Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 augustus 2011, 03:27   #21
StephRumm
Vreemdeling

StephRumm's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ook geen Flamingant ...
Het is erger ...
Ik ben gewoon Vlaming,
en ook een beetje Nederlander, in Europa

Een federatie wordt gevormd door staten, zoals in de VSA.
Vlaanderen is dus een staat
Zoals Quebec zich ook " Etat " noemt in Canada

(Deelstaten geeft alleen weer dat de staat deel uitmaakt van een federatie)
StephRumm is offline  
Oud 6 augustus 2011, 08:10   #22
vidr
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StephRumm Bekijk bericht
Ik ben ook geen Flamingant ...
Het is erger ...
Ik ben gewoon Vlaming,
en ook een beetje Nederlander, in Europa
Mja, typisch voor de francofonie eh, dat misprijzende woordje flamingant. Het schetst zo het beeld van de bekrompen conservatieve boertige vlaming die baadt in onwetendheid en wanneer iemand zijn eigendom betreedt voor een vraag te stellen vlug zijn tweeloop ter hand neemt en dan "van mijn erf" roept .. of nee .. eerst "schild en vriend" roept vervolgens "van mijn erf" en indien het antwoord schild en vriend was spaart hij het slachtoffer door slechts enkele luchtschoten te lossen, and so on..
vidr is offline  
Oud 6 augustus 2011, 09:03   #23
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
http://belgium4ever.wordpress.com/20...lain-destexhe/
Deze twee mannen hebben het precies toch wel begrepen. Marcel sel natuurlijk niet.
Allemaal gedateerd sinds 2O juli, datum van de definitieve Vlaamse overgave.
Oud 6 augustus 2011, 09:13   #24
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
http://belgium4ever.wordpress.com/20...lain-destexhe/
Deze twee mannen hebben het precies toch wel begrepen. Marcel sel natuurlijk niet.
En Marcel Sel kan onverbloemd zijn mening zeggen, terwijl de twee anderen zich tegen mogelijke lynchpartijen schijnen te moeten indekken door hun publiek te bezweren dat ze heus wel weten hoe slecht er aan Vlaamse zijde gedacht wordt, maar dat men toch wel eens bereid zou moeten zijn om te beseffen dat zélfs als het allemaal niet deugt, men eigenlijk toch wel een beetje rekening zou moeten houden met de Vlaamse kiezer.

Als dat de grootst mogelijke ruimdenkendheid bezuiden de taalgrens moet voorstellen, en als ze er tot 2011 over hebben gedaan om "al" zó ver te geraken, wel jongens en meisjes die nog in het Belgische boeltje geloven, het ga jullie goed de volgende 180 jaar! De heer K. Kodo is als Belg geboren, maar hij zal niet als Belg sterven.
Oud 6 augustus 2011, 14:04   #25
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
En Marcel Sel kan onverbloemd zijn mening zeggen, terwijl de twee anderen zich tegen mogelijke lynchpartijen schijnen te moeten indekken door hun publiek te bezweren dat ze heus wel weten hoe slecht er aan Vlaamse zijde gedacht wordt, maar dat men toch wel eens bereid zou moeten zijn om te beseffen dat zélfs als het allemaal niet deugt, men eigenlijk toch wel een beetje rekening zou moeten houden met de Vlaamse kiezer.

Als dat de grootst mogelijke ruimdenkendheid bezuiden de taalgrens moet voorstellen, en als ze er tot 2011 over hebben gedaan om "al" zó ver te geraken, wel jongens en meisjes die nog in het Belgische boeltje geloven, het ga jullie goed de volgende 180 jaar! De heer K. Kodo is als Belg geboren, maar hij zal niet als Belg sterven.
Ik heb het videotje daarnet ook eens bekeken. Bricman geeft in ieder geval een zeer degelijke indruk. Mochten alle Francofonen zoals hij zijn, dan zou het wel een heel stuk gemakkelijker zijn om met hen te praten. Tot op zekere hoogte geldt dat ook voor Destexhe. Sel daarentegen barst van vooringenomenheid. Het smerigst in zijn verhaal vond ik de passage waarin hij liet uitschijnen dat Bart De Wever wel eens onoprecht kon zijn voor wat betreft het aanvaarden van de parlementaire democratie. Het lag er vingerdik op dat hij daarmee wou alluderen op een gelijkenis (in zijn ogen althans) met een mijnheer die indertijd via de normale parlementaire weg aan de macht is gekomen en daarna ... Sel is het prototype van de hatelijke "Bruxellois", wellicht van Vlaamse afkomst en uitgerekend daardoor met een nog grotere wrok tegenover Vlamingen.

Laatst gewijzigd door quercus : 6 augustus 2011 om 14:05.
quercus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be