![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat zijn de talen die nog iets betekenen. Het is tragisch om te zien hoe enkel de Fransen "Sida" blijven zeggen, terwijl de rest van de wereld het over "aids" heeft. Het is schrijnend om hen het woord "ONU" te blijven zien gebruiken, terwijl de rest van de wereld, tot de kleinste taalgroepen toe, "UNO" zeggen. Eigenlijk dieptreurig. Ze zorgen er zelf voor dat hun taal geleidelijk aan wegdeemstert. Het geeft iets mee over de ingesteldheid van die mensen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dan nog, wat zal het mij verdommen hoeveel Franstaligen er Nederlands leren. Het is een kleine taal, daar moeten we niet over debatteren. Het zou de Franstaligen echter wel sieren moesten ze beseffen dat hun geliefde taal ook allang geen grote rol meer heeft. Vraag eens in de wereld rond wat: a. le sida b. aids betekent.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel Vlamingen reageren slecht tegenover het Frans, gewoon in verband met het communautair aspect in België en dat is belachelijk. Maar bon, op de andere kant is het enkel en alleen hun probleem als ze zich niet op hun gemak voelen als ze het Frans in Vlaanderen horen. Niet het probleem van de Franstaligen.
![]() Laatst gewijzigd door Everytime : 3 augustus 2011 om 23:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat wij hier met een zuidelijke landshelft zitten die toevallig Frans spreekt, dat we moeten denken dat Frans een wereldtaal is. Dat wij VN zeggen doet hier niet ter zake. Iedereen kent de term UNO, of aids, om er nu twee te noemen. Of ze nu Spaans, Duits, Nederlands, Chinees of Hindi spreken. De termen ONU en sida, zijn enkel gekend in het Franse taalgebied. Typisch die Franse arrogantie die je in de zuidelijke landshelft eveneens terug ziet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
On est demandeur de rien, en intussen weer meer geld eisen voor de francofonie in Brussel, zonder enige inspraak in de ten gelde making van deze transferten, makkelijk zat terwijl ze op ons geld vegeteren. Nooit het probleem van de Franstaligen natuurlijk, maar intussen staat dit land op springen. Probleem van de Franstaligen niet natuurlijk, schuld van die klotevlamingen. Wat een geluk dat die honderdduizenden Vlamingen indertijd zo mak waren om maar Frans te leren (niet dat ze anders konden natuurlijk) toen ze naar Wallonië trokken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij zal je het niet horen zeggen. Wel dat de Vlamingen, met onverminderde naiviteit en enthousiasme hun eigen verfransing organiseren, faciliteren en financieren. Daar gaat deze draad ook over (zie topic) En dat mag. Een eigen keuze van het eigen volk. En de Franstaligen mogen brullen van het lachen . Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 4 augustus 2011 om 00:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die staat de Vlamingen en hun politieke 'leiders' gewoon elke dag uit te lachen. En daar heeft hij volstrekt gelijk in. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 4 augustus 2011 om 01:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() voor wat het waard is:
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=T63D9SN3
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
om assertief te zijn tov een Franstalige ken je trouwens beter zijn taal. maar vooral, we moeten ophouden met te denken in een Belgisch kader. ok, in dat kader is het Frans een onderdrukkende taal, de taal die we zo snel mogelijk weg willen. maar België is passé, laat ons verder kijken, laat ons ons bezighouden met onze eigen toekomst. Het Engels is belangrijk, maar daar kunnen we ons niet meer in onderscheiden, wie kent er nu geen Engels??? maar Frans en Duits, dat zijn de talen van de toekomst voor onze jeugd, naast het Engels natuurlijk. Of Spaans, Russisch of zelfs Chinees natuurlijk. Maar in het Frans kunnen we ons onderscheiden, dat kan een toegevoegde waarde zijn aan onze economie, we gaan dat toch niet gaan wegsmijten voor wat Fransdolle FDF'ers of You Tube-fetisjisten zeker??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat wegsmijten, of het nu uit haat tov Franstaligen of "Ollanders" is, is contraproductief.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Ik wil frans spreken in Wallonie en Frankrijk.
Kan een Waal geen Nederlands als hij in Vlaanderen op bezoek is, dan spreek ik Engels of anders kan hij zijn plan trekken. Tegen een fransman spreek ik ook Engels in Vlaanderen: als ik moeite moet doen in mijn eigen taalgebied, hewel zij dan ook. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 augustus 2011 om 09:05. |
![]() |
![]() |