Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2004, 15:56   #21
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10

voila zie, daar is de vlaamse pretentie al
brussel vertegenwoordigt 20% van het BNP met 10% van het aantal inwoners
Meer dan 20% van de belgische lonen worden in brussel uitbetaald, en meer dan de helft van die lonen worden uitgegeven in vlaanderen en wallonie

hou die vennootschapsbelastingen en lonen eens in brussel, we zullen wel zien wie het recht heeft om pretentieus te zijn
Jongen ik zei net dat ik niet voor splitsing ben,maar als Brussel op zichzelf staat moet het ook zorgen voor zijn mensen,als er zoveel capaciteit is in Brussel beman dan al uw kantoren he met de Brusselaars,
daar wil u toch naartoe he.
DENKT U DAT U DAAR GENOEG BRUSSELAARS VOOR ZULT VINDEN?
Geen luchthaven meer,geen zeehaven,geen vlaamse investeerders,en omringt door Vlaanderen.
veel sucses.
oei? hoor ik daar enig dreigement?
mogen de brusselse vissers echt niet meer door vlaanderen varen om de noordzee te bereiken??? OH NEE!

er zouden idd te weinig geschoolde brusselaars zijn in het begin, dus in het begin zou er zeker een quota moeten zijn voor vlamingen en walen die mogen komen werken
misschien zou brussel dan ook best een tolrijden invoeren, zodat de veroorzakers van verkeersellende en vervuiling er zelf voor betalen

als vlaanderen zijn luchthaven niet meer ter beschikking wil stellen van brussel, dan zal brussel wel parijs en schiphol moeten gebruiken he
oh wacht eens, dat gebeurt reeds
alternatief zal wallonie misschien wel een luchthaven willen uitbouwen, want zonder zaventem zou er zeker een vraag vanuit brussel voor zijn

Brussel als een Europe D.C., het klinkt steeds aanlokkelijker tegen de achtergrond van vlaamsche elegieen
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 16:08   #22
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Jongen ik zei net dat ik niet voor splitsing ben,maar als Brussel op zichzelf staat moet het ook zorgen voor zijn mensen,als er zoveel capaciteit is in Brussel beman dan al uw kantoren he met de Brusselaars,
Geen luchthaven meer,geen zeehaven,geen vlaamse investeerders,en omringt door Vlaanderen.
veel sucses.
mogen de brusselse vissers echt niet meer door vlaanderen varen om de noordzee te bereiken??? OH NEE!

er zouden idd te weinig geschoolde brusselaars zijn in het begin, dus in het begin zou er zeker een quota moeten zijn voor vlamingen en walen die mogen komen werken
misschien zou brussel dan ook best een tolrijden invoeren, zodat de veroorzakers van verkeersellende en vervuiling er zelf voor betalen

als vlaanderen zijn luchthaven niet meer ter beschikking wil stellen van brussel, dan zal brussel wel parijs en schiphol moeten gebruiken he
alternatief zal wallonie misschien wel een luchthaven willen uitbouwen, want zonder zaventem zou er zeker een vraag vanuit brussel voor zijn

Brussel als een Europe D.C., het klinkt steeds aanlokkelijker tegen de achtergrond van vlaamsche elegieen
U bent inderdaad geen vlaming,ik vraag mij af waarom u nog Vlaams spreekt.
En zeg me eens waar ik dan een dreigement geuit heb,ik reageer gewoon op uw onzin.
Case closed.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 16:11   #23
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

En zeg me eens waar ik dan een dreigement geuit heb,ik reageer gewoon op uw onzin.
Case closed.
waarom ben ik geen vlaming? omdat ik anders durf denken dat wat het VB voorschrijft? ultiem heb ik liever een belgische staat, maar aangezien dit steeds meer onmogelijk lijkt op langere termijn, moet brussel aan alternatieven voor zichzelf beginnen denken

en waarom schrijf ik onzin? de rijkste landen ter wereld zijn stadstaten, ik zou wel eens willen weten waarom brussel dat niet zou kunnen ambieren?
Oud 9 juni 2004, 16:22   #24
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Case closed.
waarom ben ik geen vlaming? omdat ik anders durf denken dat wat het VB voorschrijft? ultiem heb ik liever een belgische staat, maar aangezien dit steeds meer onmogelijk lijkt op langere termijn, moet brussel aan alternatieven voor zichzelf beginnen denken

en waarom schrijf ik onzin? de rijkste landen ter wereld zijn stadstaten, ik zou wel eens willen weten waarom brussel dat niet zou kunnen ambieren?
Wie heeft het hier over het Vlaams blok,ik ben sos en voor de 3e maal tegen een splitsing.
Maar ik kan mijn afstamming niet verloochenen en moeten Vlamingen dan ook niet zoals u zelf zegt aan alternatieven voor zichzelf beginnen denken?
En weerom zoals u zelf zegt waarom zou vlaanderen dat dan ook niet mogen ambieeren!
Voila, nu schrijf ik dezelfde onzin als u.
vriendelijke groeten
Oud 9 juni 2004, 16:24   #25
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wie heeft het hier over het Vlaams blok,ik ben sos en voor de 3e maal tegen een splitsing.
Maar ik kan mijn afstamming niet verloochenen en moeten Vlamingen dan ook niet zoals u zelf zegt aan alternatieven voor zichzelf beginnen denken?
En weerom zoals u zelf zegt waarom zou vlaanderen dat dan ook niet mogen ambieeren!
vriendelijke groeten
waarom blijf jij veronderstellen dat ik je beschuldig van seperatisme en vb-affectie? je moet het niet persoonlijk opvatten
Oud 9 juni 2004, 16:40   #26
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

vriendelijke groeten
waarom blijf jij veronderstellen dat ik je beschuldig van seperatisme en vb-affectie? je moet het niet persoonlijk opvatten
Ik kan begrijpen dat waar je woont je thuis is en dat je opkomt voor je de eigenheid van Brussel,en ik heb absoluut niets tegen Brusselaars.
En ik vat dit zeker niet persoonlijk op,laat ons zeggen dat ik het meer opvat als een duel van woorden ,waar u waarschijnlijk eens gelijk zal hebben en ik waarschijnlijk de volgende keer,maar ieder heeft zijn eigen opinie zonder mekaar echt te kwetsen.
En ik kan begrijpen dat u zich zoals u zelf zegt mommenteel meer u eigen voelt in Brussel,en daarop heb ik gerepliceerd dat u geen vlaming bent(steek van mij) dus steek maar eens terug he.
En zolang als de partijbelangen zowel in Vlaanderen ,Wallonie en Brussel
een hoofdrol spelen zal het communotaire er niet op verbeteren.
Oud 9 juni 2004, 16:45   #27
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik kan begrijpen dat waar je woont je thuis is en dat je opkomt voor je de eigenheid van Brussel,en ik heb absoluut niets tegen Brusselaars.
En ik vat dit zeker niet persoonlijk op,laat ons zeggen dat ik het meer opvat als een duel van woorden ,waar u waarschijnlijk eens gelijk zal hebben en ik waarschijnlijk de volgende keer,maar ieder heeft zijn eigen opinie zonder mekaar echt te kwetsen.
En ik kan begrijpen dat u zich zoals u zelf zegt mommenteel meer u eigen voelt in Brussel,en daarop heb ik gerepliceerd dat u geen vlaming bent(steek van mij) dus steek maar eens terug he.
dat is dus het probleem
niemand komt op voor de brusselaars, en op die manier kunnen wallonie en vlaanderen zeggen wat ze willen zonder een wederwoord

persoonlijk denk ik dat 1+1+1 = 4 of hoger kan zijn
maar bij een splitsing denk ik echt wel dat de grote winnaar zou brussel heten
Oud 9 juni 2004, 16:49   #28
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

dat is dus het probleem
niemand komt op voor de brusselaars, en op die manier kunnen wallonie en vlaanderen zeggen wat ze willen zonder een wederwoord

persoonlijk denk ik dat 1+1+1 = 4 of hoger kan zijn
maar bij een splitsing denk ik echt wel dat de grote winnaar zou brussel heten
Laat ons maar hopen op Belgie.
Oud 9 juni 2004, 17:25   #29
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
De werkloosheidsgraad in Brussel ligt op bijna 20%, in vergelijking met de 7% in Vlaanderen. Een beetje minder denken dat de Evenaar door de Zenne loopt zou die Brusselaars dus geen kwaad doen...
dan zou een onafhankelijk brussel schitterend zijn
brusselse jobs voor de brusselaars
de vlamingen en walen mogen de rest opvullen, maar dan mogen ze ook beginnen betalen voor de verkeersproblemen en vervuiling die ze dagelijks achterlaten en hun vreemdelingen moeten ze ook niet meer dumpen in hun brusselse vuilbak
Héhé, wees daar maar niet te zeker van! Als Brussel zelfstandig wordt, trek dan maar een dik kruis over al het geld dat het Brusselse onderwijs, de Brusselse gemeenten en de Brusselse regering van Vlaanderen ontvangt. Vergeet die jobs maar, want de Vlaamse administraties zullen gewoon naar Vlaanderen verkassen. Dan hebt u geen 20%, maar 5°% werklozen in Brussel.

En beginnen te betalen voor de verkeershinder en vervuiling? Prima hoor. Dan heffen wij tol op de Brusselse ring ter compensatie...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 17:47   #30
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

dan zou een onafhankelijk brussel schitterend zijn
brusselse jobs voor de brusselaars
de vlamingen en walen mogen de rest opvullen, maar dan mogen ze ook beginnen betalen voor de verkeersproblemen en vervuiling die ze dagelijks achterlaten en hun vreemdelingen moeten ze ook niet meer dumpen in hun brusselse vuilbak
Héhé, wees daar maar niet te zeker van! Als Brussel zelfstandig wordt, trek dan maar een dik kruis over al het geld dat het Brusselse onderwijs, de Brusselse gemeenten en de Brusselse regering van Vlaanderen ontvangt. Vergeet die jobs maar, want de Vlaamse administraties zullen gewoon naar Vlaanderen verkassen. Dan hebt u geen 20%, maar 5°% werklozen in Brussel.

En beginnen te betalen voor de verkeershinder en vervuiling? Prima hoor. Dan heffen wij tol op de Brusselse ring ter compensatie...
de 5000 vlaamse ambtenaren die uit brussel vertrekken, dat valt wel mee zeker
er is grote vraag naar brusselse kantoorruimte, dacht ik

en tol op vlaamse wegen (-> brusselse ring): u doet maar!
Oud 9 juni 2004, 17:48   #31
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:

Tol voor Brusselaars, welteverstaan...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 17:51   #32
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

u doet maar
de meeste brusselaars gebruiken die toch niet
Oud 9 juni 2004, 18:07   #33
België04
Schepen

België04's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

De Vlaams-nationalisten en Brussel: "l'amour économique" zoveel is duidelijk.
België04 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 18:35   #34
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

gm10 heeft gesproken :

Citaat:
Voila vind ik dus ook. Ik heb 18 jaar lang in Vlaanderen gewoond, maar na 6 jaar Brussel weet ik waar mijn sympathieen liggen. Enkel de benaming al, "Vlaamse Brusselaars", daar word ik dus gek van. Hoor je ooit "Waalse Brusselaars"? NEEN, het zijn blijkbaar "Franstalige Brusselaars".

Vlamingen zijn altijd aan het klagen, en zijn inmiddels zo pretentieus en blase geworden, dat ik me hierbij aansluit. Tweetalig Brussel aan de tweetalige Brusselaars, en de Walen en Vlamingen vechten het maar met mekaar zonder Brussel als pasmunt/vuilbak/speelbal te gebruiken.
Dus gm10, want je hier zegt is samengevat :

Brussel aan de "tweetaligen" !!!

Maar gm10 toch ! Je hebt ze toch nog alle vijf op een rij ?

Als Vlaminghater, zie je vorige replieken, geef je Brussel zo maar aan ... Vlaanderen !!! Inderdaad, de overgrote meerderheid van de tweetalige 'b'russelaars zijn inderdaad : Vlamingen !!!

Donc, Broekzele aux bilingues !
Bruxelles aux Flamands !
Merci !
Oud 9 juni 2004, 18:58   #35
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator
gm10 heeft gesproken :

Citaat:
Voila vind ik dus ook. Ik heb 18 jaar lang in Vlaanderen gewoond, maar na 6 jaar Brussel weet ik waar mijn sympathieen liggen. Enkel de benaming al, "Vlaamse Brusselaars", daar word ik dus gek van. Hoor je ooit "Waalse Brusselaars"? NEEN, het zijn blijkbaar "Franstalige Brusselaars".

Vlamingen zijn altijd aan het klagen, en zijn inmiddels zo pretentieus en blase geworden, dat ik me hierbij aansluit. Tweetalig Brussel aan de tweetalige Brusselaars, en de Walen en Vlamingen vechten het maar met mekaar zonder Brussel als pasmunt/vuilbak/speelbal te gebruiken.

Als Vlaminghater, zie je vorige replieken, geef je Brussel zo maar aan ... Vlaanderen !!! Inderdaad, de overgrote meerderheid van de tweetalige 'b'russelaars zijn inderdaad : Vlamingen !!!

Bruxelles aux Flamands !
Merci !
als vlaming van origine ben ik geenszins vlamingenhater, je moet toch es proberen om uit dat zwart-wit denkpatroon te stappen

voorts heb ik al enkele posts verder uitgelegd dat dit een povere omschrijving was van wat ik bedoelde: brussel tweetalig, inwoners kiezen zelf welke ta(a)l(en) ze spreken

en als de meerderheid van de brusselaars NEDERLANDSTALIGEN zijn, zoveel te beter (voor mij bestaan er geen vlaamse brusselaars, net zo min er waalse brusselaars zijn)
Oud 9 juni 2004, 18:58   #36
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
gm10 heeft gesproken :

Bruxelles aux Flamands !
Merci !
als vlaming van origine ben ik geenszins vlamingenhater, je moet toch es proberen om uit dat zwart-wit denkpatroon te stappen

voorts heb ik al enkele posts terug uitgelegd dat dit een povere omschrijving was van wat ik bedoelde: brussel tweetalig, inwoners kiezen zelf welke ta(a)l(en) ze spreken

en als de meerderheid van de brusselaars NEDERLANDSTALIGEN zijn, zoveel te beter (voor mij bestaan er geen vlaamse brusselaars, net zo min er waalse brusselaars zijn)
Oud 9 juni 2004, 19:40   #37
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

gm10 schreef :

Citaat:
1.als vlaming van origine ben ik geenszins vlamingenhater, je moet toch es proberen om uit dat zwart-wit denkpatroon te stappen
Citaat:
2.voorts heb ik al enkele posts verder uitgelegd dat dit een povere omschrijving was van wat ik bedoelde: brussel tweetalig, inwoners kiezen zelf welke ta(a)l(en) ze spreken
bij 1. Gefeliciteerd. Maar je posts, in deze topic toch, blijken dit te logenstraffen (démentir ) of doen me in elk geval twijfefelen. Maar ja ...

Én dan is er nog :

bij 2. Allez gm10 ! Ernstig blijven hé ! Je weet even goed als ik wie er in Brussel woont ... Kom dan niet af met : inwoners kiezen zélf welke ta(a)l(en) ze spreken ... Zo schiet je je "tweetaligheid" aan diggelen want in de werkelijkeid wordt er dan nog énkel Frans gesproken en door sommigen ook geschreven ... (dit allerlaatste begrepen ?).
Oud 9 juni 2004, 20:17   #38
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik steun in het geval van een splitsing van Belgie de Brusselse onafhankelijkheid. Hoe meer van die pretentieuze Vlamingen die denken dat Brussel van hun is en dat ze ervoor betaald hebben ik tegenkom, hoe meer die keuze beaamd wordt.

Het moet maar eens gedaan zijn met dat Vlaamse imperialisme, Brussel is Franstalig en die minderheid aan Vlomse pendelaars, die mag zich aanpassen, of ze mag opkrassen.
Een beetje door de mand aan't vallen tomb.
Ik ben niet voor een splitsing van Belgie,maar ik denk dat ge zou verschieten wat dat aan brussel zou kosten,zonder Vlaamse tussenkomst.
Bij u mag iedereen opkrassen he, als ni met u gedacht overeen komt.
Ik zal uw oeverloos gezwam over mij persoonlijk even links laten liggen omdat we daarmee niets bijleren. (tenzij misschien over u, maar dat is dan weer niet interessant)

Ik ben ook niet voor een splitsing van Belgie, dat is een uiterst associaal voorstel dat bovendien geen enkel probleem oplost.

De enige reden waarom Brussel op de boeken iets kost aan vlaanderen is omdat al die pendelaars in Brussel komen werken, maar wel in Vlaanderen gaan belastingen betalen. Dat creeert een louter boekhoudkundig verlies voor Brussel. Het is echter duidelijk waar de economische activiteit plaatsvind waarop die belastingen geheven worden. Bij een eventuele onafhankelijkheid is het evident dat dat sprookje gedaan is.

Ik denk dat het vooral de flaminganten zullen zien die zwaar gaan verschieten van hoeveel Brussel opbracht aan Vlaanderen.
Oud 9 juni 2004, 20:20   #39
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bij 2. Allez gm10 ! Ernstig blijven hé ! Je weet even goed als ik wie er in Brussel woont ... Kom dan niet af met : inwoners kiezen zélf welke ta(a)l(en) ze spreken ... Zo schiet je je "tweetaligheid" aan diggelen want in de werkelijkeid wordt er dan nog énkel Frans gesproken en door sommigen ook geschreven ... (dit allerlaatste begrepen ?).
Die minderheid aan Vlamingen moet beschermd worden, ik ben het met u eens, net zoals die minderheid van Walen in Belgie, om nog maar te zwijgen van de Moslims.
Oud 9 juni 2004, 20:29   #40
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

voila zie, daar is de vlaamse pretentie al
brussel vertegenwoordigt 20% van het BNP met 10% van het aantal inwoners
Meer dan 20% van de belgische lonen worden in brussel uitbetaald, en meer dan de helft van die lonen worden uitgegeven in vlaanderen en wallonie

hou die vennootschapsbelastingen en lonen eens in brussel, we zullen wel zien wie het recht heeft om pretentieus te zijn
veel sucses.
Amai zeg, die kerel maakt nogal van zijn voeten.

Ik ben er zeker van dat daar genoeg Brusselaars voor te vinden zijn. Verder denk ik niet dat een dwergstaat in het hart van de EU veel problemen zal hebben om zijn welvaart te garanderen. Of ken je veel Europese dwergstaten waar de welvaart laag ligt?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be