Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2011, 01:47   #21
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Sorry maar dat vind ik dus zeker een geval van opdringen van de Islam. Ze woont 2 weken bij die man en wordt gedwongen een hoofddoek te dragen ..
In jouw plaats zou ik contact opnemen met de politie.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 01:53   #22
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
En de meerderheid wil ze niet.
Wat nu?
Wat bedoel je met "wat nu?" ?
De meerderheid wil "ze" niet of de meerheid wil "ze" wel, ik weet het niet. De meerderheid is geen moslim, is dit wat je bedoelt? In dat geval is het antwoord wat je ziet, je ziet de meerderheid en wat het is, en zo zie je iedereen en wat "wat nu?" ..
Oud 14 juli 2011, 01:58   #23
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Wat bedoel je met "wat nu?" ?
De meerderheid wil "ze" niet of de meerheid wil "ze" wel, ik weet het niet. De meerderheid is geen moslim, is dit wat je bedoelt? In dat geval is het antwoord wat je ziet, je ziet de meerderheid en wat het is, en zo zie je iedereen en wat "wat nu?" ..
Wel we weten wat islam inhoudt, en er is nog nooit zoveel controversie geweest.
Wat doen we daarmee?
Persoonlijk vind ik dat geloof een privékwestie moet worden. ALLE geloof he, niet enkel den islam. De meerderheid is ongelovig.
Ik ben gelovig, maar niet in de boeken dus dat maakt mij langs een kant ongelovig.
Wat nu? Weinigen willen wat met de islam te maken hebben, is de achtergrond dan zo'n slecht plekje? Of is de hoofdzetel zoveel van belang?
Oud 14 juli 2011, 02:03   #24
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

De islam is privé; de islam bepaalt geen burgerlijke, economische of sociale wet voor iedereen en alles in het land. Agree?
Oud 14 juli 2011, 02:07   #25
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De islam is privé; de islam bepaalt geen burgerlijke, economische of sociale wet voor iedereen en alles in het land. Agree?
not agreed. Ik ben moeten verhuizen omdat ne moskee het nodig vond mij iedere vrijdag wakker te bleiten met gezang terwijl geen klacht van geluidsoverlast kon baten. Beter nog porpo, ik en alle andere burgers dragen voor die moskee en die imman dat mij wakker bleitte af.

Dat zijn harde woorden, maar de realiteit kan men nu eenmaal niet altijd verbloemen he.
Oud 14 juli 2011, 02:09   #26
Fleur__
Lokaal Raadslid

Fleur__'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niet de gewoonte om mij in Islam/Moslim...enz draden te begeven. Voor mij maakt het niet uit of iemand Atheïst is, Boeddhist, Moslim, Katholiek...Of iemand een hoofddoek draagt of een achterstevoren-pet op z'n hoofd. Iedereen leeft naar goeddunken.
Ik reageer hier vandaag omdat ik van heel dichtbij geconfronteerd word met het volgende: een nichtje van ons -18 jaar- heeft sinds enkele weken een nieuw vriendje. Het betreft een man (30+) van Marokkaanse origine. Eerlijk gezegd heb ik daar niks op tegen. Zelfs niet het feit dat hij veel ouder is; mijn man en ik schelen ook 13 jaar. Tot dusver geen probleem. Nu, daarstraks stond haar moeder hier aan mijn deur, helemaal van streek. Ze was in tranen en wist het volgende te vertellen: mijn nichtje woont sinds 2 weken bij die man (hetgeen niemand in de familie wist). Toen haar moeder deze ochtend haar dochter een bezoekje wou brengen, samen met haar partner werd de deur geopend door door de "vriend". Terwijl deze hen binnenliet, riep hij naar mijn nichtje dat ze "naar de andere kamer" moest gaan omdat er een man samen met haar moeder aan de deur stond. Mijn schoonzus kon nog net een glimp opvangen van mijn nichtje: ze droeg een hoofddoek. Sorry maar dat vind ik dus zeker een geval van opdringen van de Islam. Ze woont 2 weken bij die man en wordt gedwongen een hoofddoek te dragen + in een andere kamer te blijven bij bezoek (van haar eigen stiefvader). Moest het MIJN dochter betreffen, ik haalde haar daar stante pede buiten, zelfs met geweld. Tot slot : ik weet heus wel dat de meerderheid van de Moslims geen "opdringer van de Islam" zijn. Vind het alleen spijtig in de gevallen het wel gebeurt, vooral voor die meisjes.
Dat soort dwang zouden ze moeten verbieden en ik vraag me eigenlijk wel af of dat eigen is aan een religie. Volgens mij is dat een soort macho gedrag dat wel vaker voorkomt in de cultuur.

Ik hoop alsnog dat die man zal bijdraaien en dat alles goed komt.
Fleur__ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 02:12   #27
Fleur__
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
In jouw plaats zou ik contact opnemen met de politie.
Wat kan de politie doen?
Oud 14 juli 2011, 11:34   #28
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Ik reageer hier vandaag omdat ik van heel dichtbij geconfronteerd word met het volgende: een nichtje van ons -18 jaar- heeft sinds enkele weken een nieuw vriendje. Het betreft een man (30+) van Marokkaanse origine. Eerlijk gezegd heb ik daar niks op tegen. Zelfs niet het feit dat hij veel ouder is; mijn man en ik schelen ook 13 jaar. Tot dusver geen probleem. Nu, daarstraks stond haar moeder hier aan mijn deur, helemaal van streek. Ze was in tranen en wist het volgende te vertellen: mijn nichtje woont sinds 2 weken bij die man (hetgeen niemand in de familie wist). Toen haar moeder deze ochtend haar dochter een bezoekje wou brengen, samen met haar partner werd de deur geopend door door de "vriend". Terwijl deze hen binnenliet, riep hij naar mijn nichtje dat ze "naar de andere kamer" moest gaan omdat er een man samen met haar moeder aan de deur stond. Mijn schoonzus kon nog net een glimp opvangen van mijn nichtje: ze droeg een hoofddoek. Sorry maar dat vind ik dus zeker een geval van opdringen van de Islam. Ze woont 2 weken bij die man en wordt gedwongen een hoofddoek te dragen + in een andere kamer te blijven bij bezoek (van haar eigen stiefvader). Moest het MIJN dochter betreffen, ik haalde haar daar stante pede buiten, zelfs met geweld. Tot slot : ik weet heus wel dat de meerderheid van de Moslims geen "opdringer van de Islam" zijn. Vind het alleen spijtig in de gevallen het wel gebeurt, vooral voor die meisjes.
Waarom denk jij dat ze die hoofddoek onder dwang draagt? Niets uit je verhaal wijst daarop. Ze is ook vrijwillig bij die man gaan wonen of ga je beweren dat ze ontvoerd is? Ze is toch vrij om weer naar haar ouders te gaan als het haar daar niet aanstaat? Ik ben zeker dat ze met open armen zal ontvangen worden door haar moeder.
Er zijn veel meisjes zoals zij die zoiets uit vrije wil doen. Niet dat ik het graag zelf zou meemaken mocht ik een dochter hebben. Maar ze heeft er blijkbaar zelf voor gekozen om moslima te zijn en dan is het inderdaad normaal dat ze de kamer verlaat als er een 'vreemde' man binnen komt, een stiefvader hoort daar ook bij.
Ik begrijp volkomen dat de moeder van streek is, ik zou mijn dochter ook niet in zo een positie willen zien, ook al kiest ze er zelf voor. Vaak missen die meisjes structuur en regels thuis. Heb medelijden met dat kind, gelukkig krijgen velen na een tijdje hun verstand terug.
Ben trouwens zelf enige jaren met een praktiserend moslim getrouwd.

Laatst gewijzigd door Laya : 14 juli 2011 om 11:41.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 13:50   #29
Fleur__
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Waarom denk jij dat ze die hoofddoek onder dwang draagt? Niets uit je verhaal wijst daarop. Ze is ook vrijwillig bij die man gaan wonen of ga je beweren dat ze ontvoerd is? Ze is toch vrij om weer naar haar ouders te gaan als het haar daar niet aanstaat? Ik ben zeker dat ze met open armen zal ontvangen worden door haar moeder.
Er zijn veel meisjes zoals zij die zoiets uit vrije wil doen. Niet dat ik het graag zelf zou meemaken mocht ik een dochter hebben. Maar ze heeft er blijkbaar zelf voor gekozen om moslima te zijn en dan is het inderdaad normaal dat ze de kamer verlaat als er een 'vreemde' man binnen komt, een stiefvader hoort daar ook bij.
Ik begrijp volkomen dat de moeder van streek is, ik zou mijn dochter ook niet in zo een positie willen zien, ook al kiest ze er zelf voor. Vaak missen die meisjes structuur en regels thuis. Heb medelijden met dat kind, gelukkig krijgen velen na een tijdje hun verstand terug.
Ben trouwens zelf enige jaren met een praktiserend moslim getrouwd.
Waarom zou ze de kamer moeten verlaten? Ik heb vriendinnen genoeg (moslima's weliswaar) die die vreemde mannen gewoon geen hand geven. Ze mogen gerust in de kamer blijven als er een voogd bij zit.
Oud 14 juli 2011, 14:03   #30
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fleur__ Bekijk bericht
Waarom zou ze de kamer moeten verlaten? Ik heb vriendinnen genoeg (moslima's weliswaar) die die vreemde mannen gewoon geen hand geven. Ze mogen gerust in de kamer blijven als er een voogd bij zit.
maw zonder mahram moeten ze de kamer verlaten.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 14:13   #31
Fleur__
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
maw zonder mahram moeten ze de kamer verlaten.
Haar man was toch aanwezig. Of is dat geen voogd in de islam?
Oud 14 juli 2011, 14:17   #32
Another Jack
Banneling

Standaard

Tot nu toe hebben we dus het verhaal van het nichtje van Trixie en de beste vriend van de neef van Coldwave.

90% van het forum staat vol over islam hier! moslims daar!, maar als er naar een persoonlijke ervaring wordt gevraagd is het radiostil.

Toch raar?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 14:21   #33
Fleur__
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Tot nu toe hebben we dus het verhaal van het nichtje van Trixie en de beste vriend van de neef van Coldwave.

90% van het forum staat vol over islam hier! moslims daar!, maar als er naar een persoonlijke ervaring wordt gevraagd is het radiostil.

Toch raar?
Een mens heeft iets nodig om zn donkere dagen te vullen hè, niet?
Oud 14 juli 2011, 16:11   #34
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Islam privé ? Overal waar dat de ummah in aantal/demografisch groot genoeg geworden is is de islam alles behalve privé. Nooit geweest.

Citaat:
De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkele land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst. Bij ons heeft de islam zulke macht nog niet, maar hij beschikt wel over een huurlingenvoorhoede die alvast de repressie tegen islamkritiek organizeert. http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html
Oud 14 juli 2011, 16:23   #35
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ben zelf geen moslima en vind die regels overdreven maar in sommige islamitische gezinnen/families/regio's is het gewoon zo. In mijn schoonfamilie trouwens ook. Als ik met mijn man bij een bepaalde vriend van hem kom gaat de vrouw in een ander vertrek zitten, feesten zijn altijd gescheiden. Ik hou daar niet van dus ik ga gewoon niet mee.

Als je zo veel contact hebt met moslims zal je wel al gemerkt hebben dat ieder zijn eigen interpretatie heeft van de islam en dat vele gebruiken zelfs eerder met cultuur te maken hebben dan geloof.
Vroeger kon ik me daar druk in maken, gewoon omdat ik een eenzijdig beeld had van hoe mensen zouden moeten leven en omdat het ongewoon was, vreemd, in mijn ogen. Maar eigenlijk hebben we daar geen zaken mee, als zij het zo willen, wie zijn wij dan om te zeggen dat het verkeerd is. Ik heb daar geen last van.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 16:57   #36
smiley

Standaard

Citaat:
Dat soort dwang zouden ze moeten verbieden en ik vraag me eigenlijk wel af of dat eigen is aan een religie. Volgens mij is dat een soort macho gedrag dat wel vaker voorkomt in de cultuur.

Ik hoop alsnog dat die man zal bijdraaien en dat alles goed komt.
Moslim(a)s zullen nooit de oorzaak bij de islam zelf leggen. Ze zullen steeds zeggen, het is de cultuur of iets anders. De islam zelf zullen zij steeds uit de wind zetten met smoejes, verzinsels of zoethoudertjes.

Citaat:
Linda Bogaert heeft een prachtige reeks artikels bijeen geschreven. Ze denkt en schrijft als een echte moslima. Zij gaat gevoelige onderwerpen niet uit de weg en slaagt erin om de Islam voor te stellen als de meest vreedzame en vrouw-vriendelijke, zelfs man-vijandige godsdienst (jawel, je leest het goed). Dat deze versie van de Islam door alle islamitische geleerden tegengesproken wordt en nog in geen enkel islamitisch land bestaan heeft, ook niet ten tijde van Mohammed zelf, is geen obstakel. Deze niet-bestaande versie van de Islam is gebaseerd op een erg selectieve lezing van de Koran en de Hadith waarbij Linda grote gedeeltes “wegdenkt”. Daarnaast leest zij in bepaalde passages van de islamitische bronteksten zaken die er niet staan, maar waarvan zij wenste dat zij er zouden staan. Zij beschikt daarnaast over een “gezonde” dosis cognitieve dissonantie waarbij zij de minder fraaie kanten van de Islam rechtpraat hetgeen enkel kan door zichzelf tegen te spreken zoals jullie verder zullen kunnen vaststellen. Linda gebruikt hierbij redeneringen die praktisch “standaard” zijn bij Westerse apologeten van de Islam.
http://www.exmoslim.org/vrouw%20linda%20bogaert.html
Dit (en veel meer) lijkt anders wel door een macho geschreven ... (doe geen moeite, ik weet hoe moslimas met hun 'interpretatie' rond de hete brij heenfietsen)

Citaat:
Koran 4:34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.
Citaat:
Koran 2:223 Uw vrouwen zijn een akker voor u- komt daarom tot uw akker, zoals het u behaagt en doet goed voor uzelf
Oud 14 juli 2011, 17:20   #37
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Waarom denk jij dat ze die hoofddoek onder dwang draagt? Niets uit je verhaal wijst daarop.
Hij heeft haar duidelijk in zijn macht. Zij waarschijnlijk smoorverliefd, hij heel lief tegen haar en beetje bij beetje haar de islam in zitten loodsen. Een moslim staat immers op met de islam en gaat slapen met de islam. Ik weet met wat voor een smoesjes en verhaaltjes .. van hoe mooi de islam wel is ... ze mensen de islam in loodsen. Zij doet nu al wat hij zegt of vraagt.

Citaat:
Wanneer je in het algemeen aan moslims om informatie vraagt over de Islam zal men je een aantal onschuldige boekjes in de hand stoppen om aan te tonen hoe mooi de Islam wel is. Deze boekjes zijn zonder meer leugenachtig en zelfs teksten geschreven door het "Centrum voor de Islam in Europa", verbonden aan de Universiteit van Gent zijn gewoon een verdraaiing van de "echte Islam" http://www.exmoslim.org/getuigenisse...il%202008.html
Zolas in dit filmpje ook te zien is. Bewust met een niet-moslima trouwen om haar de islam in te loodsen bestaat ook. Haar kinderen zullen nu in plaats van niet-moslims moslims zijn. De vrouwen van de ongelovigen moslimas maken is een middel om de ongelovigen te bestrijden. (men zit tegenwoordig insekten te bestrijden door vrouwelijke insekten te kweken die voordat men ze loslaat in de vrije natuur eerst zit te bestralen zodat zij steriel zijn, dat is ongeveer dezelfde methode om de ongelovigen tot een demografische minderheid te krijgen met als enige verschil dat de vrouw in dit geval niet steriel is maar zelf moslims op de wereld zal zetten die de ummah zullen versterken .. naast de hoge geboortes) Die zien dat als een goede daad. De islam rukt op op allerlei manieren. Om dezelde reden mag een moslima niet met een niet-moslm man trouwen tenzij die zich tot de islam bekeert. Die 12 jarige zegt dat echt niet uit armoede, achterstelling, discriminatie, of omdat ie in een te klein huisje woont. Die is zo (islamitisch) opgevoed. http://forum.politics.be/showpost.ph...86&postcount=2
Oud 14 juli 2011, 17:26   #38
smiley

Standaard

Citaat:
Hebt je je moslimavriendinnen eens naar de oorsprong van de hoofddoek gevraagd ?

Citaat:
In de hadith zijn meerdere verhalen beschreven dat slavenvrouwen openbaar geslagen werden omdat ze zich hadden besluierd en zich zo probeerden te ontdoen van hun status & gebruik als lustobject door de troepen van Mohammad.

Besluiering door niet-moslim vrouwen is dan ook strict verboden;

http://forum.politics.be/showthread....16#post5527916
Daarom moeten moslimvrouwen herkenbaar zijn voor het moslimgepeupel zodat zij weten wie zij lastig mogen/kunnen vallen (groepsverkrachten) en wie niet.

Citaat:
"De hoofddoek was eeuwenlang zowel een onderdeel als een symbool van de onderdrukking van de vrouw in de islam. Hij wordt nu nog vaak met dwangmiddelen opgedrongen (tachtig stokslagen in Iran, zwavelzuur in Algerije…). Hij verwijst naar het beschamende slavernijverleden van de islam: slavinnen mochten geen sluier dragen.
Thans vormt de hoofddoek in veel landen een speerpunt van de fundamentalistische stroming voor terugkeer naar de sharia (Turkije, Egypte…). Het opdringen (of, bij ons, ‘suggereren’) van het hoofddoekgebod hangt immers samen met de tendens tot traditionele interpretatie van de Koran. Maar als men die moet volgen in verband met vrij onduidelijke verzen (moet het gezicht al dan niet bedekt worden?), dan geldt dat toch ook voor de heel duidelijke verzen die de vrouw discrimineren (erfenis, getuigenis, enz, maar vooral de gehoorzaamheidsplicht van de vrouw en het recht van de echtgenoot om haar te slaan). Kortom, wie de fundamentalistische lezing voorstaat in verband met de hoofddoek suggereert dat die benadering ook geldt voor verzen die manifest strijdig zijn met de mensenrechten. http://www.janvanduppen.be/?p=278
Waar halen moslim(a)s hun trots eigenlijk vandaan ? Is er iets om trots op te zijn ?
Oud 14 juli 2011, 20:51   #39
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij bent hier niet nieuw denk ik...je doet me verdacht veel aan iemand denken.
Sorry als ik het mis heb.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 20:52   #40
Fleur__
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Jij bent hier niet nieuw denk ik...je doet me verdacht veel aan iemand denken.
Sorry als ik het mis heb.
Aan wie doe ik je denken dan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be