![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat systeem leidde niet tot economische successen, de grote meerderheid bleef arm EN religieus en conservatief. Een transformatie vn de maatschappij, zoals in de voormalige sovjet-Unie, vond nooit plaats. Islamisme vandaag de dag in landen als Azerbaidjan of Kasakhstan is onmogelijk, er is geen draagvlak voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooralsnog levert de EU mij en mijn landgenoten alleen maar geld op, maar daar hoor je nooit iets over. Steeds hoor en lees je over de kosten van de EU , nooit over de opbrengsten.
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eigen voordeel eerst. Is ook wel nodig want anders bestond België niet meer ........
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik zie geen relatie tussen het aansluiten bij de EU en het drastisch verhogen van de prijzen. Dit was toch ook niet het geval in Roemenie en Bulgarije. Laatst gewijzigd door speurneus : 1 augustus 2011 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar zonder de EU had Belgie nooit de bankencrisis overleefd en zou de bevolking er financieel zwaar op achteruit gegaan zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Logisch, België staat vooraan bij de bron en hebben een paar dikke kluiven in de EU soep.
Zonder EU is België van de weg weg.
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Toch wel! In Turkije is er van overheidswege een islamitische monocultuur: enkel de soennitische islam wordt er als volwaardig erkend en gesubsidieerd door het ministerie van religieuze zaken. De alevieten, een shia-stroming, wordt er niet erkend en krijgt ook geen enkele subsidie, integendeel. Net als de autochtone christenen worden, alevieten in Turkije gediscrimineerd. Artikel 301 van de Turkse grondwet (op de belediging van de Turkse staat), wordt gebruikt om erop toe te zien dat Turkije monocultureel blijft: Turks en soennitisch moslim: alles en ieder die erbuiten valt kan op basis van deze wet worden vervolgd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Ik ga af (wat betreft Turkije) op de praktijk. Niet wat een of andere financiële linkmiechel loopt rond te bazuinen.
Het verschil in arbeidsloon is nog steeds torenhoog en halffabrikaten zijn in Turkije tig goedkoper dan elders in Europa. En dat is tot aan de dag van vandaag niet veel anders. Wat betreft Roemenie en Bulgarije - welnu die hebben nog hun eigen munt en betalen nog geen BTW (voor zover mij bekend is). In Polen schoten de prijzen als raketten omhoog bij aankomst in de Eurozone. Ga dat dan maar eens verklaren. De Polen zelf kunnen het niet.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 3 augustus 2011 om 17:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is wie er meent nadeel te ondervinden van een minder invloedrijk leger in de Turkse politiek. Het antwoord is niet moeilijk. De vraag is ook waarom die krachten zo invloedrijk zijn in de westerse pers en de werkelijke toedracht onvernoemd blijft. Goed. Ik had me voorgenomen het hier voor bekeken te houden. Doe ik nog eens een draad open op een onbewaakt moment en voelde ik me geroepen kort te reageren. Djuu. |
|
![]() |
![]() |