![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
mogen de brusselse vissers echt niet meer door vlaanderen varen om de noordzee te bereiken??? OH NEE! er zouden idd te weinig geschoolde brusselaars zijn in het begin, dus in het begin zou er zeker een quota moeten zijn voor vlamingen en walen die mogen komen werken misschien zou brussel dan ook best een tolrijden invoeren, zodat de veroorzakers van verkeersellende en vervuiling er zelf voor betalen als vlaanderen zijn luchthaven niet meer ter beschikking wil stellen van brussel, dan zal brussel wel parijs en schiphol moeten gebruiken he oh wacht eens, dat gebeurt reeds ![]() alternatief zal wallonie misschien wel een luchthaven willen uitbouwen, want zonder zaventem zou er zeker een vraag vanuit brussel voor zijn Brussel als een Europe D.C., het klinkt steeds aanlokkelijker tegen de achtergrond van vlaamsche elegieen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En zeg me eens waar ik dan een dreigement geuit heb,ik reageer gewoon op uw onzin. Case closed. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en waarom schrijf ik onzin? de rijkste landen ter wereld zijn stadstaten, ik zou wel eens willen weten waarom brussel dat niet zou kunnen ambieren? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar ik kan mijn afstamming niet verloochenen en moeten Vlamingen dan ook niet zoals u zelf zegt aan alternatieven voor zichzelf beginnen denken? En weerom zoals u zelf zegt waarom zou vlaanderen dat dan ook niet mogen ambieeren! Voila, nu schrijf ik dezelfde onzin als u. vriendelijke groeten |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En ik vat dit zeker niet persoonlijk op,laat ons zeggen dat ik het meer opvat als een duel van woorden ,waar u waarschijnlijk eens gelijk zal hebben en ik waarschijnlijk de volgende keer,maar ieder heeft zijn eigen opinie zonder mekaar echt te kwetsen. En ik kan begrijpen dat u zich zoals u zelf zegt mommenteel meer u eigen voelt in Brussel,en daarop heb ik gerepliceerd dat u geen vlaming bent(steek van mij) dus steek maar eens terug he. En zolang als de partijbelangen zowel in Vlaanderen ,Wallonie en Brussel een hoofdrol spelen zal het communotaire er niet op verbeteren. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
niemand komt op voor de brusselaars, en op die manier kunnen wallonie en vlaanderen zeggen wat ze willen zonder een wederwoord persoonlijk denk ik dat 1+1+1 = 4 of hoger kan zijn maar bij een splitsing denk ik echt wel dat de grote winnaar zou brussel heten |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
En beginnen te betalen voor de verkeershinder en vervuiling? Prima hoor. Dan heffen wij tol op de Brusselse ring ter compensatie... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
er is grote vraag naar brusselse kantoorruimte, dacht ik en tol op vlaamse wegen (-> brusselse ring): u doet maar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de meeste brusselaars gebruiken die toch niet |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() gm10 heeft gesproken :
Citaat:
Brussel aan de "tweetaligen" !!! Maar gm10 toch ! Je hebt ze toch nog alle vijf op een rij ? Als Vlaminghater, zie je vorige replieken, geef je Brussel zo maar aan ... Vlaanderen !!! Inderdaad, de overgrote meerderheid van de tweetalige 'b'russelaars zijn inderdaad : Vlamingen !!! Donc, Broekzele aux bilingues ! Bruxelles aux Flamands ! Merci !
![]() |
![]() |
#35 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
voorts heb ik al enkele posts verder uitgelegd dat dit een povere omschrijving was van wat ik bedoelde: brussel tweetalig, inwoners kiezen zelf welke ta(a)l(en) ze spreken en als de meerderheid van de brusselaars NEDERLANDSTALIGEN zijn, zoveel te beter (voor mij bestaan er geen vlaamse brusselaars, net zo min er waalse brusselaars zijn) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Parlementslid
|
![]() gm10 schreef :
Citaat:
Citaat:
Én dan is er nog : bij 2. Allez gm10 ! Ernstig blijven hé ! Je weet even goed als ik wie er in Brussel woont ... Kom dan niet af met : inwoners kiezen zélf welke ta(a)l(en) ze spreken ... Zo schiet je je "tweetaligheid" aan diggelen want in de werkelijkeid wordt er dan nog énkel Frans gesproken en door sommigen ook geschreven ... (dit allerlaatste begrepen ?).
![]() |
![]() |
#38 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ook niet voor een splitsing van Belgie, dat is een uiterst associaal voorstel dat bovendien geen enkel probleem oplost. De enige reden waarom Brussel op de boeken iets kost aan vlaanderen is omdat al die pendelaars in Brussel komen werken, maar wel in Vlaanderen gaan belastingen betalen. Dat creeert een louter boekhoudkundig verlies voor Brussel. Het is echter duidelijk waar de economische activiteit plaatsvind waarop die belastingen geheven worden. Bij een eventuele onafhankelijkheid is het evident dat dat sprookje gedaan is. Ik denk dat het vooral de flaminganten zullen zien die zwaar gaan verschieten van hoeveel Brussel opbracht aan Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
![]() Citaat:
Ik ben er zeker van dat daar genoeg Brusselaars voor te vinden zijn. Verder denk ik niet dat een dwergstaat in het hart van de EU veel problemen zal hebben om zijn welvaart te garanderen. Of ken je veel Europese dwergstaten waar de welvaart laag ligt?
![]() |