![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Roma's passen niet in het Europese maatschappelijke beeld en daar wringt het schoentje. Nu ik pas ook niet in het Europese maatschappelijke beeld. Ik ben niet afhankelijk van de massaproductie van energie en voeding. Ik ben niet verslaafd aan sociale bezigheden zoals café, dancing, cinema, pretpark, fitness, en noem maar op. De Europese maatschappij is door en door rot geworden en bezig zichzelf te verloochenen. Shit happens en de Europese maatschappij is de Shit waar we mee opgeschept zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het adres van Verhofstadt in Toscane waar de zigeuners kunnen overwinteren in zijn olijfboomgaard kan men ook doorgeven aan het ERRC (European Roma Rights Centre ): For more information, contact: Sinan Gokcen, ERRC Media and Communications Officer, [email protected], +36.30.500.1324 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom niet één richtlijn/wettekst/regelment voor heel Belgïe? Lijkt me in elk geval duidelijker en overzichtelijker. In bovenstaande posts is het al aangehaald geweest: het feit dat die mensen geen vast adres hebben. Hoe doen die dat dan ivm postbedeling ? Of ontvangen die nooit geen brieven? Wat met hun inkomen? Ik neem aan dat mensen met een zwerfbestaan geen vaste job hebben, dus ga ik er maar van uit dat zij ergens een vervanginkomen krijgen......hoe krijgen die dan hun inkomen? Voor een bankrekening heb je toch een vaste verblijfplaats/adres nodig? Idem voor personenbelastingen en andere taksen? Moeten die dan helemaal niks betalen? Ook geen autoverzekering en milieutaksen?
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe groot de rijkdomis van de Romastammen is niet bekend, maar volgens sommige behoren zij tot de rijkste inwoners van Europa. Een rijkdom die zij hebben opgebouwd vanaf de vroege middel eeuwen tot midden de 20ste eeuw door hun ambachtelijke kennis ten diensten te stellen van de adel en plaatselijke bevolkingen. Tegenwoordig werken zij vaak als seizoenarbeiders in de landbouw, vaak in het zwart omdat de werkgevers hen niet inschrijven wegens de hoge taksen op arbeid in Europa. En hun voertuigen zijn wettelijk in orde. Moest dat niet zijn dan kon de politie hen van de baan plukken en opsluiten. En die mensen hebben een vaste verblijfplaats, enkel is die vaak in Bulgarije of Roemenië. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ze willen leven zoals in de middeleeuwen (zonder wegen, zonder belastingen, zonder voorzieningen) dan kunnen ze terug naar India en daar gaan zwerven, of vb. in de pampa's van Hongarije rondzwerven. Een hoefsmid of wagenmaker heeft zich ook moeten aanpassen. Neen, ofwel zijn ze zelfbedruipend (wat ze blijkbaar niet zijn want stelen en bedelen is hun hoofdberoep) en dan trekken ze maar wat rond, ofwel passen ze zich aan aan de maatschappij. Dat moet ik en jij ook doen. Of betaal jij ook geen belastingen? Roemenië en Bulgarij krijgen trouwens van Europa hopen subsidies om te proberen die mensen in een normaal patroon te krijgen zodat ze kunnen werken en zelf in hun onderhoud voorzien: blijkbaar lukt dat niet, pikken is leuker en bedelen zeker. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 1 augustus 2011 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen binnen een door andere bepaald "normaal" patroon krijgen. Nu de mens is van nature uit een zwerfdier en een opportunist. Het patroon dat de Europese maatschappij ons opdringt is volledig tegen natuurlijk. De mens is niet gemaakt om op 1 plaats te blijven en daar een 9to5 job uit te voeren. De mens is niet gemaakt om als een machine steeds dezelfde job op dezelfde manier uit te voeren. De mens is niet gemaakt om binnen bepaalde grenzen te leven. Verder waren er al wegen van voor onze jaartelling en ver voor onze middel-eeuwen. Belastingen werden al geïnd vanaf de eerste vormen van gevestigde maatschappijen hun intreden deed. En voorzieningen? Wel, de eerste echte sociale voorzieningen komen van de Roma's. De Nazi's stuurden meer dan 1 miljoen Roma's naar de uitroeiïngskampen. Gewoon omdat ze de levenswijze van de Roma's niet wilde aanvaarden. Vandaag zijn er geen uitroeiïngskampen meer, anders zouden 85% van de westerlingen de Roma's zelf nog oppakken en er heen brengen om hen toch maar te kunnen dwingen ons "normaal patroon" aan te nemen. Mag ik je er wel even op wijzen, dat hun levenspatroon juist het normale is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar.... dat doen ze niet hé? Trouwens de eerste boeren zijn nu toch ook al een tijdje bezig in die Vruchtbare Halve Maan geloof ik. Of blijf je bij het jagers/verzamelaars systeem zitten? In het Amazone gebied kunnen ze misschien nog wat plaats vinden zolang ze daar de plaatselijke indianenstammen dan weer niet van hun eten ontrieven. En ik neem aan dat je ook niet zou willen dat roma zigeuners in van die moderne klinieken verblijven om verzorgd en geopereerd te worden? want dat is ook geen natuurlijke levensstijl: sappen en kruiden uit het bos ja! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder heb ik begrepen dat jij voldoende grond hebt om zelfvoorzienend te zijn en je eigen groenten te kweken: nodig gerust een paar families uit om op je akkertje een paar maanden te verblijven. Niemand houdt je tegen. In feite is het je verdomde PLICHT om jouw grondgebied open te stellen voor zo'n paar Roma families, want jij hebt hun grond ingepikt waar ze hun "normale" levensstijl op zouden moeten kunnen uitoefenen. Op mijn postkaartje gazon is geen plaats genoeg om zelfs maar een caravan te zetten, laat staan een Mercedes. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 1 augustus 2011 om 12:07. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Toch nog even voor alle duidelijkheid:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 augustus 2011 om 07:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stout meisje... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() niet voor mijn gazonneke hé. voor het snoeien van struiken en bomen en aanleg van een pergola.
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 augustus 2011 om 08:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ook nodig om in orde te zijn met de kieswet, en alle andere mogelijke implicaties die het niet hebben van een vast adres inhoud. Nu geloof ik wel dat wat Roma's betreft zelf in het voormallige oostblok men hen toestond van te reizen, en te camperen. In elk geval is het zo, we spreken van de jaren 20 - 30 nu, in het dorp ten tijde van mijn grootvader, spraken ze toen al, maakt dat alles goed vastligt, want de boeheemers zijn daar. Toen waren ze al gekent voor diefstal van dieren, huisraad enz... Een boerendorp waar anders nooit wat gebeurde, buiten de jaarlijkse overstroming, en jaarmarkt. Zonder racistisch te willen doen, en als je er zelf wat over gaat lezen ga je daar trouwens ook op uitkomen is, dat zo een Zigeunerfamilie/troep volgens zijn eigen wetten en code leeft, en zich de ballen aantrekt van lokale gebruiken/wetten. En het inderdaad niet meer als normaal vinden van te stelen , bedriegen en op te lichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Ha nog zo'n liefhebber, geef uw adres ik zal eens een familie in uw buurt laten logeren, enkel in uw straat zal voldoende zijn om u van uw visie te ontzetten !
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Het ging over zigeuners ... het is dus uzelf die generaliseert naar zwakkere groepen !
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat ik je wil duidelijke maken is dat je mensen geen levenswijze mag en kan opleggen. Je mag en kan niet zomaar iedereen in hokjes plaatsen. Doe je dat wel dan ben je niet beter dan Hitler. En er is tot nu toen nog geen enkele Roma naar de rechtbank gestapt om een vergoeding van 500€ per dag te eisen omdat hij/zij niet van de SZ in België mocht genieten. Als je dus over misbruik van de SZ wil beginnen, val dan de juiste groep mensen aan. |
|
![]() |
![]() |