![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
| Bekijk resultaten enquête: Wil je verkiezingen in het najaar | |||
| Ja, en ik heb de intentie om ook te gaan stemmen. |
|
22 | 31,43% |
| Ja, maar ik heb geen intentie om te gaan stemmen. |
|
0 | 0% |
| Neen, maar ik zou toch gaan stemmen. |
|
14 | 20,00% |
| Neen, ik zou ook niet gaan stemmen. |
|
3 | 4,29% |
| Neen, ik zou nog liever het parlement opblazen of dergelijks. |
|
4 | 5,71% |
| Ja, ik kijk er naar uit en zal zeker gaan stemmen. |
|
27 | 38,57% |
| Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Schepen
|
bah stemmen wat voor nut heeft dat ?
NVA en PS winnen weer je keert gewoon terug naar hetzelfde trek die stekker gewoon is uit Belgie werkt niet meer |
|
|
|
|
#22 |
|
Banneling
|
Als je naar de stembus gaat kun je alleen maar hopen dat de klassieke partijen kiezers verliezen. Dan gaan ze hun kop wat minder rap moeten uitsteken.
Laatst gewijzigd door Simple_Mind : 7 juli 2011 om 18:45. |
|
|
|
|
#23 |
|
Schepen
|
er zijn altijd onozelaars die blijven geloven in de verhaaltjes vna de traditionele partijen
|
|
|
|
|
#24 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Schepen
|
het is duidelijk dat de kiezer rechts buigt, NVA heeft gewonnen, dus moet NVA in de regering
maar ja belgie is geen democratie, zie maar met cordon sanitair nee die dikke nekken willen hun hoge loon behouden en hun zeteltje ook het is er goed de vlaming betaald toch |
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Heeft het dan ooit gewerkt?
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat zal NVA geen windeieren opbrengen. Laatst gewijzigd door Boduo : 7 juli 2011 om 18:57. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Schepen
|
stemmen is geen oplossing, maar wel splitsen dat is de enige oplossing in dit apenland
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Minister
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik zie het nut er nog steeds niet van in. Ten eerste gaat de uitslag ongeveer hetzelfde zijn. Ten tweede zou het probleem niet magisch opgelost zijn zelfs indien de N-VA weggevaagd werd. De nota Di Rupo bevat punten die voor alle Vlaamse partijen of voor alle Franstalige partijen onbespreekbaar zijn. Met de traditionele partijen bestaat natuurlijk wel een veel grotere kans dat ze inbinden, waardoor we eindigen met een miezerig staatshervorminkje. En dát ziet de gemiddelde Vlaming denk ik niet zitten na anderhalf jaar onderhandelen, zelfs als interesseert het hem in se niet zo.
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 7 juli 2011 om 19:02. |
|
|
|
|
#31 |
|
Schepen
|
het is een echt apenland hier, neem toch eens het heft in handen en splits dat hier
een jaar na de verkiezingen staan we nog stil als dit het bewijs niet is dat het niet meer gaat dan weet ik het niet andere landen durven wel onafhankelijk worden |
|
|
|
|
#32 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Schepen
|
een paar, noem me eens een partij die wel zijn verantwoordelijkheid durft opnemen?
VLD trok indertijd de stekker uit , maar wil nu er stiekem weer in Groen zegt ja om enkel maar in de regering te kunnen zitten SPA heeft niks te zeggen, heeft een zware nederlang geleden net als vld |
|
|
|
|
#34 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar of dat realiteit zal worden in tijden als deze, weet ik niet. Laatst gewijzigd door Simple_Mind : 7 juli 2011 om 19:08. |
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We keren niet terug naar hetzelfde (hoop ik). Er moet een meerderheid komen die akkoord is om de stekker eruit te trekken. Eens duidelijk is dat die meerderheid er is, kan er op een ordentelijke manier 'afgebouwd' worden. Want geloof me: het is erg belangrijk om ordentelijk de euthanasie toe te passen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Minister
|
Ja, en ik hoop dat nva 40 % haalt!!!
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
Is de hulde van de incompetentie niet uw politieke ideologie?
|
|
#38 | |
|
|
Natuurlijk zal ik terug VB stemmen.
Nu de NVA vandaag nogmaals het VB heeft gelijk gegeven zoals ze dat de afgelopen 360 dagen dagdagelijks heeft gedaan... Citaat:
Hét grappigste detail is het feit dat BDW bij de vorige verkiezingen het VB dagdagelijks heeft verweten van "langs de lijn" te blijven staan....
|
|
|
#39 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|