![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een heel jaar gezond en met mate eten is iets wat een mens nodig heeft. Dat is vasten het hele jaar door. Dat is zelfdiscipline en karakterbouw. Die vastenperioden bij de christenen en de moslims is goed om psychoses te bewerkstelligen. Ah ja, dat is de bedoeling ook zeker. Kwestie van makkelijker mee te zijn in de gemeenschappelijke psychose. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de uitleg die de geldliefhebbers u geven, niet de uitleg van degenen die daar de touwtjes in handen hebben...
Me dunkt dat zij dat beter gaan weten dan degenen die uw portefeuille willen legen... Als zij daar zelf zeggen dat er niets aan de hand is en dat het geld dat men ophaalt dient om ginder onrust te stoken, dan zal het wel zo zijn hé... Wie gaat u geloven? |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sindsdien geef ik niets meer aan liefdadige instellingen want als trouwe VB kiezer weet ik niet of ze mijn geld wel mogen/willen aanvaarden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Het is zelfs de vraag of het sturen van geld alleen iets zou oplossen. Er zijn namelijk veel oorzaken voor honger en armoede: oorlog, corruptie, wanbeleid, natuurrampen, economische malaise. Het idee dat al die problemen met een zak geld zijn op te lossen, is een beetje naief.
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]()
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal Laatst gewijzigd door koppijn : 6 augustus 2011 om 02:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hulp kan ook via een oncontroleerbaar traject in de verkeerde handen vallen...
Citaat:
Die 12 12 constructie is voor onze overheid nog een goede indicatie, in hoever ze haar eigen bevolking nog kan uitmelken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen een schuldgevoel aanpraten zal zeker niet helpen.
En als onze regering geeft, heb ik in feite ook gegeven.
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar on topic - van mij krijgen ze geen cent. Er geld naar gooien verandert niks aan de structurele problemen daar. Te veel gekweek, te weinig voedsel door etnische conflicten en corrupte stamhoofden, alsook (wederom) islamitische "rebellen". Zonder hulp lijkt het probleem zichzelf op te lossen.
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Er is geen tekort aan voedsel. De hongersnood is ontstaan omdat het land een staatsstructuur ontbreekt en dat de bevolking van in het begin de kanalen tot voeding wordt ontzegt.
Citaat:
Kort samen gevat; Vanackere ligt te slapen en te nestelen naar een nieuwe job, terwijl Decrem het verkeerde land bombardeert om mensenlevens te redden. Dat de politieke partijen zelf hun rekeningen leeg maken voor hun geflater. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 't zijn islamieten, allah heeft ze graag snel bij hem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Ik ben echt beschaamd...
![]() ![]() Wat een .......... |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig zal er wel géén tekort aan qat zijn.
Journalist P.J. O'Rourke bezocht Somalië in 1992. Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 6 augustus 2011 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() UNICEF, OXFAM, CARITAS enz.. zijn organisaties die regelmatig hun boekhouding publiek maken, geen enkel probleem om die in te kijken en conclusies te trekken.
dat er in de bestrijding van hongersnoden, het helpen na natuurrampen ideologische en politieke grenzen getrokken worden is een schande ; maar ja: we leven allemaal "achter grenzen" die ons in wezen gevangen (trachten te) houden.
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() misschien had onze "regering" beter de mijoenen euro's als hulp aan de bevolking geschonken dan aan de rebellen dewelke die gasten van De Nul op hun bootje hadden gekaapt. Dat crapuul heeft dat hier eigenhandig mogen komen ontvangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb namelijk familieleden die voor Caritas werken. En sorry maar ik zou graag de titel verandert zien, hij is storend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Somalië is het officiële oefen- en proefterrein van de (onze) libertariërs. Hulp is totaal niet geoorloofd, toch niet volgens de Oostenrijkse Achterbank.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Burgemeester
|
![]() Tja als je een egoïst bent of gewoon onverschillig tegenover de hongersnood zal je altijd een excuus vinden om niets te geven natuurlijk.
Die excuses zoals 'indien ik 100% zeker wist dat het geld goed terecht kwam zou ik zeker storten' daar gelooft natuurlijk niemand iets van. Die gierige Hollanders toch: http://www.standaard.be/artikel/deta...KU1B&word=1212 Laatst gewijzigd door Fredo : 6 augustus 2011 om 16:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die honderdduizenden hongerende en stervende mensen natuurlijk niet... Klootzakken... ![]() |
|
![]() |
![]() |