![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
OK, niet erg dat je niets van geopolitiek kent, maar houd je gebrabbel dan voor jezelf?
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Circe is steeds bekommerd om het welzijn van Zuid-Soedanese animistische boeren geweest! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Daarmee is 't voornaamste gezegd. De rest is B.S. Laatst gewijzigd door filosoof : 10 juli 2011 om 22:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Proficiat. Voorlopig zie ik echter weinig redenen waarom het hen beter af zou gaan dan andere Afrikaanse staten die reeds decennia onafhankelijk zijn.
Juist. Als ik het goed heb is Darfur een islamitische regio en wordt het christelijke karakter van Zuid-Soedan doorgaans nogal overdreven - velen zijn animistisch of areligieus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We kunnen de Zuid-Soedanezen alleen maar het allerbeste toewensen. Ze hebben hun onafhankelijkheid zelf, met bloed zweet en tranen veroverd en dat verdient respect. Nu moeten ze een nieuwe staat opbouwen en dat zal niet éénvoudig zijn. Ik vrees er een beetje voor, maar we moeten hoop hebben en hen alle kansen gunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.bloomberg.com/news/2010-1...secession.html De Chinezen zijn van plan een pipeline te bouwen door Kenya om de Zuid-Sudanese olie te transporteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees voor de nieuwe staat. Nu al is er burgeroorlog gaande tussen de verschillende etnieën, is het een van de corruptste gebieden ter wereld en van democatie is al helemaal geen sprake.
Bovendien heeft het land geen havens, geen infrastuctuur, is 90% van de bevolking ongeletterd, wordt het omringd door arme, onstabiele landen, heerst er droogte, is er geen middenklasse en geen grote steden. Ik denk niet dat dat goed afloopt. De Chinezen zullen hun best doen, maar ik zie het niet zo positief in. De olie zal meer dan waarschijnlijk in de handen van een kleine elite vallen, zoals n de rest van Afrika. Laatst gewijzigd door tomm : 13 juli 2011 om 15:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Een kleine elite
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ongelofelijk... dat verhaal komt precies rechtstreeks uit een Kuifje album... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En de spanning stijgt...
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De toekomstige gouverneur van de vlonders, verwoord dit perfect alsof het een cd&v standpunt is in het zand.... Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Binnen twee weken eens naar de Soedanese ambassade trekken.
![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar owee wanneer een westerse democratie een paar moslims opsluit voor terreurdaden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er helaas bijna zeker van dat er een bloedige burgeroorlog zal uitbreken in Zuid-Sudan. Alle ingrediënten zijn aanwezig, bodemrijkdommen, stammenoorlogen, zwak bestuur en gezag, extreme corruptie, geen infrastructuur, geen onderwijs of middenklasse en buitenlandse belangen. Westerse bedrijven proberen daar hun profijt uit te trekken, zoals dat hallucinante voorbeeld hierboven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Burgemeester
|
![]() Ik zie het eerlijk gezegd nogal somber in. Ik ken twee (nu Zuid-) Soedanezen en die zien geen reden waarom het niet op een typische Afrikaanse manier zou aflopen.
Ik deel even deze interessante link van de BBC. Kijk bv. ook eens naar de etnische diversiteit in Zuid-Soedan. http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-13977178 |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
http://www.engineeringnews.co.za/art...ode-2011-07-15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |