Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2011, 17:03   #21
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Als dat een wijk is waar alleen maar moslims wonen en komen, wat kan het ons dan eigenlijk schelen welke wetten zij intern op hun eigen geloofsgenoten wensen toe te passen?
'Rechts' vraagt toch steeds om strengere bestraffingen van criminelen. 'Rechts' beweert toch constant dat vooral moslims crimineel gedrag vertonen. Wat kan 'rechts' er dan tegen hebben dat moslims elkaar voortaan ontzettend zwaar gaan bestraffen in wijken waar 'blanken' waarschijnlijk al jaren niet meer komen?
'Links' daarentegen zal hier ook geen problemen mee hebben daar dit voor hen een natuurlijke vooruitgang is op weg naar een samenleving waar alle aanwezige culturen in hun waarde worden gelaten.

Of begin ik nu veel te ironisch te worden?
Jji vergeet wel één ding dat het hier gaat om Britse burgers al zijn het moslims. En geen enkele burger heeft het recht naar eigen goeddunken recht in eigen handen te nemen. In geen enkel democratische rechtstaat is dat zo. Ook buitenlanders verblijvend in Groot Brittanie zijn onderhevig aan het Britse rechtstelsel.
Oud 28 juli 2011, 17:11   #22
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Nadat men moslims jarenlang als links kiesvee zag, zit nu links te roepen dat die moslims o zo rechts zijn...
Hier hebben ze dat nog steeds niet begrepen blijkbaar...
Nu ja, dit is dus hetgeen links met al hun verdraagzaamheid zat te zaaien, de oogst is een bastion van onverdraagzaamheid...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 17:18   #23
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Nadat men moslims jarenlang als links kiesvee zag, zit nu links te roepen dat die moslims o zo rechts zijn...
Nu ja, dit is dus hetgeen links met al hun verdraagzaamheid zat te zaaien, de oogst is een bastion van onverdraagzaamheid...
Ach, de ene totalitaire ideologie omarmt graag de andere totalitaire ideologie... tot ze botsen. Links zal zoals in alle islamitische landen het onderspit delven.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 17:19   #24
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie buiten het veralgemenen en mensen in hokjes duwen geen argument, BF62 begint weer met lappen tekst en jij draagt al even weinig bij? Het is bijzonder kortzichtig om te denken dat links een bende naieve gekken zijn die blind de Islam achternahollen. Dit is een karikatuur die rechts al te graag maakt. De waarheid komt blijkbaar hard aan, de bende sharia gekken in londen zijn van het rechtse kaliber. Het soort dat oa het VB maar al te graag heeft zonder die gekken hebben ze vandaag de dag nog nauwelijks een poot om op te staan.
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 17:22   #25
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Het gaat naar verluidt om deze posters en zelfklevers:

Die "andere moslims" liegen dat het gedrukt staat, want deze zaken werden enkele weken geleden, lang voor de gebeurtenissen in Oslo, al in de (alternatieve) media genoemd, zoals in dit artikel van 8 juli jongstleden. De oorzaak moet dus in eigen islamitische kringen gezocht worden, en niet aan Oslo gelinkt worden als een gevolg ervan.
Op de keper beschouwd is Oslo eerder een gevolg op dit soort zaken.
Als ik dit soort nieuws lees, denk ik ook dat we niet aan onze laatste " Breivik " toezijn...Zo een kerels gaan we wel meer tegenkomen de komende jaren. Zoals steeds wanneer twee totaal verschillende gemeenschappen een gebied moeten delen, is er een strijd om de macht, en dat gaat vrijwel altijd gepaard met bruut geweld.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 17:27   #26
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Binnenkort is er een interessante film over de "Amish" dinsdag 2 augustus o.05 h Canvas
die angeeft hoe een religieuze groep of sekte binnen de eigen groep extreme regels kan opleggen (en dit ook doet).

In de USA heeft men ook in het verleden reeds opgetreden tegen religieuze groepen
die van de algemene norm afwijkende regels aanhielden (polygamie bij de Mormonen enz..).

Ik kan me best voorstellen dat er op diverse gebieden (behalve verminkingen uiteraared e.a.) een modus vivendi gevonden kan worden (met veel goede wil).
Moesten de moslims even vredelievend als de Amisch zijn, zouden er weinig problemen zijn denk ik....Dat veel mensen hier de islam niet lusten, is niet omdat de moslims op een verschillende manier leven, maar wel omdat ze afzien van de overlast, de gewelddadigheid die uit die religie en zijn gelovigen voortkomt...
Oud 28 juli 2011, 17:29   #27
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
met de nudistenbende op verlof naar waltham forest dus
Bewapende, of door lijfwachten beschermde nudisten dan, anders worden die daar gelyncht !
Oud 28 juli 2011, 17:30   #28
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Zou jij daar willen opgroeien?
Het zou mij niet kunnen schelen om Amisch als buren te hebben. Moslims daarentegen...Nee, dank u.
Oud 28 juli 2011, 17:31   #29
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie buiten het veralgemenen en mensen in hokjes duwen geen argument, BF62 begint weer met lappen tekst en jij draagt al even weinig bij? Het is bijzonder kortzichtig om te denken dat links een bende naieve gekken zijn die blind de Islam achternahollen. Dit is een karikatuur die rechts al te graag maakt. De waarheid komt blijkbaar hard aan, de bende sharia gekken in londen zijn van het rechtse kaliber. Het soort dat oa het VB maar al te graag heeft zonder die gekken hebben ze vandaag de dag nog nauwelijks een poot om op te staan.
U flipt door of u draait bewust de zaken om...
Uw "rechtse" moslims zijn hetgeen u en uw linkse ploeg er van maakt, me dunkt dat de rechtse partijen al lang genoeg waarschuwen voor dit soort toestanden.
Indien u naar de rechtse partijen zou luisteren ipv op te roepen tot cordons en erger had u nu niet gezeten met een geloof dat met uw kl***, speelt.
Net zoals uw kleurgenoot:http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110728_107 het nog steeds niet begrepen heeft...

Deze shariatoestanden hebben we aan u en uw ideologische vriendjes te danken, steek het dus niet op rechts maar zie dat u uw rommel opruimt...
Oud 28 juli 2011, 17:37   #30
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Jji vergeet wel één ding dat het hier gaat om Britse burgers al zijn het moslims. En geen enkele burger heeft het recht naar eigen goeddunken recht in eigen handen te nemen. In geen enkel democratische rechtstaat is dat zo. Ook buitenlanders verblijvend in Groot Brittanie zijn onderhevig aan het Britse rechtstelsel.
Inderdaad. Wat zou men er over denken mochten enige neo-pagans morgen enkel dorpen, of stadswijken onder het gezag van 2000 jaar oude Germaanse wetten plaatsen ?
Oud 28 juli 2011, 17:39   #31
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Deze shariatoestanden ....

groeien uit een rechtse ideologie.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 17:50   #32
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Ah tja, ze hebben ook een mooie poster ontworpen om hun ludieke actie kracht bij te zetten.

Kwestie van de goegemeente te tonen dat Breivik een fantast is.

Zo zie je maar dat extremen elkaar nodig hebben, ja zelfs voeden.

Je kunt de ene niet bestrijden zonder de andere aan te durven pakken.

Laat dat nu net datgene zijn dat de kern van het probleem vormt, waar links mee blijft worstelen en worstelen en worstelen en waar het leeuwedeel van de gematigde massa's (dwz noch rechts noch links) zich terecht van afvraagt waarom men met 2 maten en gewichten blijft wegen...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 17:51   #33
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo is dat.
Oud 28 juli 2011, 17:52   #34
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
U flipt door of u draait bewust de zaken om...
Uw "rechtse" moslims zijn hetgeen u en uw linkse ploeg er van maakt, me dunkt dat de rechtse partijen al lang genoeg waarschuwen voor dit soort toestanden.
Indien u naar de rechtse partijen zou luisteren ipv op te roepen tot cordons en erger had u nu niet gezeten met een geloof dat met uw kl***, speelt.
Net zoals uw kleurgenoot:http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110728_107 het nog steeds niet begrepen heeft...

Deze shariatoestanden hebben we aan u en uw ideologische vriendjes te danken, steek het dus niet op rechts maar zie dat u uw rommel opruimt...

Die rechtse partijen doen net hetzelfde of moet ik mijn boekje eens opendoen over het Homo standpunt van het VB?
Oud 28 juli 2011, 18:00   #35
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die rechtse partijen doen net hetzelfde of moet ik mijn boekje eens opendoen over het Homo standpunt van het VB?
Maw we kunnen blijven over en weer vingerwijzen.

De voedingsbodem voor extreem rechts en racisme zul je op die manier helaas niet wegnemen.

Wil je het ene bevechten, zul je het andere moeten een naam geven en op dezelfde manier bestrijden.

Dit gebeurt vooralsnog niet.

Eens links met dezelfde verontwaardiging zal reageren op het homostandpunt van VB als op een Nederlandse imam die oproept om homo's van torengbouwen te gooien met het hoofd naar beneden, zijn we al een eind weg.

Nogmaals: de massa is dat gelul over rechts en links beu.

Die vraagt zich terecht af waarom er met 2 maten en gewichten wordt gewogen.

Hetzelfde zie je op politiek vlak.

De massa een ruk naar rechts?

Bullshit, de massa zet zich af tegen de onoprechtheid en de desinformatie.

De heersende (politieke) klasse moet kleur leren bekennen op elk vlak!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 18:23   #36
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
inderdaad. gekoloniseerd van de 7 indiaantjes die er woonden zeker? of heb je het over de stokstaartjes met een populatie van 950/Km2?
Ja, zo hebben ze dat destijds inderdaad proberen rationaliseren: het was toch maar onbewoonde wildernis en mocht dus gewoon geroofd worden. En niet alleen mocht dat land rustig geroofd worden, de oorspronkelijke bewoners mochten ook uitgeroeid worden. Ze waren toch maar met een paar (negationisme is ook een kunst). Nee, ik zou me toch maar beperken tot islamkritiek.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 18:27   #37
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn onlosmakend verbonden met een bepaalde religie...
Oud 28 juli 2011, 18:28   #38
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ja, zo hebben ze dat destijds inderdaad proberen rationaliseren: het was toch maar onbewoonde wildernis en mocht dus gewoon geroofd worden. En niet alleen mocht dat land rustig geroofd worden, de oorspronkelijke bewoners mochten ook uitgeroeid worden. Ze waren toch maar met een paar (negationisme is ook een kunst). Nee, ik zou me toch maar beperken tot islamkritiek.
Akkoord, alleen spijtig dat je nu niet hetzelfde durft te zeggen.
Oud 28 juli 2011, 18:30   #39
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu het te warm is onder uw linkse billen begint u ineens over homo'???
Nu ja, doet u gerust een zoveelste homobashingdraadje open hoor, niemand houdt u tegen om dat te doen.
Maar ondertussen zit u wel met een probleem, het door u verafschuwde VB heeft hier weer eens gelijk gekregen hé...
Oud 28 juli 2011, 18:32   #40
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Akkoord, alleen spijtig dat je nu niet hetzelfde durft te zeggen.
Omdat de situatie niet te vergelijken is. Tenzij je nu wil beweren dat de moslims technologisch mijlenver voor staan, allerlei ziekten meebrengen waartegen wij geen enkele weerstand hebben en hier gebieden van duizenden vierkante kilometers claimen alsof wij er eenvoudigweg niet wonen. Ik heb trouwens al meermaals geschreven dat ik voor een strenger, efficiënter en selectiever migratiebeleid ben.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be