? Juist, die laat het breed hangen. Daar heb ik geen cijfers van maar u weet toch ook dat zoiets een algemeen menselijk gegeven is.
fox is offline  
Oud 6 juli 2011, 11:39   #33
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei zijn de bevolkingsgroepen die het meest medische zorg nodig hebben wel deze die het meest aangroeien momenteel.
Marokkanen?

(j/k)
Fj9lnir is offline  
Oud 6 juli 2011, 11:41   #34
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Medische overconsumptie moet tegen gegaan worden, volledig mee eens. Maar op de Duitse manier kan straks enkel een rijke nog medische zorgen betalen. Op dieet gaan op een doordachte manier is niet slecht maar ga je te ver krijg je spierafbraak en kans op slecht functioneren van je organen. Mijn inziens is Duitsland de verkeerde weg ingeslagen en gaan de gevolgen daarvan pas binnen enkele jaren, zelfs decennia zichtbaar worden. De rechtse politiek door Europa opgelegd is een kortzichtige politiek. Door serieus in gesprek te gaan met de bevolking kan je ook de medische consumptie doen dalen in plaats van blindelings te gaan snijden.
Correct, het moet op een doordachte manier gebeuren, maar als je geconfronteerd wordt met een dienst die zijn budget niet opkrijgt moet je geen groeinorm van 2% vooropstellen als er 17 miljard bespaard moet worden. Je moet trachten te krimpen zonder de dienstverlening in het gedrang te brengen.
fox is offline  
Oud 6 juli 2011, 11:49   #35
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

een bron voor die 30 miljard, beste paul.
tip: het jaarverslag van het riziv zelf geeft voor 2010 6.658.263.000 euro, uitgegeven aan geneesheren

Citaat:

aan de hand van uit de duim gezogen cijfers kan men alles aantonen
Oud 6 juli 2011, 11:57   #36
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
een bron voor die 30 miljard, beste paul.
tip: het jaarverslag van het riziv zelf geeft voor 2010 6.658.263.000 euro, uitgegeven aan geneesheren

aan de hand van uit de duim gezogen cijfers kan men alles aantonen
Volgens mij heeft hij het over de totale uitgaven van het riziv wat denk ik een goeie 25 miljard bedraagt. Zijn berekening slaat dus inderdaad nergens op.

Toch zijn er grote besparing nodig op onnodige doktersbezoeken alsook op het voorschrijfgedrag van de artsen. En laat ons vooral de ziekenhuizen niet vergeten!

Laatst gewijzigd door fox : 6 juli 2011 om 11:58.
fox is offline  
Oud 6 juli 2011, 11:57   #37
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Correct, het moet op een doordachte manier gebeuren, maar als je geconfronteerd wordt met een dienst die zijn budget niet opkrijgt moet je geen groeinorm van 2% vooropstellen als er 17 miljard bespaard moet worden. Je moet trachten te krimpen zonder de dienstverlening in het gedrang te brengen.
Ik begrijp dat er geld over is als je ziet hoe weinig er wordt terug betaald bij bvb de tandarts waardoor nogal wat mensen met slechte tanden rondlopen en daarna met maag en darmproblemen en uiteindelijk jaren vroeger sterven dan rijken. Misschien dat met die overschotten beter zulke problemen kunnen aangepakt worden of de wachtlijsten voor gehandicapten of de tekorten aan scholen en rusthuizen en personeel.
Laat de banken en de rijken maar opdraaien voor de besparingen. Het is niet de sociale zekerheid de de gaten geslagen heeft maar de bedrijfs/banken zekerheid (corporate welfare).
Oud 6 juli 2011, 12:07   #38
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

In tijden van crisis de groei van een reeds overconsumerende instelling nog überhaupt toelaten, is hemelstergend.
En dat terwijl in feite niet enkel de uitgavengroei volledig zou moeten wegvallen, maar de uitgaven zelf drastisch omlaag moeten (w.m.b. volledig afschaffen).
Oud 6 juli 2011, 12:07   #39
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij heeft hij het over de totale uitgaven van het riziv wat denk ik een goeie 25 miljard bedraagt. Zijn berekening slaat dus inderdaad nergens op.

Toch zijn er grote besparing nodig op onnodige doktersbezoeken alsook op het voorschrijfgedrag van de artsen. En laat ons vooral de ziekenhuizen niet vergeten!
bestaan er cijfers die bij benadering laten uitschijnen hoeveel van de doktersbezoeken effectief onnodig zijn? Want zo'n uitspraak is echt nietszeggend zonder ruggesteun door cijfers
Hoe kan een bemoeienis in het voorschrijfgedrag van de arts grote kosten besparen? Rekening houdend met een referentieterugbetalingssysteem die voor alle specialiteiten met hetzelfde actieve bestanddeel eenzelfde bedrag uitkeert, en het verschil voor de rekening van de patient is?
En ziekenhuizen, die nu al jaren klagen dat ze ondergefinancieerd worden, wat kan daar nog gehaald worden?
Oud 6 juli 2011, 12:11   #40
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
bestaan er cijfers die bij benadering laten uitschijnen hoeveel van de doktersbezoeken effectief onnodig zijn? Want zo'n uitspraak is echt nietszeggend zonder ruggesteun door cijfers
Hoe kan een bemoeienis in het voorschrijfgedrag van de arts grote kosten besparen? Rekening houdend met een referentieterugbetalingssysteem die voor alle specialiteiten met hetzelfde actieve bestanddeel eenzelfde bedrag uitkeert, en het verschil voor de rekening van de patient is?
En ziekenhuizen, die nu al jaren klagen dat ze ondergefinancieerd worden, wat kan daar nog gehaald worden?

Mensen moeten maar sterven wanneer god wilt dat ze sterven. (sic)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be