![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(mijn vroeger klasgenootje zou nu haar streng feministisch kantje laten zien en bedenkelijk haar hoofd schudden, en dan ten strijde trekken in een strijd die al op voorhand verloren was (ja ze zat nu eenmaal in a mans world, ... en de rest van de meiskes deden liever met ons mee... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste keer dat ik van een openbaar toilet gebruik maakte, kostte het 0,60 €. Schandalig! Men kan wel in ziekenhuizen of rusthuizen binnengaan maar ja, die zijn ook niet op iedere straathoek te vinden.
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ja, ik woon in belgië en ik ga openbaar altijd gratis naar het toilet, een land die zijn inwoners niet van sanitair voorziet is de naam maatschappij niet waardig. Misschien u een plastuit aanschaffen?
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Passeert u in Antwerpen Centraal of in de Innovation en zowat overal de toiletdame zonder betalen? Er zit gewoonlijk maar één toiletdame voor zowel heren- als damestoiletten en die hebben meestal meer werk met de damesafdeling, ik heb zelf ook al gezien dat de mannen daarvan profiteren door zonder betalen er langs te glippen. Bijzonder onfatsoenlijk! En zoals ik hierboven al gezegd heb, plastuiten vind ik vies. Ik eis het recht om als vrouw in een beschaafd land op een beschaafde, vrouwelijke manier mijn behoefte te kunnen doen zonder ervoor te moeten betalen. En ik vind het discriminerend dat voor mannen veel meer mogelijkheden voorzien worden dan voor vrouwen, zeker als vrouwen moeten betalen (zoals nu in Gent) en mannen niet!
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik ben akkoord dat sanitair gratis dient te zijn en dat er gerust evenveel wc's mogen zijn; doch zoals in gent is er serieus moeite ingestoken en het is een normale redenering dat er nu eenmaal meer urinoirs nodig zijn dan volledige wc's. Het is niet de man zijn fout dat vrouwen thuis niet naar de wc gaan, het is niet de man zijn fout dat er blijkbaar veel vrouwen zijn die hun neus ophalen voor een een openbaar toilet omdat ze het zelf niet willen proper houden en dan maar over de man beginnen klagen. U mag vies vinden wat u wenst, als u een oplossing voor een probleem niet aanvaard zoek dan een eigen oplossing; doch het getuigd toch van asociaal gedrag wanneer u de oplossing niet aanvaard en zelf geen moeite doet tot het zoeken naar een eigen oplossing en dan maar als reactie de maatschappij als schuldige aanduidt voor uw onvermogen?
![]() |