Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2011, 08:59   #21
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Als het waar is dat dat bedrijf in Wallonië ligt, heeft Di Rupo gelijk.
Maar als bepaalde delen van Wallonië, als gevolg van dat soort mentaliteit, sociaal-economisch niet van de grond komen, mogen wij wel 'solidair' zijn?

En wat je met je cultuur doet in je vrije tijd is één ding. Maar als men je betaalt om te werken is het dan teveel gevraagd om op zijn minst wakker te blijven?

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 16 juli 2011 om 08:59.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 16:19   #22
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
En als voorbeeld haal je de romeinen aan? Waren dat geen nationalisten dan? En de USA, zijn dat geen nationalisten? "One nation, under god"

Cherry picking is geen bewijsvoering.
Euh nee. Nationalisme is iets dat niet echt bestond voor de 19de eeuw (met uitzondering van de Americaanse en Franse revolutie).

Tweede fout die u maakt: "one nation, under god" is een toevoeging uit de jaren 1950.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 juli 2011 om 16:22.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 16:52   #23
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Nuance: de grieken en romeinen hadden inderdaad vormen van hedonisme. Het punt van hun bestaan waarop je dit een ware cultuur kon noemen, kwam past in de laatste 100 jaar van hun bestaan.
Nee hoor. Zoek eens op: panem et circenses.

Citaat:
En die 1000 jaar klopt van geen kanten. Het west Romeinse rijk begint volgens de geschiedkunde officieel in 27 voor Christus en eindigt in 476 na Christus.
Weeral mis. Officieel begint het Romeinse rijk met de mythische stichting van Rome door Romulus en Remus. Zijnde: 753 v.Chr.
Met andere woorden het Romeinse rijk wordt beschouwd als een duizendjarig rijk.
Er zijn wel drie perioden geweest: koninkrijk, republiek en keizerrijk.

Citaat:
Vergeet niet dat tijdens zijn bestaan, het Wes-Romeinse rijk zowat heel west europa onder de knie had. Met zo'n gigantische belastingsinkomst die naar 1 stadje ging waar al de rijken zitten, is het niet verbazend dat ze dat lang volhielden.
Weeral mis.
1) West Europa zijnde Gallie is door Julius Caesar veroverd. En als je de datum daarvan opzoekt zal je zien dat het Romeinse rijk al een heel tijdje daarvoor stand hield.
2) De legioenen waren praktisch allemaal bevolkt door de plaatselijke bevolking. Hoe krijg je zoiets voor elkaar???????? Juist zie panem et circenses.

Citaat:
De gelijkenis is trouwens treffend: Di Rupo wil meer geld voor Wallonië en Brussel. In plaats van eens de buiksriem aan te spannen. Maar nee, dat moeten de Vlamingen maar doen terwijl zij geld afgeven.

You got to be kidding me.
Ik zie Di Rupo al met zijn laurenkransje.
Over totaal van de pot gerukte vergelijkingen gesproken.

Citaat:
Wat uw Nationalistische landen betreft, die vergelijking gaat ook niet op. Het Nazi-Duitsland stond voor uitroeiing van alles dat anders was en de onderwerping van de rest van de wereld. Dat is geen nationalisme, dat is pure grootheidswaanzin. Nationalisme is een politiek systeem waarbij men de nationaliteit zowel sociaal als economisch als sterk punt neemt. Dat wil niet zeggen dat andere meningen ineens verboden zijn. Dat andere culturen plots niet meer mogen. Alles mag, zolang ge maar uw steentje bijdraagt, net zoals iedereen.
Het lijstje met nationalisten leest als volgt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nationalism

Simon Bolivar
Woodrow Wilson • Johann Fichte
Mohandas Gandhi • Marcus Garvey
Giuseppe Mazzini
Julius Nyerere
Enoch Powell
Jean-Jacques Rousseau
Sun Yat Sen • Eamon de Valera
Patrick Pearse
Benito Mussolini
Adolf Hitler
Ho Chi Minh

Verder zie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Palinge...tranationalism

Citaat:
Zelfde verhaal met Napoleon en om in die tijdzone te blijven, het Britse rijk dat zowat heel de wereld omspande. Dat was pure onderwerping. Grootheidswaanzin.
Zelfde verhaal als bij Hitler. Zie hierboven. Napoleon was een franse nationalist.
Het Britse rijk was ook een nationalistisch gegeven. Hoelang heeft het volgehouden?

Citaat:
De N-VA wil niemand onderwerpen. De N-VA ziet de Vlaming die misbruikt wordt en zijn rechten niet gegund wordt, en staat hier voor op. Reactie? "nationalisten gelijk hitler".
Ik reageerde enkel op de topicstarter dat hedonisme tot ondergang leidt.
Het tegendeel is immers waar. En ik heb ook gezegd dat nationalisme nooit een lang leven beschoren is. Dat is alles wat ik gezegd heb.

Ik zou zeggen: sla de geschiedenisboeken eens open en wrijf de propaganda uit je ogen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 juli 2011 om 16:53.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 10:49   #24
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht

Het lijstje met nationalisten leest als volgt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nationalism

Simon Bolivar
Woodrow Wilson • Johann Fichte
Mohandas Gandhi • Marcus Garvey
Giuseppe Mazzini
Julius Nyerere
Enoch Powell
Jean-Jacques Rousseau
Sun Yat Sen • Eamon de Valera
Patrick Pearse
Benito Mussolini
Adolf Hitler
Ho Chi Minh

Verder zie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Palinge...tranationalism

Zelfde verhaal als bij Hitler. Zie hierboven. Napoleon was een franse nationalist.
Het Britse rijk was ook een nationalistisch gegeven. Hoelang heeft het volgehouden?

.
U gooit natuurlijk wel alle soorten nationalisme op één hoop.

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 20:01   #25
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
U gooit natuurlijk wel alle soorten nationalisme op één hoop.
Tiens Bart De Wever staat daar niet bij

Maar als men dan toch die nationalisten opsomt,.... waarom somt men altijd de gevolgen op en niet de oorzaken van het uit de hand gelopen nationalisme? De enige reden dat het hier in België zou kunnen mislopen is als men de vlamingen blijft misprijzen of als Wallonië zwaar in het slop zit na een splitsing doordat ze door de pers ondertussen reeds zo zwaar opgefokt zijn dat ze zoiezo alle schuld bij de vlamingen zullen leggen.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 19 juli 2011 om 20:03.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 19:06   #26
LVB
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Luc Van braekel? Kom nu, ga je die man ernstig nemen? Een persoon die extreem rechts omschrijft als democratisch?
Ik heb op mijn blog niets meer en niets minder gedaan dan die tekst uit Le Vif vertalen en publiceren: http://lvb.net/item/8974

Wilt u nu zeggen dat het Franstalige weekblad Le Vif leugens verspreidt? U kunt doorklikken op de link onder het citaat.

Uw reactie zegt veel over uw vooringenomenheid en over uw haat.
LVB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2011, 17:41   #27
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

http://www.gva.be/antwerpen/nijlen/l...-ongerust.aspx

Citaat:
Onder de titel 'De Vlamingen kennen de Waalse realiteit niet' gaat de ex-bedrijfsleider vertellen over die tijd. Toch is deze lezing geen afrekening. "Ik wil zeker geen wraak nemen voor die gijzeling. Ik heb ook niets tegen Walen, ik heb er zelfs veel vrienden."

Het nieuws van de lezing zorgt in bepaalde kringen al maanden voor beroering. Het gerenommeerde Waalse blad Le Vif/L'Express maakte de Walen al eerder paginabreed attent op de 'controversiële' lezing die eraan zit te komen. "Ik verschiet er niet echt van. Ik vertel gewoon de dingen zoals ik ze zie. Iemand anders mag daar een andere mening over hebben", zegt de man die ook actief is binnen N-VA Geel.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 07:00   #28
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://lvb.net/item/8974

Zoals die werkers beschreven worden, moet ik concluderen dat die cultuur één van hedonisme is.

Voor wie van geschiedenis geen kaas gegeten heeft: alle hedonistische beschavingen hebben hun eigen val veroorzaakt.

Zaakje van meer dan 10 jaar geleden, en er is nog geen bal verandert. Die nota die Di Rupo afgeeft wil deze mentaliteit nog meer de standaard maken. En dan wordt de N-VA uitgejouwd als ze dat weigeren.

Je zou haast gaan geloven dat de kritische stemmen helemaal geen kennis van zaken hebben...
Heeft hij ook verteld hoeveel hij daar verdiende als crisismanager.
En hoeveel hij teruggestort heeft, omdat hij de crisis niet heeft opgelost.
Een goede crisismanager heeft voor een privé bedrijf, de politiek nergens voor nodig.
En de pijp aan Maarten geven na 2 jaar, getuigt ook niet van Vlaams doorzettingsvermogen.
Of is het weer een verhaaltje van: ik was wel bekwaam, maar de anderen niet.
Zoals Dehaene die Dexia ging redden, ipv ik ga alles zolang mogelijk rekken, zodat mijn fouten uit het verleden, niet direct aan de oppervlakte komen en we die argeloze Belgische belastingbetaler, nog een paar miljarden meer aan hun broek kunnen smeren.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be