Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2011, 17:29   #21
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Nieuws dat hier niet verspreidt wordt: Arrival of Somali sheep to cut prices
Ja, die 'vasten' bij Moslims heb ik nooit goed begrepen. Die doen nog een schep bovenop de hypocrisie van de katholieke kerk. En ik dacht dat onmogelijk was.
Een heel jaar gezond en met mate eten is iets wat een mens nodig heeft. Dat is vasten het hele jaar door. Dat is zelfdiscipline en karakterbouw.
Die vastenperioden bij de christenen en de moslims is goed om psychoses te bewerkstelligen. Ah ja, dat is de bedoeling ook zeker. Kwestie van makkelijker mee te zijn in de gemeenschappelijke psychose.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 18:40   #22
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Hier het vervolg van uw artikel:
Dat is de uitleg die de geldliefhebbers u geven, niet de uitleg van degenen die daar de touwtjes in handen hebben...
Me dunkt dat zij dat beter gaan weten dan degenen die uw portefeuille willen legen... Als zij daar zelf zeggen dat er niets aan de hand is en dat het geld dat men ophaalt dient om ginder onrust te stoken, dan zal het wel zo zijn hé...
Wie gaat u geloven?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 21:37   #23
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dat is de uitleg die de geldliefhebbers u geven, niet de uitleg van degenen die daar de touwtjes in handen hebben...
Me dunkt dat zij dat beter gaan weten dan degenen die uw portefeuille willen legen... Als zij daar zelf zeggen dat er niets aan de hand is en dat het geld dat men ophaalt dient om ginder onrust te stoken, dan zal het wel zo zijn hé...
Wie gaat u geloven?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 21:59   #24
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
De organizaties die de gelden van het VB hebben teruggestort hebben ook geen bijdragen meer nodig want blijkbaar hebben die geld genoeg. Was dat niet Artsen zonder grenzen?
Sindsdien geef ik niets meer aan liefdadige instellingen want als trouwe VB kiezer weet ik niet of ze mijn geld wel mogen/willen aanvaarden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 22:08   #25
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Het is zelfs de vraag of het sturen van geld alleen iets zou oplossen. Er zijn namelijk veel oorzaken voor honger en armoede: oorlog, corruptie, wanbeleid, natuurrampen, economische malaise. Het idee dat al die problemen met een zak geld zijn op te lossen, is een beetje naief.
Oud 6 augustus 2011, 01:55   #26
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Veertien redenen om niet te geven
Oud 6 augustus 2011, 02:02   #27
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Terzake: De hoofstad van de haat

Laatst gewijzigd door koppijn : 6 augustus 2011 om 02:07.
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 11:22   #28
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Hulp kan ook via een oncontroleerbaar traject in de verkeerde handen vallen...
Citaat:
To make some money the Ugandans are selling U.S. rifles, rockets, and ammunition to middle-men who are selling them to al Qaeda linked Somalian forces. With shipments totaling up to $400 million in the last five years, the Ugandans are making more than just pocket change.
http://www.rawstory.com/rs/2011/08/0...lian-conflict/

Die 12 12 constructie is voor onze overheid nog een goede indicatie, in hoever ze haar eigen bevolking nog kan uitmelken.
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 11:28   #29
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Mensen een schuldgevoel aanpraten zal zeker niet helpen.
En als onze regering geeft, heb ik in feite ook gegeven.
Oud 6 augustus 2011, 11:43   #30
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
2

edit: @ Freelancer , mij niet kwalijk nemen, maar die Jazeker in je topictitel stoort mij.
Same here.

Maar on topic - van mij krijgen ze geen cent. Er geld naar gooien verandert niks aan de structurele problemen daar. Te veel gekweek, te weinig voedsel door etnische conflicten en corrupte stamhoofden, alsook (wederom) islamitische "rebellen".

Zonder hulp lijkt het probleem zichzelf op te lossen.
Oud 6 augustus 2011, 11:52   #31
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Er is geen tekort aan voedsel. De hongersnood is ontstaan omdat het land een staatsstructuur ontbreekt en dat de bevolking van in het begin de kanalen tot voeding wordt ontzegt.

Citaat:
Droughts are common in the Somali peninsula, but only an exceptional one produces famine. For instance, the Horn of Africa drought of 1984 did not produce famine in Somalia, while the Ethiopian population was devastated. The latter country suffered famine because the military government of the time was engaged in a civil war, and did not come to the rescue of its people.

Ten years earlier, in the mid-1970s, there was a prolonged drought, known as "dabadeer" ["the long-tailed"], in several parts of Somalia. Fortunately, this drought did not lead to mass starvation because the Somali government moved quickly to assist the people. They mobilised the population and sought the assistance of international allies to deliver food and water to the needy.

Somalia's last major famine was in 1992 and was not caused by drought. Nearly 300,000 innocent people starved to death because of sectarian politics. The epicentre of that famine was in Bay, one of the country's most productive agricultural regions, and starvation was induced by warlords who used food as a weapon against farmers and pastoralists.
http://english.aljazeera.net/indepth...256169831.html

Kort samen gevat; Vanackere ligt te slapen en te nestelen naar een nieuwe job, terwijl Decrem het verkeerde land bombardeert om mensenlevens te redden.
Dat de politieke partijen zelf hun rekeningen leeg maken voor hun geflater.
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 12:47   #32
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

't zijn islamieten, allah heeft ze graag snel bij hem.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 14:04   #33
freelancer
Banneling

Standaard

Ik ben echt beschaamd...

Wat een ..........
Oud 6 augustus 2011, 14:44   #34
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Gelukkig zal er wel géén tekort aan qat zijn.

Journalist P.J. O'Rourke bezocht Somalië in 1992.

Citaat:
Feed the hungry" is one of the first principles of morality. Here it was in operation. So where were the starving children of Mogadishu? Where were the pitiable little fellows with the gone-away expressions, faces already turned to some less painful world, limbs as thin as the lines of type in a newspaper obit column and bellies gravid with death? A glance at these tykes racks the soul. They are the emblem of Third World misery, the inevitable cover of news magazines, the constant subject of videotape on Eyewitness News. I half-expected to be met by a delegation of them at the Mogadishu airport.

What I met instead were guns. Arrayed around the landing strip were U.S. guns, UN guns, guns from around the world. Tracks full of Somalis with guns came to get the luggage. These were my guns, hired to protect me from the other Somalis with guns, and they all had them.
And I thought I might get a gun of my own besides; since none of these gunmen - local, foreign, or supranational - looked like they'd mind shooting me.

(...)

[Mogadishu] was a scene of Paleolithic ruin except for the modern weapons. The Somalis used to paint the outside walls of their shops with crude pictures of canned goods, television sets, photocopiers, and the like. Cartoon murals on abandoned storefronts were the only evidence that the twentieth century had produced anything pleasant.

Compared to Mogadishu, starving children would be cute. In fact, somewhere in the psychic basement of the sob-sister sorority house, in the darkest recesses of the bleeding heart, starving children are cute.

(...)

It's easier to advertise our compassion for innocents in misery than it is to face up to what happened in a place like Somalia. What happened was not just famine but the complete breakdown of everything decent and worthwile. I spent two weeks in Somalia and never saw a starving child, not because they didn't exist but because they where off somewhere dying, pushed into marginal spaces and territories by people with guns. Going to Somalia was like visiting the scene of a crime and finding that the murderer was still there but the body had fled.

(...)

Qat is grown in Kenya. According to the Kenyan charter pilots some twenty loads of qat are indeed flown into Mogadishu each morning. Payloads are normally about a ton per flight. Qat is sold by the bunch, called a maduf, which retails for 3.75 and weighs about half a pound. Thus 300.000 worth of qat arrives in Somalia every day. But it takes U.S. marines to deliver a sack of wheat.

(...)

I went with an ABC camera crew on the first convoy to Jalaaqsi, 120 miles north of Mogadishu. (...) During meal break three, the Somalis decided they couldn't eat Italian rations and they couldn't eat the American MREs. They would have to leave the convoy, go to a local village, and get Somali food.

"This is a famine, goddamnit," said an American sergeant. "There isn't any Somali food. If there was any Somali food, we wouldn't have to fucking be here."

The Italian colonel said he wanted to shoot all the Somali drivers.

An American lieutenant commented, "I'm quitting the army. I'm going on welfare. I'll sell the cars to my folks, sell the house to my sister, and get benefits. This thing sucks - helping people who don't give a shit.

(...)

In fourteen hours of travel the previous day , we'd never been out of sight [of food]. The American sergeant yelling at the Somalis was wrong. The Shebeli valley is wet and fecund and contains the richest farmland in Somalia. The road from Mogadishu traverses miles of corn and sorghum. Even in the drier areas, away from the river, there were herds of cows and goats. We'd been carrying thousands of pounds of food relief through thousands of acres of food.

(...)

We were never out of the sight of food. We were never out of the side of hunger either.

Laatst gewijzigd door lombas : 6 augustus 2011 om 14:44.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 14:51   #35
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

UNICEF, OXFAM, CARITAS enz.. zijn organisaties die regelmatig hun boekhouding publiek maken, geen enkel probleem om die in te kijken en conclusies te trekken.

dat er in de bestrijding van hongersnoden, het helpen na natuurrampen ideologische en politieke grenzen getrokken worden is een schande ; maar ja: we leven allemaal "achter grenzen" die ons in wezen gevangen (trachten te) houden.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 15:27   #36
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

misschien had onze "regering" beter de mijoenen euro's als hulp aan de bevolking geschonken dan aan de rebellen dewelke die gasten van De Nul op hun bootje hadden gekaapt. Dat crapuul heeft dat hier eigenhandig mogen komen ontvangen.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 15:33   #37
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Red mensenlevens... en stort onverwijld op 000-0000012-12... zelfs al hebt U veel - al of dan niet terechte - bedenkingen...
Het heeft zin...
Het Belgische Consortium voor Noodhulpsituaties, ook gekend als Consortium 12-12, heeft vrijdagochtend 2,8 miljoen euro voor de hongerlijdende bevolking in Oost-Afrika ingezameld. Dat maakte Erik Todts van 12-12 bekend tijdens de radio-uitzending De Ochtend.
"Meer dan 11 miljoen mensen worden getroffen door de hongersnood in de Hoorn van Afrika", meldt het consortium in een persbericht. "In vluchtelingenkamp Dadaab in Kenia, waar elke dag gemiddeld 1.200 vluchtelingen arriveren, lijdt 65 procent van de kinderen aan een heel slechte gezondheid en tekenen van ondervoeding."

12-12 waarschuwt dat kinderen de eerste slachtoffers van de ramp zijn. "Tienduizenden kinderen zijn de afgelopen maanden gestorven aan de gevolgen van ondervoeding. In gebieden waar de hongersnood is afgekondigd, sterft over een gemiddelde van drie maanden tien procent van de kinderen jonger dan vijf jaar."

De hulporganisaties Caritas International, Handicap international, Dokters van de Wereld, Oxfam Solidariteit en Unicef België zijn lid van het consortium en proberen de bevolking in de Hoorn van Afrika ter plaatse te helpen. Het consortium merkt echter op dat door een gebrek aan fondsen een massale interventie, die door de ernst van de situatie hoogdringend is, bemoeilijkt wordt.

Het consortium vraagt de Belgen om schenkingen, zodat de bijna twaalf miljoen hongerlijdenden geholpen kunnen worden. De voorbije weken zijn in Oost-Afrika al tienduizenden mensen om het leven gekomen door de zwaarste droogte in zestig jaar.

Het consortium roept de Belgische bevolking vrijdag ook opnieuw op om noodhulp te doneren op rekeningnummer 000-0000012-12.
Bron
Nu, ik ken Caritas dankzij persoonlijke contacten.

Ik heb namelijk familieleden die voor Caritas werken.

En sorry maar ik zou graag de titel verandert zien, hij is storend.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 16:06   #38
(petitio principii)
Provinciaal Gedeputeerde

(petitio principii)'s schermafbeelding

Standaard

Somalië is het officiële oefen- en proefterrein van de (onze) libertariërs. Hulp is totaal niet geoorloofd, toch niet volgens de Oostenrijkse Achterbank.
(petitio principii) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 16:37   #39
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Tja als je een egoïst bent of gewoon onverschillig tegenover de hongersnood zal je altijd een excuus vinden om niets te geven natuurlijk.

Die excuses zoals 'indien ik 100% zeker wist dat het geld goed terecht kwam zou ik zeker storten' daar gelooft natuurlijk niemand iets van.

Die gierige Hollanders toch: http://www.standaard.be/artikel/deta...KU1B&word=1212

Laatst gewijzigd door Fredo : 6 augustus 2011 om 16:41.
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2011, 17:24   #40
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nu, ik ken Caritas dankzij persoonlijke contacten.

Ik heb namelijk familieleden die voor Caritas werken.

En sorry maar ik zou graag de titel verandert zien, hij is storend.
Inderdaad... die titel is storend...

Die honderdduizenden hongerende en stervende mensen natuurlijk niet...

Klootzakken...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be