![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() yep
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, de floltilla is mislukt, en de flotilla-leden worden voornamelijk genoemd als idioten en profiteurs die niets anders te doen hebben. U moest de reacties van de lezers eens nagaan, in nagenoeg alle kranten, zowel hier als elders in Europa.
BTW: niemand probeert u te overtuigen, want dat is zowiezo verloren moeite. Laatst gewijzigd door Antoon : 27 juli 2011 om 17:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het was dan ook te verwachten. De PR machine gaat op volle toeren draaien om in september de Palestijnse onafhankelijkheid proberen te stoppen. Maar het zal niet baten. Hoeveel propaganda artikels je ook zult papegaaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik zie wel nog altijd niet in waarom u daadwerkelijke vooruitgang (met hulpgelden) als een pleidooi ziet tegen die internationale hulp. Zeker omdat ik ook in gedachte houd dat Israël wel meer dingen tegenhoudt dan wapens en ook de haven blokkeert. Hebt u al ooit een land gezien dat wel vaarde bij het verliezen van zijn haven en een groot deel van de ondernemingszin (door toedoen van het onvrije verkeer van goederen)? Ook is het zo dat foto's en filmpjes van hotels (voor buitenlanders, hoogstwaarschijnlijk is toerisme een belangrijke industrie voor een mediterraan land), waterparken (voor niemand blijkbaar, wegens afgebrand) en commerciële centra (heus niet zo "luxe" als ze worden genoemd) niets zeggen over de staat van het gemiddelde huis, over woon-werkverkeer en andere zaken waar de vele belemmeringen van het Israëlisch staatsapparaat bij komen kijken. In Cuba zijn er ook veel auto's en hotels. Cuba is dus welvarend? ![]() Het is fout om aan te nemen dat er geen onvrede (en onvrijheid) is omdat er sprake is van economische vooruitgang. PS: Ik zie eerder het beleid van Israël als een pleidooi tegen hulpgelden. Ze worden immers enkel gebruikt om het leger verder te bewapenen en dus de onvrijheid van de Palestijnen in stand te houden.
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief." Laatst gewijzigd door donzigschaap : 27 juli 2011 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BTW: ik weet niet waar uw september-erectie voor nodig is. Ten eerste ben ik persoonlijk helemaal niet tegen een onafhankelijk Palestina, en ten tweede zal het spijtig genoeg voor de Palestijnen niet eens lukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De flotilla die miljoenen heeft gekost aan schepen en propaganda zijn er alleen om te provoceren. Ze kregen van meet af aan het voorstel om hun goederen in Ashdod te leveren of via Egypte via vrachtwagens, maar ze weigerden ![]() PS: Israel heeft een bruisende economie, te vergelijken met China, Brazilië en Turkije qua groei, maar met innovaties en ontwikkelingen in alle sectoren. Heeft heus geen 'hulpgelden' nodig. Het leger wordt er wel mede-gefinancierd door de VS, die ze als een verlengstuk van hun eigen leger beschouwen, met een samenwerking die zelfs verder gaat dan de NAVO-landen onder elkaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat september betreft : ik denk niet dat het gaat lukken. Echt niet. Maar wat u niet begrijpt is dat ik dat spijtig vind. Ik zou veel liever hebben dat Palestina een onafhankelijk land wordt. Vandaar mijn verwondering over uw opwinding en woeligheid. Laatst gewijzigd door Antoon : 27 juli 2011 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien zijn de grootste investeerders in Israel privé-mensen en multinationals. Uit alle bovengenoemde contreien. U kan dus veel narigheid wensen voor dat land, maar ik moet u ook hier tegenspreken. En ook hier zal uw geïrriteerde woeligheid niet helpen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De goederen naar de haven van Gaza sturen is gewoon veel efficiënter. Verder is het aan de staat Israël om te verantwoorden waarom het de toegang tot die haven ontzegt, en dat kan niet zonder toe te geven dat Israël zich schuldig maakt aan het beroven van de vrijheid van een ander volk. Die flotilla is in die zin inderdaad een provocatie, aangezien de reactie van Israël voorspelbaar is. Rechtvaardig of verantwoord is die reactie echter niet. Dat is simpelweg goede PR voor de bevrijding van Palestina. Slimmer was waarschijnlijk geweest om de boten op zee te doorzoeken en ze dan door te laten naar Gaza, aangezien dat resulteert in minder slechte PR voor Israël. Als de Palestijnen/mensen op de flotilla niet hadden geweigerd om de goederen langs een andere weg te vervoeren, dan verklaren ze zich akkoord met het standpunt van Israël: de blokkade is ontegensprekelijk rechtvaardig. Citaat:
Het ironische is dat diezelfde VS zogenaamd de gesprekken over vrede in goede banen moet leiden. ![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja, eigen schuld dikke bult, zo zou ik denken. Als de Hamas gewoon het geweld afzweert dan heeft Israel geen reden tot blokkades, laat staan tot gerichte aanvallen. BTW: voor een land dat geen 'economische vrijheid' kent zijn ze toch fameus voorspoedig. ----- @ donzigschaap : ik moet nu weg, maar het was een aangename en interessante discussie. Om nog eens te houden, over dit onderwerp, of een ander. Mij gelijk. ![]() Laatst gewijzigd door Antoon : 27 juli 2011 om 18:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() misschien moet je even in Gaza gaan wonen aangezien je er het paradijs waant. dan ga ik benieuwd zijn wat je te zeggen hebt. wat je nu doet is een nogal zielige poging om oorlogsmisdaden goed te praten.
![]() maar goed, post anders nog wat foto's van datzelfde luxehotel ofzo ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zoals deze ....... Hoe lerern wij het handwerk van onze vaderen .......
![]() |
#38 | ||||||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() echt antoon, ge zijt er nogal ene
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() nee dat doen ze niet. Ik zou foto's van het paleis van Mugabe bevoorbeeld nu ook niet gaan gebruiken om te beweren dat er geen problemen zijn in Zimbabwe
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
en gij weet dat omdat ge daar wekelijks komt natuurlijk
|
![]() |
![]() |