![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
| Bekijk resultaten enquête: HET ANTWOORD DER N-VA | |||
| NEE, dit is geen onderhandelingsbasis |
|
21 | 34,43% |
| NEE, tenzij er op sociaal-economisch vlak voorafgaand wordt bijgestuurd |
|
0 | 0% |
| NEE, tenzij er op communautair vlak voorafgaand wordt bijgestuurd |
|
2 | 3,28% |
| NEE, tenzij er op sociaal-ec. en comm. vlak voorafgaand wordt bijgestuurd |
|
7 | 11,48% |
| JA, maar we hebben sociaal-economische amendementen |
|
1 | 1,64% |
| JA, maar we hebben communautaire amendementen |
|
1 | 1,64% |
| JA, maar we hebben soc-ec en communautaire amendementen |
|
26 | 42,62% |
| JA, dit is een evenwichtig werkstuk |
|
3 | 4,92% |
| Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Europees Commissaris
|
Het zou immens dom zijn van N-VA om "nee" of "nee, tenzij" te zeggen, beter is "ja, maar", dat is hetzelfde als "nee, tenzij", maar geen gedoe met zwarte pieten.
|
|
|
|
|
#23 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik dacht VB light
|
|
#24 | |
|
Burger
|
Citaat:
Overigens heeft de wever ook een nota gemaakt en die werd binnen het uur afgeschoten, of vergis ik mij? |
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Who cares? Het enige wat telt is de positie ten opzichte van cd&v en vld. Dat ze daar aan de overkant ermee doen wat ze willen |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik hoop dat ze zich niet te ver laten meeslepen in dit spel. Dus ik hoop op een duidelijke: nee. Met onderbouwing en grote lijst van alle punten die ofwel tegenstrijdige zever is ofwel rampzalig voor Vlaanderen (50% van die nota wslk) Dat is voor mij de enige manier waarop NVA heur geloofwaardigheid behoudt (die ik op dit moment zo kan bedenken) Maar mijn stem daarop in die poll hier wilt natuurlijk ni zeggen dat ik ook echt beweer dat dit is wat NVA gaat doen...
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En voor de bijzondere financieringswet wat mogelijk de N-VA noemer gaat krijgen "geen responsabilisering" ? Ik heb toch duidelijk de indruk dat Open VLD een lichtere versie van een "maar" plaatst bij deze punten dan MR/FDF.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
|
Citaat:
Het is nu afdoende bewezen dat BE niet gesplitst kan worden wegens BRussel anders zou BDW al vertrokken zijn. Hoog tijd dus dat BE anders wordt opgebouwd zodat politici die aan het welzijn van alle Belgen denken een kans krijgen. |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Dat tsjeef, blauw en sos nu gepakt worden met hetzelfde spelletje is natuurlijk niet leuk en lokt hier en elders heel wat verzuurde reacties uit. Maar of ik dat nu echt erg vind... |
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
unitair België, 1 kieskring, geen beschermingsmaatregelen, geen blokkeringsmechanismes ed. Officiële taal wordt het Nederlands, Franstaligen kunnen over het ganse land faciliteiten aanvragen voor gemeentelijke aangelegenheden maar de communicatie met de landelijke overheid gebeurt in het Nederlands. OK?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#31 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vlaanderen en Wallonië onafhankelijk? Ok?
|
|
|
|
#32 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
|
Citaat:
Wie weet welke voorstellen de groep rond David Van Reybrouck zal formuleren. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
dat zou kunnen; het probleem is dat er geen werkbare oplossing is voor BRU
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eerst de Vlaamse verkiezing regelen, daarna kunnen ze terug hun Belgiscistische gezicht laten zien.
|
|
|
|
#36 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Lees: er is nog geen corridor...
|
|
|
|
#37 | |
|
|
Daar maken we een natuurgebied van
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
ah, je bent dus eigenlijk maar een zeveraar.
|
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
maar denk je dat mijn voorstel voor bijval zal krijgen in Wallonië? of in Brussel?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
#40 | |
|
|
Nee, ik ben gewoon geen voorstander om te splitsen, niet omwille dat ik van dit land zou houden (lol), maar gewoon omdat splitsen nog moeilijker te realiseren is dan een deftige hervorming.
En met deftige hervorming bedoel ik dus van dit onland een echte democratie maken, geen grendels meer, geen alarmbellen, maar echte, directe democratie met burger referendum.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|