Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2011, 17:02   #21
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
valt tegen hé! en maar bootjes vullen met vervallen medicijnen.... hoe ridicuul kan je wel wezen.

De foto's van het winkelcentrum al eens bekeken?
yep
Oud 27 juli 2011, 17:05   #22
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Met zo'n waarheid als de toestand in Gaza heeft Israel geen propaganda nodig.
Blijkbaar wel. Ze is de hulpjes ook dankbaar die hun propaganda papegaaien.

Veel indruk maakt het echter niet.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 17:13   #23
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Veel indruk maakt het echter niet.
Toch wel, de floltilla is mislukt, en de flotilla-leden worden voornamelijk genoemd als idioten en profiteurs die niets anders te doen hebben. U moest de reacties van de lezers eens nagaan, in nagenoeg alle kranten, zowel hier als elders in Europa.

BTW: niemand probeert u te overtuigen, want dat is zowiezo verloren moeite.

Laatst gewijzigd door Antoon : 27 juli 2011 om 17:14.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 17:23   #24
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:

BTW: niemand probeert u te overtuigen, want dat is zowiezo verloren moeite.
Wel probeert u goedgelovige zieltjes te overtuigen dat alles koek en ei in Palestina. Echter verdraait u doelbewust de realiteit.

Het was dan ook te verwachten. De PR machine gaat op volle toeren draaien om in september de Palestijnse onafhankelijkheid proberen te stoppen.

Maar het zal niet baten. Hoeveel propaganda artikels je ook zult papegaaien.
Oud 27 juli 2011, 17:28   #25
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de Gazanen het helemaal niet slecht hebben, en dat flotilla's die miljoenen euro's kosten zich beter concentreren op de plaatsen waar ze echt nodig zijn. Ik noem maar Syrië of zo, waar mensen dagelijks worden neergeknald. Of de Hoorn van Afrika, waar duizenden mensen ECHT in nood zijn.

Er is nagenoeg ALLES in Gaza en in de Westelijke Jordaanoever. Niemand mankeert er eten, zorgen of medicijnen. De winkels zijn vol mer goederen, straten vol met auto's, prachitge hotels, waterparken, noem maar op.

De blokkadeis er alleen maar om wapens tegen te houden, en zelfs dat lukt niet, want ze hebben wapens en raketten in overvloed.
Er zijn inderdaad plaatsen waar het slechter aan toe gaat op gebied van armoede.

Ik zie wel nog altijd niet in waarom u daadwerkelijke vooruitgang (met hulpgelden) als een pleidooi ziet tegen die internationale hulp. Zeker omdat ik ook in gedachte houd dat Israël wel meer dingen tegenhoudt dan wapens en ook de haven blokkeert. Hebt u al ooit een land gezien dat wel vaarde bij het verliezen van zijn haven en een groot deel van de ondernemingszin (door toedoen van het onvrije verkeer van goederen)?

Ook is het zo dat foto's en filmpjes van hotels (voor buitenlanders, hoogstwaarschijnlijk is toerisme een belangrijke industrie voor een mediterraan land), waterparken (voor niemand blijkbaar, wegens afgebrand) en commerciële centra (heus niet zo "luxe" als ze worden genoemd) niets zeggen over de staat van het gemiddelde huis, over woon-werkverkeer en andere zaken waar de vele belemmeringen van het Israëlisch staatsapparaat bij komen kijken.

In Cuba zijn er ook veel auto's en hotels. Cuba is dus welvarend?

Het is fout om aan te nemen dat er geen onvrede (en onvrijheid) is omdat er sprake is van economische vooruitgang.

PS: Ik zie eerder het beleid van Israël als een pleidooi tegen hulpgelden. Ze worden immers enkel gebruikt om het leger verder te bewapenen en dus de onvrijheid van de Palestijnen in stand te houden.

Laatst gewijzigd door donzigschaap : 27 juli 2011 om 17:32.
donzigschaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 17:33   #26
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel probeert u goedgelovige zieltjes te overtuigen dat alles koek en ei in Palestina. Echter verdraait u doelbewust de realiteit.

Het was dan ook te verwachten. De PR machine gaat op volle toeren draaien om in september de Palestijnse onafhankelijkheid proberen te stoppen.

Maar het zal niet baten. Hoeveel propaganda artikels je ook zult papegaaien.
Niets goedgelovig. De foto's en films spreken voor zichzelf. eens te meer.

BTW: ik weet niet waar uw september-erectie voor nodig is. Ten eerste ben ik persoonlijk helemaal niet tegen een onafhankelijk Palestina, en ten tweede zal het spijtig genoeg voor de Palestijnen niet eens lukken.
Oud 27 juli 2011, 17:33   #27
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is nagenoeg ALLES in Gaza en in de Westelijke Jordaanoever. Niemand mankeert er eten, zorgen of medicijnen. De winkels zijn vol mer goederen, straten vol met auto's, prachitge hotels, waterparken, noem maar op.

De blokkadeis er alleen maar om wapens tegen te houden, en zelfs dat lukt niet, want ze hebben wapens en raketten in overvloed.
juist, daarom dat o.a. invoer van cement verboden is.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 17:39   #28
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
en ten tweede zal het spijtig genoeg voor de Palestijnen niet eens lukken.
Ga jij daar een stokje voor steken? Dan zal je wel met wat sterkers moeten afkomen dan deze fletse propagandastunt.

Zelfs daar acht ik je weinig toe in staat.
Oud 27 juli 2011, 17:40   #29
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Er zijn inderdaad plaatsen waar het slechter aan toe gaat op gebied van armoede.

Ik zie wel nog altijd niet in waarom u daadwerkelijke vooruitgang (met hulpgelden) als een pleidooi ziet tegen die internationale hulp. Zeker omdat ik ook in gedachte houd dat Israël wel meer dingen tegenhoudt dan wapens en ook de haven blokkeert. Hebt u al ooit een land gezien dat wel vaarde bij het verliezen van zijn haven en een groot deel van de ondernemingszin (door toedoen van het onvrije verkeer van goederen)?

Ook is het zo dat foto's en filmpjes van hotels (voor buitenlanders, hoogstwaarschijnlijk is toerisme een belangrijke industrie voor een mediterraan land), waterparken (voor niemand blijkbaar, wegens afgebrand) en commerciële centra (heus niet zo "luxe" als ze worden genoemd) niets zeggen over de staat van het gemiddelde huis, over woon-werkverkeer en andere zaken waar de vele belemmeringen van het Israëlisch staatsapparaat bij komen kijken.

In Cuba zijn er ook veel auto's en hotels. Cuba is dus welvarend?

Het is fout om aan te nemen dat er geen onvrede (en onvrijheid) is omdat er sprake is van economische vooruitgang.

PS: Ik zie eerder het beleid van Israël als een pleidooi tegen hulpgelden. Ze worden immers enkel gebruikt om het leger verder te bewapenen en dus de onvrijheid van de Palestijnen in stand te houden.
Allemaal heel juist wat u schrijft, en ik heb ook geen probleem met mensen die vanalles naar Gaza willen toesturen, ze doen maar. Maar dat ze dat op een 'normale' manier doen. Israel laat alles behalve wapens naar Gaza door, via Egypte en/of via de Israelische havenstad Ashdod.
De flotilla die miljoenen heeft gekost aan schepen en propaganda zijn er alleen om te provoceren. Ze kregen van meet af aan het voorstel om hun goederen in Ashdod te leveren of via Egypte via vrachtwagens, maar ze weigerden .

PS: Israel heeft een bruisende economie, te vergelijken met China, Brazilië en Turkije qua groei, maar met innovaties en ontwikkelingen in alle sectoren. Heeft heus geen 'hulpgelden' nodig. Het leger wordt er wel mede-gefinancierd door de VS, die ze als een verlengstuk van hun eigen leger beschouwen, met een samenwerking die zelfs verder gaat dan de NAVO-landen onder elkaar.
Oud 27 juli 2011, 17:44   #30
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga jij daar een stokje voor steken? Dan zal je wel met wat sterkers moeten afkomen dan deze fletse propagandastunt.

Zelfs daar acht ik je weinig toe in staat.
U blijft het maar niet begrijpen hé. Er is hier geen sprake van propaganda, het zijn feiten. De enige propaganda die bestaat is die van de armzielige palestijntjes die honger lijden. En dat is de laatste tijd serieus gereduceerd tot wat u noemt 'flutpropaganda'.

Wat september betreft : ik denk niet dat het gaat lukken. Echt niet. Maar wat u niet begrijpt is dat ik dat spijtig vind. Ik zou veel liever hebben dat Palestina een onafhankelijk land wordt.

Vandaar mijn verwondering over uw opwinding en woeligheid.

Laatst gewijzigd door Antoon : 27 juli 2011 om 17:44.
Oud 27 juli 2011, 17:47   #31
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
Allemaal heel juist wat u schrijft, en ik heb ook geen probleem met mensen die vanalles naar Gaza willen toesturen, ze doen maar. Maar dat ze dat op een 'normale' manier doen. Israel laat alles behalve wapens naar Gaza door, via Egypte en/of via de Israelische havenstad Ashdod.
De flotilla die miljoenen heeft gekost aan schepen en propaganda zijn er alleen om te provoceren. Ze kregen van meet af aan het voorstel om hun goederen in Ashdod te leveren of via Egypte via vrachtwagens, maar ze weigerden .

PS: Israel heeft een bruisende economie, te vergelijken met China, Brazilië en Turkije qua groei, maar met innovaties en ontwikkelingen in alle sectoren. Heeft heus geen 'hulpgelden' nodig. Het leger wordt er wel mede-gefinancierd door de VS, die ze als een verlengstuk van hun eigen leger beschouwen, met een samenwerking die zelfs verder gaat dan de NAVO-landen onder elkaar.
Zonder hulpgeld van Amerika stuikt de economie ginder in elkaar. Vandaar ook de ontwikkelingshulp die het broodnodig heeft. Het valt helemaal niet te vergelijken met China en Brazilie.
Oud 27 juli 2011, 17:56   #32
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zonder hulpgeld van Amerika stuikt de economie ginder in elkaar. Vandaar ook de ontwikkelingshulp die het broodnodig heeft. Het valt helemaal niet te vergelijken met China en Brazilie.
U moet uzelf beter informeren. Europa, India, Zuid-Amerika en China zijn bovenop Amerika grote afnemers van Israelische goederen en diensten op gebied van IT en andere Technologie, Medische wetenschap, Militaire Industrie, Landbouwkunde, noem maar op....

Bovendien zijn de grootste investeerders in Israel privé-mensen en multinationals. Uit alle bovengenoemde contreien.

U kan dus veel narigheid wensen voor dat land, maar ik moet u ook hier tegenspreken. En ook hier zal uw geïrriteerde woeligheid niet helpen.
Oud 27 juli 2011, 17:58   #33
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
U moet uzelf beter informeren. Europa, India, Zuid-Amerika en China zijn bovenop Amerika grote afnemers van Israelische goederen en diensten op gebied van IT en andere Technologie, Medische wetenschap, Militaire Industrie, Landbouwkunde, noem maar op....

Bovendien zijn de grootste investeerders in Israel privé-mensen en multinationals. Uit alle bovengenoemde contreien.

U kan dus veel narigheid wensen voor dat land, maar ik moet u ook hier tegenspreken. En ook hier zal uw geïrriteerde woeligheid niet helpen.
Ik beroep mij daarvoor op Israelische economen. U op de fabeltjeskrant.
Oud 27 juli 2011, 18:00   #34
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, daar heb ik een heel simpel antwoord op (dat ik al eerder eens verkondigde in een van de relevante draden):
De goederen naar de haven van Gaza sturen is gewoon veel efficiënter.

Verder is het aan de staat Israël om te verantwoorden waarom het de toegang tot die haven ontzegt, en dat kan niet zonder toe te geven dat Israël zich schuldig maakt aan het beroven van de vrijheid van een ander volk. Die flotilla is in die zin inderdaad een provocatie, aangezien de reactie van Israël voorspelbaar is. Rechtvaardig of verantwoord is die reactie echter niet. Dat is simpelweg goede PR voor de bevrijding van Palestina. Slimmer was waarschijnlijk geweest om de boten op zee te doorzoeken en ze dan door te laten naar Gaza, aangezien dat resulteert in minder slechte PR voor Israël.
Als de Palestijnen/mensen op de flotilla niet hadden geweigerd om de goederen langs een andere weg te vervoeren, dan verklaren ze zich akkoord met het standpunt van Israël: de blokkade is ontegensprekelijk rechtvaardig.

Citaat:
Dat is net mijn punt. Er is geen vergaande economische onvrijheid in Israël, er worden geen havens geblokkeerd en de vooruitgang is op zijn minst snel te noemen. De hulpgelden zijn uitsluitend voor het aankopen van wapens in de VS. Een leger financieren van een rijk land, dat een ander volk onderwerpt aan een de facto bezetting, kan men bezwaarlijk financiële hulp noemen. Dat is collaboreren met een agressief regime en maakt de VS medeverantwoordelijk voor wat daar gebeurt.

Het ironische is dat diezelfde VS zogenaamd de gesprekken over vrede in goede banen moet leiden.
Oud 27 juli 2011, 18:07   #35
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Kijk, daar heb ik een heel simpel antwoord op (dat ik al eerder eens verkondigde in een van de relevante draden):
De goederen naar de haven van Gaza sturen is gewoon veel efficiënter.

Verder is het aan de staat Israël om te verantwoorden waarom het de toegang tot die haven ontzegt, en dat kan niet zonder toe te geven dat Israël zich schuldig maakt aan het beroven van de vrijheid van een ander volk. Die flotilla is in die zin inderdaad een provocatie, aangezien de reactie van Israël voorspelbaar is. Rechtvaardig of verantwoord is die reactie echter niet. Dat is simpelweg goede PR voor de bevrijding van Palestina. Slimmer was waarschijnlijk geweest om de boten op zee te doorzoeken en ze dan door te laten naar Gaza, aangezien dat resulteert in minder slechte PR voor Israël.
Als de Palestijnen/mensen op de flotilla niet hadden geweigerd om de goederen langs een andere weg te vervoeren, dan verklaren ze zich akkoord met het standpunt van Israël: de blokkade is ontegensprekelijk rechtvaardig.

Dat is net mijn punt. Er is geen vergaande economische onvrijheid in Israël, er worden geen havens geblokkeerd en de vooruitgang is op zijn minst snel te noemen. De hulpgelden zijn uitsluitend voor het aankopen van wapens in de VS. Een leger financieren van een rijk land, dat een ander volk onderwerpt aan een de facto bezetting, kan men bezwaarlijk financiële hulp noemen. Dat is collaboreren met een agressief regime en maakt de VS medeverantwoordelijk voor wat daar gebeurt.

Het ironische is dat diezelfde VS zogenaamd de gesprekken over vrede in goede banen moet leiden.
De blokkade wordt door de VN als 'legaal' bestempeld, de rest is dus kwatsh. Het lilgt bovendien aan de Palestijnen van Gaza zelf dat ze op dit moment geen haven kunnen gebruiken, toen Israel het gebied volledig ontruimde, niet alleen het leger maar ook de generaties Israeli's die er woonden zijn uit hun dorpen gehaald om te vertrekken, hebben de Hamas niet eens de moeite gedaan om te tonen dat ze er iets van gingen maken, integendeel, ze begonnen alla minute raketten af te vuren op Israelische dorpjes.
Tja, eigen schuld dikke bult, zo zou ik denken.

Als de Hamas gewoon het geweld afzweert dan heeft Israel geen reden tot blokkades, laat staan tot gerichte aanvallen.

BTW: voor een land dat geen 'economische vrijheid' kent zijn ze toch fameus voorspoedig.

-----

@ donzigschaap : ik moet nu weg, maar het was een aangename en interessante discussie. Om nog eens te houden, over dit onderwerp, of een ander. Mij gelijk.

Laatst gewijzigd door Antoon : 27 juli 2011 om 18:10.
Oud 27 juli 2011, 18:24   #36
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

misschien moet je even in Gaza gaan wonen aangezien je er het paradijs waant. dan ga ik benieuwd zijn wat je te zeggen hebt. wat je nu doet is een nogal zielige poging om oorlogsmisdaden goed te praten.

maar goed, post anders nog wat foto's van datzelfde luxehotel ofzo
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 19:42   #37
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Zoals deze ....... Hoe lerern wij het handwerk van onze vaderen .......
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 28 juli 2011, 12:01   #38
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, toch kunt u zich niet weerhouden om erover te blijven argumenteren in alle aspecten.
ik herken dan ook zwakke propaganda met mijn ogen dicht

Citaat:
Ik zal toch nog even moeite doen, hoewel u van slechte wil bent.
lol, omdat ik niet blindelings meestap in uw propagandapoging?

Citaat:
Oh, en nog even dit :

Gaza publiek zwembad (eind 2009)
uit wiki:
Citaat:
its construction was sponsored by the Islamic Society
maar iets relevanter:
Citaat:
the goal of the as-Sadaka Athletic Club was to contribute to "retaining steadfastness in the country against the occupation and tyranny which seeks undermine the resolve of our people.
en dan speciaal voor u antoon:
Citaat:
The Israeli Government Press Office was inspired by Gross' dispatch and sent out an email to journalists advising to enjoy fine dining at the Roots Club and suggesting that they may also wish "to enjoy a swim at the new Olympic size swimming pool."[4] The Guardian accused the Press Office of using Gaza's new gourmet restaurant and this new Olympic-sized swimming pool in Gaza "to highlight Israel's claim there is no humanitarian crisis there."[5]

Israelis and supporters of Israel abroad have since used the construction of this swimming pool as a way of promoting the point of view that there is a gap between some media depictions of Gaza and the realities on the ground. Deputy Foreign Minister Danny Ayalon, for example, recently wrote that "No one claims that the situation in Gaza is perfect," but claims the "situation in Gaza is a humanitarian crisis on the scale of Darfur," are made absurd in light of the fact that "This is the same Gaza that just opened a sparkling new Gaza Mall shopping mall that would not look out of place in any capital in Europe. Gaza, where a new Olympic-sized swimming pool was recently inaugurated and five-star hotels and restaurants offer luxurious fare," and "Markets brimming with all manner of foods dot the landscape of Gaza.
Citaat:
Een commercieel centrum in Gaza, juli 2010 (en dit ZONDER hulp van de flotilla-idioten!)
[/quote]
Citaat:
According to CBS News, construction materials and concrete were brought in via the Gaza Strip smuggling tunnels.

echt antoon, ge zijt er nogal ene
Oud 28 juli 2011, 12:09   #39
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Niets goedgelovig. De foto's en films spreken voor zichzelf. eens te meer.
nee dat doen ze niet. Ik zou foto's van het paleis van Mugabe bevoorbeeld nu ook niet gaan gebruiken om te beweren dat er geen problemen zijn in Zimbabwe
Oud 28 juli 2011, 12:10   #40
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Hier, nog een paar gebouwen die nog niet zijn gebombardeerd. Zeg maar : een filmpje over het echte leven in Gaza...
lol, het echte leven
en gij weet dat omdat ge daar wekelijks komt natuurlijk
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be