![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vond het daar leuk.
ik zeg niet dat ik er veel geleerd heb ![]()
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zouden beter wat akoestische schermen als wet stemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kinderen moeten vooral veel lawaai kunnen maken, overal, behalve waar het hun eigen ouders zou storen ...
neen, mijn opinie is gelijkaardig als problemen met honden: het is het probleem van het baasje. Als je een grote kinderopvangplaats plots neerpoot op een plaats die daaraan niet gewend is, dan kan je problemen verwachten. Als je een basketpleintje neerpoot naast de garagepoort van de gelijkgrondse verdieping, dan moet het leuk zijn om net daarboven te slapen als je 's anderendaags moet gaan werken. Kinderen moeten lawaai kunnen maken. Veel spelen en veel lawaai, en veel vuile kleren ...., maar een beetje, een heel klein beetje uitkijken waar. En ook omgekeerd: als je naast de kleuterschool een huis koopt, of een appartement in de buurt van een studentenkot in een studentenstad ... just gelijk de inwijkelingen in en rond de luchthaven ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als we nu eens de komende 45 jaar kinderen produceren verbieden, dan is dat, en vele andere problemen, meteen opgelost.
liefst wereldwijd.
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Heb het eens niet gedaan. En eens even gekeken naar Ketnet. Wie laat er zijn kinderen daarnaar kijken? Al dat opdringerig geschreeuw. Is dat op de andere zenders ook zo erg? Ik vond vroeger sommige tekenfilms met die dwaze stemmtjes al erg. Het is dan ook niet te verwonderen dat sommige kinderen onuitstaanbaar zijn, net als Ketnet.
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik blijf hier gewoon hyperverbaasd achter.
Wensen dat kinderen geen lawaai maken, is even debiel als vragen dat de zon geen licht zou geven. Kinderen en hun lawaai maken onverbrekelijk deel uit van het leven onder de mensen. Wie daar niet mee om kan, moet dringend naar een totaal eenzame plek een kluizenaarsbestaan opbouwen. Een drastischer oplossing voor de kinderhaters: neem kontakt op met de arts van de dichtsbijzijnde palliatieve dienst, en laat u pijnloos uit uw lijden verlossen.
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kinderen moeten kinderen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het moge duidelijk zijn dat uw denken daarover niet gebaseerd is op realisme maar op assumptie vanuit grotendeels gemanipuleerde ontspruitende meningsvorming. Trouwens je zegt het zelf ook halvelings wel; door het steeds dichter op elkaar wonen ontstaat er minder en minder tolerantie tov elkaar gek genoeg. Maar de daaruit volgende regels en strengere maatregelen die jij en andere als logisch gevolg darvan beschouwen staan paradoxaal genoeg ook te roepen dat er teveel regeltjes en betutteling komt; een vicieuze cirkel die zichzelf dus voed. Of we blijven op de juiste manier tolerant of we erkennen de oorzaak van het probleem en pakken dat aan ipv de symptomen! Het is in dit geval vis of vlees; of je aanvaard de gevolgen van een bepaalde maatschappij die we allen tesamen maken of we voorkomen dat het daarnaar escaleert. Wat deze dingen betreft is het nu eens niet goed om in de grijze zones te willen leven; dit helpt in dit geval de zaak niet maar net erger.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ketnet gaat bovendien (is dit bewust ?) hete hangijzers in de samenleving uit de weg die men kinderen / jonge tieners eigen dient te maken (armoede, discriminatie, relatievorming, ontluikende seksualiteit, drugs- en middelenmisbruik, liefde en vriendschap, schoolproblemen, ...), een werkelijke gemiste kans. Het is niet omdat men met Melvin een vrolijke 'bruine' op het scherm heeft rondhuppelen, dat men daarom de kinderen het thema racisme, discriminatie en integratie heeft eigen gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alle kinderen een zakdoek in de mond, op markten het roepen van marktkramers verbieden, mensen moeten verplicht fluisteren, vliegtuigen verbieden en alle motoren uit de wagens halen en duwen maar. En giet olie op de golven, ik wordt hoorndol van het lawaai van dat water. [/sarcame]
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Groot gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of niet naast een 'muziektempel' die onlangs zijn deuren naast uw woning heeft geopend... Of niet... of niet... Ik ken ze wel... ![]() Maar actiecomité's oprichten als ze plots in die situatie terechtkomen... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |