Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2011, 16:08   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
NIEMAND (dus ook geen zigeuners) mogen hier vrij kamperen. Waarom maak je onderscheid voor zigeuners? Ga je op dezelfde manier tekeergaan als ik met mijn sleurwagen even in je buitenverblijf ga kamperen? (mèt achterlating van al de rommel en natuurlijk ook eventuele "verwijdering" van een aantal spullen uit je chaletje).

Het rondtrekkende zigeunerleven past nu eenmaal niet meer in het Europese maatschappelijk systeem. Shit happens. Ketels worden ook niet meer gelapt en scharen niet meer geslepen. De hoefsmid van weleer heeft ook geen lap meer te doen als de paarden verdwenen zijn uit het straatbeeld. Wat nu? ga je paarden kweken zodat de smid toch nog werk heeft? of verwacht je van de smid dat hij zich aanpast? Behalve als het zigeuners zijn precies? want d�*t is een beschermde soort blijkbaar.
Je geeft hier inderdaad het juiste verhaal.

Roma's passen niet in het Europese maatschappelijke beeld en daar wringt het schoentje.

Nu ik pas ook niet in het Europese maatschappelijke beeld.
Ik ben niet afhankelijk van de massaproductie van energie en voeding.
Ik ben niet verslaafd aan sociale bezigheden zoals café, dancing, cinema, pretpark, fitness, en noem maar op.

De Europese maatschappij is door en door rot geworden en bezig zichzelf te verloochenen.

Shit happens en de Europese maatschappij is de Shit waar we mee opgeschept zitten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2011, 16:32   #22
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, elke Europeaan mag zolang hij wil in een Europees land verblijven, zolang hij geen criminele feiten pleegt. En het is aan de overheden om te bewijzen dat er criminele feiten worden gepleegd en niet aan de burger om te bewijzen dat hij ze niet pleegt.
Na 3 maanden verblijf mag een overheid je wel als belastingplichtige beschouwen, tenzij je ergens anders belastingen betaald.
Je hebt deels gelijk. Dit geldt voor elke Europeaan BEHALVE voor Roemenen en Bulgaren (wat de Roma zijn):

Citaat:
Mogen grote groepen mensen zomaar overal neerstrijken, hun tenten opslaan, caravans en auto’s parkeren om er al dan niet tijdelijk gaan wonen?

Die vraag kan simpelweg met 'nee' worden beantwoord. Toch gebeurt het. Soms op dermate grote schaal dat overheden optreden omdat de overlast te gortig wordt. Zo ook Frankrijk dat sinds de toetreding van Roemenië en Bulgarije tot de Europese Unie verhoudingsgewijs veel Roma-zigeuners uit die landen trok.

Voor alle inwoners van de Europese Unie geldt vrij verkeer van personen. Sommige landen hebben na de toetreding van Roemenië en Bulgarije een uitzonderingsclausule opgenomen. Na drie maanden moeten Roemenen en Bulgaren in Frankrijk een verblijfsvergunning aanvragen, aantonen dat ze werk hebben en verzekerd zijn. Indien ze dat niet doen, zijn ze voor de wet illegalen.
http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Co...elige-Roma.htm

Het adres van Verhofstadt in Toscane waar de zigeuners kunnen overwinteren in zijn olijfboomgaard kan men ook doorgeven aan het ERRC (European Roma Rights Centre ):

For more information, contact:
Sinan Gokcen,
ERRC Media and Communications Officer,
[email protected],
+36.30.500.1324
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2011, 06:09   #23
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Waarom zouden gemeenten hier niét zelf over mogen beslissen?
Omdat het dan een rommeltje gaat worden? In de ene gemeente zus ,in de andere zo, enz.....
Waarom niet één richtlijn/wettekst/regelment voor heel Belgïe? Lijkt me in elk geval duidelijker en overzichtelijker.

In bovenstaande posts is het al aangehaald geweest: het feit dat die mensen geen vast adres hebben.

Hoe doen die dat dan ivm postbedeling ? Of ontvangen die nooit geen brieven?

Wat met hun inkomen? Ik neem aan dat mensen met een zwerfbestaan geen vaste job hebben, dus ga ik er maar van uit dat zij ergens een vervanginkomen krijgen......hoe krijgen die dan hun inkomen? Voor een bankrekening heb je toch een vaste verblijfplaats/adres nodig?

Idem voor personenbelastingen en andere taksen? Moeten die dan helemaal niks betalen? Ook geen autoverzekering en milieutaksen?

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2011, 07:27   #24
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat met hun inkomen? Ik neem aan dat mensen met een zwerfbestaan geen vaste job hebben, dus ga ik er maar van uit dat zij ergens een vervanginkomen krijgen......hoe krijgen die dan hun inkomen? Voor een bankrekening heb je toch een vaste verblijfplaats/adres nodig?

Idem voor personenbelastingen en andere taksen? Moeten die dan helemaal niks betalen? Ook geen autoverzekering en milieutaksen?
Het zijn Bulgaren en Roemenen dus zullen ze in hun thuislanden wel belastingen betalen zeker? In Belgique kunnen ze rechtstreeks aanschuiven aan de vetpotten dacht ik, met uitkeringen per persoon las ik ergens. ook kinderen van 12 jaar worden als volwassenen beschouwd.
Oud 1 augustus 2011, 10:36   #25
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Omdat het dan een rommeltje gaat worden? In de ene gemeente zus ,in de andere zo, enz.....
Waarom niet één richtlijn/wettekst/regelment voor heel Belgïe? Lijkt me in elk geval duidelijker en overzichtelijker.

In bovenstaande posts is het al aangehaald geweest: het feit dat die mensen geen vast adres hebben.

Hoe doen die dat dan ivm postbedeling ? Of ontvangen die nooit geen brieven?

Veel Roma's leven van de rente van hun erfenissen.
Hoe groot de rijkdomis van de Romastammen is niet bekend, maar volgens sommige behoren zij tot de rijkste inwoners van Europa. Een rijkdom die zij hebben opgebouwd vanaf de vroege middel eeuwen tot midden de 20ste eeuw door hun ambachtelijke kennis ten diensten te stellen van de adel en plaatselijke bevolkingen.
Tegenwoordig werken zij vaak als seizoenarbeiders in de landbouw, vaak in het zwart omdat de werkgevers hen niet inschrijven wegens de hoge taksen op arbeid in Europa.

En hun voertuigen zijn wettelijk in orde. Moest dat niet zijn dan kon de politie hen van de baan plukken en opsluiten.

En die mensen hebben een vaste verblijfplaats, enkel is die vaak in Bulgarije of Roemenië.
Oud 1 augustus 2011, 10:38   #26
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn Bulgaren en Roemenen dus zullen ze in hun thuislanden wel belastingen betalen zeker? In Belgique kunnen ze rechtstreeks aanschuiven aan de vetpotten dacht ik, met uitkeringen per persoon las ik ergens. ook kinderen van 12 jaar worden als volwassenen beschouwd.
Klopt, maar is het hun schuld dat de Belgische wet dergelijke zaken mogelijk maakt of is dat de schuld van de politici?
Oud 1 augustus 2011, 10:41   #27
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt, maar is het hun schuld dat de Belgische wet dergelijke zaken mogelijk maakt of is dat de schuld van de politici?
ze rijden wèl over de wegen die door ons belastingsgeld zijn betaald, ze eisen staanplaatsen op met voorzieningen die door ons belastingsgeld zijn betaald. Zelf werken ze dus in het zwart of staan(zitten) te bedelen: ook daar wordt geen cent belasting op betaald, en verder hangen ze aan de vetpotten van de OCMW.

Als ze willen leven zoals in de middeleeuwen (zonder wegen, zonder belastingen, zonder voorzieningen) dan kunnen ze terug naar India en daar gaan zwerven, of vb. in de pampa's van Hongarije rondzwerven. Een hoefsmid of wagenmaker heeft zich ook moeten aanpassen. Neen, ofwel zijn ze zelfbedruipend (wat ze blijkbaar niet zijn want stelen en bedelen is hun hoofdberoep) en dan trekken ze maar wat rond, ofwel passen ze zich aan aan de maatschappij. Dat moet ik en jij ook doen. Of betaal jij ook geen belastingen?

Roemenië en Bulgarij krijgen trouwens van Europa hopen subsidies om te proberen die mensen in een normaal patroon te krijgen zodat ze kunnen werken en zelf in hun onderhoud voorzien: blijkbaar lukt dat niet, pikken is leuker en bedelen zeker.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 1 augustus 2011 om 10:44.
Oud 1 augustus 2011, 11:55   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ze rijden wèl over de wegen die door ons belastingsgeld zijn betaald, ze eisen staanplaatsen op met voorzieningen die door ons belastingsgeld zijn betaald. Zelf werken ze dus in het zwart of staan(zitten) te bedelen: ook daar wordt geen cent belasting op betaald, en verder hangen ze aan de vetpotten van de OCMW.

Als ze willen leven zoals in de middeleeuwen (zonder wegen, zonder belastingen, zonder voorzieningen) dan kunnen ze terug naar India en daar gaan zwerven, of vb. in de pampa's van Hongarije rondzwerven. Een hoefsmid of wagenmaker heeft zich ook moeten aanpassen. Neen, ofwel zijn ze zelfbedruipend (wat ze blijkbaar niet zijn want stelen en bedelen is hun hoofdberoep) en dan trekken ze maar wat rond, ofwel passen ze zich aan aan de maatschappij. Dat moet ik en jij ook doen. Of betaal jij ook geen belastingen?

Roemenië en Bulgarij krijgen trouwens van Europa hopen subsidies om te proberen die mensen in een normaal patroon te krijgen zodat ze kunnen werken en zelf in hun onderhoud voorzien: blijkbaar lukt dat niet, pikken is leuker en bedelen zeker.
En nu komen we dus bij de essentie van de zaak.
Mensen binnen een door andere bepaald "normaal" patroon krijgen.
Nu de mens is van nature uit een zwerfdier en een opportunist.
Het patroon dat de Europese maatschappij ons opdringt is volledig tegen natuurlijk.
De mens is niet gemaakt om op 1 plaats te blijven en daar een 9to5 job uit te voeren.
De mens is niet gemaakt om als een machine steeds dezelfde job op dezelfde manier uit te voeren.
De mens is niet gemaakt om binnen bepaalde grenzen te leven.

Verder waren er al wegen van voor onze jaartelling en ver voor onze middel-eeuwen. Belastingen werden al geïnd vanaf de eerste vormen van gevestigde maatschappijen hun intreden deed.
En voorzieningen? Wel, de eerste echte sociale voorzieningen komen van de Roma's.

De Nazi's stuurden meer dan 1 miljoen Roma's naar de uitroeiïngskampen.
Gewoon omdat ze de levenswijze van de Roma's niet wilde aanvaarden.
Vandaag zijn er geen uitroeiïngskampen meer, anders zouden 85% van de westerlingen de Roma's zelf nog oppakken en er heen brengen om hen toch maar te kunnen dwingen ons "normaal patroon" aan te nemen.

Mag ik je er wel even op wijzen, dat hun levenspatroon juist het normale is.
Oud 1 augustus 2011, 12:02   #29
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
En nu komen we dus bij de essentie van de zaak.
Mensen binnen een door andere bepaald "normaal" patroon krijgen.
Nu de mens is van nature uit een zwerfdier en een opportunist.
Het patroon dat de Europese maatschappij ons opdringt is volledig tegen natuurlijk.
De mens is niet gemaakt om op 1 plaats te blijven en daar een 9to5 job uit te voeren.
De mens is niet gemaakt om als een machine steeds dezelfde job op dezelfde manier uit te voeren.
De mens is niet gemaakt om binnen bepaalde grenzen te leven.
geen enkel probleem. maar dan moeten ze wèl met hun tengels van MIJN gerief afblijven Jantje! Ze moeten dan niet pikken, niet stelen, niet van het OCMW leven, niet andermans grondgebied gaan vervuilen, niet gebruik maken van andermans eigendom.
Maar.... dat doen ze niet hé?
Trouwens de eerste boeren zijn nu toch ook al een tijdje bezig in die Vruchtbare Halve Maan geloof ik. Of blijf je bij het jagers/verzamelaars systeem zitten? In het Amazone gebied kunnen ze misschien nog wat plaats vinden zolang ze daar de plaatselijke indianenstammen dan weer niet van hun eten ontrieven.
En ik neem aan dat je ook niet zou willen dat roma zigeuners in van die moderne klinieken verblijven om verzorgd en geopereerd te worden? want dat is ook geen natuurlijke levensstijl: sappen en kruiden uit het bos ja!

Citaat:
Verder waren er al wegen van voor onze jaartelling en ver voor onze middel-eeuwen. Belastingen werden al geïnd vanaf de eerste vormen van gevestigde maatschappijen hun intreden deed.
En voorzieningen? Wel, de eerste echte sociale voorzieningen komen van de Roma's.
NORMALE mensen betaalden idd al lang belastingen, Roma zigeuners blijkbaar niet hé? die zwerven rond. en welke vorm van echte sociale voorzieningen voor IEDEREEN hebben de Roma uitgevonden? of bedoel je eigen roma-volk eerst?

Citaat:
De Nazi's stuurden meer dan 1 miljoen Roma's naar de uitroeiïngskampen.
Gewoon omdat ze de levenswijze van de Roma's niet wilde aanvaarden.
Vandaag zijn er geen uitroeiïngskampen meer, anders zouden 85% van de westerlingen de Roma's zelf nog oppakken en er heen brengen om hen toch maar te kunnen dwingen ons "normaal patroon" aan te nemen.
Dat moet ge aan Dolfke gaan voorleggen man! Dat is ondertussen zeventig jaar geleden.

Citaat:
Mag ik je er wel even op wijzen, dat hun levenspatroon juist het normale is.
zeker en vast: het jagers/verzamelaars systeem, die in plaggenhutten woonden en met de grote kudden meetrokken tijdens de grote trek. Alleen is er nu niet veel meer te verzamelen en de kuddes zijn ook verdwenen. Misschien kunnen ze in Afrika nog wat meetrekken? Of in de pampa's (daar valt wel een en ander te verzamelen zeker? en kunnen ze paarden kweken).

Verder heb ik begrepen dat jij voldoende grond hebt om zelfvoorzienend te zijn en je eigen groenten te kweken: nodig gerust een paar families uit om op je akkertje een paar maanden te verblijven. Niemand houdt je tegen. In feite is het je verdomde PLICHT om jouw grondgebied open te stellen voor zo'n paar Roma families, want jij hebt hun grond ingepikt waar ze hun "normale" levensstijl op zouden moeten kunnen uitoefenen.

Op mijn postkaartje gazon is geen plaats genoeg om zelfs maar een caravan te zetten, laat staan een Mercedes.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 1 augustus 2011 om 12:07.
Oud 2 augustus 2011, 07:19   #30
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Toch nog even voor alle duidelijkheid:
Citaat:
Verblijfsrecht voor een termijn van langer dan drie maanden

Het recht van verblijf voor een termijn van langer dan drie maanden blijft aan bepaalde voorwaarden onderworpen:

•ofwel de verplichting als werknemer of als zelfstandige een economische activiteit uit te oefenen;
•ofwel de verplichting over voldoende bestaansmiddelen te beschikken en een ziektekostenverzekering te hebben om te voorkomen dat de burger tijdens zijn verblijf ten laste komt van de bijstandsregeling van het gastland. De lidstaten mogen niet het bedrag van de bestaansmiddelen vaststellen dat zij als toereikend beschouwen, zij moeten rekening houden met de persoonlijke omstandigheden van de betrokkene;
•ofwel de verplichting een opleiding te volgen in de hoedanigheid van student alsook over voldoende bestaansmiddelen te beschikken en een ziektekostenverzekering te hebben om te voorkomen dat de student tijdens zijn verblijf ten laste komt van de bijstandsregeling van het gastland;
•ofwel familielid zijn van een burger van de Unie die onder een van bovengenoemde categorieën valt.
http://europa.eu/legislation_summari.../l33152_nl.htm

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 augustus 2011 om 07:20.
Oud 2 augustus 2011, 07:50   #31
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
geen enkel probleem. maar dan moeten ze wèl met hun tengels van MIJN gerief afblijven Jantje! Ze moeten dan niet pikken, niet stelen, niet van het OCMW leven, niet andermans grondgebied gaan vervuilen, niet gebruik maken van andermans eigendom.
Trouwens de eerste boeren zijn nu toch ook al een tijdje bezig in die Vruchtbare Halve Maan geloof ik. Of blijf je bij het jagers/verzamelaars systeem zitten? In het Amazone gebied kunnen ze misschien nog wat plaats vinden zolang ze daar de plaatselijke indianenstammen dan weer niet van hun eten ontrieven.
En ik neem aan dat je ook niet zou willen dat roma zigeuners in van die moderne klinieken verblijven om verzorgd en geopereerd te worden? want dat is ook geen natuurlijke levensstijl: sappen en kruiden uit het bos ja!

En
NORMALE mensen betaalden idd al lang belastingen, Roma zigeuners blijkbaar niet hé? die zwerven rond. en welke vorm van echte sociale voorzieningen voor IEDEREEN hebben de Roma uitgevonden? of bedoel je eigen roma-volk eerst?

Dat moet ge aan Dolfke gaan voorleggen man! Dat is ondertussen zeventig jaar geleden.

zeker en vast: het jagers/verzamelaars systeem, die in plaggenhutten woonden en met de grote kudden meetrokken tijdens de grote trek. Alleen is er nu niet veel meer te verzamelen en de kuddes zijn ook verdwenen. Misschien kunnen ze in Afrika nog wat meetrekken? Of in de pampa's (daar valt wel een en ander te verzamelen zeker? en kunnen ze paarden kweken).

Verder heb ik begrepen dat jij voldoende grond hebt om zelfvoorzienend te zijn en je eigen groenten te kweken: nodig gerust een paar families uit om op je akkertje een paar maanden te verblijven. Niemand houdt je tegen. In feite is het je verdomde PLICHT om jouw grondgebied open te stellen voor zo'n paar Roma families, want jij hebt hun grond ingepikt waar ze hun "normale" levensstijl op zouden moeten kunnen uitoefenen.

Op mijn postkaartje gazon is geen plaats genoeg om zelfs maar een caravan te zetten, laat staan een Mercedes.
En daarvoor een Griekse tuinman aannemen?

Stout meisje...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 08:20   #32
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En daarvoor een Griekse tuinman aannemen?

Stout meisje...
niet voor mijn gazonneke hé. voor het snoeien van struiken en bomen en aanleg van een pergola.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 augustus 2011 om 08:21.
Oud 2 augustus 2011, 08:59   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Je moet er wel bijvertellen, dat je dan met niets in orde bent wat betreft ziekenkas enz .... dop,pensioen enz...
De belastingen zullen je dan ook forfaitair belasten/jaar.Maar ze kunnen je het niet opsturen daar je zonder adres zit en dan komt de veroordeling wegens wanbetaling.
Wat ik wel eens heb gelezen,is dat een Belg tot 6 maanden zonder vast adres mag zitten en toch met alles in orde blijft.
Je moet je inderdaad binnen de 6 maand inschrijven in de ambassade van het land waar je verblijft, de fiscus en het gekrom moeten je immers weten te vinden om de nodige legale diefstallen te kunnen blijven plegen.

Het is ook nodig om in orde te zijn met de kieswet, en alle andere mogelijke implicaties die het niet hebben van een vast adres inhoud.

Nu geloof ik wel dat wat Roma's betreft zelf in het voormallige oostblok men hen toestond van te reizen, en te camperen.

In elk geval is het zo, we spreken van de jaren 20 - 30 nu, in het dorp ten tijde van mijn grootvader, spraken ze toen al, maakt dat alles goed vastligt, want de boeheemers zijn daar. Toen waren ze al gekent voor diefstal van dieren, huisraad enz... Een boerendorp waar anders nooit wat gebeurde, buiten de jaarlijkse overstroming, en jaarmarkt.

Zonder racistisch te willen doen, en als je er zelf wat over gaat lezen ga je daar trouwens ook op uitkomen is, dat zo een Zigeunerfamilie/troep volgens zijn eigen wetten en code leeft, en zich de ballen aantrekt van lokale gebruiken/wetten. En het inderdaad niet meer als normaal vinden van te stelen , bedriegen en op te lichten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 09:02   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U snapt de ware inborst blijkbaar niet.
Vreemdelingen, Walen, Zigeuners, enz...
Komen daar binnenkort ook nog Zieken, Gehandicapten, Daklozen, enz. bij ?
Belgicisten misschien ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 09:12   #35
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Belgicisten misschien ...
De Grieken niet vergeten.
Oud 2 augustus 2011, 09:13   #36
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
niet voor mijn gazonneke hé. voor het snoeien van struiken en bomen en aanleg van een pergola.
En dat allemaal op een stuk waar nog geen mercedes kan staan?
Oud 2 augustus 2011, 09:14   #37
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En dat allemaal op een stuk waar nog geen mercedes kan staan?
yeps! straf hé.
Oud 2 augustus 2011, 09:35   #38
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu het tot midden augustus politiek kalm is in ons land moest er dringend iets of iemand anders gevonden worden om over te jammeren, janken en te kakken.
Zigeuners zijn natuurlijk weer een dankbaar onderwerp.

Proficiat.
Ha nog zo'n liefhebber, geef uw adres ik zal eens een familie in uw buurt laten logeren, enkel in uw straat zal voldoende zijn om u van uw visie te ontzetten !
Oud 2 augustus 2011, 09:36   #39
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U snapt de ware inborst blijkbaar niet.
Vreemdelingen, Walen, Zigeuners, enz...
Komen daar binnenkort ook nog Zieken, Gehandicapten, Daklozen, enz. bij ?
Het ging over zigeuners ... het is dus uzelf die generaliseert naar zwakkere groepen !
Oud 2 augustus 2011, 14:10   #40
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er gebeuren inderdaad meer diefstallen in periodes dat Roma's ergens verblijven, maar het is reeds lang bewezen dat die diefstallen niet allemaal gepleegd worden door Roma's.

En wat ik je wil duidelijke maken is dat je mensen geen levenswijze mag en kan opleggen.
Je mag en kan niet zomaar iedereen in hokjes plaatsen.
Doe je dat wel dan ben je niet beter dan Hitler.

En er is tot nu toen nog geen enkele Roma naar de rechtbank gestapt om een vergoeding van 500€ per dag te eisen omdat hij/zij niet van de SZ in België mocht genieten.

Als je dus over misbruik van de SZ wil beginnen, val dan de juiste groep mensen aan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be